Iedzīvotāji tuvākus ceļojumus plāno paši, tālākus uztic tūrfirmām 

Teju puse Latvijas iedzīvotāju izvēlas ceļojumus organizēt pašu spēkiem, ja vien tas nav saistīts ar kādu tālu un eksotisku zemi, par kuras īpatnībām ir redzēts vien filmās, lasīts internetā vai dzirdēts no draugiem, izriet no ceļojumu firma GoodDay Travel aptaujas.

Ingrīda Drazdovska, 2011. gada 04. janvāris plkst. 16:15

Jautājot, vai ceļotāji izmanto tūrisma pakalpojumus, 45% atbildēja noraidoši, ja vien runa nav par eksotiskajām un tālajām zemēm.

Pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāji savus ceļojumus uz tālajām zemēm plāno laicīgi – 42% plāno vismaz divus, trīs mēnešus iepriekš, bet 22% pat 6 mēnešus pirms došanās ceļojumā. Vērojams, ka finansiālais stāvoklis pamazām stabilizējas, taču vairums cilvēku neplāno ilgstoši ceļot, visoptimālākais laiks prombūtnei nosaukts 7 – 10 dienas (42% respondentu).

Taču individuālās sarunās par tālo Austrumu zemēm atklājas, ka būtībā latvieši vēlētos doties trīs un četru nedēļu ilgā ceļojumā un vēlams pat uz divām valstīm vienlaicīgi, piemēram, Nepālu un Tibetu, sacīja SIA GoodDay Travel valdes priekšsēdētāja Ieva Kaņepe.

Trešā daļa respondentu ieplānojuši ceļot divas reizes gadā, uz vienu ceļojumu atvēlot līdzekļus 500 līdz 1000 latu apmērā uz vienu cilvēku, savukārt 8% – līdz 2000 latu. Tajā pašā laikā anketēšanā iegūtie dati uzrāda, ka puse respondentu nebūtu gatavi piemaksāt 50 latus par aviobiļeti, lai lidojuma laiks būtu īsāks.

Japānu un Taizemi kā atvaļinājuma vietu izvēlētos piektā daļa respondentu, 17% aptaujāto izteica vēlmi paceļot pa Indiju un Tibetu, savukārt 15% – pa Nepālu. Izvēli aptaujātie pamato ar vēlmi baudīt dabu, iepazīt kultūru un arhitektūru, izzināt Austrumu garīgās vērtības un izmēģinātu ajūrvēdas procedūras. Gandrīz puse respondentu piekrīt apgalvojumam, ka ceļojumi ir vajadzīgi sevis sakārtošanai, jaunu atziņu iegūšanai, 33 % – ceļojumam jābūt daudzveidīgam.

Puse respondentu atbildēja, ka šobrīd tūrisma firmu piedāvājums nav nedz vienveidīgs, nedz garlaicīgs – katrs savai gaumei un finansiālajām iespējām var atrast piemērotāko ceļojumu. 72% aptaujāto izmanto elektroniskās ēras priekšrocību uzzināt par ceļojumiem ar interneta starpniecību gan tūrfirmu mājas lapās, gan dažādās sociālajās vietnēs.

GoodDay Travel pētījumā veikta 392 cilvēku anketēšana, respondentu vecums 20 – 60g.

GoodDay Travel ir dibināts 2010.gadā un fokusējas uz tālo Austrumu zemēm.
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2011. gada 02. janvāris plkst. 9:56

Pēc samērā nīkulīgā 2009. gada tūrisma nozare šogad uzrāda pozitīvas attīstības tendences....

2010. gada 22. decembris plkst. 14:35

Trešo mēnesi pēc kārtas SEB Mājokļu cenu indikators uzrāda nemainīgi stabilu nekustamā...

2010. gada 14. decembris plkst. 13:36

Iedzīvotāji, ņemot vērā ienākumu samazināšanos un esošo ekonomisko situāciju,...

2010. gada 08. decembris plkst. 9:16

Latvija Japānas ceļotājiem ir salīdzinoši jauns maršruts, bet ļoti perspektīvs,...

2010. gada 22. novembris plkst. 13:55

Vairāk nekā pusei jeb 55,7% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir bijušas...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2011. gada 02. janvāris plkst. 9:56

Pēc samērā nīkulīgā 2009. gada tūrisma nozare šogad uzrāda pozitīvas attīstības tendences....

2010. gada 17. decembris plkst. 11:47

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir uzlicis Vision Marketing septiņu tūkst. Ls...

2010. gada 13. decembris plkst. 16:24

Ūdenssaimniecības nozarē nepieciešamas sakārtot normatīvo aktu bāzi, pretējā gadījumā...

2010. gada 02. decembris plkst. 10:46

Cilvēki visos laikos un vecumos grib būt skaisti. Šī pārliecība iedrošinājusi Ilviju...

2010. gada 17. novembris plkst. 16:13

2010. gadā par aptuveni 15 procentiem audzis pieprasījums pēc dažādas sadzīves tehnikas...

2010. gada 28. oktobris plkst. 8:24

Uzņēmumi par katra darbinieka mobilo sakaru sarunām mēnesī vidēji maksā 15–25 Ls....

2010. gada 19. oktobris plkst. 10:13

Finanšu ministrijas IT centralizācijas iepirkumā uzvarējis FMS, ziņo Dienas Bizness....

2010. gada 19. oktobris plkst. 8:13

Apvienojušies trīs vadošie Baltijas advokātu biroji, proti, Kļaviņš &...

2010. gada 18. oktobris plkst. 9:06

Dempinga jautājums ir kā tāds bubulis, par ko runā vairākās biznesa nozarēs,...

2010. gada 11. oktobris plkst. 16:41

Šoruden un arī šoziem populāri varētu būt īsie 3 – 4 dienu...