Jaunais LDz vadītājs atklāj savu redzējumu tālākai attīstībai 

Nule kā valsts a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētāja amatā nonākušo Edvīnu Bērziņu, kurš bijis uzņēmuma valdē jau kopš 2011. gada, sagaida daudzi izaicinājumi, kurus vēl akūtākus padara fakts, ka mūsu valsts tranzīta mugurkauls dzīvojis bez vadītāja teju septiņus mēnešus. Sarunā ar Dienas Biznesu viņš atklāj savu redzējumu koncerna tālākai attīstībai.

Egons Mudulis, 11.3.2016
1/4

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Fragments no intervijas:

Kādu skādi valsts sev nodarīja, ilgstoši neieceldama uzņēmuma vadītāju, ņemot vērā, ka Krievijā nemēdz runāt ar otrajām personām?

Pēdējais pusgads nav bijis viegls, jo kādu brīdi nebija arī satiksmes ministra un būtībā arī valdības. Bija varas vakuums, un ir taisnība, ka ne tikai Krievijā, bet arī citās valstīs uz austrumiem, kur LDz ir lielākie biznesa partneri, skatās, lai sarunās piedalītos pirmā persona, lai būtu ar ko runāt par jaunām lietām. Esošās lietas tika organizētas pietiekami veiksmīgi, lai nebūtu lielu kritumu vai mīnusu. Manuprāt, LDz valdes locekļi nostrādāja labi un stabili, ko pierāda arī pērnā gada rezultāti. Bijām prognozējuši, ka LDz 2015. gadā būs 48 milj. t kravu, bet apgrozījums bija 55,6 milj. t.

Šobrīd kravu īpašnieki mani ir uzrunājuši, paužot vēlmi veikt pārvadājumus caur Latvijas ostām. Runājam arī par dažādu kravu pārorientāciju Latvijas virzienā no citām ostām. Esmu pozitīvi noskaņots, ka varēsim atrast jaunas kravas gan no esošajiem lielākajiem partneriem Krievijas un Baltkrievijas, kā citām valstīm, tostarp Kazahstānas un Ķīnas, gan arī rietumvalstīm. Piemēram, Amerikas kravu īpašniekiem ir interese kravas nogādāt Eiropā un NVS valstīs.

Cik lielā mērā LDz iesaistīsies Rail Baltica projektā paredzētajā Rīgas centrālās stacijas rekonstrukcijā?

LDz piedalās darba grupā, diskutējot par to, kā stacija varētu tikt pārveidota, jo tas ir mūsu īpašums. Projekta īstenošanas gaitā redzam papildu iespējas uzlabot savu infrastruktūru – staciju, sliežu ceļus, pārvadus, bet vispirms jāvienojas, kas ir LDz, kas Rail Baltica daļa.

Visu interviju Atradīs jaunas kravas lasiet 11. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Rīgas plānošanas reģions (RPR) aicina šobrīd vērienīgākā satiksmes projekta Rail...

Uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) ir stabils, tādēļ revolūciju tajā nevajadzētu veikt,...

VAS Latvijas dzelzceļš pabeidzis projektu Sliežu ceļu rekonstrukcija, kura ietvaros nomainīti...

Pērn pa VAS Latvijas dzelzceļš infrastruktūru 2015.gadā pārvadāti 55,6 miljoni tonnu kravu,...

VAS Latvijas dzelzceļš speciālisti kopā ar Inženiera un uzņēmēja pārstāvjiem izveidotās...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Strauji pieaugošais pieprasījums Klaipēdas ostā pārvadājumiem ar prāmi, kam pamatā bija...

AS Ventbunkers šodien izplatītā paziņojumā pauž pārsteigumu par satiksmes ministra Ulda...

Piedāvātie grozījumi lāgā nepatīk ne kuģniecībām, ne Latvijas ostām...

2016. gada februārī Liepājas ostā pārkrauts 519 282,41 tonnas kravu, kas ir...

Valdība šodien nolēma veikt izmaiņas Rīgas un Ventspils brīvostu valžu sastāvā....

Auditorkompānija KPMG Baltics veiks nacionālās lidsabiedrības airBaltic 2011.-2015.gada darbības...

Otrdien satiksmes ministrs Uldis Augulis kopā ar VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētāju...

Šā gada februārī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauts 2,1 miljons tonnu kravu, informē...

Vieniem nāksies zaudēt siltās vietiņas, otrus aizrotēs uz citām ostām, piektdien vēsta...

Ivars Millers ar indiešiem īstenos pirmo projektu Rīgas brīvostā, iepūšot dzīvību...