Citas ziņas

Jūrmalu varēs skatīt no putna lidojuma

Aisma Orupe, 14.05.2010

Jaunākais izdevums

Jūrmalā ir pabeigta 36 metrus augstā Dzintaru skatu torņa būvniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DJI industriālais drons Mavic 2 Enterprise DUAL prot ne vien fotografēt, bet arī mērīt temperatūru, meklēt cilvēkus un skaļi skandēt paziņojumus

Dronu invāzija tirgū dāvājusi katram interesentam – iepriekš parastam cilvēkam teju nepieejamu iespēju nofotografēt sevi un īpašumu no putna lidojuma. Tomēr ierobežotā funkcionalitāte, būtībā ļaujot vien fotografēt un filmēt, kā arī aizvien stingrākie ierobežojumi lidināties virs apdzīvotām vietām padara bezpilota lidaparātus patērētājiem mazāk pievilcīgus. Viens no populārākajiem ražotājiem DJI uz izmaiņām noreaģēja, sarūpējot patērētājiem jauno Mavic 2 modeli Enterprise DUAL komplektācijā. Tas primāri paredzēts glābšanas dienestiem, taču radīs pielietojumu citās nozarēs un būs interesantāks arī uzņēmumiem, kuri neaizraujas ar vizuālo materiālu veidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Rudens solās būt skaļām tiesas prāvām bagāts

Lāsma Vaivare, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan lielāko sabiedrības uzmanību šoruden varētu saistīt tiesāšanās sabrukušā lielveikala Maxima lietā, tiesu darba kārtībā ir arī daudz citu nozīmīgu procesu

Pēc būtības Rīgas apgabaltiesā sākta skatīt viena no Zolitūdes traģēdijas civillietām – prasība vērsta pret SIA Maxima Latvija, SIA Re&Re, Homburg Zolitude, SIA Tineo, Rīgas domi, SIA HND Grupa un arhitektu biroju Kubs. Tiesā vērsušies trīs cietušie – Edgars Čerņe- noks, Valērija Valentīna Mizula un Oksana Vilsone –, kuri vēlas panākt atbildētāju rīcības atzīšanu par prettiesisku un morālā kaitējuma atlīdzināšanu. Iepriekš jau ziņots, ka cietušie kompensācijā vēlas piedzīt ap 140 milj. eiro. Cietušo pārstāvis, zvērināts advokāts Aldis Gobzems, kuram šī cīņa maksājusi biroju, masu medijiem jau paudis, ka mērķis ir atklāt nevis lielveikala sabrukšanas iemeslus, bet gan to, kā traģēdijas laikā tur varēja atrasties cilvēki. Prasības Maxima lietā iesniegtas arī citās tiesās un, piemēram, Talsu rajona tiesa 30. oktobrī plānojusi skatīt lietu, kurā pret jau minētajiem atbildētājiem vēršas Māris Apsītis. Arī viņš vēlas panākt atbildētāju prettiesiskas bezdarbības atzīšanu, nenodrošinot cilvēka dzīvībai un veselībai atbilstošu vidi būvniecības un telpu ekspluatācijas procesā, kas noveda pie smagām sekām un atlīdzības par morālo kaitējumu piedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PNB banka vērsusies tiesā pret akcionāriem saistībā ar aizdevumiem

LETA, 24.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgā "PNB banka" vērsusies tiesā pret akcionāriem, kuri ieguva līdzdalību bankas kapitālā īsi pirms "PNB banka" tika atzīta par maksātnespējīgu, saistībā ar viņiem izsniegtajiem aizdevumiem, apstiprināja bankas maksātnespējas administrators Vigo Krastiņš.

Viņš norādīja, ka prasības ir saistītas ar bankas akcionāriem izsniegtajiem aizdevumiem, taču, tā kā tās ir bankas un klientu jeb kredītņēmēju attiecības, banka aizdevumu summu nevar izpausts. "Saskaņā ar Kredītiestāžu likumu tā ir neizpaužama informācija," teica Krastiņš.

Viņš informēja, ka kopumā bankai ir astoņas šādas lietas, kur katrā viens no jaunajiem akcionāriem ir kā kredītņēmējs, bet pārējie ir kā līdzatbildīgie.

"Pagaidām visas lietas ir atliktas, jo atbildētāji ir nolīguši Latvijā advokātus, kuri tikai tagad iesaistījās šajās lietās," piebilda Krastiņš.

Viņš arī informēja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 8.septembrī plānoja skatīt prasību pret Rodžeru Edvardu Tamrazu, kurā līdzatbildētāji ir Antuāns Baaklini, Dollija Huri, Žoržs Mgalobišvili, Marks Žanluī D'Ombrs, Mišels Fajads, Nikolajs Paskalajevs un Saīds Meraiks. Taču lietas izskatīšana atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES atļauj lidmašīnās lietot elektroniskās ierīces

Lelde Petrāne, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) nākusi klajā ar jaunākajiem norādījumiem par pārnēsājamu elektronisko ierīču — viedtālruņu, planšetdatoru, e grāmatu lasīšanas ierīču u. c. — lietošanu lidmašīnās. Tā apstiprina, ka šīs ierīces reisa (arī manevrēšanas, pacelšanās un nolaišanās) laikā varēs lietot t.s. lidojuma režīmā — bez datu pārraides.

Tas neapdraudēs drošību.

«Šis ir pirmais solis uz elektronisko ierīču drošu lietošanu lidojuma laikā: manevrējot, paceļoties un nolaižoties. Tad pievērsīsimies tam, kā pieslēgties tīklam lidojuma laikā. Šāds pārskats prasīs laiku, un tas jāsagatavo, balstoties uz apstiprinātiem faktiem. Nākamā gada laikā ir gaidāmi jauni ES norādījumi par datus pārraidošo ierīču lietošanu ES gaisa kuģos,» sacījis ES transporta komisārs un Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Sīms Kallass.

Šodien publicētajos atjauninātajos norādījumos par drošību runa ir par pārnēsājamu elektronisko ierīču lietošanu lidojuma režīmā (bez datu pārraides). Pirmo reizi atļauts lietot personiskās elektroniskās ierīces visos lidojuma posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ļaus pasažieriem piemeklēt atbilstošus blakussēdētājus

Jānis Rancāns, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic sākusi sniegt pakalpojumu airBaltic SeatBuddy, kas ļauj pasažieriem piemeklēt līdzsēdētājus ar līdzīgām interesēm vai ceļojuma noskaņojumu.

Lai tiktu piemeklēts visatbilstošākais blakussēdētājs, izmantojot jauno lidsabiedrības pakalpojumu, pasažieriem jānorāda vēlamais «lidojuma noskaņojumus», kā arī hobiji, intereses vai aktivitātes, kas norādītas sociālajos tīklos, informē aviokompānija.

Tā, piemēram, pasažieri, kuri vēlas koncentrēties uz darbu, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «darbs», bet tie, kuri vēlas atrast jaunus darījumu partnerus, var izvēlēties — «darījumu sarunas». Savukārt pasažieri, kuri dod priekšroku klusumam un nevēlas lidojuma laikā tikt traucēti, var izvēlēties lidojuma noskaņojumu «atpūta».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas Treehotel piedāvā mitināšanos augstu kokos mežā 50 kilometrus uz dienvidiem no polārā loka.

Tā, piemēram, Spoguļkubu maskē apkārtnes atspoguļojums, bet Putna ligzdu sedz žagari. Treehotel jaunākā viesu istaba ir NLO.

Tērauda struktūru veidojis Zviedrijas arhitekts Bertils Harstroms. Kā jau tas pienākas, iekļūšana NLO notiek caur lūku apakšā, līdz tai tiekot pa paceļamām kāpnēm.

«Kad Harstroms pielika punktu Putna ligzdai, viņš gribēja darīt kaut ko pavisam citu,» stāstījis Treehotel pārdošanas vadītājs Andreas Desai. «Putna ligzda ir vispierastākā lieta, ko var atrast mežā, tāpēc viņš izvēlējās visnepierastāko - NLO,» piebildis viesnīcas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tūristu skaits Jūrmalā audzis par 17%

Žanete Hāka, 25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Jūrmalu apmeklējuši par 17,4% vairāk tūristu nekā iepriekšējā gadā, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Nakšņojušo tūristu skaits kūrortpilsētā sasniedzis 179 tūkstošus, kas ir par 31 tūkstoti vairāk nekā 2013. gadā. Pērn Jūrmala bijusi otra ārvalstu tūristu iecienītākā Latvijas pilsēta – kūrortpilsētu par galamērķi izvēlējušies 8,9% no kopējā ārvalstu viesu skaita valstī.

No kopējā tūristu skaita kūrortpilsētā 71% bijuši ārvalstu viesi, savukārt 29% – Latvijas iedzīvotāji. Pērn Jūrmalā vietējo viesu skaits pieaudzis par 25%, sasniedzot 52 tūkstošus. Pirmās vietas apmeklējuma ziņā tradicionāli ieņem Jūrmalai stratēģiski nozīmīgie tūrisma tirgi, kam seko stratēģiski potenciālie tirgi. Lielākais ārvalstu tūrisma tirgus ir Krievija ar 7% pieaugumu (34% no kopējo viesu skaita) kaimiņvalstis Igaunija un Lietuva ar 20% pieaugumu, Vācija ar 40% pieaugumu, Baltkrievija ar 13% pieaugumu. Nozīmīgu ārvalstu tūristu daļu veido viesi no Skandināvijas valstīm, šajā valstu grupā vislielākais viesu skaita pieaugums ir bijis no Somijas (pieaugums 25%). Viesu skaits no Ukrainas Jūrmalā pērn pieaudzis par 32%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic jaunais pakalpojums airBaltic SeatBuddy izraisījis rezonansi starptautiskos medijos.

Par airBaltic kā pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas piedāvās iespēju pasažierim izvēlēties blakussēdētāju atkarībā no sava noskaņojuma, līdz šim rakstījuši tādi mediji kā CNN, News.com.au, Die Welt, Spiegel, Bild, Fox News un, pēc aviokompānijas teiktā, «vairāki simti citu izdevumu un kanālu».

«Nespēja ieslīgt miegā pļāpīga blakussēdētāja dēļ drīz varētu kļūt par pagātni, lidsabiedrībām sākot nodrošināt to, ka blakussēdētājs tiek izvēlēts saskaņā ar pasažiera noskaņojumu,» tā News.com.au.

«Tas ir vēl viens solis kā padarīt dzīvi paredzamāku,» par airBaltic SeatBuddy pakalpojumu raksta CNNGo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija Qantas ceturtdien uzsākusi vienreizēju izmēģinājuma lidojumu, kas ir līdz šim ilgākais pasažieru komerciālais lidojums bez nosēšanās, raksta CNN Travel.

Kopējais lidojuma ilgums sasniedz 19 stundas, veicot 17 800 kilometrus. Izmēģinājuma lidojumā piedalās 50 cilvēki.

Lidmašīna no Londonas Hītrovas lidostas pacēlās plkst.6 pēc vietējā laika.

Šis izmēģinājums ir daļa no Qantas «Project Sunrise», kura mērķis ir līdz 2022.gadam ieviest tiešus reisus Sidneja-Londona un Sidneja-Ņujorka reisus.

Šis ir otrais izmēģinājuma lidojums no trim plānotajiem. Pirmais notika oktobrī, kad tika veikts lidojums no Ņujorkas uz Sidneju. Šis lidojums ilga aptuveni 19 stundas, mērojot 16 000 kilometru.

Londonas maršruts, neskatoties uz to, ka attālums ir tālāks nekā Ņujorkai, būs mērojams ātrāk, pateicoties dominējošajam vēja virzienam un optimizētajam maršrutam, kas šķērso Krievijas, Kazahstānas un Ķīnas gaisa telpas. Lidojumā izmantots Boeing 787-9 Dreamliner. Kaut arī potenciāli lidmašīna var uzņemt 300 pasažieru, šajā lidojumā devās 50 pasažieri, ieskaitot 4 pilotus. Kā norāda Qantas, lidmašīna netika piekrauta, lai gūtu pārliecību, ka ar iepildīto degvielu tā spēs mērot visu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing Co lidmašīna 787 Dreamliner otrdien veikusi ārkārtas nosēšanos Loredo, Teksasā, jo apkalpe ziņojusi par dūmiem salonā, kas parādījušies testa lidojuma laikā, atsaucoties uz kompānijas un Federālās aviācijas administrācijas (FAA) sniegto informāciju, vēsta The Wall Street Journal.

Lidmašīnā esošā apkalpe, kas sastāvējusi no 30 - 40 Boeing lidojuma testēšanas darbiniekiem, izmantojusi lidmašīnas avārijas ejas, lai evakuētos.

Apkalpe uz zemes apdzēsusi liesmas lidmašīnas iekšpusē, un netiek ziņots par kādu cietušo.

Čikāgā bāzētās Boeing pārstāve sacījusi, ka kompānija «turpina apkopot datus par šo jautājumu». FAA pārstāvis Teksasā informējis, ka incidenta izmeklēšanā piedalīsies arī aģentūra.

Saskaņā ar FlightAware.com sniegto informāciju lidmašīnai vajadzēja nosēsties Loredo otrdien pēcpusdienā pēc vairākas stundas ilga lidojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avarējušās Germanwings lidmašīnas otrais pilots iepriekšējā lidojumā izmēģināja «kritienu»

LETA--REUTERS, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviosabiedrības Germanwings lidmašīnas otrais pilots, kurš tiek turēts aizdomās par tīšu lidmašīnas nogāšanu Francijas Alpos, nogalinot 150 cilvēkus, iepriekšējā lidojumā «kritienu» izmēģinājis, otrdien pavēstījis laikraksts Bild.

Prokurori uzskata, ka 27 gadus vecais otrais pilots Andreass Lubics 24.marta lidojuma laikā no Barselonas uz Diseldorfu aizslēdza pilotu kabīnes durvis, liedzot tajā iekļūt kapteinim, un tīši nogāza lidmašīnu.

Laikraksts Bild, citējot Frakcijas katastrofu izmeklētājiem tuvu stāvošu avotu, vēsta, ka izmeklētāju ziņojumā, kuru plānots publiskot trešdien, atklāts, ka Lubics tajā pašā dienā lidojumā no Diseldorfas uz Barselonu izmēģinājis lidojuma augstuma samazināšanu.

Dokumentā atzīts, ka veikta «kontrolēta augstuma samazināšana, kas ilga minūtes un kurai nebija aeronautiska attaisnojuma».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic nesen ieviesusi jaunu ilgtspējas projektu, aizstājot pilotu instruktāžas dokumentāciju ar elektroniskiem lidojumu plāniem, kuriem airBaltic piloti spēs piekļūt savos planšetdatoros.

“Mēs pilotu darbā iPad planšetdatorus ieviesām jau 2014. gadā, katru gadu ietaupot milzīgu daudzumu papīra un nodrošinot papildu darbības efektivitāti. Tagad mēs speram vēl vienu nozīmīgu soli elektroniskās lidojumu somas projektā, ar digitālu risinājumu aizstājot vienu no pēdējiem materiāliem, ko pilotiem bija nepieciešams izdrukāt pirms katra lidojuma,” skaidro airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Pilotu instruktāžas dokumentācija satur lidojuma informāciju, laikapstākļu prognozes un informāciju par konkrētām lidostām, kā arī daudz ko citu. Lidojuma laikā pilotiem šīs veidlapas jāaizpilda ar roku un jāiesniedz tās apstrādei pēc lidojuma. Tagad viss šis process nodrošināts ar planšetdatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska, 11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pašlaik aktīvākajiem punktiem Latvijas būvniecības kartē ir Jūrmala, turklāt tā koncentrējusies t.s. jauno projektu segmentā

Vai šo punktu var raksturot kā karsto, vai varētu runāt par pārprodukciju, DB aptaujāto speciālistu viedoklis ir atšķirīgs. Domas dalījās arī par iespējamo dzīvokļu cenu uzvedību.

Dati nepilnīgi

Jauno projektu attīstības aktivitāti nenoliedzami ir veicinājusi Jūrmalas popularitāte nerezidentu vidū, kā arī iespēja pret ieguldījumiem nekustamajā īpašumā iegūt termiņuzturēšanās atļauju (TUA). Tieši pēdējos gados attīstītāji naski cenšas reaģēt uz šo interesi.

Pēc Arco Real Estate veiktā pētījuma, šobrīd būvniecības stadijā vai jau tapuši vairāk nekā 80 jauno daudzdzīvokļu māju projekti. Brīdī, kad ēkas sāk būvēt, notiek projekta prezentācija, var fiksēt konkrētu projektu, taču kopumā visaptverošu informāciju Latvijā par jebkuru no nekustamā īpašuma segmentiem ir samērā grūti iegūt, uzskata Arco Real Estate valdes loceklis, 1. vērtēšanas nodaļas vadītājs Māris Laukalējs. Taču projektu skaits pats par sevi maz ko izsakot, jo to lielums ir dažāds. Vēl sarežģītāk esot iegūt datus par dzīvokļu skaitu un izmaiņām, proti, cik to ir pārdoti noteiktā laika posmā, cik ir atlikuši. Informācija ir rodama Zemesgrāmatā, taču jārēķinās ar faktu, ka Jūrmalā dzīvokļi tiek tirgoti vēl tad, kad ēka tiek būvēta, nevis pēc tās nodošanas ekspluatācijā. Turklāt tirdzniecībā vēl nav nonākusi daļa projektu, ko krīzes laikā pārņēmuši ar bankām saistītie uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ar MiniCooper kļuvis slavens ārzemju medijos

Gunta Kursiša, 15.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņa par to, ka Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir pirmā aviokompānija pasaulē, kas piedāvās pasažieriem lidojuma laikā iegādāties automašīnu, ir piesaistījusi plašu ārvalstu mediju uzmanību. Ziņas par airBaltic piedāvājumu izskanējušas medijos Austrālijā, Francijā, ASV, Kanādā, Apvienotajos Arābu Emirātos un Jaunzēlandē.

Austrālijas ziņu portāls news.com.au vēsta, ka «Latvijas lidsabiedrība airBaltic pavēstījusi par ienākšanu citas nozares biznesā, piedāvājot pasažieriem lidojuma laikā iegādāties automašīnu». Tāpat ziņas par airBaltic jauninājumu parādījušās arī Austrālijas medijos couriermail.com.au un smh.com.au.

Par airBaltic plāniem Francijā vēstījusi arī ziņu aģentūra AFP, šādas vēstis izskanējušas arī huffingtonpost.com ASV, news.nationalpost.com Kanādā, emirates274.com Apvienotajos Arābu Emirātos un nzherald.com.nz Jaunzēlandē.

Db.lv jau vēstīja, ka sākot no 16. decembra airBaltic pasažieri varēs iegādāties Mini Cooper ar unikālu dizainu. Pasažieri, kuri vēlēsies iegādāties automašīnu, veiks 35 latu (50 eiro) pirmo iemaksu jebkurā airBaltic lidojumā,m saņemot kuponu. Pēc nosēšanās kupons būs jāapstiprina airBaltic lielveikalā airBalticShop.com. Pēc tam pasažieris saņems uzaicinājumu apmeklēt autosalonu, veikt izmēģinājuma braucienu, izvēlēties auto komplektāciju un noformēt maksājumu vai līzingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apstrīd konkursu par pasažieru pārvadājumu sniegšanu no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu

Nozare.lv, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu neviens pieteikums šobrīd vēl nav iesniegts, taču Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegtas trīs sūdzības, informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Kā skaidro ATD, pieredze rāda, ka vairumā gadījumu pretendenti pieteikumus iesniedz pēdējā dienā.

Patlaban IUB esot iesniegtas trīs sūdzības, un tās esot saistītas ar jautājumiem, kas skar nolikumā izvirzītās kvalitātes prasības (autobusu vecums), piedāvāto autobusu iegādes termiņus un pretendentu vērtēšanas kritērijus.

Kā liecina informācija IUB mājaslapā, sūdzības ir iesnieguši SIA AIPS, AS Liepājas autobusu parks un SIA Sabiedriskais autobuss.

Jau iepriekš AIPS vadītājs Uldis Kolužs biznesa portālam Nozare.lv skaidroja, ka konkurss par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu kārtējo reizi nav pārdomāts un labs, jo nenodrošina visiem uzņēmumiem vienādu iespēju konkurēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atsaka iekāpšanu avioreisā

Lelde Petrāne, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā If Apdrošināšanā vērsušies vairāki klienti, kuriem nācies atlikt ceļojumu, jo viņi nav uzņemti lidmašīnā. Biļete iegādāta, rezervācija apstiprināta, tomēr pie reģistrācijas iekāpšanai pasažierim tiek paziņots, ka lidmašīna ir pilna un uzņemt viņu lidmašīnā nebūs iespējams, vēsta apdrošinātājs.

«Piecu cilvēku ģimenei nesen nācās mainīt savus atvaļinājuma plānus Taizemē, jo viņiem Rīgā tika atteikta iekāpšana Aeroflot lidmašīnā, par iemeslu minot faktu, ka viņi nebija laikus ieradušies lidostā uz lidojuma reģistrāciju. Reisā bija atlikušas vien trīs vietas, arī turpmākajos reisos nebija brīvu vietu, un ceļojumu nācās atcelt. Līdzīgā situācijā janvāra sākumā nokļuva arī ģimene ar vairākiem maziem bērniem, kurai tāda paša iemesla dēļ tika atteikta iekāpšana avioreisā Londona–Rīga,» stāsta If Apdrošināšana Personu atlīdzību grupas vadītāja Ilma Svekre.

Šādas situācijas rodas tāpēc, ka aviokompānijas uz reisu mēdz pārdot vairāk biļešu nekā lidmašīnā ir vietas. Ja pasažieri ierodas pēdējā brīdī, aviokompānijas atsaka iekāpšanu, to pamatojot ar novēloto ierašanos reģistrācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lidsabiedrību pasažieriem neizmaksāto kompensāciju apjoms varētu būt ap 5-7 miljardiem eiro

LETA, 22.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrību pasažieriem neizmaksāto kompensāciju apjoms varētu būt ap 5-7 miljardiem eiro, intervijā aģentūrai LETA norādīja Lietuvas uzņēmuma, kas nodarbojas ar aviopasažieru tiesību aizstāvību, Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus.

Viņš atzīmēja, ka caur Eiropu ik gadu lido 900 miljoni cilvēku, taču tikai aptuveni 1% no viņiem ir tiesīgi uz kompensācijām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgstošu kavēšanos noteiktajam. «Pārvēršot to naudas izteiksmē, skaitļi ir iespaidīgi. Vidējā kompensācija ir 400 eiro, tātad ik gadu tas 3,6 miljardu eiro tirgus. Turklāt kompensācijas var pieprasīt arī par iepriekšējos gados nenotikušiem, kavētiem lidojumiem, attiecīgi kompensāciju tirgus ir krietni lielāks. Protams, to nevar noteikt precīzi, taču, aptuvenais neizmaksāto kompensāciju apjoms šobrīd varētu būt 5-7 miljardi eiro. Līdz ar to skaidrs, kāpēc aviokompānijas vilcinās maksāt kompensācijas, runa ir par ļoti lieliem naudas apjomiem,» sacīja Stonkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SAS sarosījies - nākamgad plānots 21 jauns lidojuma maršruts

Gunta Kursiša, 13.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvu aviokompānija SAS plāno piedāvāt 21 jaunu lidojuma galamērķi, un jaunie lidojuma maršruti varētu tikt iesviesti nākamgad, raksta thebaltic-course.com.

Tik daudz jaunu lidojuma galamērķu piedāvājums ir daļa no SAS jaunās 4Excellence stratēģijas. «Avionozarē kopumā mēs paredzam ievērojamu to pasažieru skaita pieaugumu, kuru lidojumu mērķis ir atpūtas brauciens, un arī SAS vēlas piedāvāt vairāk lidojumu «atpūtniekiem»,» norādīja SAS izpilddirektors un prezidents Rikards Gustavsons (Rickard Gustavson).

Aviokompānija SAS jau paplašināja piedāvāto galamērķu skaitu šī gada martā, kad lidsabiedrība nāca klajā ar 17 jauniem lidojuma maršrutiem.

Laikrakstam DB tagadējais Estonian Air prezidents un bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila norādīja, ka skandināvu lidsabiedrības Finnair, SAS un Flybe Nordic attīsta agresīvu politiku Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Godmanis: lidojot uz Gruziju, lēmumu pieņēma pilots, nevis Kačiņskis

Agnese Margēviča, 11.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspremjeram Ivaram Godmanim spilgtā atmiņā palicis 2008. gada 12. augusta lidojums Polijas prezidenta lidmašīnā uz kara plosīto Gruziju.

Ekspremjers DB noliedz, ka toreiz Lehs Kačiņskis pilotam licis riskēt un nosēsties Tbilisi. Vēlme simboliski ierasties Gruzijas galvaspilsētā un «pārtraukt karu» bijusi visiem valstu līderiem, kuri atradušies lidmašīnā, bet pilots pieņēmis gala lēmumu nosēsties drošākā lidlaukā Azerbaidžānā.

2008. gada augustā ar Polijas prezidenta lidmašīnu uz Gruziju devās Igaunijas prezidents Tomass Hendriks Ilvess, Lietuvas prezidents Valds Adamkus, Ukrainas prezidents Viktors Juščenko, kā arī I. Godmanis, jo prezidents Valdis Zatlers atradās olimpiskajās spēlēs Pekinā. Ceļā no Varšavas tā tā nolaidās Ukrainas pilsētā Simferopolē, kur uzņēma V. Juščenko un Gruzijas prezidenta Mihaila Saakašvili sievu Sandru Rulofsu.

Komentāri

Pievienot komentāru