Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministrs Kristens Mihals ierosinājis nākamo 15 gadu laikā ceļubūvei valstī atvēlēt papildu 1,5 miljardus eiro un visas lielākās automaģistrāles izbūvēt ar četrām braukšanas joslām.
Mihals vēstulē citiem valdības ministriem norādīja, ka tuvākajā laikā valdībā ierosinās apspriest iespējas nākamo 15 gadu laikā ceļubūvei piešķirt papildu finansējumu 1,5 miljardu eiro apmērā. «Tādējādi katru gadu ceļubūves finansējums palielinātos par papildu 100-130 miljoniem eiro. Tas ļautu izbūvēt ambiciozākus savienojumus,» lasāms Mihala vēstulē.
Viņš uzsvēra, ka Igaunijai ir programma valsts autoceļu apsaimniekošanai līdz 2020.gadam, bet nākamgad plānots īstenot valsts vēsturē lielāko ceļubūves projektu - Tallinas-Tartu šosejas posma starp Kozi un Meo pārveidi par četru joslu autoceļu -, tomēr valsts varētu veidot drosmīgāku plānošanas programmu. «Mēs varētu noteikt mērķi visas lielākās automaģistrāles - no Tallinas uz Tartu, Pērnavu un Narvu - pilnībā pārveidot par šosejām ar četrām joslām,» ieceri klāstīja ministrs.
«Es zinu, ka tā ir drosmīga ideja. Tomēr tā tiešā veidā būtiski uzlabos Igaunijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, palielinās drošību uz ceļiem. Tas arī atdzīvinās mūsu ekonomiku un paaugstinās konkurētspēju dažādos Igaunijas reģionos. Tie visi ir ļoti svarīgi mērķi,» ministrs pamatoja savu ierosinājumu.
Mihals uzsvēra, ka četru joslu automaģistrāles ir ļoti nepieciešamas satiksmei starp Igaunijas reģioniem. «Labāka un ātrāka satiksme palēninās vai mainīs perifērijas veidošanās procesu, jo vairākas reizes palielinās attālumu, ko var veikt līdz darbam, kā arī radīs labākus nosacījumus uzņēmējdarbības attīstībai nostatus no centriem,» lasāms ministra vēstulē.
Lai sasniegtu šo mērķi, Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrija ir sagatavojusi detalplānu līdz 2035.gadam, kas paredz finansējuma plānu četru joslu izveidei automaģistrālēs no Tallinas uz Tartu, Pērnavu un Narvu. Galvenās izmaiņas Mihala ierosinājumā attiecas uz to, ka nozīmīgu infrastruktūras objektu izbūvi vajadzētu sākt ātrāk.
Ministrs ierosinājis atvēlēt papildu līdzekļus investīcijām infrastruktūrā ne vēlāk kā nākamā gada pavasarī, kad tiks apspriesta budžeta stratēģija, jo tādējādi četru joslu izveidi Tartu šosejas posmā starp Vēbu un Mē varēs sākt gadu ātrāk nekā plānots, proti, 2018.gadā.
Ministrija iepriekš paziņoja, ka Tallinas-Tartu šosejas posma starp Kozi un Meo pārveides projektēšana jau sākta un būvdarbus vajadzētu sākt nākamajā vasarā, bet pabeigt - 2022.gadā. Projekta izmaksas tiek lēstas 170 miljonu eiro apmērā.