Pasaulē

Heineken nealkst pēc mega apvienošanās

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Heineken NV, pasaulē trešā lielākā alus darītava, neplāno Anheuser-Busch InBev stila mega apvienošanos, tās vadītājs sacījis intervijā Beļģijas biznesa žurnālam Trends, ziņo Reuters.

«Mēs vēlamies palikt neatkarīga grupa un saglabāt savu pazīstamo raksturu,» akcentējis vadītājs Žans Fransuā van Bokmejers (Jean-Francois van Boxmeer), piebilstot: «Tādēļ mums nav nodoma uzsākt lielu apvienošanos.»

Jāatgādina, ka Beļģijā bāzētā InBev nopirka Budweiser ražotāju Anheuser-Busch par 52 miljardiem ASV dolāru 2008.gadā, kļūstot par pasaulē lielāko alus darītavu.

Heineken vadītājs stāstījis, ka alus darītava šobrīd raugās attīstības valstu virzienā, piemēram, Indijas un Meksikas. «Ja mēs varētu paņemt pāris procentus no šiem milzu tirgiem mēs varētu audzēt, iespējams, pat dubultot, Heineken zīmolu,» viņš teicis žurnālam.

Janvārī Heineken paziņoja, ka tā iegādāsies Meksikas FEMSA alus biznesu par 3,8 miljardiem eiro.

Nedaudz vairāk nekā puse no Nīderlandes alus darītāja ieņēmumiem pagājušajā gadā nāca no Rietumeiropas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenais britu spiegs Džeimss Bonds nākamajā filmā Skyfall vairs nedzers martini kopā ar šņabi, bet gan Heineken alu, paredz filmas veidotāju un alus darītāju noslēgtais līgums.

Tāpat Bondu tēlojošais aktieris Daniels Kreigs piedalīsies Heineken reklāmā un viņa attēls parādīsies uz alus iepakojumiem. Britu laikraksts The Telegraph norāda, ka jaunākās Bonda filmas veidotāju un Heineken noslēgtā līguma vērtība aplēsta 45 miljonu ASV dolāru apmērā.

Jaunais līgums izraisījis aģenta 007 fanu sašutumu, kuri filmas veidotāju lēmumu nosaukuši par «svētuma apgānīšanu». Dž. Bonda tēls un personība ir cieši saistīta ar martini un šņabja kokteili, kurš aprakstīts arī Jana Fleminga grāmatās, kas kalpojušas par pamatu filmām.

Heineken ir otrs lielākais alus importētājs ASV, atpaliekot tikai no Corona. Aizvadītajā gadā Heineken alus piegādes ASV samazinājušas par 2,9%, liecina Beer Marketer’s Insights apkopotie dati. Tomēr par 3% pieauguši pārdošanas apjomi veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heineken Eiropas un ASV tirgus vājš, samazinās akciju vērtība

Gunta Kursiša, 24.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītāja Heineken akciju vērtība ir samazinājusies par 14,5% . To ietekmējis uzņēmuma paziņojums, ka situācija tā galvenajos tirgos - Eiropā un ASV - vēl joprojām ir vāja, vēsta BBC.

Nīderlandes uzņēmums paziņojis par zemāku pirmā pusgada peļņu, nekā tika paredzēts iepriekš. Šī gada pirmajos sešos mēnešos uzņēmuma peļņa bijusi 605 miljoni eiro.

Heineken pamatdarbības peļņa pieaugusi par 11%. Tas ir vairāk nekā pagājušajā gadā, tomēr tika gaidīts pamatdarbības peļņas pieaugums 17% apmērā.

Kompānijas uzņēmējdarbība uzlabojusies Latīņamerikā, Subsahāras Āfrikā, kurā ietilpst kontinenta nabadzīgākās valstis, un Āzijas Klusā okeāna reģionā.

Heineken alus parādījās pārdošanā Mehiko šī gada martā. Tur pēc alus biznesa iegādes no vietējā uzņēmuma Femsa iegādes Nīderlandes uzņēmums kontrolē 40% no tirgus. Šomēnes Heineken atvēris savu pirmo alus darītavu Indijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs Heineken svētdien paziņoja, ka noraidījis Lielbritānijā bāzētā alus ražotāja SABMiller izteikto piedāvājumu uzņēmuma iegādei.

Kompānija informāciju par piedāvājuma vērtību neatklāj.

Heineken informējis «SABMiller par nodomu saglabāt "Heineken" mantojumu un identitāti kā neatkarīgs uzņēmums,» norāda Nīderlandes kompānija.

«Heinekenu ģimene un Heineken vadība ir pārliecināti, ka uzņēmums turpinās nodrošināt izaugsmi un vērtību akcionāriem,» piebilst kompānija.

Uzņēmums pavēstīja, ka nolēmis paziņot ar SABMiller izteikto piedāvājumu un tā noraidīšanu, ņemot vērā tirgos novērojamās baumas.

SABMiller ir pasaulē otrs, bet Heineken ir trešais lielākais alus ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītājs Heineken NV ceturtdien apstiprinājis, ka tas parakstījis daudzmiljonu eiro reklāmas līgumu ar Google Inc, kļūstot par pirmo lielo zīmolu, kam ir pasaules mēroga līgums ar meklētājprogrammu, vēsta MarketWatch.

«Darījums ar Google galvenokārt vērsts uz mūsu reklāmas izplatīšanu YouTube, lai sasniegtu mūsu mērķgrupas, bet ietvers arī akcijas, piemēram, banerus Google,» stāstījis Heineken pārstāvis Džons Pols Šuirinks.

Viņš piebildis, ka līgums ar Google, kura precīza summa netiek atklāta, aptvers 20 valstis, sākot no Rietumeiropas līdz ASV un jaunajiem tirgiem, piemēram, Meksikai. Heineken pārstāvis stāstījis, ka līgumam nav beigu datuma, un alus darītājs, izmantojot Google kanālus, izplatīs gan globālas kampaņas, gan vietējās reklāmas.

Heineken arī iegūs piekļuvi datiem, kas ir meklēšanas kompānijas rīcībā un attiecas uz tā klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs "Heineken" pirmdien paziņoja, ka pārtrauc darbību Krievijā, ņemot vērā valsts īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Uzņēmums jau marta sākumā pavēstīja, ka pārtrauc alus ražošanu un pārdošanu Krievijā, kā arī aptur jaunu investīciju veikšanu valstī un pārtrauc eksportu uz to.

"Mēs esam satraukti un apbēdināti redzēt, kā karš Ukrainā turpina attīstīties un saasināties," norāda "Heineken". "Pēc iepriekš izziņotā mūsu darbības stratēģiskā pārskata esam secinājuši, ka Heineken dalība uzņēmumā Krievijā vairs nav nedz ilgtspējīga, ne dzīvotspējīga pašreizējā vidē."

"Tāpēc mēs esam nolēmuši pamest Krieviju," skaidro uzņēmums.

"Heineken" vēstī, ka centīsies nodot tā Krievijas biznesu jaunam īpašniekam saskaņā ar starptautiskām un vietējām tiesību normām, un negūs peļņu saistībā ar šo darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs «Heineken» investēs 3,1 miljardu dolāru (2,6 miljardus eiro), lai iegādātos 40% Ķīnas lielākā alus darītāja «China Resources Beer» akciju, tādējādi paplašinot savu piekļuvi šim tirgum, teikts piektdien publiskotajā abu uzņēmumu paziņojumā.

Savukārt «China Resources Beer» iegādāsies 0,9% «Heineken» akciju, samaksājot 464 miljonus eiro.

«Heineken» norāda, ka apvienos savu biznesu Ķīnā ar sava jaunā partnera aktivitātēm. Tāpat uzņēmums ļaus partnerim Ķīnā tirgot savu alus zīmolu.

«Heineken» un «China Resources Beer» apvieno spēkus laikā, kad konkurence Ķīnas tirgū kļūst aizvien sīvāka, patērētājiem aizvien vairāk pievēršoties ārvalstu alus zīmoliem un labākas kvalitātes produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs "Heineken" trešdien paziņoja, ka pasaulē likvidēs aptuveni 8000 darbavietu, ņemot vērā koronavīrusa pandēmiju, kuras dēļ joprojām slēgta liela daļa viesmīlības nozares.

Vienlaikus uzņēmums pavēstīja, ka pērn cietis tīros zaudējumus 204 miljonu eiro apmērā.

Tikmēr "Heineken" tirdzniecības apjoms 2020.gadā sarucis par 17% un veidojis 23 miljardus eiro, jo vairākas valstīs slēgti bāri un kafejnīcas.

Kompānija jau oktobrī norādīja, ka nepieciešama restrukturizācija, lai samazinātu darbaspēka izmaksas, taču tajā laikā nesniedza informāciju par likvidējamo darbavietu skaitu.

Trešdien "Heineken" paziņoja, ka restrukturizācijas programmas ietvaros tiks likvidēti 8000 darbavietu.

"Heineken" ir pasaulē otrais lielākais alus ražotājs, kas ražo un pārdod vairāk nekā 300 zīmolu alu un sidru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropā lielākais alus darītājs cieš no augstajām miežu cenām

Lelde Petrāne, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā lielākais alus darītājs Heineken gada pirmajos trīs mēnešos pārdevis vairāk alus nekā gaidīts, bet to negatīvi ietekmējušas lielākas izmasas, ziņo BBC.

Heineken pirmajā ceturksnī pārdevis par 4,7% vairāk alus pēc tilpuma nekā 2011. gada pirmajā ceturksnī. Taču augstākas izejvielu izmaksas negatīvi ietekmējušas tā peļņu.

Heineken paziņojis par tīro peļņu 175 miljonu eiro apmērā, bet šī summa ietver ārkārtas 20 miljonu eiro peļņu no Haiti biznesa pārvērtēšanas.

Heineken norādījis, ka augstākas iesala miežu cenas ražošanas izmaksas palielinās par aptuveni 6%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Heineken pirmā pusgada peļņa pieaug par 42%

Lelde Petrāne, 25.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus milža Heineken N.V. pirmā pusgada tīrā peļņa pieaugusi par 42% līdz 695 miljoniem eiro, ziņo MarketWatch.

Tajā pašā laika periodā iepriekšējā gadā Heineken nopelnīja 489 miljonus eiro.

Ieņēmumi pieauguši par 5,2% līdz 7,52 miljardiem eiro.

Saskaņā ar grupas sniegto informāciju tirdzniecības apstākļi Eiropā un ASV joprojām ir sarežģīti. «Runājot par tuvāko laika periodu, Heineken joprojām ir piesardzīga attiecībā uz alus patēriņa perspektīvām Eiropā un ASV, kas saistīts ar vājajiem patērētāju izdevumiem un plānotajiem taupības pasākumiem daudzās valstīs,» teikts Heineken paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes alus ražotājs Heineken šā gada pirmajos sešos mēnešos strādājis ar 871 miljona eiro tīro peļņu, kas ir par 48,6% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts pirmdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas kāpumu galvenokārt veicinājuši siltie laikapstākļi Eiropā un jaunais bezalkoholisko dzērienu zīmols Heineken 0.0.

Uzņēmuma tirdzniecības apjoms pirmajā pusgadā palielinājies par 3,8% un sasniedzis 10,47 miljardus eiro.

Heineken ir pasaulē otrais lielākais alus ražotājs, kas ražo un pārdod vairāk nekā 250 zīmolu alu un sidru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heineken pārsteidz ar lielāku peļņu

Lelde Petrāne, 16.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Heineken NV, pasaulē trešais lielākais alus darītājs, pateicoties izmaksu samazināšanai, 2010.gadā guvis lielāku peļņu nekā gaidīts, ziņo Bloomberg.

Heineken, kura galvenie zīmoli ir Heineken un Amstel, sagaida, ka patērētāji Latīņamerikā, Āzijā un Āfrikā šogad iegādāsies vairāk tā ražoto dzērienu, bet patērētāji Eiropā un ASV saglabās piesardzību, kam pamatā būs augstais bezdarbs un taupības pasākumi.

Nīderlandes alus darītāja tīrā peļņa pērn pieaugusi par 37% līdz 1,45 miljardiem eiro. Reuters aptaujātie brokeri bija prognozējuši 1,38 miljardu eiro peļņu.

Ceturtais lielākais alus darītājs pasaulē - Carlsberg - par gada darbības rezultātiem paziņos 21.februārī, bet tirgus līderis Anheuser-Busch InBev - 3.martā. SABMiller, kura finanšu gads noslēdzas marta beigās, par gada rezultātiem vēstīs 18.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas Ekonomikas ministrija ir vērsusies pie valsts konkurences uzrauga ar lūgumu izmeklēt alus ražotāju Anheuser-Busch InBev un Heineken’s Alken Maes paziņojumus par alus cenu paaugstināšanu.

Ministrijas vēršanās pie konkurences uzrauga seko dažas dienas pēc tam, kad abi minētie alus ražotāji norādījuši, ka Beļģijā palielinās vairumtirdzniecības cenas gan bundžās, gan pudelēs pildītajam alum. Par iemeslu cenu celšanai tiek minēts enerģijas, darbaspēka un izejvielu cenu kāpums, vēsta CNBC.

Anheuser-Busch InBev norādīja, ka par 5,9% palielinās vairumtirdzniecības cenas jau no nākamā gada 1. marta. Tikmēr Heineken’s Alken Maes plāno cenas par 6% celt no nākamā gada 12. marta.

«Mēs aicināsim konkurences uzraugus izmeklēt, vai šajā gadījumā netiek pielietota negodīga konkurences prakse, lai fiksētu cenas,» sacīja Beļģijas Ekonomikas ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv, 24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Slikto laika apstākļu dēļ samazinājusies Heineken peļņa

Lelde Petrāne, 22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktie laika apstākļi Eiropā un ASV bijuši par iemeslu Heineken, pasaulē trešā lielākā alus darītāja, peļņas kritumam, ziņo BBC.

Heineken, kura zīmoli ietver Sol un Strongbow sidru, pieredzējis pirmā pusgada peļņas kritumu par 17% līdz 639 miljoniem eiro.

Saskaņā ar kompānijas pausto nelabvēlīgie laika apstākļi noveduši pie slikta patērētāju noskaņojuma, taču ietekme bijusi arī lēnākai izaugsmei jaunajos tirgos.

Kompānija norādījusi, ka izredzes attiecībā ar šā gada otro pusi esot līdzīgas.

Ieņēmumi pieauguši par 3% līdz 10,4 miljardiem eiro, bet tas saistāms ar Asian Pacific Breweries pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Taupība un laika apstākļi negatīvi ietekmējuši Heineken alus pārdošanu

Lelde Petrāne, 27.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Heineken NV, pasaulē trešais lielākais alus darītājs, šā gada trešajā ceturksnī piedzīvojis mazākus pārdošanas apjomus nekā gaidīts, jo sliktie laika apstākļi, taupības pasākumi un depresīvais patērētāju noskaņojums mazinājis vēlmi dzert alu gan Eiropā, gan ASV, ziņo Reuters.

Nīderlandes alus darītājs, kura galvenie zīmoli ir Heineken un Amstel, trešajā ceturksnī strādājis ar tīro peļņu 520 miljonu eiro apmērā.

Ieņēmumi pieauguši par 13%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 4,62 miljardiem eiro. Pieauguma pamatā ir aprīlī notikusī 7,8 miljardus ASV dolāru vērtā Meksikas alus ražotāja Femsa pārņemšana. Femsa pieder tādi zīmoli kā Dos Equis, Tecate un Sol. Neņemot vērā šo faktoru, ieņēmumi sarukuši par 2,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Eiropas akciju tirgū turpinās kāpums

Jānis Šķupelis, 16.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošie Eiropas akciju tirgus indeksi šodien piedzīvoja kāpumu jau ceturto dienu pēc kārtas.

Kāpumu akciju tirgos šodien sekmēja galvenokārt ziņas no korporatīvā sektora. Par labākiem nekā gaidīts pagājušā gada finanšu rezultātiem paziņoja Heineken un Societe Generale. Investoru noskaņojumam uzlaboties palīdzēja arī ziņas, ka Francijas lielākais medikamentu ražotājs Sanofi-Aventis apstiprināja Genzyme pārņemšanu. Pēc gandrīz deviņu mēnešu garām pārrunām vienošanās ir panākta un darījuma summa tiek lēsta ap 20 miljardiem dolāru. Tāpat akciju cenām doties augstāk palīdzēja arī labāki nekā gaidīts ASV mājokļu tirgus dati.

Jāpiebilst, ka šobrīd no Eiropas kompānijām, kas publicējušas savus pagājušā gada ceturtā ceturkšņa rezultātus, labākus pārskatus atklājuši aptuveni 55% uzņēmumu. Tikmēr ASV šādu kompāniju skaits (kas iekļautas S&P 500 indeksa aprēķinā) sasniedzis pat 73%, raksta Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cido Grupa pērn nopelnījusi 2,42 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Cido Grupa aizvadījis vienu no veiksmīgākajiem gadiem uzņēmuma 20 gadu pastāvēšanas vēsturē – tā neto apgrozījums 2013.gadā pieaudzis par 13 %, bet peļņa par 23 %, veidojot attiecīgi 39,3 un 1,7 miljonus latu (2,42 miljonus eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.

«Panākumu pamatā ir gan produktu portfeļa paplašināšana, gan komunikācijas atsvaidzināšana jau labi zināmajiem zīmoliem, kā arī eksporta pieaugums, kas aizvadītajā gadā kāpināts par 26 %,» norāda Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas.

Cido Grupas apgrozījums no produktu pārdošanas Latvijā 2013. gadā pieauga par 14,7%.

No Latvijā saražotās produkcijas kopumā tiek eksportēti 20%. Sulas un nektāri nemainīgi ir visvairāk eksportētie Cido Grupa produkti. Šobrīd lielākie eksporta tirgi ir Krievija un Baltijas valstis; uz Krieviju eksporta apjoms dubultots, bet uz Latviju un Lietuvu palielināts par 15 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtā lielākā alus ražošanas grupa pasaulē Carlsberg Grupa veikusi izmaiņas zīmolā ar mērķi turpmāko trīs gadu laikā dubultot zīmola ieņēmumus.

Tāpat kompānija plāno kļūt par trešo lielāko spēlētāju pasaules alus tirgū, izkonkurējot Heineken. Jaunā zīmola pozicionēšana 5. aprīlī vienlaicīgi tiek sākta 140 pasaules valstīs, tostarp Latvijā. . Zīmola jaunajā mārketinga komunikācijā Latvijā jau investēti vairāk nekā 100 000 eiro. Viena no būtiskākajām un redzamākajām izmaiņām zīmolā ir jaunais sauklis «That Calls for a Carlsberg» jeb «Pelnīti Carlsberg».

Carlsberg Grupā ietilpstošās a/s Aldaris izpilddirektors Tomass Panteli (Thomas Panteli) informē, ka Latvijā kompānijas mērķi ir vēl ambiciozāki – līdz 2015. gadam trīskāršot tirgus daļu. 2010. gadā Carlsberg daļa Latvijas alus tirgū bija 0,5 %, kas, pēc T. Panteli, domām ir diezgan zems rādītājs, tāpēc izvirzīts ambiciozs mērķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa preču ražotājiem Unilever un Procter & Gamble (P&G) ir piespriesta soda nauda 315 miljonu eiro apmērā par to, ka kompānijas kopā ar Henkel bija noslēgušas veļas mazgājamā pulvera cenu karteli astoņās Eiropas valstīs, raksta BBC.

Kompānija Unilver ir sodīta ar 104 miljoniem eiro, bet P&G ar divreiz vairāk – 212 miljoniem eiro. Soda naudas apjoms tika samazināts par 10%, kad abas kompānijas atzina savu vainu karteļa izveidošanā. Unilver, P&G un Henkel noslēgto karteli trīs gadus izmeklēja Eiropas komisija (EK) pēc Henkel norādījuma par to, ka uzņēmumi ir vienojušies par cenām.

Henkel savukārt netiks sodīts, jo sadarbojās ar izmeklētājiem.

Veļas pulveru cenu kartelis 2000. – 2005. gadā pastāvēja Beļģijā, Francijā, Grieķijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā un Nīderlandē

Kompānijai P&G pieder Tide, Gain un Era zīmoli, Unilver – Omo un Surf, bet Henkel lielākajā daļā Eiropas pārdod Persil.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Phoenicia Glass Works Ltd. rūpnīcā Izraēlas dienviddaļā dienā saražo miljonu pudeļu tādu dzērienu gigantu kā Coca Cola, Pepsi un Heineken, kā arī Izraēlas vīna darītavu un olīveļļas ražotāju vajadzībām.

Rūpnīca nodarbojas arī ar nederīgo pudeļu pārstrādi. Sasistā stikla kalni tuksnešainajā vietā veido īpatnēju postažas ainavu.

Aptuveni 250 darbiniekiem jānodrošina to, ka rūpnīca strādā 24 stundas diennaktī, katru dienu gadā, arī brīvdienās. Rūpnīcā nav iespējams izslēgt krāsnis, jo šķidrais stikls sacietētu un radītu izsprostojumus.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ventspils Biznesa inkubatorā uzņem vēl divas kapitālsabiedrības

Vēsma Lēvalde, 04.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Augsto tehnoloģiju parka Biznesa inkubatorā uzņemti divi jauni uzņēmumi - SIA Apps and Soft un SIA ParkIT.

SIA Apps and Soft plāno darboties grafiskā dizaina jomā, izstrādājot dizainu un saturu mobilajām aplikācijām. Apps and Soft vadītājs ir Dānijas uzņēmējs Mihaels Mailenfelds (Michael Myhlenfeldt), kas šajā nišā darbojas jau vairākus gadus, nodrošinot pakalpojumus vairākām pazīstamām preču zīmēm, piemēram, Heineken un GN Netcom.

VATP Biznesa inkubatora jaunpienācējs ir arī SIA ParkIT, kas plāno darboties dažādu izstrādājumu ražošanā no nerūsējošā tērauda. Uzņēmuma dibinātāji Oļegs Ožinskis un Pjotrs Homjaks jau ir izstrādājuši stāvvietu aprīkojuma pirmos prototipus un tuvākajā laikā plānots sākt produkta realizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Miljoni šokolādes fabrikā

Sandra Dieziņa, 03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā šodien atklāj 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku; ražos šokolādi ar zemu kaloriju daudzumu

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Viņas līdzšinējā pieredze saistīta ar darbu mārketinga jomā vairākās starptautiskās kompānijās, tostarp Heineken, Natur Produkt. 2014. gadā noīrējuši telpas biznesa centrā, kur sākuši recepšu izstrādi un tā gada nogalē nonākuši līdz Red šokolādes receptei. Galvenais mērķis bija panākt zemāku kaloritāti. Vienlaikus sākuši meklēt investorus, kas palīdzētu realizēt šo ideju. Lai sāktu šokolādes ražošanu, sākotnēji iegādājušies miniatūras šokolādes ražošanas iekārtas no Šveices kompānijas Buhler, bet 2016. gada sākumā pieņemts lēmums par uzņēmuma dibināšanu, iekārtu pirkšanu un šokolādes rūpnīcas izveidi Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro

Db.lv, 03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro, liecina iesniegtais uzņēmuma gada pārskats Lursoft.

Savukārt kompānijas zaudējumi sasniedza 50,9 tūkstošus eiro.

Kompānijas apmaksātais pamatkapitāls ir 3 miljoni eiro, bet darbības veids - kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošana. Pērn uzņēmumā strādāja 36 darbinieki.

Vienīgā kompānijas valdes locekle ir Natalija Morozova.

DB rakstīja, ka pērnā gada rudenī uzņēmums atvēra 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku.

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kurzemniekiem tīk Heineken

Vēsma Lēvalde, 11.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes rūpnieciskā dizaina izstādes Elementi balsojumā par veiksmīgāko rūpniecisko dizainu līderos izvirzījies SIA Latvisoft dizaina produkts Heineken aplikācija.

Lielu publikas atsaucību guvis arī SIA MWF veidotais krēsliņš Pally un SIA Dendrolight Latvija masīvkoka šūnmateriāls DendroLight. Taču uz papēžiem min Liepājas un Kuldīgas uzņēmumi, informē izstādes organizatori.

Balsošana joprojām turpinās gan izstādē, gan Kurzemes dizaina mājaslapā. Līdz šim izstāde bija apskatāma Ventspilī, no 12. janvāra tā būs pieejama liepājniekiem - t/c Ostmala, no 19.janvāra - Rimi Kuldīgā, bet no 6.februāra - t/c Damme Rīgā.

Db.lv jau vēstīja, ka izstādē aplūkojami 40 izstādes dalībnieku veidoti produkti, par kuriem notiek balsošana, lai noteiktu skatītāju favorītu. Izstādes mērķis ir informēt Latvijas iedzīvotājus par Kurzemē esošiem uzņēmumiem un to produkciju, veicināt Kurzemes ražotāju atpazīstamību Latvijas tirgū, izcelt dizaina nozīmi un mākslinieku lomu tehnoloģiju attīstībā un parādīt jaunāko, kas radīts reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru