Honda Civic Type R: Īsts sacīkšu auto ikdienai 

Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt

Aldis Zelmenis, 2015. gada 31. jūlijs plkst. 9:29

Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.

Vai tas ir labāks par iepriekšējo?


Pilnīgi noteikti! Turbomotors neapšaubāmi ir puse no jaunā Type R vērtības, tā 400 ņūtonmetru lielais griezes moments, kas pieejams diapazonā no 2500 līdz 4500 apgriezieniem minūtē, ir fantastisks pie zemiem, vidējiem vai augstiem motora apgriezieniem. Kā pierādījās vēlāk, jauno motoru bez lielām bailēm var griezt pat līdz 7000 apgr./min., un pat tas jaunajai spēkstacijai patiks. Savas ugunskristības Eiropā jaunais Civic Type R piedzīvoja vienā no jaunākajām un vienlaikus viltīgākajām sacīkšu trasēm Slovakia Ring. Tur Civic Type R pilnā krāšņumā apliecināja savu sporta auto statusu. Bruņots ar adaptīvo piekari, priekšējo limitētas slīdes diferenciāli un citām elektronikas palīgierīcēm Type R sacīkšu trasē tika galā ar sarežģītākajām situācijām. Visvairāk aplausus ir pelnījis limitētas slīdes diferenciālis, kas burtiski ievelk automašīnu pa vēlamo trajektoriju līkumā un pilnībā izskauž tradicionālo priekšpiedziņas auto purngala izstumšanu. Elektronika tiks galā ar savu uzdevumu pat tad, ja autovadītājs apzināti vai neapzināti būs pieļāvis kļūdu. Līdz ar to var secināt, ka salīdzinājumā ar priekštečiem jaunais Typer R ir ne tikai pats jaudīgākais un ātrākais, neraugoties uz sacīkšu auto līdzvērtīgo jaudu, bet tas ir arī muļķadrošs pat braucējiem ar mazāku braukšanas pieredzi. Pašsaglabāšanās instinkts filozofiski akcentē Honda inženieru vadmotīvu, ka ātram sacīkšu auto ar brīvbiļeti koplietošanas ceļiem drošībai allaž ir jābūt pirmajā vietā. Jaudas, vadāmības un vispārējo sajūtu ziņā Honda Civic Type R ir nostājies karsto hečbeku piramīdas augšgalā, un VW Golf GTI, Ford Focus ST vai Seat Leon Cupra netiek japānim līdzi ne pēc tehniskajā pasē ierakstītajiem datiem, ne arī pēc sajūtām. Līdz ar to nav diži liels pārsteigums, ka jaunais Civic Type R arī maksās brangu naudas žūksni, proti, sākot no 34 tūkst. eiro, bet pilnākajā ekipējumā – 37 tūkst. eiro.

Visu rakstu Īsts sacīkšu auto ikdienai lasiet 31. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 23. februāris plkst. 14:25

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. pirmdien paziņoja, ka tās prezidents Takanobu...

2014. gada 23. oktobris plkst. 17:28

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka tās vadītājiem uz...

2014. gada 01. jūlijs plkst. 11:34

Izmēģinājuma lidojumā devusies Honda pirmā lidmašīna. Tas noticis pirms tās sertifikācijas,...

2014. gada 18. marts plkst. 13:29

Honda oficiālais dīleris Nippon Auto Latvijas tirgū pieteicis kompaktklases automašīnas Civic...

2014. gada 14. februāris plkst. 8:49

Starp sava žanra automobiļiem Honda Civic universāls spēj atklāt to, ko citi...

Nepalaid garām

VAS «Privatizācijas aģentūra» (PA) izsolē piedāvā iegādāties nekustamo īpašumu Kuģu ielā...

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

No šīs sadaļas
2015. gada 29. jūlijs plkst. 14:59

Ar stacionārajiem fotoradariem aprīkotajos ceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām pēdējā pusgadā...

2015. gada 29. jūlijs plkst. 14:12

Jelgavā automašīnu stāvlaukumu Katoļu ielā 18, pie tirdzniecības centra «Vivo centrs»,...

2015. gada 28. jūlijs plkst. 14:39

Šorīt Rīgā, Anniņmuižas bulvārī kādā piemājas sētā degušas trīs automašīnas,...

2015. gada 28. jūlijs plkst. 10:05

Šā gada pirmajā pusē komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5 tonnām segmentā...

2015. gada 27. jūlijs plkst. 14:48

Japānas autobūves kompānija Mitsubishi Motors gatavojas pārtraukt ražošanu ASV, piektdien...

2015. gada 27. jūlijs plkst. 12:52

Itālijas un ASV autobūves grupai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Savienoto Valstu regulators...

2015. gada 27. jūlijs plkst. 12:42

Ceļu remonts Rucavas novadā uz lielceļa Liepāja–Lietuvas robeža rada bīstamas situācijas....

2015. gada 24. jūlijs plkst. 9:07

Pats mazākais britu Jaguar modelis XE apliecina drivers car jeb braucēja auto...

2015. gada 23. jūlijs plkst. 16:00

Valsts policija nereti saņem informāciju par gadījumiem, kad personas, izmantojot automašīnu...

2015. gada 23. jūlijs plkst. 12:21

Renault pievienojies automobiļu ražotāju pulkam, kuri elektrodzinējus ražo paši. R240 dzinējs...