Jaunākais izdevums

Hakeri izveidojuši mājaslapu, ar kuras palīdzību var piekļūt un bezmaksas lejupielādēt - šajā gadījumā nozagt - jebkura portālā Platformamusic.lv atrodamā izpildītāja skaņdarbus.

Ieejot minētajā mājaslapā atliek tikai sekot dažiem vienkāršiem norādījumiem, lai bez maksas lejupielādētu kāroto albumu vai kompozīciju.

Sazinoties ar Platforma Music sabiedrisko attiecību un autortiesību speciālistu Jāni Penku, Db.lv uzzināja, ka nelegālai lejupielādei piedāvātie skaņdarbi ir tā saucamās Preview versijas, kuras potenciālie pircēji var noklausīties pirms skaņdarba iegādāšanās. Preview skaņdarbi ir ievērojami zemākas kvalitātes.

J. Penka norādīja, ka kompānija apsver iespēju vēl vairāk samazināt Preview versijas kvalitāti, tādējādi cilvēki nemaz nevēlēsies tos lejupielādēt.

"Šeit ir pieejamas zemākas kvalitātes dziesmu Preview versijas ar samazinātu bitrate 112 kbps, kas Platforma Music portālā tiek atskaņotas flash pleijeros. Īstajiem lejupielādes failiem bitrate ir vidēji 256 kbps. Lapas izstrādātāji Grafton bloķēs šo nelegālo servisu piekļuvi mūsu serverim un, iespējams, arī būsim spiesti samazināt bitrate uz 96 kbps, lai arī nevēlamies, lai mūzikas klausīšanās Platformas servisā kļūtu mazāk baudāma," tā J. Penka.

Citas ziņas

Platforma Music par lejuplādēm mūziķiem izmaksās 12 tūkstošus latu

,06.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Platforma Music veikusi autortiesību un blakustiesību atlīdzības sadali un par 2008.gada otrajā ceturksnī veiktajām dziesmu lejuplādēm mūziķiem izmaksās vairāk nekā 12 000 Ls.

Izmaksājamā blakustiesību atlīdzība veido 6 930 Ls un tā tiks izmaksāta fonogrammu īpašniekiem – izpildītājiem vai tos pārstāvošajām ierakstu kompānijām. Aprēķinātā autortiesību atlīdzība sastāda Ls 5 498 Ls un to ar biedrības Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība jeb AKKA/LAA starpniecību saņems dziesmu autori.

Lielāko sadalei paredzēto ieņēmumu daļu veido sponsorētās jeb bezmaksas lejupielādes, kuras piedāvāja Wrigley’s Orbit un Fruts Activ. Kopā šā gada otrajā ceturksnī Platforma Music portālā veiktas 123 607 bezmaksas lejupielādes, kas veido 89% no kopējā lejupielāžu skaita.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no trešdienas, 17. jūlija Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns mūzikas straumēšanas serviss YouTube Music, kas paredzēts mūzikas lietošanai no YouTube resursiem, kā arī mūzikas izpētei, personalizēšanai un klasificēšanai, atbilstoši savam dzīvesstilam, vēlmēm un gaumei.

YouTube sākotnēji tika veidota kā platforma skatīšanai, kas nozīmēja, ka mūzikas faniem bija jāspēj manevrēt starp vairākām mūzikas lietotnēm un YouTube. Tas nebija ērti un YouTube nolēma radīt YouTube Music, kas no šodienas pieejams arī Latvijā.

YouTube Music būs pieejami ne tikai mūzikas videoklipi, bet arī mūziķu oficiālie albumi, singli, remiksi, tiešraides, kaverversijas un citviet grūti atrodama mūzika. Īpaši pielāgoti ieteikumi nozīmē, ka serviss dinamiski pielāgojas, lai sniegtu ieteikumus, pamatojoties uz to, ko lietotājs klausījies iepriekš, kur un ko dara. Viedā meklēšana ļaus atrast vajadzīgo dziesmu, pat ja lietotājs nevar atcerēties tās nosaukumu vai zina tikai daļu no dziesmas vārdiem. Šobrīd aktuālākie videoklipi atrodami īpašajā «Hotlist» izvēlnē. Izmantojot YouTube Music Premium, iespējams pārslēgties starp dziesmu un mūzikas videoklipu, lai nepārtraukti klausītos un skatītos ar vienu klikšķi. Iegādājoties YouTube Music Premium, lietotājs varēs klausīties un lejupielādēt mūziku bez reklāmām, fonā vai visur, kur dodas. Bezsaistes Mixtape automātiski lejupielādēs iecienītākās dziesmas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas izdevēji, arī kompānijas "Universal Music Publishing Group", "Warner Chappell Music" un "Sony Music Publishing", sūdz tiesā vietni "Twitter" par "plašiem autortiesību pārkāpumiem" pret konkrēto kompāniju mūzikas katalogiem.

Prasību Tenesī štata federālajā tiesā iesniedza 17 izdevēji, kuriem ir tiesības uz tādu mākslinieku kā Dreiks, Teilore Svifta un Adele, no vienīgā atbildētāja lietā - "Twitter" īpašnieces Īlona Maska kompānijas "X Corp" - prasot vairāk nekā 250 miljonus ASV dolāru (231 miljons eiro).

ASV Nacionālās mūzikas izdevēju asociācijas vadītājs Deivids Izrealaits paskaidroja, ka "Twitter" ir vienīgā no lielākajām sociālo tīklu platformām, kura "savā pakalpojumā pilnībā atsakās licencēt miljoniem dziesmu", lai gan labi apzinās, ka platformā "miljardiem cilvēku ik dienu mūziku noplūdina, prezentē un straumē".

Viņš apsūdzēja "Twitter" par platformas sniegšanu noplūdinātai mūzikai, ar autortiesībām aizsargātiem videoklipiem un citiem materiāliem. ASV Digitālās tūkstošgades autortiesību likums paredz, ka "Twitter" un citām sociālo mediju platformās nevar iesūdzēt tiesā par autortiesību pārkāpumiem saistībā ar lietotāju augšupielādētu saturu, ja platformas cenšas dzēst autortiesības pārkāpušo materiālu un soda lietotājus, kas pārkāpj autortiesības.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ierakstu kompānija Warner Music pārtrauks licenzēt mūzikas ierakstus straumēšanai internetā tiešsaistes režīmā, raksta diena.lv atsaucoties uz BBC.

Warner Music ir viena no četrām lielākajām mūzikas ierakstu kompānijām pasaulē, līdz ar šāds lēmums rada jautājumus, kāda ir mūzikas straumēšanas nākotne. Savukārt servisu straumēt mūziku tiešsaistes režīmā bez maksas piedāvā neskaitāmas interneta vietnes, to skaitā kā populārākās var minēt Last.fm un YouTube.com.

«Straumēšana par brīvu nenāk par labu mūzikas industrijai un Warner Music to turpmāk neatbalstīs,» paziņojis Warner izpilddirektors Edgars Bronfmans Jr. Vēl nav skaidrs, vai Warner Music pieprasīs izņemt mūziku, ko līdz šim bez maksas piedāvājuši dažāda interneta portāli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzika, kas pastāvējusi visos laikos, allaž ir dalījusies divās daļās – tā, kas ir bez maksas, un tā, par kuras klausīšanos vai atskaņošanu jāmaksā. Modernlifeblogs.com publicēti daži fakti, kas varētu raisīt diskusijas par to, cik daudz par mūziku varētu nākties maksāt nākamgad.

Deviņdesmito gadu laikā pasaulē failu dalīšanās programmatūra Napster vērā vaļā durvis mūzikas satura bezmaksas ielādei. Lai arī Napster darbības juridiskais pamats tika apšaubīts, tas dažādās formās veiksmīgi darbojās vairākus gadus. Patlaban pasaulē plašu rezonansi izraisījis gan pirātisma apkarošanas akts (SOPA), gan pretviltošanas tirdzniecības līgums (ACTA), arī lokālā - Latvijas mērogā - tiek spriests par autoratlīdzību piemērojamību un «bezmaksas mūzikas» klausīšanos.

Moderlifeblogs.com izveidojis laika skalu, kurā redzama viena muzikāla skaņdarba vidējās cenas maiņa ASV, laikam ritot. Tā, piemēram, aprēķināts, ka septiņdesmitajos gados, viens muzikāls skaņdarbs vinila platē maksāja aptuveni 1,45 ASV dolārus, deviņdesmitajos gados kompaktdiskā viens mūzikas «gabals» maksāja 1,30 ASV dolārus, 2000. gadā iTunes un Amazon vienu muzikālu darbu bija iespējams nopirkt par 0,99 ASV dolāriem, bet 2010. gadā, pateicoties mūzikas pieejamībai internetā un tā saucamajai «mūzikas straumēšanai», viena audioceliņa cena samazinājās līdz aptuveni 0,40 ASV dolāriem. Saskaņā ar Moderlifeblogs.com tiek prognozēts, ka maksa par mūziku turpinās sarukt.

Tehnoloģijas

Latvijas mūzikas straumēšanas serviss Streamus plāno iekarot pasauli

Jānis Rancāns,08.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbību sācis pirmais nacionālais mūzikas straumēšanas serviss Streamus, kas sniedz iespēju datorā vai mobilajā telefonā klausīties mūziku. Streamus arī piedāvā plašu Latvijas mūziķu dziesmu katalogu, kā arī pasaules, tostarp NVS valstu mūzikas ierakstus.

Streamus tapis ar Tele2 līdzdalību un ar tā starpniecību mūziku iespējams klausīties datorā, apmeklējot interneta vietni streamus.lv vai lejupielādējot straumēšanas pakalpojuma aplikāciju viedtālrunī. Sākotnēji lietojumprogramma būs pieejama Android ierīcēm, bet drīzumā paredzēts arī iPhone atbalsts. Reģistrējoties ar savu numuru, Tele2 klienti pakalpojumu varēs mēnesi izmantot bez maksas, tāpat uzņēmuma klientiem tiks piedāvāti tarifu plāni, kuros integrēta Streamus lietošana.

Pakalpojuma izstrādātāji norāda, ka ir noslēgti līgumi ar pasaulē lielāko mūzikas izdevēju Universal Music Group un citām pasaules mēroga ierakstu kompānijām, tādējādi Streamus lietotājiem sniedzot iespēju klausīties vairākus miljonus dziesmu – gan, piemēram, agrīnos The Rolling Stones albumus, gan jaunākos Lady Gaga, Lana Del Ray, U2, Metallica u. c. mūziķu. Tāpat ir noslēgta sadarbība ar teju visiem Latvijas populārāko mūziķu izdevējiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas kompānija Nokia panākusi vienošanos ar skaņu ierakstu kompāniju WarnerMusic Group, kas paredz Warner piederošo ierakstu izplatīšanu Nokia mūzikas servisā ComesWith Music, informē ziņu aģentūra AFP.

Comes With Music sāks darboties šī gada otrajā pusē, un tā ļaus lietotājiem, parakstoties uz 12 mēnešu ilgu periodu, savā Nokia mobilajā tālrunī vai datorā ielādēt neierobežotu daudzumu mūzikas.

Pirmajā gadā skaņdarbus varēs lejupielādēt par brīvu, bet pēc tam jaunas dziesmas lietotājiem būs jāiegādājas vai nu Nokia interneta mūzikas veikalā, vai arī jākļūst par Comes With Music dienesta abonentu par nemainīgu abonēšanas maksu.

Jāatzīmē, ka lejupielādētos skaņdarbus nebūs iespēja atskaņot uz iPod un citām nesaderīgām ierīcēm. Tāpat jāpiebilst, ka starp Warner Music ierakstiem ir Madonnas, REM, A-Ha, Enya, Frenka Sinatras un citu slavenu mākslinieku darbi.

Tehnoloģijas

Nokia mēģinās iekarot tiešsaistes mūzikas tirgu

Jānis Rancāns,29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mobilo telefonu ražotāja Nokia Lumia viedtālruņu īpašniekiem drīzumā sāks piedāvāt Nokia Music + tiešsaistes pakalpojumu.

Jaunais pakalpojums papildinās esošo Nokia Music un Mix Radio iespējas. Nokia Music + abonēšana izmaksās 3,99 eiro mēnesī un lietotājiem ļaus saglabāt mūziku, lai klausītos uz savas ierīces arī neizmantojot interneta pieslēgumu. Tāpat Nokia Music + piedāvās labākas kvalitātes saturu un iespējas piekļūt pakalpojumam, izmantojot arī citas ierīces.

Kompānijas Nokia viceprezidents Jirki Rosenbergs (Jyrki Rosenberg), komentējot jauno pakalpojumu, norādīja, ka tas varētu patikt daudziem Lumia viedtālruņu īpašniekiem, kuri vēlas netraucēti klausīties augstas kvalitātes mūziku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kristīne Opolais atgriezīsies uz Siguldas svētku skatuves

Kristīne Opolais, kura šajā sezonā veiksmīgi debitējusi pazīstamos pasaules opernamos, iespēju robežās neatsaka dalību arī koncertos un izrādēs Latvijā. Atsaucoties Siguldas opermūzikas svētku rīkotāja Daiņa Kalna aicinājumam, 18. jūlijā pēc vairākiem gadiem K. Opolais atgriezīsies uz Siguldas svētku skatuves.

Latvijā viesosies norvēģu koris

Rīgā, Vamierā un Dubultos ar garīgās mūzikas programmu no 30.jūnija līdz 3.jūlijam ciemosies jauktais koris no Norvēģijas Volda Vokal, informēja kultūras projektu koordinatore Ginta Tropa.

Upe tuviem un tāliem izdod Sibīrijas Latviešu dziesmas

Citas ziņas

PLL klips aizliegts YouTube; Stendzenieku piemānījuši viltvārži

Valdis Vikmanis, Dace Preisa,30.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustības Par labu Latviju! reklāma, kas pēdējā laikā kļuvusi populārā saistībā ar plaģiātisma skandālu, no video portāla YouTube ir izņemta. «Šis video vairs nav pieejams sakarā ar autortiesību prasību no Intrigue Music, LLC», vēsta paziņojums Youtube.

Intrigue Music pārstāv mākslinieku Patriku Vatsonu (Patrick Watson), kurš sadarbībā ar Cinematic Orchestra izpilda skaņdarbu To build a home, kas ņemts par pamatu viskija Chivas reklāmā, kuras kopēšanā tiek vainota kustība PLL.

Arī komponists Zigmars Liepiņš portālam diena.lv norāda, ka Kustības Par labu Latviju! reklāmā izmantotā mūzika ir nepārprotams viskija Chivas reklāmas plaģiāts.

«Jebkurš muzikants pat ar minimālu izglītību var dzirdēt, ka akordu secība ir tieši tāda pati kā oriģinālajā reklāmā. Pat tonalitāte ir vienāda. Vienīgā atšķirība, ka nav izmantota balss un ieraksts veikts uz lēta, zemas kvalitātes sintezatora vājā studijā, jo skaņa ir slikta,» norādīja Z.Liepiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video vietne YouTube laidusi klajā ilgi gaidīto ikmēneša maksas abonementu Music Key.

Abonementu cenas būs, sākot no 7,99 ASV dolāriem (6,40 eiro) mēnesī. Pircēji iegūs pieeju arī Google Play All Access, kas ļauj bez ierobežojumiem straumēt un lejupielādēt mūziku.

Pagaidām izdota bezmaksas izmēģinājuma versija, kurai var piekļūt tikai ielūgumus saņēmušie «lielākie mūzikas fani», teikts YouTube paziņojumā.

Music Key ir konkurents Spotify, Rdio, Beats Music un citiem līdzīgiem pakalpojumiem, kuros līdz šim bija pieejami tikai audioieraksti, bet ne video.

Music Key izlaišanu aizkavēja YouTube nespēja vienoties ar neatkarīgo ierakstu kompāniju apvienību, kas līguma nosacījumus uzskatīja par neizdevīgiem. Trešdien atklātībā nonāca ziņas, ka vienošanās tomēr panākta.

Tehnoloģijas

Google dosies cīņā ar Spotify

Jānis Rancāns,16.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google nākusi klajā ar mūzikas straumēšanas servisu, kuram būs jākonkurē ar tādiem ilglaicīgiem nozares spēlētājiem kā Spotify, Xbox Music, Rdio un Pandora.

Google pakalpojums Play Music All Access lietotājiem piedāvā klausīties miljoniem dažāda stila dziesmu. Pati kompānija savu jauno pakalpojumu nodēvējusi par «radio bez robežām».

Interneta gigants savu produktu piedāvā lietot pirmās 30 dienas bez maksas, taču pēc tam tas pieejams, maksājot 9,99 ASV dolārus mēnesī. Pakalpojumu iespējams izmantot, lietojot Android ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus, vai arī interneta pārlūku. Tādējādi Google izvēlējusies atšķirīgu pieeju salīdzinot, piemēram, ar Spotify, kas mūziku ļauj klausīties arī bez maksas, balstoties uz ienākumiem no reklāmas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien sāk darboties tehnoloģiju giganta Apple jaunais mūzikas straumēšanas pakalpojums, kas konkurēs ar pagaidām lielāko tāda veida pakalpojumu Spotify.

«Mūsu lielākā kaislība ir mūzika,» teikts kompānijas mājaslapā. «Tāpēc mēs vēlamies to padarīt labāku.»

Apple Music ļaus piekļūt apmēram 30 miljoniem dziesmu, kā arī radioraidījumiem un mūzikas sociālajam tīklam.

Apple Music lietošana pirmos trīs mēnešus būs par brīvu. Sākotnēji bija domāts, ka mūziķi nesaņems atlīdzību par dziesmu atskaņošanu pirmajos trijos darbības mēnešos, taču pēc amerikāņu dziedātājas Teiloras Sviftas iebildumiem lēmums tika mainīts.

Pakalpojuma abonentiem būs pieejams sociālais tīkls, kurā izpildītāji publicēs savas pārdomas un jaunāko veikumu, bet fani varēs tiešā veidā sazināties ar saviem elkiem.

Mazais bizness

«Man nav intereses naudu izdot muļķīgās luksusa lietās, braukt ar dārgām mašīnām»

Anda Asere,01.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākās klavieres latvietis Dāvids Kļaviņš pirmo reizi prezentēja 1987. gadā, bet tikai pēdējos gados tās gūst plašāku atzinību mūziķu pasaulē, kam lielā mērā palīdzējis internets un tehnoloģiju attīstība

Dāvida Kļaviņa būvēto klavieru digitālā versija iekļauta mūzikas kompānijas Native Instruments skaņu bibliotēkā un ļauj mūziķiem kaut vai savā dzīvojamajā istabā radīt darbus, ko pārdot visā pasaulē.

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Cik tālu ir aizceļojuši jūsu instrumenti?

Mans tālākais klients ir Ņujorkā. Klienti ir visā Eiropā, vesela virkne no tiem ir Francijā, šķiet, ka francūžiem mani instrumenti visvairāk iet pie sirds. Ir arī klienti Anglijā, Vācijā, Beļģijā, Zviedrijā. Ir arī pasūtījumi no Brazīlijas, Malaizijas. Instrumenti nav lēti, dažiem ilgāku laiku jākrāj nauda, pirms tos pasūtīt. Domāju, ka Ķīnai es nespētu sabūvēt, tāpēc tur domāju atrast uzņēmumu, kas ražotu pēc licences. Kad īstais laiks būs pienācis, tas ir reāli izdarāms.

Pasaulē

Warner Music meklē potenciālos pircējus

Lelde Petrāne,21.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Warner Music Group, pasaulē trešā lielākā mūzikas kompānija, meklē potenciālos pircējus, un investīciju banka Goldman Sachs šajā procesā ir padomdevēja lomā, atsaucoties uz neoficiāliem informācijas avotiem, ziņo Reuters.

Saskaņā ar informācijas avota vēstīto interese par Warner Music Group iegādi ir.

New York Times ceturtdien informēja, ka lēmums nolīgt Goldman pieņemts, jo vairāki potenciālie pircēji, ieskaitot privātā kapitāla uzņēmumu Kohlberg Kravis Roberts vērsušies pie Warner Music vadības, izsakot interesi pārņemt kompāniju.

Tomēr ne Goldman Sachs, ne Warner Music nekādus komentārus šajā sakarā nesniedz.

Warner Music pārstāv daudzus pasaulē labi pazīstamus māksliniekus, to skaitā Green Day, Džeimsu Blāntu un Nickelback.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar savu izteikumu Nothing special, ar kuru tika raksturotas norises Latvijas ekonomikā, Latvijas finanšu ministrs Atis Slakteris jau iedarbinājis apģērba apdrukas biznesu. Tagad radusies arī mūzikas grupa Nothing Special.

Grupā Nothing Special muzicē četri rūdīti un pieredzējuši darbinieki – Aigars, Ainars, Aivars un Einārs. Katrs no viņiem nāk no sava Latvijas nostūra, taču līdz ar jauno reģionu karti radušās manāmas grūtības noskaidrot, no kura tieši, teikts mūziķu aprakstā Platforma Music mājas lapā.

Nothing Special dziesmu Taupi var noklausīties Platforma Music mājas lapā.

Pasaulē

Sony uzsāk savu mūzikas straumēšanas servisu

Jānis Rancāns,17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony ir uzsākusi mūzikas straumēšanas servisu sākot piedāvāt savu jauno pakalpojumu - Qriocity Unlimited Music. Lai gan atsevišķās Eiropas daļās serviss jau ir bijis pieejams, ar šodienu to pilnībā var izmantot arī ASV, Austrālijas un Jaunzēlandes melomāni.

Lai kļūtu par servisa lietotāju, nāksies šķirties no nepilniem četriem dolāriem mēnesī. Savukārt, maksājot desmit dolārus mēnesī, lietotājam būs neierobežota iespēja tikt pie kataloga un mūzikas ieteikumiem. Sistēma tos ģenerēs, sekojot līdzi tam, ko klausās pakalpojuma izmantotājs. Servisā būs pieejamas vairāk kā seši miljoni dziesmu - gan Sony, gan Universal Music Group, EMI Music un Warner Music Group Corp pārstāvētie mākslinieki. Jaunais serviss ļaus minētajām kompānijām mūziku pārdot tieši klausītājam.

Pašlaik Sony mūzikas straumēšanas sistēma ir savienojama tikai ar Sony ierīcēm, tādām kā Play Station 3, Blu-ray atskaņotājiem, Sony Bravia televizoriem un VAIO klēpjdatoriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Perkusionistu grupa Stomp ar atjaunotu izrādi nākampavasar atkal viesosies Rīgā. Šīs izrādes ievērojami atšķiršoties no tā, ko Rīgā varēja vērot pirms trīs gadiem.

Stomp pavasaris Rīgas Kongresu namā gaidāms no 11.-13.martam.

Stomp uzveduma grupā apvienojušās daudzas spilgtas personības, kuras kopīgi strādā pie tā, lai no it kā vienkāršām un pašsaprotamām lietām radītu sarežģītu, dinamisku, teatrālu un aizraujošu priekšnesumu. Grupa izmanto, piemēram, skārda traukus, Zippo šķiltavas un visparastākās slotas.

2007.gadā Stomp Rīgā viesojās vienu nedēļu un sniedza 8 izpārdotas izrādes. Stomp programmā regulāri tiekot ietverti jauni priekšnesumi, tādēļ šīs izrādes ievērojami atšķiršoties no tā, ko Rīgā varēja vērot pirms 3 gadiem.

Citas ziņas

Mūzika uzlabo darba efektivitāti

Lelde Petrāne,29.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pareizi izvēlētas mūzikas palīdzību var palielināt darba ražīgumu un līdz ar to arī uzņēmuma peļņu, norāda eksperti. Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās, mūzikas industrijas pārstāvji Latvijas Izpildītāju un Producentu Apvienības (LaIPA) vadībā izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv.

«Uzņēmumu vadītājiem būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, kāda mūzika tiek atskaņota uzņēmumā, un ne tikai apkalpojošā nozarē strādājošajiem, jo darbinieku noskaņojums ir tieši saistīts ar darba ražīgumu,» uzskata Mercuri Urval Latvia vadītāja, biznesa konsultante Dace Lāce.

Īpašu uzmanību vajagot pievērst, ja monotons darbs tiek veikts divas stundas un vairāk. Tas var būt gan ražotnēs un noliktavās, gan arī birojos, kur notiek datu ievadīšana, piemēram, bankās un grāmatvedības uzņēmumos. Jo monotonāks ir darbs, jo efektīvāka ir mūzikas ietekme uz darba ražīgumu un kvalitāti. Šo faktu esot apstiprinājis Lielbritānijas bankā veikts pētījums, kura laikā salīdzināja datu ievadīšanas nodaļas darbinieku darba ražīgumu, kad neatskaņo mūziku, kad atskaņo ritmisku mūziku un kad atskaņo mierīgu mūziku. Par 22% pieauga ievadīto datu apjoms dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad atskaņoja mierīgu muziku. Savukārt par 12% vairāk ievadīja datus dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad mūziku neatskaņoja vispār.

Tehnoloģijas

Universal Music Baltics direktors: Jaunie digitālie pakalpojumi Baltijā ir izaugsmes sākumposmā

Anda Asere,10.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas mūzikas nozarē nes straumēšanas vietnes, kas to padara ērti pieejamu, vienlaikus paverot iespējas par zvaigzni kļūt kādam sešpadsmitgadīgam dīdžejam no Latvijas vai jebkuras citas vietas pasaulē

Tā intervijā uzsver Universal Music Baltics direktors Petri Mannonens (Petri Mannonen). Un šādi piemēri ir – tieši internetā tika pamanīts Džastins Bībers, un arī Gangnam Style savu uzvaras gājienu piedzīvoja tieši virutālo iespēju dēļ. Vairāk par mūzikas klausīšanās paradumiem un izmaiņām industrijā viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Kā šobrīd mainās mūzikas industrija?

Ir lielas izmaiņas patēriņa paradumos – kā cilvēki klausās mūziku. To redzam globāli un arī Latvijā – mūzikas patēriņš virzās digitālajā virzienā un ir pamanāma tādu kanālu kā Spotify, Deezer, Apple Music izaugsme. Protams, joprojām radio klausās ļoti liela daļa – 43%. Tam seko telefons ar tikai 12%, bet tas ir plaši izplatīts tieši gados jaunā auditorijā starp 15 līdz 29 gadiem. Šo cilvēku mūzikas patēriņš virzās uz digitālo pusi. To var redzēt notiekam it visur – vispirms kaut ko lieto jaunā paaudze, kam vēlāk seko masas.

Pakalpojumi

Auto servisu salīdzināšanas platforma servix.lv uzdod gāzi

Lelde Petrāne,05.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu straujajā dzīves ritmā, kad ikdienas lietām paliek arvien mazāk laika, strauju izaugsmi piedzīvojusi auto servisu salīdzināšanas platforma servix.lv. Platformā pieteikumu skaits pēdējos mēnešos ir pieckāršojies.

Platforma auto īpašniekiem ļauj bez maksas pāris minūšu laikā salīdzināt auto servisu piedāvājumus, kā arī sniedz iespēju pieteikt auto remontu, diagnostiku, eļļas maiņu un citus pakalpojumus.

«Ar problēmu atrast labu auto servisu ir saskāries teju ikviens mašīnas īpašnieks. Parasti serviss tiek meklēts ar draugu, Google, Facebook palīdzību vai izbraukājot tuvākos un tālākos servisus un meklējot zemāko cenu. Taču ne vienmēr šādi ir iespējams atrast labāko un reizē arī izdevīgāko variantu. Tādēļ mums – trīs vīriem - radās ideja izveidot platformu, kurā būtu iespēja salīdzināt autoservisu piedāvājumus pēc auto apkopes vai remontdarbiem, atvieglojot dzīvi ne tikai sev, bet arī citiem auto īpašniekiem,» stāsta viens no idejas autoriem Rūdolfs Roze.

Atpūta

Piektdienas intervija ar Positivus Music vadītāju Ģirtu Majoru

Lelde Petrāne,04.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Positivus Music vadītājs Ģirts Majors. Positivus Music ir viena no lielākajām Latvijas koncertaģentūrām, kas dibināta 2003. gadā un ir organizējusi daudzus mūzikas koncertus, piemēram, Kings Of Leon, Nine Inch Nails, Lana Del Rey, Faithless, James Blunt, Kaiser Chiefs, Garbage un citus. Kopš 2007. gada Positivus Music organizē arī Positivus festivālu.

- Kāpēc jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nevaru iedomāties, ka darbotos kādā citā nozarē, izņemot šo. Bet kāpēc? Droši vien tāpēc, ka ļoti patīk.

Citas ziņas

SVIESTU klausīsies pasaulē

,20.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošajām starptautiskajām pasaules mūzikas izdevniecībām ARC Music nupat laidusi klajā kompaktdisku Best of Folk Music from Latvia, kuras pamatā ir Kultūras menedžmenta centra Lauska 2005.gadā izdotā mūsdienu tautas mūzikas izlase SVIESTS, liecina sniegtā informācija medijiem.

Ir pievienotas arī dažas dziesmas no pērn iznākušās izlases SVIESTS II. Diskā ir dzirdamas dziesmas no tādām pazīstamām latviešu grupām kā Iļģi, Auļi, Skyforger, Laiksne un citiem mūsdienu tautas mūzikas izpildītājiem.

Sadarbībā ar KMC Lauska kompaktdiskā ir iekļauta informācija par Latviju un latviešu tautas mūziku angļu, vācu, franču un spāņu valodās.

Mūzikas izdevniecība ARC Music izdod dažādu tautu un pasaules mūziku jau daudzus gadus, tās izdoto disku klāsts ietver aptuveni 600 mūzikas ierakstus no vairāk nekā 60 valstīm. Sīkāku informāciju meklējiet www.arcmusic.co.uk.

Dzīvesstils

Mūzikas industrijas riska kapitālisti

Anda Asere,03.01.2020

Dalies ar šo rakstu

Petri Mannonens

Foto: Paula Čurkste/LETA

Saskatot potenciālu, starptautiskā ierakstu kompānija "Universal Music Group" sāk sadarbību ar vietējiem mūziķiem

Kompānija Latvijā jau ir pārstāvēta vairākus gadus, bet iepriekš tā strādāja ar ārzemju repertuāru.

"Universal Music Group" vadītājs Baltijā Petri Mannonens (Petri Mannonen) uzskata, ka ierakstu kompānijai ir atbildība par mūzikas industrijas attīstību nākotnē, tāpēc ir svarīgi, kādā virzienā un kuros māksliniekos uzņēmums investē.

"Universal Music Group" pirmais līgums ir ar Patrishu (Patrīciju Kseniju Cuprijanoviču). Mūsdienās jebkurš var veidot mūziku, augšupielādēt, un tā momentā būs pieejama digitāli tiešsaistē jebkur pasaulē. Troksnis ir liels, un ierakstu kompāniju loma ir palīdzēt mūziķiem būt sadzirdētiem. Vairāk par mūzikas biznesa īpatnībām un situāciju Latvijā P. Mannonens stāsta intervijā žurnālam "Dienas Bizness".