Jaunākais izdevums

Igaunijas tehniskās uzraudzības dienests (TUD) ir izsniedzis atļauju AS Elektriraudtee jaunajiem uzņēmuma Stadler ražotajiem FLIRT tipa elektrovilcieniem, novērtējot tos kā prasībām atbilstošus, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Lai saņemtu šo atļauju, jaunais ritošais sastāvs ir izgājis ekspluatāciju atļaujošo procedūru, ko koordinēja TUD sadarbībā ar AS Elektriraudtee un Stadler Bussnang AG.

«Izsniegtā atļauja ir galvenais priekšnosacījums jauno elektrovilcienu, kas pirmo reizi sāk kursēt mūsu dzelzceļu tīklā, ekspluatācijas uzsākšanai. Sešus mēnešus ilgušie izmēģinājumi bijuši veiksmīgi un apstiprināja jaunā ritošā sastāva atbilstību Eiropas Savienībā un Igaunijā spēkā esošajām prasībām,» stāsta TUD direktora vietnieks Anvars Salometss.

Izmēģinājumu mērķis bija pārliecināties par jauno vilcienu un Igaunijas dzelzceļu tīkla saderību, kā arī pārbaudīt jaunā ritošā sastāva drošās ekspluatācijas spēju un nepieciešamības gadījumā to pielāgot. Izmēģinājumi veikti atbilstoši TUD apstiprinātajai programmai, kas paredzēja visu ritošā sastāva svarīgo daļu kontroli.

Īpašu uzmanību izmēģinājumu gaitā TUD pievērsa braukšanas drošībai – gan bremžu efektivitātei, gan gaitas stabilitātei, kā arī pasažieriem paredzētās funkcionalitātes kontrolei.

Pirmos elektrovilcienus Elektriraudtee atbilstoši visiem nosacījumiem sāks ekspluatēt 1. jūlijā, un tie kursēs uz Aegvīdu, Paldiskiem un Keilu.

Savukārt jaunu dīzeļvilcienu izmēģinājumi vēl turpinās, un sagaidāms, ka lēmums par to atbilstību prasībām tiks pieņemts augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sabiedriskais transports kļūst populārāks

Egons Mudulis, 01.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lux Express audzē pasažieru skaitu, apgrozījumu un peļņu; īpaši aug interese par paaugstināta komforta klasi.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lux Express (LE) valdes loceklis Krišjānis Reķis, vēloties Latvijā vēl vairāk popularizēt autobusu satiksmi kā alternatīvu privātajām automašīnām. Pēc viņa teiktā, Lux Express sadarbībā ar Ilgtspējas un korporatīvās attīstības institūtu un Estonian, Latvian and Lithuanian Environment veido kalkulatoru, kas gan uzņēmumiem, gan ceļotājiem Latvijā ļaus salīdzināt, kāds ir izdevīgākais ceļošanas veids Baltijas valstīs. Piemēram, ja cilvēks ceļojumu no Rīgas uz Viļņu iegādājas 1,5‒2 mēnešus iepriekš, tad izdevīgāk būs braukt ar autobusu, pat ja automašīnā ir četri cilvēki. Savukārt, pērkot biļeti izbraukšanas dienā, ar autobusu izdevīgāk būs braukt, ja mašīnā būs mazāk nekā trīs cilvēki. Turklāt šajā gadījumā pat netiek ņemti vērā mašīnas amortizācijas izdevumi un tas, cik komfortabli tiek pavadīts laiks ceļā. Pēc K. Reķa teiktā, gan Viļņas, gan Tallinas virzienā aizvien ir daudz autovadītāju, kas izvēlas braukt ar personīgo automašīnu, nevis sabiedrisko transportu. Vidēji tie ir 1,2 cilvēki uz vienu mašīnu, kas ir neefektīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvija no igauņiem atpirks 48 vecos elektrovilcienus

Žanete Hāka, 26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Electric Railway Company Holding noslēgusi vienošanos ar Latvijas uzņēmumu Felix Ltd par lietoto elektrovilcienu pārdošanu, informē Eletriraudtee pārstāvji.

Kopumā Latvijas uzņēmums iegādās 48 ER tipa vilcienus. Darījuma summu puses neatklāj.

Latvijas kompānija plāno atjaunot vecos vilcienus, pagarinot to lietošanas ilgumu un tad pielāgot tos nākamā pasūtītāja vēlmēm. Pagaidām gan nav zināms, kas tālāk notiks ar šiem vilcieniem.

Igaunijas kompānija izlēmusi pārdot vilcienus pērnā gada maijā, jo uzņēmums turpmāk pārvadājumiem izmantos jaunus Stadler FLIRT elektro un dīzeļa vilcienus.

Elektrovilcieni ražoti Felix Ltd piederošajā Latvijas rūpnīcā RVR. RVR vadītājs Gatis Kamarūts sacīja, ka patlaban viņam nav informācijas par šo iepirkumu, taču, ja tos paredzēts atjaunot, tad uzņēmums labprāt piedalīsies atjaunošanas darbos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija labvēlīgi raugās uz iespēju atklāt dzelzceļa satiksmi maršrutā Rīga-Tartu un šis jautājums atkal tiek apspriests abu valstu starpvaldību komisijā, tomēr Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijai ir skeptiska attieksme, vēsta Igaunijas laikraksts "Postimees".

Latvijas AS "Pasažieru vilciens" (PV) ir gatava piedāvāt dīzeļlokomotīves un vagonus, bet pagaidām nav panākta vienošanās, cik katra no pusēm maksātu par šādas līnijas atklāšanu, raksta avīze.

PV pārstāvis Egils Krutovs izteicies, ka uzņēmums uz šādu iespēju raugās visnotaļ labvēlīgi un attiecīgs komercpriekšlikums nosūtīts Tartu pilsētas valdei. "Ceram uz sadarbību," viņš piebildis.

Tartu mērs Urmass Klāss gribētu, lai vilciens uz Rīgu kursētu jau 2024.gadā, kad Tartu kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu. Tartu vadība cenšas šai jautājumā uzņemties vidutāja lomu, risinot sarunas gan ar savas valsts Ekonomikas un komunikāciju ministriju, gan ar partneriem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādas nepilnības šobrīd ir konstatētas pieciem jaunajiem elektrovilcieniem, aģentūrai LETA pastāstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

Kompānijā informēja, ka PV no Čehijas uzņēmuma "Škoda Group" ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus. No tiem 11 vilcieni ir gatavi izmantošanai dzelzceļa līnijās, taču pasažieru pārvadājumiem šobrīd ir pieejami seši, jo pieciem vilcieniem ir konstatētas dažādas nepilnības, kuras "Škoda Group" pārstāvjiem ir jānovērš.

"Līdzīgas nepilnības tiek konstatētas arī citu ražotāju vilcieniem, sākot ar tiem pasažieru pārvadājumus. Pie nepilnību novēršanas sākotnēji intensīvi strādāja arī gan Lietuvā, gan Igaunijā," atzīmēja PV pārstāvji.

Tāpat PV pārstāvji informēja, ka tuvāko darba dienu laikā plānots veikt pirmo tehnisko apkopi sešiem jaunajiem vilcieniem, lai tos varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru