Citas ziņas

Ieilgst RAF lietas izskatīšana

Irēna Zandere, Db, 21.08.2008

Jaunākais izdevums

Šoreiz tā ir tiesneša maiņa, kas velk garumā tiesvedību par vairāk nekā desmit gadus maksātnespējīgās a/s RAF neatdoto parādu.

Kā Db uzzināja Zemgales apgabaltiesā, tikai 9. oktobrī tiesa pievērsīsies padomju laiku autobūves giganta neatdotajam parādam tagadējai Latvijas valstij – 3.4 milj. USD (apm. 3 milj. Ls). Valsts kreditora intereses pārstāv Finanšu ministrija (FM), bet īsteno Valsts kase (VK).

Db nesen rakstīja: no RAF tiešā veidā vairs nevar piedzīt neko, jo uzņēmuma bijusī maksātnespējas administratore Lidija Skreija pārdeva visus RAF īpašumus, un ne tikai: pie rūpnīcas vērtīgajām iekārtām 2002. gadā tika vairākos skandālos ierautās tiesu izpildītājas Ingas Čepjolkinas vīrs Andrejs Čepjolkins. Viņš tās pārdeva SIA Merkūrs, bet kompānija iekārtas pārdeva Irānas kompānijai Ghaem Machin. Akceptu rūpnīcas izpārdošanai deva L. Skreija. Viņu vainoja vairākos pārkāpumos saistībā ar RAF administrēšanu, tika ierosināta krimināllieta. L. Skreiju no administratores pienākumu pildīšanas atcēla. Tagad viņas vietā iecelts Kaspars Baltcers.

RAF mantas izpārdošana ir sarežģījusi veidu, kādā valstij atgūstams zaudētais. Pirms pāris Augstākā tiesa atzina FM nodrošinātā kreditora tiesības, un tūlīt Zemgales apgabaltiesā tika iesniegtas divas prasības. Abās FM lūdz atzīt par spēkā neesošiem no noslēgšanas brīža darījumus, ar kuriem atsavināja RAF kustamo un nekustamo īpašumu, tostarp ražotni Jelgavā. Viena prasība vērsta pret SIA NP Jelgavas biznesa parks (bij. SIA Baltiva), valstij apstrīdot trīs pirkuma līgumus, ar kuriem L. Skreija atsavināja RAF piederošos īpašumus, kas ieķīlāti Starptautiskā valūtas fonda kredīta nodrošināšanai. Šo lietu bija plānots skatīt šodien.

Otra prasība vērsta pret SIA Baltkan, lai atzītu par spēkā neesošu RAF kādreizējā nekustamā īpašuma Stirnas Dobeles rajonā pārdošanu. Pērn tiesa apmierināja prasību, bet Balkan iesniedza apelācijas sūdzību. Tikmēr jebkādām darbībām ar atsavinātajiem nekustamajiem īpašumiem uzlikts liegums, Db uzzināja no VK Juridiskā departamenta direktores vietnieka Ralfa Zariņa. Viņš arī apgalvo, ka jaunais RAF administrators valsts prasības uzskata par pamatotām. Db jau rakstīja, ka RAF parādi sāka veidoties 1994. gadā, kad starp uzņēmumu un Banku Baltija tika noslēgts aizdevuma līgums par kredīta piešķiršanu no Starptautiskā Valūtas fonda līdzekļiem. RAF joprojām ir Valsts ieņēmumu dienesta lielāko parādnieku vidū ar 2004. gadā konstatētu nodokļu parādu 2,3 milj. Ls apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja krājumu papildinās vecākais zināmais RAF mikroautobuss pasaulē - Latvijas PSR 1960. gadā ražotais RAF-977V “Latvija”.

Unikāls RAF-977V "Latvija" atrasts Čīlē, kas pēc Rīgas Motormuzeja rīcībā esošās informācijas, ir visvecākais zināmais RAF mikroautobuss pasaulē un vienīgais pirmās RAF mikroautobusu paaudzes paraugs.

2020. gada pavasarī sākās cīņa par RAF-977V “Latvija” iegūšanu Rīgas Motormuzeja krājumā. Unikālo spēkratu bija noskatījuši arī kolekcionāri no Krievijas, taču emocionālais vēstures stāsts un pietāte pret seno spēkratu deva priekšroku motormuzeja speciālistiem mikroautobusa iegādē.

Pirmā RAF mikroautobusu paaudze (RAF-10 "Festivāls", RAF-977 un RAF-977V "Latvija" un daži eksperimentālie paraugi: RAF-08 un RAF-978 "Sprīdītis") tika izgatavota laika periodā no 1957. līdz 1962. gada maijam. Saražoti ap 1300 eksemplāriem, pārsvarā izmantojot roku darbu virsbūvju izgatavošanā. Ārēji tos var atpazīt pēc dalītā vējstikla un taisnstūra veida radiatora dekoratīvās restes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts joprojām tiesājas par vairāk nekā desmit gadus maksātnespējīgās a/s RAF neatdoto parādu, šodien raksta Dienas bizness.

Padomju laiku autobūves gigants tagadējai Latvijas valstij palicis parādā 3.4 milj. USD (apm. 3 milj. Ls), ieskaitot procentus un soda naudu. Valsts kreditora intereses pārstāv Finanšu ministrija (FM), bet īsteno Valsts kase (VK).

No RAF tiešā veidā vairs nevar piedzīt neko, jo uzņēmuma bijusī maksātne­spējas administratore Lidija Skreija pārdeva visus RAF īpašumus, un ne tikai: pie rūpnīcas vērtīgajām iekārtām 2002. gadā tika vairākos skandālos ierautās tiesu izpildītājas Ingas Čepjolkinas vīrs Andrejs Čepjolkins. Viņš tās pārdeva SIA Merkūrs, bet kompānija iekārtas pārdeva Irānas kompānijai Ghaem Machin. Akceptu rūpnīcas izpārdošanai deva L.Skreija. Viņu vainoja vairākos pārkāpumos saistībā ar RAF administrēšanu, tika ierosināta krimināllieta. L.Skreiju no administratores pienākumu pildīšanas atcēla. Tagad viņas vietā iecelts Kaspars Baltcers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jelgavas autobūves leģendas «RAF» spēkrati

Laura Mazbērziņa, 24.05.2018

«Autoveikala eksperiments»

«RAF 2924» (1994)

Deviņdesmito gadu sākumā uzsāktās komerctransporta ražošanas programmas ietvaros tika izgatavots speciālā furgona – autoveikala eksperimentālais paraugs, taču sērijveida ražošanā tas netika ieviests.

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Rīgas Motormuzejā 24. maijā tiek atklāta izstāde «Daudzveidīgais RAF», kurā apmeklētājiem ir iespēja iepazīt autobūves leģendas «RAF» spēkratu kolekciju. Izstāde veidota par godu Latvijas valsts simtgadei.

Izstādē «Daudzveidīgais RAF» aplūkojami seši mazpazīstami «RAF» spēkrati, no kuriem trīs šobrīd ir braucoši.

«RAF» spēkratu atjaunošanas darbu izmaksas mērāmas dažu simtu eiro apmērā, katram spēkratam tās atšķiras. Automobiļu tehniskie uzlabojumi un krāsošana notikusi CSDD Rīgas Motormuzeja restaurācijas darbnīcās. Trīs spēkrati bija tikai jānotīra - tie nav CSDD Rīgas Motormuzeja īpašums. Pārējie trīs spēkrati ir Rīgas Motormuzeja īpašumā un iegūti dažādos veidos. Piemēram, Rīgas Motormuzejs pirms kāda laika pārņēmis automobiļu kolekciju, kura ir piederējusi pazīstamajam auto inženierim un auto būves ekspertam Andrim Dambim.

Rīgas autobusu fabrika «RAF» Jelgavā ražoja mikroautobusus no 1954. līdz 1998. gadam. 1969. gada 25. jūlijā Jelgavā lika pamatakmeni «RAF» jaunajai mikroautobusu rūpnīcai. «RAF» ražotnes platība bija 25 400 kvadrātmetri, kur tika uzstādītas modernākās tā laika iekārtas: jaudīgas preses virsbūvju paneļu štancēšanai, automatizētas virsbūvju metināšanas līnijas, augstražīgas iekārtas automobiļu gruntēšanai un krāsošanai. Rūpnīca gadā saražoja ap 14 000 mikroautobusu, maksimumu sasniedzot 1988. gadā – 18 000. Jelgavā «RAF» strādāja vairāk nekā 3000 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidkompānijas RAF-Avia izsole šodien noslēdzās veiksmīgi, informē likvidējamās AS Latvijas Krājbanka maksātnespējas administratora KPMG Baltics pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Izsolē piedalījās divi pretendenti, no kuriem viens - juridiska persona no Latvijas, bet otra - no ārvalstīm. Izsolē uzvarēja juridiska persona no Latvijas, kurai 14 dienu laikā jāveic pilna samaksa, lai darījumus būtu oficiāli noslēdzies.

Summa, par kuru tika nosolītas RAF-Avia daļas, bija zemāka nekā izsoles sākuma cena, taču augstāka nekā administratora pirms izsoles noteiktā slēptā cena.

Db.lv jau rakstīja, ka jūnijā likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administratora KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme piederošo AS RAF-Avia kapitāldaļu izsole noslēdzās neveiksmīgi – pircējs netika atrasts. Kapitāldaļas tika pārdotas kā mantu kopība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts: RAF vintage festivāls Jelgavā

Lelde Petrāne, 18.05.2012

Rīgas improvizācijas teātra aktieris Viesturs Vizulis (no kreisās) un Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš ierodas uz "RAF vintage" festivāla atklāšanu, kura laikā varēs apskatīt vecos "RAF" autobusu modeļus industriālā parka "NP Jelgavas biznesa parks" teritorijā, kur agrāk atradās leģendārā "Rīgas autobusu fabrika" (RAF).

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā 17. maijā norisinājās RAF vintage festivāla oficiālā atklāšana industriālā parka NP Jelgavas Biznesa Parks teritorijā. Tur agrāk atradās leģendārā Rīgas Autobusu Fabrika jeb RAF.

Tā ietvaros klātienē ir iespēja aplūkot 15 pilnībā un daļēji restaurētus RAF autobusus un mikroautobusus.

Vienlaikus ir iespēja iepazīties ar vēsturiskām RAF relikvijām - gleznām, plakātiem, rasējumiem, galdiem, krēsliem un pat to laiku datortehniku, kā arī aplūkot foto izstādi, kas atspoguļo rūpnīcas strādnieku ikdienu.

RAF vintage festivāls ir NP Jelgavas Biznesa Parks simbolisks veltījums RAF rūpnīcai, kas teju pusgadsimtu Latvijas vārdu nesa ne tikai PSRS robežās, bet arī Eiropā, Āfrikas valstīs, Kubā un pat Karību reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PrivatBank izsniegusi 3,56 miljonu eiro aizdevumu RAF-AVIA kravas lidmašīnas iegādei

Žanete Hāka, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS PrivatBank piešķīrusi Latvijas kravas pārvadājumu lidsabiedrībai AS “RAF-AVIA” kredītu 3,56 miljonu eiro apmērā "ATR72-212A (500)" lidmašīnas iegādei.

Bankas finansētās lidmašīnas ražotājs ir aviorūpniecības uzņēmums “ATR”, kas tika dibināts 1981. gadā.

“RAF-AVIA” dibināta 1990. gadā. Aviācijas struktūrvienība tika pārveidota par neatkarīgu aviokompāniju AS “RAF-AVIA” 1994. gadā. Kompānijas galvenais birojs un bāze atrodas Rīgā, bet otrā bāze ar tehniskās apkalpošanas staciju atrodas Vācijas pilsētā Hānā. AS “RAF-AVIA” ir vienīga aviokompānija Eiropā, kas AN26 modeļa lidmašīnu ekspluatācijai ir saņēmusi atbilstošu sertifikātu.

Pateicoties bankas finansējumam, AS “RAF-AVIA” varēs būtiski palielināt savu konkurētspēju Eiropas tirgū. "ATR72-212A (500)" lidmašīna pārveidota par kravas lidmašīnu un tiks izmantota DHL pārvadājumiem Eiropas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PNB banka vērsusies tiesā pret akcionāriem saistībā ar aizdevumiem

LETA, 24.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgā "PNB banka" vērsusies tiesā pret akcionāriem, kuri ieguva līdzdalību bankas kapitālā īsi pirms "PNB banka" tika atzīta par maksātnespējīgu, saistībā ar viņiem izsniegtajiem aizdevumiem, apstiprināja bankas maksātnespējas administrators Vigo Krastiņš.

Viņš norādīja, ka prasības ir saistītas ar bankas akcionāriem izsniegtajiem aizdevumiem, taču, tā kā tās ir bankas un klientu jeb kredītņēmēju attiecības, banka aizdevumu summu nevar izpausts. "Saskaņā ar Kredītiestāžu likumu tā ir neizpaužama informācija," teica Krastiņš.

Viņš informēja, ka kopumā bankai ir astoņas šādas lietas, kur katrā viens no jaunajiem akcionāriem ir kā kredītņēmējs, bet pārējie ir kā līdzatbildīgie.

"Pagaidām visas lietas ir atliktas, jo atbildētāji ir nolīguši Latvijā advokātus, kuri tikai tagad iesaistījās šajās lietās," piebilda Krastiņš.

Viņš arī informēja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 8.septembrī plānoja skatīt prasību pret Rodžeru Edvardu Tamrazu, kurā līdzatbildētāji ir Antuāns Baaklini, Dollija Huri, Žoržs Mgalobišvili, Marks Žanluī D'Ombrs, Mišels Fajads, Nikolajs Paskalajevs un Saīds Meraiks. Taču lietas izskatīšana atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 25. jūlijā, nedaudz pēc pulksten 12, pārgriežot sarkano lenti, Jelgavā tika atklāts «RAF centrs», informē reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, atklājot tirdzniecības centru, tam dāvinājis pilsētas karogu, lai «zina un atceras, kā labā jāstrādā». A.Rāviņš atklāšanā pievērsis uzmanību centra nosaukumam, kurš apzīmē teritoriju, ko šodien pasaule vēl atceras: «Kas var būt Jelgava bez RAF un RAF bez Jelgavas!»

Viktors Savins, «SIA EfTEN Capital» pārstāvis, novēlējis veiksmi ikvienam «RAF centra» nomniekam: «Ja jums veiksies, arī mums būs labi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

RAF-Avia daļas izsolē neizdodas pārdot

Žanete Hāka, 19.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administratora KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme piederošo AS RAF-Avia kapitāldaļu izsole noslēgusies neveiksmīgi – pircējs nav atrasts, informē administratora pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Kapitāldaļas tika pārdotas kā mantu kopība.

Mantu kopība sastāv no SIA MG Zeme piederošajām 898,7 tūkstošiem AS RAF-Avia akcijām, kas ir 75% no uzņēmuma pamatkapitāla. Tāpat tajā ietilpst SIA MG Zeme prasījuma tiesības pret AS RAF-Avia 145,95 tūkstošu eiro apmērā.

Mantu kopībā ietilpst arī SIA Atlantijas nami piederošās 59,9 tūkstoši AS RAF-Avia akcijas, kas ir 5% no pamatkapitāla un likvidējamajai AS Latvijas Krājbanka piederošās prasījuma tiesības pret RAF-Avia 4,24 miljonu eiro apmērā.

O. Fīrmanis norāda, ka izsolē piedalījās četri dalībnieki – gan no Latvijas, gan ārvalstīm. Izsole gan noslēdzās bez rezultāta, jo neviens no piedāvājumiem administratoru neapmierināja. Piedāvātā cena bija zem administratora pirms izsoles noteiktās slēptās cenas, viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krājbankas administrators izsolīs AS RAF-Avia daļas

Žanete Hāka, 24.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administrators KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme izsolē piedāvās AS RAF-Avia kustamās mantas lietu kopību, liecina paziņojums laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Mantu kopība sastāv no SIA MG Zeme piederošajām 898,7 tūkstošiem AS RAF-Avia akcijām, kas ir 75% no uzņēmuma pamatkapitāla.

Tāpat tajā ietilpst SIA MG Zeme prasījuma tiesības pret AS RAF-Avia 145,95 tūkstošu eiro apmērā.

Mantu kopībā ietilpst arī SIA Atlantijas nami piederošās 59,9 tūkstoši AS RAF-Avia akcijas, kas ir 5% no pamatkapitāla un likvidējamajai AS Latvijas Krājbanka piederošās prasījuma tiesības pret RAF-Avia 4,24 miljonu eiro apmērā.

Izsoles sākumcena ir 3,1 miljons eiro. Izsole notiks 12. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā gaidāms RAF vintage autobusu festivāls

Gunta Kursiša, 03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Muzeju nakts ietvaros Latvijā pirmo reizi gaidāms RAF vintage festivāls, kura laikā vienuviet būs aplūkojami vairāk nekā 15 dažādi RAF autobusu modeļi, no kuriem lielākā daļa ir autoinženiera Andreja Dambja privātās kolekcijas eksponāti.

RAF vintage festivāls notiks Jelgavā, NP Jelgavas Biznesa Parks teritorijā no 17. līdz 19. maijam, un publiskai apskatei autobusi būs pieejami 19. maijā, Muzeju nakts laikā.

Līdzās Andra Dambja pilnībā un daļēji restaurētajiem «RAFiņiem», interesenti varēs iepzīties ar vēsturiskām relikvijām – gleznām, plakātiem, rasējumiem, galdiem, krēsliem un pat to laiku datortehniku, kā arī unikālu foto izstādi, kas atspoguļo rūpnīcas strādnieku ikdienu, teikts Jelvavas Biznesa Parka paziņojumā.

«Kopumā RAF autobusi ir viens no spilgtākajiem rūpniecības «ziedu laiku» simboliem, kas Latvijas vārdu nesis gan Padomju Savienībā, gan ārpus tās robežām, norāda NP Jelgavas Biznesa Parks vadītāja Arta Nordmane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim praktiski visi aizstāvji "Trasta komercbankas" likvidācijas lietā visa pērnā gada laikā lūguši tiesai iespēju iepazīties ar lietiskajiem pierādījumiem, līdz advokāts Saulvedis Vārpiņš "Dienas Biznesam" izteica šaubas par to, ka prokuratūra pati tos nav redzējusi vai arī apskatījusi ar nelicencētu programmatūru.

Latvijas Republikas prokuratūras preses sekretāre Laura Majevska "DB.lv" apstiprināja, ka dati pirms nodošanas tiesai apskatīti ar legālu bezmaksas programmas versiju. Prokuratūra, sagatavojot "Trasta komercbankas" likvidācijas lietu tiesai, elektroniskos dokumentus apskatījusi ar legālu bezmaksas datu apskates programmas "AccessData FTK Imager" versiju, taču tas nekliedē aizstāvības šaubas par prokuratūras darbu kopumā. Pēc informācijas tiesas sēdē šā gada janvārī rodas pamatotas šaubas, ka visus pierādījumus ar demo versiju bijis iespējams apskatīt.

Neapskatāmie pierādījumi

Līdz apsūdzības nolasīšanai no lietas tika atstādināts prokurors Uldis Cinkmanis, kuram pārmeta Kriminālprocesa likuma pārkāpšanu. Ģenerālprokurors U. Cinkmanim vēlāk izteica piezīmi, kas ir viens no disciplinārsodu veidiem. Lietu pārņēma U. Cinkmaņa kolēģe Zane Pavāre, tomēr no tā pieļauto kļūdu lietas sagatavošanas gaitā nekļuva mazāk. Precīzi to raksturoja I. Dzeņa norāde aizstāvjiem tiesas zālē pērn, ka lieta ir pieņemta tiesā un visiem kopā būtu jātiek ar to galā, noslēgumā izsakot cerību, ka aizstāvība prokuratūras kļūmes neizmantos ļaunprātīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Avionozares eksperts Tālis Linkaits komentē RAF-Avia plānus veikt pasažieru pārvadājumus

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēstīja laikraksts Dienas Bizness. Šos plānus DB komentē Tālis Linkaits, avionozares eksperts un VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes loceklis.

Nav rentabls bizness:

«Pasažieru pārvadājumi atšķirībā no kravu pārvadājumiem ir pilnīgi cita specifika. Jāveic pietiekami lielas investīcijas, lai piesaistītu pasažierus un nodrošinātu attiecīgu servisu. Ja arī RAF-Avia varētu pārvadāt pasažierus, tad tā būtu ļoti specifiska niša. Kopumā tirgus šobrīd ir ļoti šaurs neliela apjoma pārvadājumiem. Igaunijā, piemēram, bija problemātiski nodrošināt klientu bāzi lidojumiem uz salām. Kopumā šāds bizness nav uzskatāms par pārāk rentablu.

Kravu pārvadājumos ļoti liela nozīme ir pieredzei un sakariem, kā arī spējai pārdot savus pakalpojumus. Sekojot līdzi RAF-Avia, jāsaka, ka viņiem veiksmīgi tas ir izdevies. Uzņēmums ir atradis savu nišu, klienti uzticas un tas rezultātā arī nodrošina uzņēmumam labus finanšu rādītājus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar mikroautobusiem RAF Latvija atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Lelde Petrāne, 25.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspedīcijas Rīga-Vladivostoka mērķis ir atkārtot 1977.gada ekspedīciju No okeāna līdz okeānam, kad ar Latvijā ražotajiem mikroautobusiem RAF 2203 notika auto izmēģinājuma brauciens no Liepājas līdz Vladivostokai.

Toreiz, 1977.gada maija beigās, no Liepājas uz Vladivostoku devās trīs mikroautobusi RAF 2203 autovadītāja izmēģinātāja Valda Branta vadībā. Braucienā piedalījās arī Rīgas kinostudijas dokumentālo filmu radošā komanda, divi žurnālisti un ārsts.

Par godu šīs ekspedīcijas 40 gadu jubilejai un Latvijas Antīko automobiļu kluba 45 gadu jubilejai, šogad leģendārā ekspedīcija līdz Vladivostokai tiks atkārtota, ar trim restaurētiem RAF 2203 mikroautobusiem veicot šo pašu maršrutu.

Ceļš līdz Vladivostokai ir aptuveni 11 000 kilometru pa maršrutu: Sanktpēterburga – Maskava – Ņižņijnovgoroda – Kazaņa – Naberežnije Čelni – Ufa – Čeļabinska – Petropavlovska – Omska – Novosibirska – Irkutska – Baikaļska – Ulan Ude – Čita, Habarovska – Vladivostoka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesnesis Imants Dzenis 7. jūnijā nolēma, ka Sprūda lietas izskatīšanu turpinās, neraugoties uz to, ka apsūdzība aizstāvjiem izdalījusi sensitīvus personu datus

Tiesa nolēma, ka par prokuroru Ulda Cinkmaņa un Zanes Pavāres darba nepilnībām jālemj viņu priekšniecībai, solot, ka informēs prokuratūru par iespējamiem pārkāpumiem. Tiesa tās turpmākajā gaitā apņēmās novērst jebkādu sensitīvo personu datu noplūdi. Ievērojot, ka apsūdzētais Īrijas pilsonis Timotijs Džozefs Kellijs ir iepazinies tikai ar 88 no 165 lietas sējumiem krimināllietā, to skatīt atsāks tikai šā gada 6. septembrī, cerot, ka līdz tam laikam viss būs izlasīts. Krimināllietā prokuratūra bijušajam maksātnespējas administratoram Mārim Sprūdam inkriminē aptuveni 3,8 miljonu eiro piesavināšanos. Lietā ir apsūdzētas vēl 10 citas personas. Tā saistīta ar Trasta komercbankas likvidāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien oficiālā vizītē apmeklēja NP Jelgavas Biznesa parku.

Raimonds Vējonis apmeklēja NP Jelgavas Biznesa parks nesen rekonstruēto 22 tūkstošus kvadrātmetru lielo ražošanas ēku, kuras rekonstrukcijā piesaistīti Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzekļi. Jelgavas Biznesa parks šobrīd investēti 8, 6 miljoni eiro, no kuriem, pēc ERAF programmas kritēriju izpildes, uzņēmums saņems ERAF līdzfinansējumu 45% apmērā no kopējām projekta izmaksām.

NP Properties valdes priekšsēdētāja Elita Moiseja komentē: «Mums nereti uzdod jautājumu, kāpēc nolēmām rekonstruēt vecos RAF korpusus. Protams, šis bija ļoti sarežģīts darbs, jo rekonstruēt industriālu mantojumu, to pielāgojot ražošanas vajadzībām, ir daudz sarežģītāk kā uzbūvēt jaunu ēku. Taču konkrēti šī rūpnīcas ēka bija celta 70. gados, ievērojot augstus kvalitātes standartus. Līdz ar to tādi ēkas funkcionālie elementi kā pamati un nesošās konstrukcijas bija labi saglabājušās. Tāpēc, izvērtējot ekspertu atzinumus, secinājām, ka mums ir būtiski maksimāli saglabāt vēstures stīgas šai objektā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tēmē arī uz pasažieru pārvadājumiem

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 13.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia izdevies atkopties no sāpīgā Latvijas Krājbankas kraha sitiena, un uzņēmums plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

RAF-Avia floti pašlaik veido septiņi gaisa kuģi – divi Zviedrijas koncerna SAAB un pieci Ukrianas An-26 lidaparāti. Kompānijas specializācija – vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet pēc jaunā uzņēmuma īpašnieka uzdevuma kompānijas menedžments sāk gatavoties arī pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Tāpat tiek meklētas iespējas paplašināt darbību, piemēram, ANO humānās palīdzības kravu transportēšanai uz Āfriku, kā arī pieteikta dalība Lielbritānijas pasta pakalpojumu nodrošinātāja izsludinātajā konkursā.

Pēc vairākus gadus piedzīvotiem zaudējumiem 2015. gadā RAF-Avia beidzot izdevies sasniegt peļņu. Tiesa, pērn gūtā peļņa tiks izlietota iepriekšējo gadu zaudējumu kompensēšanai. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis uzsver, ka aviācijas bizness kopumā ir ļoti sarežģīts, tajā nav ko cerēt uz ātru peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Properties valdes priekšsēdētāju Elitu Moiseju

Lelde Petrāne, 05.06.2015

Elita jaunu uzrāvienu spēj sevī rast, aktīvi atpūšoties pie dabas, pirtī un esot kopā ar savējiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild NP Properties valdes priekšsēdētāja Elita Moiseja. NP Properties ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kuram pieder industriālo parku tīkls. Industriālie parki top bijušo rūpnīcu atjaunotajās teritorijās. NP Properties galvenie un lielākie klienti ir ražošanas uzņēmumi. «Tas šajā darbā man personīgi un mūsu komandai sniedz vislielāko gandarījumu - redzēt kā mūsu parkos top un tiek radīts,» atzīst Elita Moiseja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 17.jūnijā pieņēma grozījumus likumā "Par tiesu varu", ar kuriem ieviesta Ekonomisko lietu tiesa kā specializēta pirmās instances rajona (pilsētas) tiesa, informē Saeimas Preses dienestā.

Ar grozījumiem paredzēts nodrošināt tiesas procesa efektivitāti un nolēmumu kvalitāti. Ekonomisko lietu tiesa atradīsies Rīgā, un tās darbības teritorija būs visa Latvija.

Komerctiesu Latvijā grib jau pēc pusotra gada  

No 2021. gada Latvijā varētu sākt darboties specializēta tiesa, kura nodarbotos ar...

Eiropas Komisija un Eiropas Padomes Moneyval komitejas savstarpējās novērtēšanas ziņojums par Latvijas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas un apkarošanas sistēmu ir iezīmējis problēmas ar naudas atmazgāšanu saistīto lietu izskatīšanā. Secināts, ka sarežģīto un specifisko lietu izskatīšana nereti ieilgst, likumprojekta anotācijā atzīmē tā autori Tieslietu ministrijā, uzsverot, ka viens no būtiskākajiem tiesu sistēmas efektivitātes rādītājiem ir lietu izskatīšanas ilgums un galīgā spēkā esoša tiesas sprieduma kvalitāte.

Līdz ar jaunas tiesas izveidi kļūs iespējams ne tikai attīstīt jau esošās komercstrīdu specializācijas, bet nodrošināt specializāciju arī tādu uzņēmējdarbības vides tiesiskumam būtisku strīdu izskatīšanā, kuri līdz šim ir bijuši piekritīgi tiesām vispārējā kārtībā. Tāpat būs iespējams risināt jautājumus par tādu noziedzīgu nodarījumu ātru un efektīvu izskatīšanu, kam ir būtiska ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un valsts tautsaimniecības attīstību, teikts likumprojekta anotācijā.

Uz Ekonomisko lietu tiesu un šīs tiesas tiesnešiem pilnā mērā būs attiecināms likumā noteiktais rajona (pilsētas) tiesas un tiesneša tiesiskais ietvars, tostarp tiesības, pienākumi un garantijas. Tāpat darbosies tie paši tiesneša darba un rīcības uzraudzības mehānismi, kas citās tiesās.

Nemainot rajona (pilsētas) tiesas un apgabaltiesu tiesu tiesnešu kopskaitu, Ekonomisko lietu tiesas darbības uzsākšanai tiks novirzītas desmit tiesneša amata vietas. Tiesa savu darbību sāks 2021.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Porziņģis gūst smagu traumu, kas viņu no basketbola atturēs uz daudziem mēnešiem

LETA, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Parasti atlabšana no šādām traumām prasa vismaz deviņus mēnešus, bet bieži vien ieilgst aptuveni gada garumā.

Latvijas zvaigzne Kristaps Porziņģis otrdien Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēlē sarāva ceļgala krusteniskās saites, kas viņu no basketbola atturēs uz daudziem mēnešiem.

Porziņģa pārstāvētā Ņujorkas Knicks komanda savā laukumā ar rezultātu 89:103 (26:25, 20:25, 17:26, 26:27) kapitulēja Milvoki Bucks, latvietim laukumu atstājot, kad viņš 11 minūšu laikā bija sametis desmit punktus.

Incidents otrdien notika otrās ceturtdaļas sākumā, kad Porziņģis pēc bumbas trieciena grozā no augšas sadūrās ar Bucks lielāko zvaigzni Janni Adetokunbo, neveiksmīgi piezemējās un uzreiz sāpēs saķēra kreiso ceļgalu.

Stundu pēc spēles Knicks komanda apstiprināja, ka latvietis sarāvis kreisā ceļgala krusteniskās saites. Parasti atlabšana no šādām traumām prasa vismaz deviņus mēnešus, bet bieži vien ieilgst aptuveni gada garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets 24.martā plāno skatīt rīkojumu projektus par e-lietas programmas pirmā posma ieviešanas termiņa pagarināšanu līdz 2021. gada 30. novembrim, jo COVID-19 negatīvi ietekmējis e-lietas programmas lietotāju apmācības tempu, informē Tieslietu ministrijā.

Termiņa pagarinājums nepieciešams arī lai nodrošinātu tiesu gatavību e-lietas ieviešanai un novērstu e-lietas projektu programmas pirmā posma testēšanas kavējuma riskus.

E-lietas programma paredz ieviest elektronisku lietu izmeklēšanu, tiesvedību un sodu izpildes procesu, nodrošinot lietas dalībniekiem un citām procesā iesaistītajām personām vienuviet elektroniski pieejamu visu informāciju par lietu – sākot no pirmstiesas procesa un beidzot ar nolēmuma izpildi.

Piemēram, procesā iesaistītajām personām vienuviet būs iespējams iepazīties ar lietas materiāliem jebkurā laikā, iesniegt vai aizpildīt elektroniskās veidlapas, elektroniski saņemt nolēmumu ar juridisko spēku, veikt nodevu un procesuālo izdevumu apmaksu, aplūkot nozīmētos tiesas sēžu datumus, audio un video protokolus, elektroniski veikt saziņu ar tiesu un saņemt citus pakalpojumus tiešsaistē, ļaujot efektīvāk īstenot savas likumiskās tiesības un intereses konkrētā procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvnieku lieta LU radīs 1,7 miljonu zaudējumus

Db.lv, 06.03.2023

Situācija, kurā nonākusi Latvijas Universitāte, vērtēja kā visnotaļ īpatna, ņemot vērā, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra jau 2021. gada septembrī pieņēma lēmumu piemērot universitātes iepirkumam Akadēmiskā centra Torņakalnā 2. kārtai (Zinātņu centra ēkai) finanšu korekciju 25% apmērā no piešķirtā ES fondu finansējuma. Skaitliski tas nozīmē, ka būvniekiem nelabvēlīga tiesvedības iznākuma būvnieku karteļa lietā rezultātā Latvijas Universitātei būs automātiski jāatmaksā aģentūrai saņemtais finansējums teju 1,7 miljonu apmērā. Tas tātad būs jāatmaksā no publiskajiem līdzekļiem.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties tā dēvētās būvnieku lietas, kurā Konkurences padome (KP) sodījusi 10 būvniekus par dalību kartelī, izskatīšanai Administratīvajā tiesā, klajā nāk jauni fakti un blaknes, kas saistīti gan ar tiesas procesu, gan ar pašu lēmumu, iespējamajiem pārkāpumiem un neatbilstībām.

Šobrīd, faktiski jau ir skaidrs, ka būvnieku lieta Latvijas Universitātei (LU) radīs apmēram 1,7 miljonu zaudējumus, liecina tiesas materiāli.

Jau iepriekš ir izskanējis viena no būvniekiem "Velves" īpašnieka “MN Holding” no Konkurences padomes atšķirīgs viedoklis par "Velves" izlīguma slēgšanas ar KP apstākļiem. Atgādinājumam, "Velve" ir viens no būvniekiem, kura darbībās padome konstatēja karteli, bet kurš pamanījās pašā pēdējā brīdī ielēkt vilciena pēdējā vagonā - noslēgt ar padomi izlīgumu un tāpēc tam bija jāmaksā mazāks naudas sods kā arī tas izvairījās no lieguma piedalīties publiskajos iepirkumos. Kamēr padome to pamato ar Velves iesniegtajiem papildus pierādījumiem, pati Velve apgalvo, ka nekādus papildus pierādījumu nav sniegusi. Uz šīm padomes un "Velves" īpašnieka pretrunām par vieniem un tiem pašiem apstākļiem lietā tiesai norāda arī lietas dalībnieki, uzskatot par pretrunīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turpinās Grūtupa iesākto

Andrejs Vaivars, BNS, 
speciāli DB, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms bija aprāvusies advokāta Andra Grūtupa dzīve, viņa biroju jau kādu laiku de facto vadīja Viktors Tihonovs. Pēc Grūtupa aiziešanas aizsaulē tika nomainīta arī plāksnīte pie biroja durvīm, un viņa birojs pilnīgi oficiāli kļuva par Tihonova biroju.

Jūsu vadītā advokātu biroja darbu šobrīd var iedalīt divās daļās – pirms un pēc Andra Grūtupa. Vai pašreiz biroja darbā ir jūtamas kādas izmaiņas?

Var piekrist, ka no formālās puses viens posms ir noslēdzies, bet otrs iesācies, jo Grūtupa kunga biroja vairs nav, bet vai ir notikušas kādas kardinālas izmaiņas? Ceru, ka nē! Vismaz saistībā ar darba apjomu un lietu sarežģītību ceru, ka izmaiņas uz slikto pusi nebūs. Reāli es vadīju biroju jau kādu laiku pirms šī nelāgā notikuma. Mūsu prioritāte bija un būs civiltiesības. Tagad gan cenšamies paņemt arī kādu interesantu krimināllietu, un pēdējo gadu laikā apgriezienus uzņēmis arī darbs ar administratīvajām lietām, bet pamatdarbs vienmēr ir bijis civillietas.

Komentāri

Pievienot komentāru