Pasaulē lielākais mēbeļu tirgotājs maina savu biznesa plānošanas stratēģiju, piemērojoties strauji mainīgajam tirgum un urbanizācijai.
Saskaņā ar Ikea pašas veiktu pētījumu līdz 2030. gadam ap 60% pasaules iedzīvotāju būs pilsētnieki. Tas ir pamatīgs pieaugums – attiecībā pret pašreizējiem rādītājiem pilsētās dzīvojošo skaits šai īsajā laika posmā faktiski dubultosies.
Blakus straujajai urbanizācijai kompānija kā šā laika tendenci savā plānošanā iestrādā prognozi, ka tās klientu rocība ies mazumā – tēriņiem atvēlamās summas saruks. Tāpat paredzami saruks apdzīvojamās platības, kas nozīmēs pieprasījumu pēc attiecīga dizaina mēbelēm. Un mazāk cilvēkiem būs arī laika, ko veltīt iepirkumiem, kas, savukārt, liek plānot piemērotu loģistiku un servisu.
Sekojot šīm strauji mainīgajām tendencēm, Zviedrijas mēbeļu tirdzniecības milzis maina arī sava biznesa plānošanas termiņu. Sabiedrības attīstības pieaugoši mainīgajā vidē no pašreizējā desmit gadu plānošanas perioda jaunajā kārtībā Ikea tagad plānos vien trīs gadus uz priekšu, atsaucoties uz kompānijas vadītāju Jesperu Brodinu, raksta aģentūra Bloomberg. «Mēs ņemsim trīs gadus, lai rēķinātu, kur celt savu biznesa mērķu ambīcijas un kur arī daļēji pārveidot to, kā mēs satiekamies ar saviem klientiem,» teicis J. Brodins.
Tas jau tuvākajā nākotnē nozīmēs vairāk Ikea veikalu pilsētu centros, lai tā labāk sasniegtu pircējus. Kompānija jau ir atvērusi pilsētu centros duci savas produkcijas izstāžu zāļu, piemēram, Londonā un Parīzē, lai burtiski panāktos pretī urbanizētajiem klientiem.
Tāpat kompānija ziņo, ka ar saviem pakalpojumiem iesniegsies arī tieši klientu mājokļos, proti, liekot lielāku uzsvaru uz tiešsaistes tirdzniecību. Tas nozīmēs arī izvērstus piegāžu pakalpojumus, kad klients būs noskatījis sev preces izstāžu zālē vai iegādājies tās tiešsaistē.
Kompānija ziņo, ka saglabāsies gan uzsvars arī uz tai tipiskajām lielajām noliktavām, bet tās tiks piemērotas jaunajām prioritātēm. «Ir jādomā, kur atvērt lielās noliktavas, kā arī būs daudz investīciju lielpilsētu centros. Tad mēs tam piešķirsim megapilsētu mērogu un tad jau attiecināsim uz visām valstīm un tirgiem,» Bloomberg citē kompānijas vadītāju.
Jaunajā kārtībā Ikea sola palikt uzticīga savam tradicionālajam uzsvaram uz zemām cenām, kas paliek tās biznesa modeļa mantojums no šā gada janvārī mūžībā aizgājušā kompānijas dibinātāja Ingvara Kamprada. «Mums tam visam ir finanšu plāns, kas ņem vērā investīcijas zemākās cenās. Tā mums vienmēr ir prioritāte numur viens,» sacījis J. Brodins.