Mazais bizness

Instruments profesionāļiem, bauda patērētājiem

Renāte Priede, 15.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupiešu Ineses un Andra Priekuļu uzņēmums Norden cosmetics pastāv jau gadus desmit, bet kopš 2009.gada tā produkcija ieved SPA pasaulē .

Sākumā bija SIA Ekokosmētika, kas apvienojusi gan vairumtirdzniecību, gan mazumtirdzniecību, gan interneta veikalu. Šobrīd Norden cosmetics, kurš vienlaikus ir gan uzņēmuma, gan zīmola nosaukums, kļuvis patstāvīgs un nes ģimenes uzņēmuma vārdu, ko abi īpašnieki arī uzsver – Nordeni ir sens dzimtas uzvārds.

«Pirmo sākām ražot vaksācijas līniju lietošanai mājas apstākļos,» atceras Andris. Taču pamazām no tās uzņēmums pārorientējās uz profesionālo kosmētiku. Uzņēmums ir atteicies no agrākā tirdzniecības modeļa un produkciju ražo pēc pasūtījuma. «Strādājam ar SPA centriem un mazām partijām,» precizē Andris. Pārsvarā tas notiekot šādi: dienā saņemtos pasūtījumus uzņēmums sagatavo pa nakti un nākamajā dienā tie jau ceļo pie pasūtītāja. Latvijā izpildes laiks ir 1–2 dienas, bet Baltijā, kas ir intensīvi apgūstamais biznesa lauciņš, piegāde norit 3–4 dienās.

Vienīgais Norden cosmetics produkts, kurš noturējis pozīcijas mazumtirdzniecībā, ir cukura vasks. Gadu gaitā šis produkts ir kļuvis iecienīts, tāpēc uzņēmums to ir saglabājis pieejamu klientiem arī mazumtirdzniecībā lielākajos kosmētikas un bioloģiskās produkcijas veikalu tīklos. Tas ir radījis arī otru produktu mazumtirdzniecībai – iedegumu veicinošu eļļu, tiesa, bez SPF filtriem, tādēļ esot ieteicams lietot papildus arī aizsargājošu līdzekli un neuzturēties saulē ilgāk par pusstundu, klāsta Andris.

«Gribam saglabāt savu diezgan savdabīgo biznesa modeli, iet «tīri» labi, Latvijā esam noseguši aptuveni 80% savā nišā, uz abām pārējām Baltijas valstīm katru nedēļu sūtām produktus, varētu būt aptverti kādi 30%, tātad ir kur ieskrieties,» prāto Andris. Lai saglabātu kvalitāti, šobrīd pie Baltijas reģiona arī varētu apstāties – jo tālāks ir galamērķis, jo grūtāk to nodrošināt. Pagaidām uzņēmums nav izšķīries par soli pievienot saviem produktiem konservantus, lai produktu stabilizētu un tas būtu noturīgāks pret ārējiem apstākļiem, tomēr tad tas zaudētu daļu kvalitātes, saka Andris. Uzņēmuma mērķis šobrīd ir, lai no visa produktu klāsta pa kādam būtu katrā SPA salonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas vilinājums ir tirgus lielais izmērs un tuvums Latvijai; iespējas ir daudzu nozaru uzņēmumiem, tomēr šajā valstī jārēķinās ar spēcīgu konkurenci, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Poliju galvenā biroja izveidei izvēlējušies ne vien daudzi starptautiski uzņēmumi, kuri vēlas darboties Centrālās un Austrumeiropas reģionā, bet arī Latvijas kompānijas.

«Imports no Polijas ir lielāks nekā Latvijas eksports uz Poliju, bet jāņem vērā, ka tur darbojas daudz starptautisku kompāniju, kas ražo visam reģionam, piemēram, Procter&Gamble, Danone. Domāju, ka «tīrais» imports ir daudz tuvāks mūsu eksporta apjomam,» spriež Inese Šuļžanoka, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Polijas pārstāvniecības vadītāja. «Polijā strādāju gandrīz trīs gadus un esmu novērojusi, ka pa šo laiku pieaug Latvijas uzņēmēju interese par šo valsti. No vienas puses, šis tirgus mūsu uzņēmējiem ir kārdinošs, bet, no otras puses, mazliet biedējošs,» saka I. Šuļžanoka. Poļi paši sevi sauc par Eiropas Ķīnu, jo ražo daudz un diezgan lēti. Savukārt Latvijas uzņēmēji visbiežāk izvēlas labākās izejvielas un vēlas nodrošināt lielisku apkalpošanu, kas vienlaikus paaugstina cenu, un tāpēc vairāk atbilst vidējas un augstas produktu kategorijas cenai vai pat luksuss klasei. Vēl Polijā aktuāla ir pakaļdarināšana. «Jārēķinās, ka interesantus produktus atdarina. Tas ir redzams arī Latvijā, bet Polijā tas notiek vēl plašākā mērogā. Tāpēc visu laiku jādomā par attīstību, lai cits ražotājs neizkonkurētu ar tādu pašu un lētāku produktu. Biznesu ar bailēm izveidot nevar. Daudzi Latvijas uzņēmēji Polijā ir veiksmīgi, piemēram, Norden Cosmetics, Balticovo,» saka I. Šuļžanoka.

Komentāri

Pievienot komentāru