Mārupiešu Ineses un Andra Priekuļu uzņēmums Norden cosmetics pastāv jau gadus desmit, bet kopš 2009.gada tā produkcija ieved SPA pasaulē .
Sākumā bija SIA Ekokosmētika, kas apvienojusi gan vairumtirdzniecību, gan mazumtirdzniecību, gan interneta veikalu. Šobrīd Norden cosmetics, kurš vienlaikus ir gan uzņēmuma, gan zīmola nosaukums, kļuvis patstāvīgs un nes ģimenes uzņēmuma vārdu, ko abi īpašnieki arī uzsver – Nordeni ir sens dzimtas uzvārds.
«Pirmo sākām ražot vaksācijas līniju lietošanai mājas apstākļos,» atceras Andris. Taču pamazām no tās uzņēmums pārorientējās uz profesionālo kosmētiku. Uzņēmums ir atteicies no agrākā tirdzniecības modeļa un produkciju ražo pēc pasūtījuma. «Strādājam ar SPA centriem un mazām partijām,» precizē Andris. Pārsvarā tas notiekot šādi: dienā saņemtos pasūtījumus uzņēmums sagatavo pa nakti un nākamajā dienā tie jau ceļo pie pasūtītāja. Latvijā izpildes laiks ir 1–2 dienas, bet Baltijā, kas ir intensīvi apgūstamais biznesa lauciņš, piegāde norit 3–4 dienās.
Vienīgais Norden cosmetics produkts, kurš noturējis pozīcijas mazumtirdzniecībā, ir cukura vasks. Gadu gaitā šis produkts ir kļuvis iecienīts, tāpēc uzņēmums to ir saglabājis pieejamu klientiem arī mazumtirdzniecībā lielākajos kosmētikas un bioloģiskās produkcijas veikalu tīklos. Tas ir radījis arī otru produktu mazumtirdzniecībai – iedegumu veicinošu eļļu, tiesa, bez SPF filtriem, tādēļ esot ieteicams lietot papildus arī aizsargājošu līdzekli un neuzturēties saulē ilgāk par pusstundu, klāsta Andris.
«Gribam saglabāt savu diezgan savdabīgo biznesa modeli, iet «tīri» labi, Latvijā esam noseguši aptuveni 80% savā nišā, uz abām pārējām Baltijas valstīm katru nedēļu sūtām produktus, varētu būt aptverti kādi 30%, tātad ir kur ieskrieties,» prāto Andris. Lai saglabātu kvalitāti, šobrīd pie Baltijas reģiona arī varētu apstāties – jo tālāks ir galamērķis, jo grūtāk to nodrošināt. Pagaidām uzņēmums nav izšķīries par soli pievienot saviem produktiem konservantus, lai produktu stabilizētu un tas būtu noturīgāks pret ārējiem apstākļiem, tomēr tad tas zaudētu daļu kvalitātes, saka Andris. Uzņēmuma mērķis šobrīd ir, lai no visa produktu klāsta pa kādam būtu katrā SPA salonā.