Kā top?: baltmaize Mākoņmaize 

Lai arī maize ir produkts, ko ēd visur, tomēr garšas īpatnības un maizes ēšanas tradīcijas atšķiras. Latvijā iedzīvotāji īpaši ir iecienījuši baltmaizi, kas Latvijā no visiem maizes veidiem aizņem lauvas tiesu - 37%. Tās ražošanas procesu šoreiz piedāvājam aplūkot rubrikā Kā top?. 

Gunta Kursiša, 13.12.2013
1/29

«Kas ir balts, pūkains un liels?» - saskaņā ar Fazer veidoto mārketingu, šīs trīs īpašības piemīt baltmaizei «Mākoņmaize» «ar bērnības garšu». To, kā maize tiek ražota Ogrē somiem piederošā uzņēmumā Fazer Latvija, Db.lv rādīja uzņēmuma produktu attīstības vadītāja Arlita Sedmale.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

To, ka Latvijas iedzīvotāji ir lieli baltmaizes ēdāji, apliecina arī Fazer Latvija ražošanas dati - šajā ražotnē aptuveni 55% no visas saražotās maizes ir tieši baltmaize, savukārt Mākoņmaize, kas ir arī līdere Latvijas tirgū kopumā, veido 16% no kopējiem Ogres maiznīcā saražotās maizes apjomiem. Kopumā Fazer Latvija ražo aptuveni četrdesmit dažādus maizes veidus. 

«Neņemot vērā to, ka latvieši godā rudzu maizi kā savu lepnumu, visvairāk Latvijā ēd baltmaizi, tai seko rudzu maize kukulīšos, kviešu sēklu maizes, saldskābās (ar katru gadu ēd mazāk), rudzu maizes ar piedevām - sēklām un graudiem -, formas maizes jeb tautā sauktie ķieģelīšus, tostermaizes porciju maizes, bagetes,» Fazer pārstāvji skaidro Db.lv Latvijas iedzīvotāju paradumus. 

«Tā kā maizīte ir svaiga salīdzinoši īsu laiku, tāpēc to pārsvarā nepārvadā lielos attālumos - Mākoņmaizi uz citām valstīm nevedam. Citas maizes gan, piemēram, tostermaizi, vedam arī uz kaimiņvalstīm un Somiju,» stāsta Aslita Sedmale, Fazer Latvija produktu attīstības vadītāja, skaidrojot, ka tostermaize tiek vesta uz ārvalstīm sasaldēta.

Mākoņmaize savu ceļu pie pircēja uzsāka 2010. gadā. Maize tiek pozicionēta kā produkts ģimenēm - liela un salīdzinoši lēta. Tāpat tā tika virzīta tirgū arī kā maize «ar bērnības garšu». Lai arī tirgū pamazām popularitāti iekaro dažādas sēklu un graudu maizes, Fazer Latvija pārstāvji uzskata, ka baltmaize kā produkts no tirgus nepazudīs. 

Mākoņmaizes «debija» uzskatāma par diezgan veimsīgu, jo Nielsen tirgus analītiķi to atzina par 2010. gada labāko jauno produktu ātrās aprites produktu grupā Latvijā.

Patlaban gadā Fazer Latvija sacep aptuveni 5,5 miljonu kukulīšus Mākoņmaizes. 

 

 

 

Tevi varētu interesēt

Simts lielākie Latvijas lauksaimnieciskās produkcijas ražotāji apgrozījuši 185 miljonus...

Jaunākie eksporta dati liecina, ka Latvijas eksportētāju konkurētspēja saglabājas labā līmenī...

Dienas Bizness apkopo gada nozīmīgākās būves Latvijā. Milicija Kijevas centrā novākusi...

Latvijas ekonomika aug straujāk nekā lēsts iepriekš. Pavļuts atbalsta jaunā Būvniecības...

Novembrī patēriņa cenu izmaiņas bijušas netipiski zemā līmenī, norāda eksperti....

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...