Pie nosacījuma, ka apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmumam Baltika izdosies uzlabot savus peļņas rādītājus, tā akcijas cena varētu pieaugt, portālam naudaslietas.lv norāda LHV analītiķe Zane Tiltānova.
Atskatoties pagātnē, nevar nepamanīt smago triecienu, ko uzņēmumam deva ekonomiskā krīze. Taču Baltikai salīdzinoši veiksmīgi ir izdevies pārvarēt smagākos brīžus. Nesenā papildu akciju emisija atrisināja likviditātes problēmu, un tagad, uzņēmums pamazām virzās tuvāk pozitīvam peļņas rezultātam, skaidro eksperte.
Uzņēmums šobrīd ļoti lielu uzmanību pievērš darbības optimizācijai, tirgu un veikalu snieguma novērošanai, ka arī zīmolu attīstībai. Kā Baltikas priekšrocību šeit var minēt vertikāli integrēto biznesa modeli, kas nozīme, ka uzņēmums kontrolē gan apģērba dizaina izveides, ražošanas, piegādes un tirdzniecības procesus.
Kā viena no uzņēmuma problēmām jāmin fakts, ka joprojām 61,4% no pārdošanas ienākumiem apēd pamatdarbības izdevumi. Līdz ar to, lai uzņēmums atkal atgrieztos pie peļņas, ir nepieciešams vai nu apgrozījuma pieaugums, vai tālāks pamatizmaksu samazinājums. Uzņēmuma zaudējumi no pamatdarbības otrajā ceturksnī sasniedza 0,5 miljonus eiro. Lai gan šis ir sliktāks rezultāts nekā gaidīts, nedrīkst atstāt neievērotu faktu, ka zaudējumi no pamatdarbības ir vairāk nekā četras reizes mazāki nekā pirms gada.
Salīdzinot ar Austrumeiropas mazumtirdzniecības sektora uzņēmumiem, Baltikas akcijas viennozīmīgi ir lētākas. Taču tas ir pamatoti, jo atspoguļo negatīvo peļņas rādītāju. Bet, pie nosacījuma, ka uzņēmumam izdosies uzlabot savus peļņas rādītājus, Baltikas akciju cena varētu pieaugt.