Jaunākais izdevums

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Apdrošināšana ar SMS – jebkurā laikā un vietā

ERGO Latvija AAS speciālistu novērojumi liecina, ka pretēji rūpēm par līdzpaņemtiem personu apliecinošiem dokumentiem un finansu līdzekļiem, dodoties ceļojumā apdrošināšana itin bieži tiek nopirkta pēdējā brīdī vai aizmirsta vispār. Līdz ar jaunā pakalpojuma ieviešanu tirgū, turpmāk ceļojumu apdrošināšanu varēs iegādāties ātri un ērti, neatkarīgi no laika un atrašanās vietas, - pat ja tas nozīmē nosūtīt SMS tieši pirms došanās ceļā, piemēram, lidostā, uz prāmja, vilcienā vai cituviet.

Lai iegādātos jauno SMS ceļojumu apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un jābūt Swedbank mobilās bankas lietotājam, izslēdzot vajadzību pēc datora un interneta pieslēguma.

http://www.smspolise.lv

ERGO SMS ceļojumu apdrošināšanas polises iegāde ir pilnībā automatizēta sistēma un darbojas jebkurā diennakts laikā. Apdrošināšana stājas spēkā pēc 24 stundām.

Ceļojumu apdrošināšanai ar SMS ir pieejami divi tarifi: standarta tarifs (apdrošināšanas prēmija 2.00 LVL/diennaktī) un aktīvais tarifs, kas ietver, piemēram, peldēšanu, niršanu, izbraucienus ar velosipēdu, golfu, kalnu slēpošanu u.c. (apdrošināšanas prēmija 4.00 LVL/diennaktī).

ERGO ceļojumu apdrošināšanas teritorija ir visa pasaule, izņemot Latviju, Krieviju un Baltkrieviju.

Vairāk informācijas par ERGO Latvija AAS SMS ceļojumu apdrošināšanu visi interesenti un ceļot gribētāji var meklēt: www.smspolise.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā inovatīvu pakalpojumu - iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: «ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 14. aprīļa ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: "ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darbinieku veselību pārsvarā apdrošina lielie un vidējie uzņēmumi

Rūta Kesnere, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā polises cena vienam darbiniekam ir 250 eiro gadā, taču tās ir investīcijas, kuras atmaksājas

Par to vienisprātis ir DB rīkotā apaļā galda diskusijas, kas veltīta darbinieku veselības apdrošināšanai, dalībnieki: Dins Šmits - Repharm ģenerāldirektors, Gints Konrads - Latvijas apdrošinātāju asociācijas Veselības apdrošināšanas komisijas loceklis, Baiba Fromane - Latvijas Būvuzņēmēju partnerība valdes priekšsēdētāja, Dace Amsila - Swedbank Personāla vadības partnere, un LDDK sociālo lietu eksperts Pēteris Leiškalns.

Konrada kungs, cik pieprasīta ir darbinieku veselības apdrošināšana, kāds ir tās īpatsvars kopējā apdrošināšanas portfelī, kāda ir darbinieku apdrošināšanas kopējā vērtība absolūtos skaitļos?

G. Konrads: Darbinieku veselības apdrošināšanā ir vērojama pozitīva dinamika, un 2016. gadā tā aizņēma vienu ceturto daļu no visa apdrošināšanas tirgus, šā gada 1. ceturksnī tie bija 27%. Veselības apdrošināšanas prēmiju apjoms gadā ir teju 80 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Veselības un dzīvības apdrošināšana pārmaiņu vējos. Ko gaidīt 2023. gadā?

Viktors Gustsons, Compensa Life Latvijas filiāles vadītājs, 05.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujais cenu pieaugums un inflācijas kāpums pērn nesis būtiskas izmaiņas arī Latvijas apdrošināšanas tirgū. Līderos pārliecinoši izvirzījusies veselības apdrošināšana, kamēr dzīvības apdrošināšanā ar uzkrāšanu vērojama zināma piesardzība.

Apdrošināšanas sabiedrību parakstīto veselības apdrošināšanas prēmiju apmērs 2022. gada desmit mēnešos, salīdzinot ar šo pašu laika posmu pērn, palielinājies par 23%, kas vērtējams kā būtisks pieaugums. Tam ir divi iemesli. Pirmkārt, pēc COVID-19 pandēmijas ir ievērojami palielinājies pieprasījums pēc veselības apdrošināšanas (VA) polisēs iekļautajiem pakalpojumiem. Esam novērojuši, ka cilvēki vēlas nodrošināties, saņemt plašāku pakalpojumu klāstu, kas iepriekšējo divarpus gadu laikā bija ierobežoti vai liegti - tās ir maksas operācijas, diagnostiskie izmeklējumi u.c. Otrkārt – sakarā ar straujo inflācijas pieaugumu, kas Latvijā ir pārsniegusi 20%, un vispārējo cenu kāpumu, būtiski ir sadārdzinājušies ārstniecības iestāžu sniegtie pakalpojumi. Lai varētu tos apmaksāt, tirgū ir jūtami pieaugušas arī apdrošināšanas prēmijas, kas ir nodrošinājis VA izvirzīšanos apdrošināšanas tirgus līderos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komercijas uzņēmumiem ir jābūt uzmanīgiem, lai aizsargātu sevi un savus klientus no iespējamām draudēm. No dažādām pieejamām drošības pasākumiem divu faktoru autentifikācija spēlē būtisku lomu tiešsaistes drošības uzlabošanā. Šajā rakstā mēs izpētīsim SMS mārketinga nozīmi un atbildēsim uz jautājumu; Kas ir divu faktoru autentifikācija, pirms iedziļināties dažādos 2FA aspektos, sākot no definīcijas līdz priekšrocībām un ieviešanas metodēm..

Kāpēc SMS mārketingam ir svarīga loma e-komercijas uzņēmējdarbībā?

Efektīva komunikācija ir jebkuras veiksmīgas e-komercijas uzņēmējdarbības pamats. SMS mārketingam ir būtiska loma klientu sasniegšanā, pasūtījumu atjauninājumu nodrošināšanā un akciju piedāvājumu izveidē. Turklāt SMS mārketinga izmantošana ir lielisks veids, kā ieviest divu faktoru autentifikāciju.

Divu faktoru autentifikācija

2FA ir drošības mehānisms, kas prasa, lai lietotāji sniegtu divus atsevišķus autentifikācijas faktorus, lai pārbaudītu savu identitāti pirms piekļuves pieprasījuma aplikācijai vai sistēmai. Parasti faktori ietilpst trīs kategorijās: kaut ko, ko tu zini (piemēram, paroli), kaut ko, ko tu pārvaldi (piemēram, mobilo ierīci), un kaut ko, kas tu esi (piemēram, biometriskie dati).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare Latvijā 2022. gadā augusi par 14,4%, kas būtiski pārsniedz gada sākuma prognozes.

Kopumā apdrošinātāji prēmijās pērnā gada laikā parakstījuši 668 miljonus eiro, savukārt atlīdzībās klientiem izmaksājuši 429 miljonus eiro, kas ir 22,2% pieaugums pret iepriekšējo gadu, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

Visneveiksmīgākais 2022. gads ir bijis dzīvības apdrošināšanai, kura prēmijās gada laikā saņēmusi par 3% mazāk nekā 2021. gadā. Kopumā gada griezumā dzīvības apdrošināšana gan saglabājusi tirgus līdera lomu ar 145,5 miljonu eiro prēmijām un 21,8% tirgus daļu, lai arī cieši uz papēžiem min veselības apdrošināšana ar 129,3 miljoniem eiro gada prēmiju, 19,2% pieaugumu un 19,4% tirgus daļu.

Divciparu prēmiju pieaugums bijis arī pārējos lielākajos apdrošināšanas veidos: KASKO par 21,4%, OCTA par 33,2%, īpašuma apdrošināšana par 15,4%. Tāpat strauji pieaugusi ceļojumu apdrošināšana – par 48,4%, sasniedzot 15,3 miljonu eiro prēmijas un atspoguļojot pēckovida ceļošanas bumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare Latvijā 2021. gadu ir noslēgusi ar 6,4% tirgus izaugsmes rādītāju, kas ir augsts sasniegums Covid-19 pandēmijas laikā. Kopumā pērn apdrošinātāji parakstījuši prēmijas par 583,9 miljoniem eiro, bet atlīdzībās klientiem ir izmaksāti 350,8 miljoni eiro, kas ir 961 tūkstotis eiro dienā, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

“Līdz ar ekonomikas svārstībām šūpojas arī apdrošināšanas bizness – kā pa amerikāņu kalniņiem brauc ne tikai prēmiju un atlīdzību kopējās summas, bet arī atsevišķi apdrošināšanas veidi. Prieks, ka kopumā 2021. gadu noslēdzam ar 6,4% pieaugumu – tas ir patiešām labs rādītājs, jo vēl gada sākumā nozarē bija kritums. Tāpat pandēmija ir iezīmējusi dažas tendences, kas, acīmredzot, nozarē ir uz palikšanu, piemēram, veselības apdrošināšanas nozīmes pieaugums. Savukārt no ceļojumu apdrošināšanas datiem varam izdarīt diezgan precīzus secinājumus par vīrusa izplatību un ceļošanas ierobežojumiem. Kopumā – šis nav viegls, bet toties ļoti interesants laiks,” saka LAA prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzās situācijās lielāku vai mazāku plānu realizēšanai ir nepieciešama nauda. Tomēr dažreiz notiek tā, ka pietrūkst naudas līdzekļu, lai veiksmīgi īstenotu visas ieceres. Tādās situācijās uztraukumam nav pamata, jo vienmēr ir pieejams kāds risinājums. Situācijās, kad nepieciešams naudas aizdevums, sms kredīts var kļūt par labu iespēju kādas konkrētas problēmas risinājumam.

Sms kredīts visbiežāk tiek izsniegts uz īsu laika posmu (ar atmaksas termiņu līdz 30 dienām), tāpēc tas tiek saukts arī par īstermiņa aizdevumu. Lai saņemtu kredītu, ir nepieciešams tikai mobilais tālrunis un bankas konts jebkurā bankā Latvijā. Pirmajai naudas aizdevuma saņemšanai gan būs nepieciešama ātra reģistrācija izvēlētā kredītdevēja mājas lapā, izveidojot savu lietotāja profilu.

Viens no populārākajiem un atzītākajiem naudas aizdevējiem Latvijā ViaSMS piedāvā saviem klientiem ātrāko un ērtāko naudas aizdevuma veidu – sms kredītu. Pirmais kredīta pieteikums ir jāpiesaka no sava profila internetā, savukārt jau ar otro aizņemšanās reizi naudas aizdevumu varēs saņemt, nosūtot tikai vienu īsziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanas tirgus Latvijā pērn audzis par 9,5%

Db.lv, 31.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tirgus Latvijā 2023.gada laikā ir audzis par 9,5%, kas ir stabila izaugsme, salīdzinot ar iepriekšējā gada augstās inflācijas forsēto tirgus pieaugumu.

Parakstīto prēmiju kopējais apmērs pērn sasniedzis 738,8 miljonus eiro, bet izmaksātās atlīdzības augušas par 9,3%, sasniedzot 469,5 miljonus eiro.

Straujākais prēmiju pieaugums bijis veselības apdrošināšanā – par 20%, savukārt atlīdzības īpaši strauji pieaugušas īpašuma apdrošināšanā – par 42%, ko ietekmēja pērnā gada vētras un citu dabas negadījumu seku novēršana.

“2023. gads nozarei noteikti paliks prātā ar ekstrēmiem dabas apstākļiem – plūdiem, salnām, sausumu un vētrām. Tā rezultātā summas, ko pērn klientiem apdrošinātāji izmaksāja īpašuma atlīdzībās, tai skaitā par sējumiem, palielinājās par 42%, salīdzinot ar 2022. gadu. Gada pirmajā pusē turpinājām izjust sekas, kas saistītas ar inflācijas radīto cenu pieaugumu vairākās nozarēs, kas tieši ietekmē apdrošināšanu, kā veselība, īpašums, KASKO un OCTA. 2023. gada sākumā notika arī līderu maiņa apdrošināšanas tirgū Latvijā – dzīvības apdrošināšanu, kas jau gadiem bija ieņēmusi lielākā veida vietu, nomainīja veselības apdrošināšana,” komentē Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1. janvāra Latvijā tiks būtiski palielināts ar ienākuma nodokli neapliekamais limits veselības apdrošināšanas polisēm – no līdzšinējiem 426,86 eiro līdz 750 eiro, informē Latvijas Apdrošinātāju asociācija.

Darba devējiem, kas iegādāsies saviem darbiniekiem veselības apdrošināšanas polises šī limita ietvaros, par to nebūs jāmaksā darba algas nodokļi. Tādējādi veselības apdrošināšanas polises kļūs daudz pieejamākas un noderīgākas.

“Tas ļaus darba devējiem nodrošināt saviem darbiniekiem daudz labākas polises, kas tiem sniegs reālu, nevis teorētisku atbalstu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā. 750 eiro vērtas polises varēs klientiem nodrošināt labu segumu un pakalpojumu apmaksu,” saka Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents.

Latvijas situācijā veselības apdrošināšana ir īpaši svarīgs bonuss darba ņēmējiem, ņemot vērā valsts finansēto veselības aprūpes pakalpojumu zemo pieejamību. Vairāki pētījumi un darba devēju novērotās tendences rāda, ka veselības apdrošināšanas polise ir pirmais bonuss, ko darba ņēmēji sagaida, un nereti tas jau tiek uztverts par pašsaprotamu. Veselības apdrošināšana ir ļoti būtisks atspaids veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā – veselības apdrošināšanas prēmijas ir aptuveni 10% lielumā no valsts veselības aprūpes budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kādus riskus klientiem rada zemapdrošināšana?

Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents, 19.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemapdrošināšana ir pastāvējusi vienmēr, taču līdz ar inflācijas straujo lēcienu pirms pāris gadiem un cenu korekcijām it visās dzīves jomās, tai skaitā būvniecībā un nekustamā īpašuma jomā, tā ir kļuvusi par sērgu Latvijas apdrošināšanas tirgū. Tā nopietni apdraud īpašnieku iespējas saņemt pietiekamas apdrošināšanas atlīdzības un atjaunot savu īpašumu.

Zemapdrošināšana diemžēl nav “slimība” tikai fizisko personu apdrošināšanas jomā, tā ir izplatīta arī juridisku personu, piemēram, lauksaimnieku, vidū.

Kas ir zemapdrošināšana?

Katrs īpašums ir apdrošināts par konkrētu atjaunošanas vai aizvietošanas vērtību – tā ir maksimālā atlīdzības summa, ko klients var saņemt, ja notiek negadījums un īpašums tiek bojāts. Ja īpašums ir apdrošināts aizvietošanas vērtībā, tad apdrošināšanas atlīdzība ir atjaunošanas izdevumi, lai veiktu apdrošinātā nekustamā īpašuma atjaunošanu tādā kvalitātē un apjomā, kādā tas bija tieši pirms apdrošināšanas gadījuma iestāšanās. Savukārt, ja īpašums pēc negadījuma vairs nav atjaunojams, tad atlīdzības apmērs ir aizvietošanas vērtība (tirgus vērtība) tieši pirms apdrošināšanas gadījuma iestāšanās brīža.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas nozare pirmajā pusgadā ir saglabājusi stabilitāti – lai arī norises ekonomikā ir ļoti svārstīgas, apdrošināšanas nozares kopējais parakstīto prēmiju un aizmaksāto atlīdzību apjoms ir palicis tieši pērnā gada līmenī, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) apkopotie dati.

Kopējais parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2021. gada pirmajos divos ceturkšņos ir bijis 276,6 miljoni eiro. Lielākais veids pēc prēmiju apmēra ir veselības apdrošināšana ar 64 miljoniem eiro, kas aizņem 23,2% tirgus un šogad ir piedzīvojusi 9% izaugsmi. Veselības apdrošināšana pandēmijas ietekmē kopumā kļūst populārāka un aug, kas apliecina cilvēku rūpes par savu veselību un to, lai veselības aprūpes pakalpojumi būtu pieejami arī ārpus valsts apmaksātās sistēmas.

Savukārt dzīvības apdrošināšana turpina lēnām kristies (58,7 miljoni eiro prēmijās, -7%), tāpat arī OCTA (39,5 miljoni; -16%). OCTA gadījumā uz tirgus kopējiem apjomiem ietekmi atstāj polišu cenu samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Via Sms Group emitē obligācijas 4 miljonu eiro vērtībā

Žanete Hāka, 18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebanku kreditēšanas uzņēmums SIA VIA SMS group emitējis obligācijas 4 miljonu eiro vērtībā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kopumā tika emitēti 4000 obligāciju ar sākotnējo nominālvērtību 1000 eiro. Obligāciju gada kupona likme ir 13% ar termiņu uz 2 gadiem un pamatsummas atmaksu termiņa beigās 2016. gada 25. augustā. Saskaņā ar emisijas prospektu SIA VIA SMS group ir tiesības emitēt papildus 12 tūkstošus obligāciju (12 miljonus eiro pēc nominālvērtības) līdz 2016. gada 18. augustam. FKTK obligāciju prospekts reģistrēts šī gada 10. decembrī.

No 18.decembra SIA VIA SMS group obligācijas tiek iekļautas Nasdaq Riga Baltijas Parāda vērtspapīru sarakstā, kur tās būs pieejamas brīvai tirdzniecībai.

Pēc uzņēmuma vadības teiktā, obligāciju emisija tika veikta ar mērķi finansēt SIA VIA SMS group grupas uzņēmumus, kas, atbilstoši stratēģijai, aktīvāk izvērsīs privātpersonu kreditēšanu visās valstīs, kur grupa ir pārstāvēta, kā arī ar mērķi pārfinansēt esošos grupas aizņēmumus obligāciju formā, kā arī, lai uzlabotu naudas plūsmu un likviditāti. Tāpat obligāciju emisija palielinās uzņēmuma atpazīstamību regulētajā kapitāla tirgū un institucionālo investoru vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā periodā uzņēmuma VIA SMS group AS ir neto apgrozījums sasniedzis 10,5 miljonus eiro, salīdzinot ar to pašu periodu 2017. gadā, ir par 9,7% vairāk, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Lielāko neto apgrozījuma pieaugumu 2018. gada sešos mēnešos nodrošināja Spānija un Zviedrija. EBITDA 2018. gada sešos mēnešos sasniedza 2,251 miljonu eiro, nodrošinot neto peļņu 1,251 miljona eiro apmērā.

Pārskata periodā būtisku izaugsmi piedzīvojis VIA SMS group AS meitas uzņēmums Zviedrijā, neto apgrozījumam pieaugot par 28% gada griezumā. Izaugsmi veicinājusi piedāvāto produktu klāsta optimizācija un pielāgošana klientu vajadzībām. Meitas uzņēmums Polijā, savukārt, piedzīvojis nelielu kritumu neto apgrozījumā. VIA SMS group AS meitas uzņēmums Rumānijā, kas darbību uzsāka š.g. februārī, turpina attīstīt darbību un nostiprināt pozīcijas šajā tirgū, ņemot vērā līdzšinējo veiksmīgo VIA SMS group AS pieredzi citos Eiropas tirgos. Meitas uzņēmums, kas darbojas Latvijā, uzrādījis labus rezultātus, ko veicinājusi jauna produkta ieviešana, kā arī pieaugošais pieprasījums pēc maksājumu kartes ar kredītlīniju SAVA.card.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VIA SMS Group apgrozījums audzis par 22%

Žanete Hāka, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA VIA SMS Group neto apgrozījums sasniedza 16,579 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015. gadu, ir par 22% vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Lielāko neto apgrozījuma pieaugumu 2016. gadā nodrošināja Spānijā operējošais meitas uzņēmums, kur neto apgrozījums pieauga vairāk kā četras reizes. Zviedrijā neto apgrozījums pieauga par 40%, savukārt Čehijā - par 29%, salīdzinot ar neto apgrozījuma datiem uz 2015. gada 31. decembri. VIA SMS Group EBITDA 2016. gadā sasniedza 2 956 312 eiro, nodrošinot neto peļņu 1 004 549 eiro apmērā.

VIA SMS Group neto kredītportfelis 2016.gada 31.decembrī bija 14 651 242 eiro, pārskata periodā tas pieauga par 39%, lielāko kredītportfeļa pieaugumu nodrošināja Spānija, kur kredītportfelis uz 2016. gada 31. decembri, salīdzinājumā ar 2015. gada 31. decembri, pieauga vairāk nekā trīs reizes. Zviedrijas kredītportfelis pieauga vairāk nekā divas reizes, savukārt Latvijā - par 35%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere, 19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Bremzējas pieprasījums pēc jauniem apdrošināšanas pakalpojumiem

Žanete Hāka, 30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā parakstīto prēmiju apjoms Latvijas apdrošināšanas nozarē saglabājies pērnā gada līmenī, atspoguļojot krīzes ietekmi uz nozari – samazinoties ekonomiskajai aktivitātei un nodarbinātībai, attiecīgi piebremzējies arī klientu pieprasījums pēc jauniem apdrošināšanas pakalpojumiem.

Kā liecina Latvijas Apdrošināšanas asociācijas (LAA) apkopotie dati, 2020. gada pirmajos sešos mēnešos kopējais parakstīto prēmiju apjoms bija 277 miljoni eiro, kas ir tikpat, cik 2019. gada pirmajā pusē. Prēmiju pieaugums bijis tikai divos lielajos apdrošināšanas veidos: dzīvības apdrošināšanā par 15% un veselības apdrošināšanā par 5%. "Pieaugumu dzīvības apdrošināšanā nodrošināja tikai jaunie mūža pensijas līgumi. Savukārt veselības apdrošināšanas polises tradicionāli tiek atjaunotas gada pirmajos trīs mēnešos, tādēļ gada sākumā parasti ir pozitīvas veselības apdrošināšanas prēmiju pieauguma tendences," stāsta LAA prezidents Jānis Abāšins.

Divi lielie auto apdrošināšanas veidi – sauszemes transporta īpašnieku CTA (iekļaujot OCTA) un KASKO – pirmajā pusgadā piedzīvojuši prēmiju sarukumu pret pērno gadu, attiecīgi par 12% un 8%, savukārt īpašuma apdrošināšana palikusi pērnā gada līmenī, nepiedzīvojot ne izaugsmi, ne arī samazinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrību darbības finansiālais rezultāts 2020. gadā ir bijis pozitīvs, visām sešām apdrošināšanas sabiedrībām gadu noslēdzot ar peļņu. Kopējā peļņa 2020. gadā veido 53.4 milj. eiro, kas ir par 22.5 milj. eiro jeb 72.6% vairāk nekā 2019. gadā.

2020. gada beigās.

Tā liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotie dati. Latvijā ir reģistrētas sešas apdrošināšanas sabiedrības un apdrošināšanas pakalpojumus sniedz 11 dalībvalstu nedzīvības apdrošināšanas sabiedrību filiāles. Apdrošināšanas tirgus dalībnieki 2020. gadā prēmijās Latvijā ir parakstījuši 549 milj. eiro, kas ir par 1.8% mazāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Vienlaikus apdrošināšanas atlīdzībās ir izmaksāti 341.8 milj. eiro, kas ir par 6.6% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Nedzīvības apdrošināšanā 2020. gadā prēmijās Latvijā ir parakstīti 410.3 milj. eiro (t.sk. 11.6 milj. eiro parakstīja ārvalstu apdrošināšanas filiāle, kas izbeidza savu darbību 2020. gada trešajā ceturksnī), salīdzinot ar iepriekšējo gadu, prēmiju apjomam samazinoties par 4.9%. Vislielākais prēmiju kritums ir palīdzības (ceļojumu) apdrošināšanā – par 44.6% un OCTA apdrošināšanā – par 17%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Apdrošināt mežu – apdrošināt nākotni

Kristīne Komarovska, 19.07.2022

"Reinsons un Partneri" vadītājs, mežu apdrošināšanas produkta izstrādātājs Reinis Reinsons.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežu aizsardzības tematika Latvijā pēdējās nedēļās kļuvusi aktuāla, īpaši saistībā ar karstuma vilni un mežu ugunsgrēkiem – šogad to skaits sasniedzis jau 236, kas valsts līmenī (ap 200 ha izdegušo platību) nav pārlieku daudz, bet individuāli var nozīmēt lielus zaudējumus mežu īpašniekiem. Šis ir īstais laiks, lai parūpētos par sava meža vērtību, kas ir droša garantija un investīcija nākotnē. Ko nozīmē apdrošināt mežu un kam jāpievērš lielāka uzmanība, to darot?

Par to saruna ar "Reinsons un Partneri" vadītāju, mežu apdrošināšanas produkta izstrādātāju Reini Reinsonu.

Parasti apdrošināšana saistās ar OCTA, KASKO, jūs darbojaties tik specifiskā apdrošināšanas veidā kā lauksaimniecība, kā nonācāt līdz tam?

Man kā jau daudziem apdrošināšana kādreiz likās kā kas mītisks, ne līdz galam izprotams, kur svarīgākais uzrakstīts, tā teikt, maziem burtiņiem. Pēc izglītības un aicinājuma esot agronomam, ikdienā praktiski sadarbojoties ar zemniekiem, dzirdēju dažādu pieredzi par sējumu apdrošināšanu. Likās, ka idejai par to, ka zemnieks pats apdrošina savus laukus un neprasa kompensācijas valstij, jābūt labai un jāstrādā. Pat pilsētniekiem, kuri parasti raugās uz lauksaimnieku kompensācijām negatīvi, jābūt priecīgiem, ka zemnieki paši uzņemas risku vadību. Tomēr atsauksmes bija dažādas. Tas raisīja interesi izprast un panākt, lai viss strādā. Sāku kā sējumu zaudējumu novērtēšanas eksperts, tomēr visai drīz sapratu, ka galvenais uzdevums varētu būt vienkāršs – padarīt sējumu apdrošināšanu saprotamu zemniekiem un zemnieku rūpes saprotamas apdrošinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kas notiek veselības apdrošināšanā?

Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents, 03.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības apdrošināšana ir viens no lielākajiem apdrošināšanas veidiem, kas arī šogad – pandēmijas un ekonomikas krituma laikā – ir spējis saglabāt tirgus apjoma pieaugumu.

Palūkosimies nedaudz dziļāk, kas notiek šajā apdrošināšanas veidā, kādas ir līdzšinējās tendences un nākotnes prognozes.

Pieprasīts pakalpojums

Šā gada deviņos mēnešos kopumā visos apdrošināšana veidos parakstīto prēmiju apjoms bijis 408,4 miljoni eiro, kas ir par 0,1% mazāk nekā pērn. Pašreizējai situācijai tas ir ļoti labs rādītājs – nozare ir spējusi saglabāt pērnā gada apjomus, neraugoties uz kopējo ekonomikas kritumu. Savukārt veselības apdrošināšana līdz ar dzīvības apdrošināšanu ir divi vienīgie lielie apdrošināšanas veidi, kuros bijis pieaugums – tā veselības apdrošināšanā parakstītās prēmijas ir palielinājušās par 5,5%, salīdzinot ar 2019. gadu, un sasniegušas 82,4 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VIA SMS apgrozījums audzis par piektdaļu

Žanete Hāka, 27.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA VIA SMS Group neto apgrozījums sasniedza 16,545 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2015. gadu, ir par 22% vairāk, liecina kompānijas pārskats Nasdaq Riga.

Lielāko neto apgrozījuma pieaugumu 2016. gadā nodrošināja Spānijas meitas uzņēmums, kur neto apgrozījums pieauga vairāk kā četras reizes. Zviedrijā neto apgrozījums pieauga par 38%, savukārt Čehijā - par 29%, salīdzinot ar neto apgrozījuma datiem 2015. gada 31. decembrī. VIA SMS Group EBITDA 2016. gadā sasniedza 2 993 324 eiro, nodrošinot neto peļņu 1 109 449 eiro apmērā.

VIA SMS Group neto kredītportfelis 2016.gada 31.decembrī bija 14 669 170 eiro, pārskata periodā tas pieauga par 39%, lielāko kredītportfeļa pieaugumu nodrošināja Spānija, kur kredītportfelis uz 2016. gada 31. decembri, salīdzinājumā ar 2015. gada 31. decembri, pieauga vairāk kā trīs reizes. Zviedrijas kredītportfelis pieauga vairāk kā divas reizes, savukārt Latvijā - par 35%.

Komentāri

Pievienot komentāru