Šogad janvārī Finanšu un kapitāla tirgus komisijā fiziskas personas un uzņēmumi visvairāk sūdzējušies par bankām, kurām ir vieni no lielākajiem privātpersonu kredītportfeļiem - Parex banku un Swedbank.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) informē, ka kopā par banku darbību janvārī komisija ir saņēmusi 27 sūdzības, no kurām par banku darbību sūdzējušās 17 fiziskas personas un 10 juridiskas personas. Kopumā sūdzības iesniegtas par 10 tirgus dalībnieku darbību, informēja FKTK Biroja vadītāja Anna Dravniece.
Janvārī visvairāk sūdzējušies Swedbank un Parex bankas klientiKomisija konstatējusi, ka banku klienti visbiežāk ir sūdzējušies par vienpusēju klientam piešķirtā kredītlimita samazinājumu no bankas puses, par kredīta procentu likmju paaugstināšanu, kā arī par kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu un bankas prasību cedēšanu. Tajā pat laikā, vērtējot banku rīcību katrā konkrētā gadījumā, FKTK ir secinājusi, ka lielākajā daļā gadījumu sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem atmaksas termiņa kavējumiem.
Tāpat līgumos, ko klients ar banku noslēdzis saņemot kredītu, ir bijis ietverts punkts, ka bankai ir tiesības pēc konkrēta laika perioda pārskatīt esošo procentu likmi un noteikt jaunu likmi atbilstoši tirgus situācijai. Kredīta pirmstermiņa atmaksas pieprasījumu gadījumos aizņēmēji nav pildījuši kredīta līguma nosacījumus un banka ir sākusi izmantot līgumā ietvertās tiesības.
«Komisija izskatot klientu sūdzības par bankas rīcību arī neskatoties uz to, ka pārsvarā sūdzību iesniedzējiem ir vairākas kredītsaistības ar būtiskiem kavējumiem un netiek pildīti noslēgto līgumu nosacījumi, ir lūgusi bankas rast iespēju panākt savstarpējus risinājumus, kas būtu pieņemami gan klientam, gan bankai,» tā viņa.
FKTK dati liecina, ka šogad janvārī saņemtas divas sūdzība par banku apkalpošanas kultūru un viena sūdzība par sadarbības neuzsākšanu.