Ja summē patērēto laiku līdz zero waste veikalam un ceļa izdevumus, iepirkties internetā ir izdevīgāk 

Sabiedrības paradumi, vēlmes un vajadzības mainās nepārtraukti, turklāt pēdējos gados tas notiek jo īpaši strauji. Jau kādu laiku ar lielu interesi sekojam līdzi zero waste jeb beziepakojumu veikalu attīstībai Latvijā. Tiem, kas vēlas uzsākt darbību šajā jomā mazajā biznesā, šis ir īstais brīdis.

Rolands Dzenis, NuKo.lv mārketinga un IT attīstības vadītājs, 31.10.2018

Foto: Lita Krone/LETA

Proti, kamēr lielie mazumtirgotāji nav veikuši izmaiņas savos tirdzniecības procesos, mazie uzņēmumi, tādi kā beziepakojumu veikaliņi zaļā Rīgas mikrorajonā, noteikti atradīs savu pircēju gluži tāpat kā ekoloģiskās kosmētikas veikali vai restorāni ar īpašu piedāvājumu veģetāriešiem un vegāniem. Tāpat arī lielveikalos redzam arvien vairāk piedāvājumu, kuros padomāts par plastikāta iepakojuma samazināšanu, piemēram, veļas mazgājamo līdzekļu iepakojumi, kurus var «uzpildīt» vairākkārt.

Patlaban, un Latvijā – jo īpaši pēdējos gados –, sabiedrība izglītojas un pieprasa uzņēmumiem domāt par ilgtspējīgu attīstību un pakalpojumu, kurš samazina nodarīto kaitējumu apkārtējai videi.

Turklāt zero waste ir ne tikai ekoloģiskais un dabai draudzīgais aspekts – veikalu īpašnieki izceļ arī cenas ieguvumu, un tādējādi nemelo. Proti, nopērkot šampūna iepakojumu, kuru var atkārtoti «uzpildīt», viena matu mazgāšanas reize patiešām kļūst lētāka.

Z<i>ero waste </i>tendence ar laiku ienāks lielo tirgotāju piedāvājumā

Taču beziepakojuma politikai ir vēl kāds interesants un mūsdienu straujajā tehnoloģiju laikmetā dzīvojošam cilvēkam aktuāls aspekts. Proti, sabiedrība aizvien vairāk sāk novērtēt savu laiku kā neatsveramu vērtību. Ja mēs summējam patērēto laiku līdz zero waste veikalam, ceļa izdevumus, tad, piemēram, iepirkties internetā joprojām sanāk lētāk. Taču tas neizslēdz iespēju, ka arī interneta preču lielveikali, piemēram, NuKo.lv, arvien vairāk domā, kā maksimāli apmierināt pircēju vajadzības, paplašinot savu preču klāstu ar precēm, kuras atrodas vairākkārt izmantojamos iepakojumos.

Rezumējot, - pagaidām beziepakojumu veikalu ietekme uz kopējo Latvijas pārtikas un saimniecības preču tirgu nav ļoti būtiska un vairāk ir uztverama kā pamudinājums lielajiem pārtikas tirgotājiem aizdomāties par ekoloģiju. Tāpat arī, bez šaubām, šie veikali veicina sabiedrības iedziļināšanos, kā arī diskusijas par dabai draudzīgāku dzīvesveidu. Redzam, ka lielie Latvijas pārtikas tirgotāji nepārtraukti vēro, kas notiek tirgū, kā arī pārņem un integrē savā pārdošanas procesā tās tendences, kuras ir izpelnījušās lielāku pircēju uzmanību mazajos nišas veikalos.

Pircēji meklē un veikali ievieš, piemēram, «Latvijas lauku», vegānu, EKO un citas veikalu nodaļas, kuras agrāk bija meklējamas atsevišķos nišas veikalos. Esam pārliecināti, ka arī zero waste tendence ar laiku ienāks lielo tirgotāju piedāvājumā.

Arī NuKo.lv klientu apkalpošanas process prasa rūpīgu produktu šķirošanu, atsevišķos iepakojumos atdalot saimniecības preces no pārtikas, kā arī iepakojuma preces no precēm, kas neatrodas iepakojumā. Patlaban mūsu preču klāstā ir 10 tūkstoši produktu. Tādēļ pārskatāmā nākotnē simtprocentīgs zero waste risinājums nav ātri ieviešams. Tomēr mēs jau tagad piedāvājam klientiem bio/eko preču sadaļu, kurā īpaši esam padomājuši par prasīgākajiem klientiem, kas seko līdzi pārtikas sastāvam, izcelsmei, un šajā sadaļā piedāvājam preces, kas atbilst bio/eko starptautiskajiem standartiem.

Viens no soļiem, ko plānojam ieviest tuvākajā laikā, ir vairākkārt izmantojamas piegādes kastes mūsu produktiem. Tuvākā gada vai divu laikā mēs meklēsim papildu risinājumus iepakojuma aprites un vides piesārņošanas samazināšanai.

PAR ŠO TĒMU LASI ARĪ:

FOTO: Tirdzniecība bez iepakojuma vēršas plašumā

FOTO, VIDEO: Atklāj vēl vienu beziepakojumu veikalu. Apskati cenas!

Papildināta - FOTO: Rīgā atklāts pirmais beziepakojuma veikals Burka

Tevi varētu interesēt

Pieaugot nulles atkritumu jeb zero waste dzīvesveida popularitātei, Rīgā neilgā laika posmā...

Rīdzinieces Ilze Blāķe un Madara Bundzeniece atklājušas jaunu beziepakojumu veikalu «Turza», kas...

Pārtikas interneta lielveikals NuKo.lv atvēris partnermārketinga jeb affiliate platformu, caur kuru...

Rīgā atklāts Latvijā pirmais beziepakojuma preču jeb «zero waste» veikals Burka, kurā...

Par interneta lielveikala NuKo.lv vadītāju un valdes priekšsēdētāju kļuvis biznesa attīstības...

Nepalaid garām

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

8.janvārī "Dienas Bizness" rīkoja kārtējo Donoru dienu Andrejostā....

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Latvijas Paralimpiskās komitejas rīkotajā Latvijas Paralimpiskā sporta centra arhitektoniskās...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Oktobra vidū Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja Trauksmes celšanas likumu ar mērķi Latvijā...

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus....

Mūsdienās, kad patērētāju uzvedība būtiski mainās, pārdomāti un efektīvi veikti mārketinga...

Šā gada 30.maijā Valsts policijā tika ierosināts kriminālprocess par M.Bunkus slepkavību, pielietojot...

Jaunais Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periods, kas aizsāksies 2021. gadā, aktualizē...

Ar teju 3,6 miljardu eiro lielu kapitāla apjomu Latvijas pensiju otrais līmenis ir kļuvis...

Šodien, 24.oktobrī, Eiropas Parlaments lems par priekšlikumu no 2021.gada aizliegt plastmasas šķīvju,...

Pēdējos gados Nodarbinātības valsts aģentūra sadarbībā ar pašvaldībām un darba devējiem organizē...

Tradicionāli tautas labklājība tiek balstīta tikai uz makroekonomiskajiem rādītājiem, piemēram,...

Pirmsvēlēšanu gaisotnes aizsegā Saeimas Sociālo un darba lietu komisija, izskatot grozījumus Darba...