Foto

Jūrmalas autobusi 
ripos ar biogāzi

S. Dieziņa, M. Ķirsons, 
L. Melbārzde, 14.06.2013

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu mēnešu laikā Jūrmalā autobusus plāno sākt darbināt ar Latvijā ražotu biogāzi, lai gan pagaidām tie brauc ar dabasgāzi.

Jūrmalā a/s Amo Plant Jelgavā ražotie autobusi pielāgoti Latvijā ražotās biogāzes izmantošanai, kas ļaus samazināt fosilās degvielas importu. Šim piemēram gan Latvijā, gan citās valstīs varot būt sekotāji. Pagaidām gan testa režīmā autobusos izmanto dabasgāzi, ko pēc pāris mēnešiem sola nomainīt ar pašmāju biogāzi, liecina DB rīcībā esošā informācija.

«Sākotnēji par ideju uzstādīt duālo sistēmu – biogāze (60%) un dīzeļdegviela (40%) – bija vērojama skepse, taču šobrīd situācija ir mainījusies un pat Latvijas lielākais pasažieru pārvadātājs 1,5 mēnešus uz līnijas testēja ar šādu sistēmu aprīkota autobusa darbu,» stāsta SIA Jūrmala – SV valdes loceklis Artūrs Oškalns. Viņš uzsver, ka savā ziņā izmantotā duālā tehnoloģija esot unikāla, jo citviet, piemēram, Stokholmā izmantojot tikai gāzi.

«Dīzeļdegvielas klātbūtne ir nepieciešama, jo palielina dzinēja darba resursu,» tā uz jautājumu, kāpēc nav izmantota iespēja pāriet uz gāzi pilnībā, atbild A. Oškalns. Viņš norāda, ka uzņēmums ar šo duālo biogāzes – dīzeļdegvielas izmantošanas sistēmu ir aprīkojis visus 10 autobusus (četri — VDL markas autobusi, ko ražojis a/s Amo Plant, un vēl seši – Mercedes Citaro markas autobusi).

Autobusu pielāgošanu saskaņā ar pērn oktobrī Jūrmala – SV sludināto iepirkumu veica SIA EkoHanza par vairāk nekā 300 tūkstošiem latu. Savukārt biometānu Jūrmalas autobusu parkam piegādā SIA GasLiner Latvia. Tieši šī uzņēmuma projektam «Gāzveida biodegvielas kompresijas tehnoloģijas izpēte un biogāzes autobusu uzpildes tehnoloģijas izstrāde un demonstrācija» pērn jūnijā tika dota zaļā gaisma Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) atbalstam 179,5 tūkstošu Ls apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru