Ikea paliks uzticīga zemām cenām 

Pasaulē lielākais mēbeļu tirgotājs maina savu biznesa plānošanas stratēģiju, piemērojoties strauji mainīgajam tirgum un urbanizācijai.

Didzis Meļķis, 11.4.2018
1/2

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Saskaņā ar Ikea pašas veiktu pētījumu līdz 2030. gadam ap 60% pasaules iedzīvotāju būs pilsētnieki. Tas ir pamatīgs pieaugums – attiecībā pret pašreizējiem rādītājiem pilsētās dzīvojošo skaits šai īsajā laika posmā faktiski dubultosies.

Blakus straujajai urbanizācijai kompānija kā šā laika tendenci savā plānošanā iestrādā prognozi, ka tās klientu rocība ies mazumā – tēriņiem atvēlamās summas saruks. Tāpat paredzami saruks apdzīvojamās platības, kas nozīmēs pieprasījumu pēc attiecīga dizaina mēbelēm. Un mazāk cilvēkiem būs arī laika, ko veltīt iepirkumiem, kas, savukārt, liek plānot piemērotu loģistiku un servisu.

Sekojot šīm strauji mainīgajām tendencēm, Zviedrijas mēbeļu tirdzniecības milzis maina arī sava biznesa plānošanas termiņu. Sabiedrības attīstības pieaugoši mainīgajā vidē no pašreizējā desmit gadu plānošanas perioda jaunajā kārtībā Ikea tagad plānos vien trīs gadus uz priekšu, atsaucoties uz kompānijas vadītāju Jesperu Brodinu, raksta aģentūra Bloomberg. «Mēs ņemsim trīs gadus, lai rēķinātu, kur celt savu biznesa mērķu ambīcijas un kur arī daļēji pārveidot to, kā mēs satiekamies ar saviem klientiem,» teicis J. Brodins.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Tas jau tuvākajā nākotnē nozīmēs vairāk Ikea veikalu pilsētu centros, lai tā labāk sasniegtu pircējus. Kompānija jau ir atvērusi pilsētu centros duci savas produkcijas izstāžu zāļu, piemēram, Londonā un Parīzē, lai burtiski panāktos pretī urbanizētajiem klientiem.

Tāpat kompānija ziņo, ka ar saviem pakalpojumiem iesniegsies arī tieši klientu mājokļos, proti, liekot lielāku uzsvaru uz tiešsaistes tirdzniecību. Tas nozīmēs arī izvērstus piegāžu pakalpojumus, kad klients būs noskatījis sev preces izstāžu zālē vai iegādājies tās tiešsaistē.

Kompānija ziņo, ka saglabāsies gan uzsvars arī uz tai tipiskajām lielajām noliktavām, bet tās tiks piemērotas jaunajām prioritātēm. «Ir jādomā, kur atvērt lielās noliktavas, kā arī būs daudz investīciju lielpilsētu centros. Tad mēs tam piešķirsim megapilsētu mērogu un tad jau attiecināsim uz visām valstīm un tirgiem,» Bloomberg citē kompānijas vadītāju.

Jaunajā kārtībā Ikea sola palikt uzticīga savam tradicionālajam uzsvaram uz zemām cenām, kas paliek tās biznesa modeļa mantojums no šā gada janvārī mūžībā aizgājušā kompānijas dibinātāja Ingvara Kamprada. «Mums tam visam ir finanšu plāns, kas ņem vērā investīcijas zemākās cenās. Tā mums vienmēr ir prioritāte numur viens,» sacījis J. Brodins.

Tevi varētu interesēt

Virtuālā tirgus Svaigi.lv apgrozījums 2017. gadā sasniedzis 282 tūkstošus eiro, kas ir...

Ķīmisko vielu datubāze MolPort piedāvā zinātniekiem vajadzīgās vielas vienuviet, komplektējot...

Tipiski tirdzniecības centri jau tuvākajā nākotnē izzudīs un transformēsies, piektdien konferencē...

Nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt Ikea iegādātās preces tuvāk savām mājām.

Tagad tiek īstenoti trīs projekti vienlaicīgi, tas ir optimāls ienākšanas brīdis.

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

Pārtikas interneta veikals e-Maxima.lv no 11.aprīļa maina zīmolu, pievienojoties pārtikas e-tirdzniecības...

Uz visiem laikiem slēgts ātrās ēdināšanas restorāns «Ghetto Burger» Pērnavas ielā 42,...

Babītes novadā, Piņķos nākamnedēļ plānots atklāt jaunu medicīnas klīniku Good Life Clinic,...

Gaļas pārstrādes uzņēmums «Forevers» sadarbībā ar pētījumu aģentūru RAIT veikuši aptauju...

2018. gada februārī Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums veidoja 2,02 miljardus eiro, kas...

Plaša patēriņa preču vairumtirgotāja un izplatītāja AS «Jungent Latvia» valdes locekle Ilona...

Tirdzniecības centra Rīga Plaza mārketinga direktore Urzula Spickus stāsta par drošību tirdzniecības...

LMT ir noslēdzis testu periodu un kā viens no pirmajiem operatoriem Eiropā...

Mobilo sakaru operators «BITE Latvija» noslēdzis «Stream Networks» un tā meitasuzņmēmuma «LATNET...