Jaunākais izdevums

Jauno automašīnu tirdzniecība atdzīvojas, taču bažas par iespējamu nodokļu paaugstināšanu un joprojām rezervēta banku attieksme liek būt piesardzīgiem prognozēs, vēsta žurnāls Lietišķā Diena/Dienas Bizness.

Nākamgad mēs varētu pārdot par 20% automašīnu vairāk nekā šogad, paredz Volkswagen dīlera Motors Latvia valdes loceklis Agris Staņēvičs, gan piebilstot, ka šī gada pēdējos mēnešos, pieaugot neskaidrībai ap nākamā gada budžetu, pircēji atkal ir kļuvuši piesardzīgāki. Pēc A. Staņēviča teiktā, cerīgās prognozes var nepiepildīties, ja valdība palielinās PVN vai citus nodokļus, kas varētu būtiski ietekmēt auto nozari.

Raksturojot pircēju, kas tagad izvēlas pirkt jaunu auto, Motors Latvia vadītājs uzsver: klients ir kļuvis daudz pragmatiskāks, kā dēļ pieaug mazāku auto popularitāte. Atvērtākas kļuvušas arī bankas, taču to prasības joprojām ir pārāk augstas, domā A. Staņēvičs.

Atbildot uz izdevuma jautājumu: «Vai tuvākajā nākotnē paredzat lielāku hibrīdauto īpatsvaru?», A. Staņēvičs stāstījis:

«Ražotāji cenšas domāt zaļi - hibrīdauto jau ir tirgū, arī elektromobiļi šur tur parādās. Bet tas saistīts ar lielām investīcijām infrastruktūrā. Vācijā jau sāk veidot lielus stāvlaukumus ar pieslēgšanas iespējām elektromobiļiem. Nezinu, vai Latvija tādām investīcijām ir gatava. Protams, šis virziens attīstīsies, tomēr nedomāju, ka tas notiks pārāk strauji. Labi, ja tie būs kādi 1,5% no kopējiem pārdošanas apjomiem. Vēl pietiekami ilgu laiku dominēs benzīna un dīzeļdegvielas dzinēji. Vēl viena būtiska lieta: šie auto ir daudz dārgāki, un īsti nav skaidri utilizācijas procesi. Hibrīdauto akumulatori kaut kad būs jāutilizē, un tas nav diez ko «zaļš» pasākums.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DAF – kravas automašīnas iespējams salikt pēc LEGO principa

Autors: Nātālija Poriete, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī kravas automašīnu ražotājs DAF Trucks Barselonā prezentēja jauno LF kravas automašīnu sēriju (pilna masa no 7,5 līdz 19 tonnām), kā arī uzlabotos kravas automašīnu CF un XF modeļus, kurus pirmo reizi tirgum kompānija parādīja šā gada pavasarī.

Raksts tapis sadarbībā ar DAF

Liels pieprasījums pēc pilsētas kravas automašīnām LF tiek gaidīts Nīderlandē, Vācijā, Lielbritānijā un Ungārijā. Nākamajā gadā tiek plānots saražot vairāk nekā 11 000 DAF LF sērijas kravas automašīnu. Savukārt šajā gadā uzņēmums plāno pārdot 10 500 kravas automašīnu. Vislielākais pieprasījums starp DAF kravas automašīnām, tajā skaitā Latvijā, ir pēc XF sērijas modeļiem, kas ir šī segmenta etalons tālu maršrutu pieveikšanai. Šīs kravas automašīnas aprīkotas ar lielu dzīvojamo platību, darba un bagāžas telpu salonā. DAF XF ir labākās guļamvietas nozarē, un sēdvietas vadītājam nodrošina maksimālu komfortu automašīnas vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā

Db.lv, 15.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā, noskaidrots automašīnu vēstures atskaišu izveides platformas "carVertical" veiktajā pētījumā.

Katrai Eiropas valstij ir līdzīgas problēmas, sākot no viltota nobraukuma, slēptiem bojājumiem vai arī novecojoša pieejamā autoparka, kas pasliktina izredzes iegūt kvalitatīvu auto. Lietoto automašīnu tirgū bieži vien novērojamas nopietnas caurspīdīguma jeb pārredzamības problēmas. Situācijas nopietnība katrā Eiropas daļā ir nedaudz citādāka, kas izskaidrojams ar valstu ekonomisko situāciju un reģionālajām īpatnībām.

Latvija "carVertical" tirgus caurspīdīguma indeksā no 23 izpētītajām valstīm ierindojas pēdējā vietā, norādot uz potenciāli satraucošu situāciju lietotu automašīnu tirgū. Valstī ir augsts īpatsvars bojātu mašīnu, kas ilgtermiņā pircējiem var likt ieguldīt aizvien vairāk līdzekļu to remontā un uzturēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Apple viedtālrunis iPhone 4S klajā nācis, sabiedrībā viešot dalītas jūtas. Kamēr paši uzticīgākie Apple fani joprojām ir sajūsmā par visu, ar ko ASV tehnoloģiju gigants nāk klajā, citi ir vīlušies ar Apple jaunāko veikumu.

Arī pēc vairāku ekspertu domām, iPhone 4S nav tas, ko sabiedrība gaidīja pēc vairākām ASV tehnoloģiju kompānijas jauno produktu prezentācijām, kas ikreiz mēdza satricināt pasauli.

Visticamāk, Apple izdosies pārdot miljoniem iPhone 4S, ņemot vērā, ka tā priekštecis ceturkšņa laikā pārdots 20 miljonos eksemplāru, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone, kas pārsnieguši viens otra pārdošanas rekordus, jaunākais Apple viedtālrunis varētu būt pirmā melnā avs iPhone ģimenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir dažādi uzkrāšanas veidi. Viens no tādiem ir ieguldīt līdzekļus uzņēmumu akcijās. Izplatītākais ieguldījuma veids uzņēmumu akcijās ir, pērkot un pārdodot publiski kotētu uzņēmumu akcijas biržā. Latvijā šo ieguldījuma veidu piedāvā Nasdaq Riga.

Šis apskats ir veidots, lai aplūkotu Nasdaq Riga (turpmāk tekstā Rīgas birža) piedāvāto Latvijas publiski kotēto uzņēmumu akciju cenu izmaiņas un veiktu analīzi par cenu svārstībām un iespējamām izmaiņām nākotnē.

Rīgas birža nav atrauta no kopējās pasaules ekonomikas, tādēļ pievienoju S&P 500 indeksu. S&P 500 indekss ietver kompānijas ar lielāko kapacitāti, ko tirgo Amerikas vērtspapīru tirgū. Atļaušos turpmāk tekstā šo indeksu asociēt ar pasaules kopējo akciju cenu indeksu par 2018. gadu un pēdējiem 11 gadiem.

(Avots: tradingview.com)

Ja aplūkojam indeksus 11 gadu garumā, tie ir iepriecinoši. Rīgas biržas izaugsme ir 56%, S&P 500 izaugsme - 76%. Pa vidu šim periodam, ar zemāko punktu 2009. gada martā, bija 2008.-2009. gada pasaules ekonomiskā krīze. Kopš 2009. gada marta zemākā punkta, kopējais indekss pasaulē līdz šā gada vidum, kad tika sasniegts maksimums, izauga par 437%, Latvijā 443%. Izaugsme iespaidīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos.

Hipiji atgriežas

Ar optimismu sejā autoražotāji tradicionāli devušies uz Ženēvu, lai rādītu savus sasniegumus.

Aviācija

Lidosta gatava būvēt

Šovasar lidostā Rīga pasažieru pieaugums varētu sasniegt 350 tūkstošus.

Bankas

Par Komercbanku asociācijas vadītāju virzīs Bičevski

Komercbanku asociācijas vadītāja amatā virzīs Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāru Mārtiņu Bičevski.

Pasaulē

Eiro bāzes procentu likmes varētu kāpt

ECB ziņo par gatavību cīņai ar inflāciju un iespējamu eiro likmes palielināšanu jau aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas makroekonomiskie rādītāji uzlabojas, mājsaimniecības pagaidām to nejūt. Situācija darba tirgū uzlabosies, taču var rēķināties, ka paies vēl 2-3 gadi, iekams nodarbinātības līmenis atgriezīsies iepriekšējā stāvoklī, norāda Pasaules Bankas (PB) vecākais ekonomists Išans Adžvads, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Latvija ir viena no valstīm, kur bezdarbs pieauga dramatiski - par vairāk nekā 120% 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. Viens no iemesliem ir arī tas, ka Latvijā ir salīdzinoši zemas darbinieku atlaišanas izmaksas, atzīst I. Adžvads. Tas liecina par darba tirgus elastīgumu, kas šobrīd var būt pozitīvs faktors, jo valstīs ar zemākām darbinieku atlaišanas izmaksām darba tirgus parasti atdzīvojas ātrāk - jaunu darbinieku pieņemšana darba devējiem nav tik liels risks.

Ņemot vērā, ka Latviju ekonomiskā krīze ir skārusi ārkārtīgi smagi, valdības reakciju, mīkstinot darba tirgus kritumu, var vērtēt kā labu, atzina PB eksperts. Bažīgu viņu tomēr dara fakts, ka valsts sniegtā sociālā palīdzība skar tikai niecīgu Latvijas iedzīvotāju skaitu - 3%, bet nabadzīgu cilvēku ir daudz vairāk. I. Adžvads, autors PB ziņojumam par nodarbinātības krīzi, apskatot mājsaimniecību un valdību reakciju uz recesiju Austrumeiropā un Centrālāzijā, atzīst, ka Latvijā ir veikti vairāki pozitīvi vērtējami pasākumi, piemēram, cilvēki, kuri nevarēja saņemt bezdarbnieka pabalstu, tika iesaistīti pagaidu sabiedriskajos darbos, maksājot viņiem 100 Ls stipendiju. «Simtlatnieku» programmu vai līdzīgu pasākumu, kas vērsts uz nabadzības mazināšanu, Latvijā vajadzētu turpināt, jo bezdarba līmenis joprojām ir ļoti augsts un krīze vēl nav pāri, uzskata PB eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT jomu ietekmēs gan zemestrīce Japānā, gan ekonomiskā situācija eirozonas valstīs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Latvijā ekonomiskās krīzes laikā pamatīgu triecienu piedzīvoja informācijas tehnoloģiju (IT) vairumtirdzniecības segments. Kā tirgus «bedres apakšu» IT vairumtirgotāja ALSO Latvia valdes priekšsēdētājs Juris Ducens DB iekrāso 2009. gadu, bet pērn, pēc viņa novērojumiem, tirgus atdzīvojās. «Kopumā Latvijas IT nozares rādītāji par pagājušo gadu ir labi: izaugsmi 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, ir uzrādījuši visi Latvijas vairumtirgotāji. Mērenu apgrozījuma pieaugumu industrija kopumā ir sasniegusi arī visā Baltijā,» DB novērojumos dalās IT vairumtirgotāja ELKO Grupas prezidents Egons Mednis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, un rezultātā 15% no pārdotajām automašīnām tikušas nopirktas attālināti.

"Piegādes veicām uz Daugavpili, Vecpiebalgu, Eleju, Lilasti, Dobeli un citur. Plānojam to attīstīt arī pēc Covid-19 krīzes," biznesa portālam db.lv atklāj Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Atklāj tiešsaistes autosalonu, un top auto internetveikals 

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties...

Arī AS "Longo Group" pārdoto automašīnu apjoms Baltijas valstīs ir krities, sasniedzot tikai 50 līdz 55% no šogad februārī pārdotā apjoma. "Analizējot CSDD pārdoto automašīnu datus, redzam, ka "Longo.lv" ir salīdzinoši labākā situācijā pār pārējiem – kritums ir, bet ne tik dramatisks kā tirgum kopumā," saka E. Cērps.

Viņa skatījumā tam ir vairāki izskaidrojami. Pirmkārt, uzņēmums spējis pieņemt operatīvus un uz datiem balstītus lēmumus, paļaujoties uz pārredzamu atskaišu sistēmu, kurā pērn investējis. E. Cērps uzskata, ka šī brīža apstākļos tā ir spēcīga konkurētspējas priekšrocība auto tirdzniecības segmentā. Otrkārt, AS "Longo Group" vieni no pirmajiem Baltijā sāka piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi. Treškārt, jau no dibināšanas pirmsākumiem uzņēmums sevi definē kā digitāli attīstītu kompāniju. E. Cērps spriež, ka tā ir neatņemama priekšrocība uzņēmuma reputācijas veidošanā mūsdienu digitālajā pasaulē.

"Esošā situācija valstī ietekmē patērētāju uzvedību un pirktspēju – klienti izvērtē prioritātes, taču, neskatoties uz to, tomēr vēlas saglabāt mobilitāti, kā arī drošas pārvietošanās iespējas, ko sniedz personīgais auto," teic E. Cērps.

Viņš teic, ka, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, šogad Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Arī lietoto auto pirmās reģistrācijas aprīlī ir piedzīvojušas ievērojamu kritumu – par 60%. E. Cērps norāda, ka pārdoto auto skaits aprīli ir ievērojami zemāks, jo daudzi darījumi tikai organizēti jau iepriekšējos mēnešos. Lietoto auto pirmo reģistrācijas samazinājumu ir izraisījis importa kritums, jo liela daļa Latvijā tirdzniecībā esošo lietoto auto tika importēti un esošajā situācijā tas ir apstājies, jo neviens nav gatavs uzņemties risku un iesaldēt kapitālu.

Domājot par nākotni, E. Cērps paredz, ka vissmagāk pandēmijas sekas būs jūtamas tieši jauno auto industrijā. "Tā smagi cietīs gan pieprasījuma krituma, gan potenciālo auto cenu pieauguma dēļ, ko ietekmēs katras saražotās vienības pašizmaksas palielinājums, jo tiks ražots mazāk auto, bet fiksētās izmaksas paliek un finanšu procenti tikai augs, un būs vērojams rezerves daļu cenu kāpums. Tā ir ķēdes reakcija, kas ietekmēs arī lietoto automašīnu tirgu. Jauno auto cenu kāpuma dēļ Rietumeiropā patērētāji ilgāk turpinās ekspluatēt savus līdzšinējos auto, nevis mainīs pret jauniem," viņš norāda.

Šī tendence jau tagad esot vērojama, piemēram, Nīderlandē, kur AS "Longo Group" meitas uzņēmums "Longo Netherlands B.V." ir valsts licencēts auto tirgotājs ar plašu loku iepirkšanas sadarbības partneru. Tur vērojama tendence, ka jauno auto tirdzniecība ir teju vai apstājusies un uzņēmumi ir masveidā pagarinājuši operatīvo auto līzinga termiņus savu darbinieku esošajām automašīnām. Šī iemesla dēļ lietoto auto piedāvājums ir samazinājies. E. Cērps spriež, ka šīs situācijas ietekmē būs jūtams vērienīgs lietotu auto piedāvājuma samazinājums, kas skars arī Baltiju un izraisīs lietoto auto klāsta samazinājumu ne tikai mums, bet arī gala patērētājam.

"Tas arī palielina riskus pircējiem un sabiedrībai kopumā, jo tad maziem spēlētājiem pelēkā zonā, lai neceltu cenas, nāksies riskēt aizvien vairāk gan izvairoties no jebkādas nodokļu nomaksas, gan iepērkot pāri palikušās mašīnas ar nopietniem defektiem," tā viņš. E. Cērps arī pieļauj, ka samazinātā piedāvājuma dēļ var kāpt kvalitatīvu automašīnu cenas.

Tiklīdz būs līdzsvars starp pieprasījumu Baltijas valstīs un AS "Longo Group" piedāvājumu, kompānija plāno atsākt importu no Rietumeiropas.

AS "Longo Group" ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas lietotu automašīnu tirdzniecības segmentā. Uzņēmumam pašlaik ir filiāles Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kur noris automašīnu tirdzniecība, savukārt Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā tam ir filiāles, kas specializējas automašīnu iepirkumā, lai tās realizētu Baltijā.

2019. gada maijā "Longo" Rīgā atvēra Baltijā lielāko tirdzniecības laukumu ar 450 auto ietilpību.

Db.lv jau rakstīja, ka lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu. "Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," iepriekš norādījis E. Cērps.

Gada laikā pārdod 2350 auto 

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis...

Aptuveni pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. Pērn uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz pieciem miljoniem eiro. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē.

Līdz pandēmijai uzņēmuma plānos bija trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi. Savukārt tālākā nākotnē kompānija mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«ŠKODA» ir palielinājusi piegāžu skaitu maijā par 13,4%, sasniedzot 112 400 vienības visā pasaulē un 115 vienības Latvijā. Šis gads «ŠKODA» iezīmē labāko maija mēneša rezultātu uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē.

Ir piedzīvota pozitīva izaugsme «ŠKODA» zīmolam Latvijas tirgū, stāsta Māris Jansons «ŠKODA» importētāja vadītājs Latvijā. Maija mēnesī «ŠKODA» piegādājusi 115 automašīnas klientiem, kas līdz šim ir labākais rezultāts šogad un ir par 35% vairāk nekā 2017. gada maijā. Iecienītākais «ŠKODA» modelis ir «OCTAVIA», tai seko lielais krossovers «KODIAQ» un mazākais «SUV» saimes dalībnieks «KAROQ».

«Pirmo reizi mūsu pastāvēšanas vēsturē esam piegādājuši vairāk nekā 100 000 automašīnu maija mēnesī,» stāsta Alans Favejs, «ŠKODA AUTO» par pārdošanu un mārketingu atbildīgais valdes loceklis.

Rietumeiropā piegāžu skaits palielinājies par 3,3%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 44 200 automašīnu, kas ir par 1 400 automašīnām vairāk nekā 2017. gadā. «ŠKODA» sasniedza 15 100 piegādes Vācijas klientiem, Eiropas lielākajā vienas valsts tirgū. Čehu autoražotājs uzrādīja īpaši spēcīgu izaugsmi Francijā (3 000 automašīnu, +32,4%), Zviedrijā (2 000 automašīnu, +22,9%), Spānijā (2 800 automašīnu, +16,5%) un Somijā (1 100 automašīnu, +14,0%) un Grieķijā (400 automašīnu, +20,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Satiksmes ministrs Uldis Augulis, gan airBaltic vadītājs Bertolds Fliks uzskata, ka par airBaltic un lidostas Rīga finansiālajām domstarpībām abām pusēm vēl ir iespējams vienoties līdz tiesai šās vasaras vidū.

Augulis pauda atzinību par to, ka lidosta Rīga Arņa Luhses vadībā ir iemācījusies sēsties ar airBaltic pie sarunu galda, nevis tikai strīdēties. Neesot pieļaujams, ka konfliktē divas valsts kompānijas. DB jau rakstīja, ka pašreizējās airBaltic prasības apmērs pret lidostu ir pārsniedzis 23 milj. Ls sakarā ar aviokompānijai atceltajām apjoma atlaidēm, kuras turpinot saņemt Īrijas zemo cenu kompānija Ryanair. Savukārt airBaltic ir parādā par lidostas Rīga pakalpojumiem 7-8 milj. Ls. Pagaidām gan netika minēts tas, kādā formā šīs savstarpējās pretenzijas varētu tikt atrisinātas - samaksājot vismaz daļu no parāda, atsakoties no prasības vai kā citādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbanka kā pēdējā finanšu tirgus iestāde nolēmusi izstāties no Rīgas biržas. Par to, cik būtiska ir šī izmaiņa, kāds kopumā sagaidāms gads, kādas ir prognozes par Latvijas banku tirgus darbību, intervijā laikrakstam Dienas bizness stāsta Latvijas Krājbankas prezidents Ivars Priedītis (attēlā).

Vaicāts, ar ko šis gads ekonomikā, banku nozarē varētu kļūt zīmīgs, I. Priedītis stāsta: «Es šeit nedomāju banku sektoru, bet kopumā tautsaimniecībā baidos, ka pazudīs daži zīmoli. Varbūt tos kāds pārņems no līdzšinējiem īpašniekiem, bet kāds no tiem veiksmes stāstiem, pie kuriem bijām pieraduši 15 gadu laikā, pazudīs. Jau sākam to pieredzēt. Varbūt nebūs Latvijas mēroga, bet būs reģiona mēroga bankroti, tiesvedības.

Bet es redzu arī to, ka cilvēkiem ir milzu izdomas spējas, viņi domā, ko un kā darīt. Projektu sagatavošanai vajadzīgs laiks. Gribas cerēt, ka vismaz noskaņojuma bedrei esam tikuši pāri.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tu neesi draudzīgā pulciņā ar politiķiem, naudu sportam piesaistīt nav iespējams, atzīst kādreiz slavenais sportists, viens no basketbola kluba VEF Rīga dibinātājiem un īpašniekiem Valdis Valters. Šobrīd saistībā ar sportu viņš esot vairs tikai menedžeris savai mazmeitai, kura jau 10 gadus trenējās tenisā.

«Es aizeju tad, kad vairs neredzu, ko es konkrētajā vietā vēl varu izdarīt,» iemeslus skaidro Latvijas basketbola leģenda. Sarunā ar LD viņš skaidri pasaka – Latvijā sports nav bizness. «Vienīgā vieta, kur ar sportu var nopelnīt, ir Amerika. Tur viss ir sakārtots ar dažām līgām, translācijas tiesībām televīzijām un atribūtikas pārdošanu tā, ka var pelnīt. Protams, tagad krīzes laikā arī tur ir problēmas, un viņiem uz tām ir jāreaģē, samazinot izdevumus, bet vienalga – tas ir bizness.»

Valstsvīri cer, ka Latvija iekļūs uzņēmējdarbībai labvēlīgāko valstu divdesmitniekā, taču biznesam ar to nepietiek: uzņēmēji vēlas strādāt pirmā desmitnieka valstī. Latvijai jāveicina eksports un jāpiesaista investīcijas, jāatbalsta eksportējošie uzņēmumi un lielos investorus jāvilina ar atlaižu un īpašo nosacījumu ēsmu. To, vai jau ieviestie stimulējošie pasākumi ir pietiekami, rādīs tikai laiks. Bet situāciju krasi uzlabot var arī pavisam vienkāršas izmaiņas – birokrātijas samazināšana un procedūru paātrināšana, kur kaimiņvalstis nereti mums ir soli priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno tarifu dēļ Enefit pāris nedēļu laikā Latvijā izdevies par 50% palielināt savu klientu skaitu, vēsta pirmdien vēsta Dienas bizness.

Līdz ar to SIA Enefit portfelī būs ap 180 Latvijas uzņēmumu, 2011. gada Enefit mērķis ir 250 Latvijas klientu.

«Pēc jauno regulētā tirgus tarifu apstiprināšanas kopumā izjutām lielu uzņēmumu un iedzīvotāju interesi par Enefit piedāvātajiem pakalpojumiem. Aktīvākajās dienās Enefit mājaslapas apmeklējums pārsniedza pat 13 tūkstošus unikālo apmeklētāju,» laikrakstam stāstīja Enefit rīkotājdirektors Jānis Bethers (attēlā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Provizoriskie rezultāti liecina, ka tirgotājiem aizvadītie svētki bijuši veiksmīgāki nekā gadu iepriekš, bet 2010.gads kopsummā tomēr būs ar mīnuszīmi pret 2009.gadu.

Vērienīgas rokādes Latvijas gaļas tirgū

Pagaidām nevar paredzēt, kādas izmaiņas un ietekmi jaundibinātie uzņēmumi nesīs nozarei.

Investors

Rīgas biržā nevar sagaidīt eiro

Sākot jauno gadu, Lietuvas un Igaunijas biržās tirdzniecība un norēķini notiek eiro valūtā, tomēr pagaidām tirdzniecība eiro pagājusi secen Rīgas biržai.

Akcijas

Var pirkt akcijas

Valdības atļauja valsts mežu apsaimniekošanas a/s Latvijas valsts meži iesaistīties a/s Latvijas finieris akciju pircēju karos vēl nenozīmē, ka šādi darījumi notiks.

Tiesvedība

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://db.lv/uploads/ck/images/Clipboard03(52).jpg

Krievijas energouzņēmums Inter RAO strauji un vērienīgi būvē jaunas stacijas Lietuvas pierobežā. Tas nozīmē, ka Baltijā iecerētie jauno staciju projekti no ekonomiskā un tehniskā viedokļa var arī nerealizēties. Ja tā notiks, tas nozīmē, ka Baltijas elektroenerģijas patērētāji arvien vairāk būs spiesti iepirkt Krievijas elektrību pēc Krievijas diktētas cenas, kas noteikti nebūs zemāka par Nord Pool biržas tirgus cenu.

Kā liecina Inter RAO pārstāvja Nikolaja Stepanova prezentētie kompānijas attīstības plāni Kaļiņingradā, jaunu staciju būvniecība jau notiek. Inter RAO arī neslēpj, ka šajā reģionā pēc dažiem gadiem uzcelto staciju jaudas (pirmo AES bloku paredzēts pabeigt jau 2016. gadā) ievērojami pārsniegs pašas Kaļiņingradas vajadzības, tāpēc elektroenerģiju paredzēts eksportēt uz Lietuvu, Latviju, Igauniju un Poliju, uzbūvējot starpsavienojuma kabeli, arī uz Vāciju un Nīderlandi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija kā perspektīvāku lidostas Rīga savienojumu redz tramvaju, otrdien informē laikraksts Dienas bizness.

Pēc Rīgas un Pierīgas mobilitātes plāna apstiprināšanas un Valsts prezidenta Valda Zatlera Krievijas vizītes, kurā pārrunāta ātrgaitas dzelzceļa izveide starp Rīgu un Maskavu, atkal aktuāla kļuvusi ideja par pilsētas dzelzceļa izbūvi Rīgā. Prioritārais, pēc Vācijas S-Bahn parauga būvētais, aptuveni 7 kilometrus garais pilsētas dzelzceļa maršruts savienotu Centrālo staciju ar starptautisko lidostu Rīga.

«Šī pašlaik ir vienīgā no sešām potenciālajām pilsētas dzelzceļa līnijām, ko esam apskatījuši un kurā varētu nodrošināt nepieciešamo rentabilitāti.

Trase iet cauri visiem perspektīvajiem pilsētas attīstības rajoniem, ieskaitot Stradiņa slimnīcas rajonu, Torņakalna jauno centru un LU kompleksu, līdz ar to šis maršruts varētu dabūt nepieciešamo pasažieru skaitu,» DB stāstīja viens no pilsētas dzelzceļa projekta autoriem arhitektu biroja NAMS līdzīpašnieks Sergejs Ņikiforovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nodokļu 
palielinājums nenes gaidīto

Sandra Dieziņa, Elīna Pankovska, 18.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcīzes nodokļa ieņēmumi no alkohola turpina samazināties, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Reālu alkohola tirgus ainu iespējams iegūt, vērtējot rezultātus un tendences pēdējo trīs gadu griezumā, proti, sākot ar 2008. g., kad būtiski tika pacelta alkohola akcīze no 6,3 Ls uz 8,9 Ls par litru absolūtā alkohola, uzskata Alkohola ražotāju un tirgotāju asociācijas (ARTA) biedri. Aprēķini rāda, ka divu gadu laikā akcīze kāpusi par 40%, kam vajadzējis atainoties arī nodokļu ieņēmumu kāpumā vai vismaz prognozēs. Tomēr legālu alkoholisko dzērienu (izņemot alu) realizācijas apjomi divu gadu laikā kritušies par 32%: 2008. g. realizācijai nodots 69,23 milj. litru, bet pērn vairs tikai 46,92 milj. litru.

ARTA uzsver - faktiskā situācija rāda, ka ik gadu VID esot tikai samazinājis plānotos ieņēmumus, proti, divu gadu laikā plānotie ieņēmumi samazināti par 20%, bet arī reālie atpaliekot no plānotā. Līdz ar to zūdot loģika, kādi mērķi tad tikuši izvirzīti, paceļot akcīzes nodokli, jau iepriekš samazinot ieņēmumu prognozes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Patērētājiem var nākties rēķināties ar alus cenu pieaugumu Latvijā

AS Aldaris izpilddirektors Tomas Panteli, 08.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojamā ražošanas izejvielu cenu pieauguma dēļ 2011. gads dzērienu industrijai var kļūt par vienu no grūtākajiem gadiem. Turklāt joprojām nav skaidrs, vai nākamā gada valsts budžetā nozarei netiks uzlikti jauni apgrūtinājumi. Arī prognozes par patērētāju pirktspējas pieaugumu nevieš optimismu.

Lai gan šogad nedaudz palielinājies alus lietotāju skaits, tajā pašā laikā vērojams, ka alus cienītāji daudz lielāku uzmanību pievērš produkta cenai, kas uzskatāmi atspoguļo tirgū valdošo tendenci ar nepārtrauktām cenu akcijām, tādējādi piesaistot papildus alus cienītāju uzmanību. Zināmā mērā pašreiz tirgū valdošās iespaidīgās cenu akcijas ražotāji spēja atļauties samērā zemo izejvielu iepirkuma cenu dēļ, kā arī ievērojami samazinot ražošanas un administrācijas izmaksas un strādājot uz kritiskās peļņas un zaudējumu robežas. Ražotājam tas būtiski samazināja rentabilitāti. Ņemot vērā minēto, kā arī pesimistiskās prognozes par galveno alus izejvielu cenām, 2011. gads var izrādīties par vienu no grūtākajiem gadiem alus nozarei pēdējā laikā. Gaidāmais galveno izejvielu cenu pieaugums varētu būt 10% līdz 15%. Alus ražošanai nepieciešamās labības ražu būtiski ietekmēja laika apstākļi: ražu nesekmēja ilglaicīgais karstums Krievijā, bet Pakistāna, kas ir liels labības piegādātājs, smagi cieta plūdos. Labas ražas nebija arī Skandināvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienvidu tilta liktenis vēl nav izšķirts

Elīna Pankovska, 31.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāka skaidrība par Dienvidu tilta trešo kārtu varētu būt pēc divām nedēļām. Prognozes liecina, ka labākajā gadījumā šīs nedēļas beigās, bet sliktākajā gadījumā - nākamās nedēļas laikā Rīgas domes izveidotā Dienvidu tilta labā un kreisā krasta pieeju būvniecības projekta vadības grupu varētu iepazīstināt ar apkopoto informāciju, kuru sniegušas projektā iesaistītās puses.

Tad ar sagatavoto ziņojumu tiktu iepazīstināti arī Rīgas domes deputāti, norādīja Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods. Jāatgādina, ka patlaban tiek izskatīts priekšlikums lauzt esošo līgumu starp Rīgas domi un būvnieku a/s Transport Systems pēc abpusējas vienošanās. Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības darbi tika apstādināti jau vairāk nekā pirms gada, proti, pagājušā gada jūlijā, jo pietrūka līdzekļu darbu turpināšanai. Tomēr, kā norāda tiltu būvnieku apvienības a/s Transport Systems pārstāve Kristīne Blumberga, neviens nav zinājis, ka būvdarbi varētu apstāties uz tik ilgu laika periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar uzņēmēja Daiņa Liepiņa mēģinājumu pārņemt uzņēmuma Intransserviss vadību ierosināta krimināllieta.

Rīgas Centrāltirgus vadītājs, Jelgavas domes deputāts un Intransserviss līdzīpašnieks Dainis Liepiņš DB informēja, ka uzturas ārvalstīs un uz jautājumiem varēs atbildēt tikai pēc nedēļas.

Cīņa par Latvijas kokrūpniecības flagmani

Sveza par Latvijas finiera kontrolpaketi draud cīnīties 2-3 gadus

Prognozes

Vēl stagnēs

Prognozes par Latvijas ekonomiku kļūst arvien optimistiskākas, bažas rada vien iekšējā tirgus panīkums, prognozē Ekonomikas un Finanšu ministrijas.

Birža

Valsts uzņēmumi dotu impulsu

No valsts uzņēmumu kotēšanas biržā būtu daudz ieguvēju, un, valstij saglabājot kontrolpaketi, kļūtu iespējams uzlabot uzņēmumu darbību, norāda NASDAQ OMX Riga biržas valdes priekšsēdētāja Daiga Auziņa-Melalksne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru