Kā top?: minerālūdens Mangaļi 

Šonedēļ Db.lv piedāvā ielūkoties viena no Latvijas minerālūdens – Mangaļu – sagatavošanas un fasēšanas procesā.

Gunta Kursiša, 2014. gada 30. maijs plkst. 7:27

Mangaļu minerālūdens zīmols ieviests 1994. gadā, savukārt tā ražošanas līnija tika atjaunota 2006. gadā. Pašlaik līnija ir automatizēta un visā minerālūdens ražošanas procesā tiek nodarbināti seši cilvēki. Ūdens urbums atrodas turpat Cido grupas teritorijā, Ostas ielā 4.

Ģeologi apgalvo, ka Mangaļu 3 minerālūdens varētu būt 20 tūkstošus gadus vecs. «Mangaļi 3 ūdens gūtnes apgabalā Vidusdevona Pērnavas ūdens horizontā ūdens vecums varētu būt lielāks par 20 tūkstošiem gadu. Jāņem vērā, ka šī modeļa ūdens vecuma aprēķins ir jāinterpretē kā ūdens uzturēšanās ilgums iežos, nemainoties ārējiem apstākļiem, kur ūdens vecuma aprēķins ir balstīts uz pazemes ūdeņu plūsmas aprēķinu mūsdienu situācija,» Db.lv, pamatojoties uz ģeoloģu teikto, pauda uzņēmuma pārstāvji.

Lai arī ūdens tiek ražots visu gadu, tā noieta laiks ir vasaras mēneši, kad tiek pārdoti 50% no visa gada apjoma. No visa Cido grupā saražotā apjoma Mangaļu minerālūdens veido 25%.

Mangaļu minerālūdens tiek eksportēts vien nelielā apjomā. Uzņēmuma attīstības vadītāja Inese Rone skaidroja, ka labā prakse ūdens patēriņā ir nevest to pārāk tālu. «Iedomājaties, cik daudz resursu tiek izmantots, lai ūdeni vestu tālu... Tādēļ mēs nekoncentrējamies uz lielu eksportu,» stāsta uzņēmuma attīstības vadītāja. Viņa skaidro, ka tiek eksportēti aptuveni 5 – 7% no visa saražotā Mangaļu apjoma, turklāt eksports notiek uz tuvākajām kaimiņvalstīm, kā arī uz Īriju un Lielbritāniju, kur, kā zināms, pašlaik uz dzīvi apmetušies arī Latvijas iedzīvotāji.

SIA Cido Grupa pērn nopelnīja 2,4 miljonus eiro. Grupas apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2012. gadu, ir audzis par 13% līdz 55,8 miljoniem eiro. 2013. gadā sulu, nektāru un sulu dzērienu kategorijā Cido zīmola tirgus daļa palielinājusies par 8%. Uzņēmuma vadība iepriekš skaidroja, ka to galvenokārt nodrošināja jaunu produktu ieviešana un zīmola komunikācijas atsvaidzināšana. Aizvadītajā gadā savas pozīcijas tirgū nostiprinājuši arī alus zīmoli Lāčplēsis un Līvu, aizņemot attiecīgi 10,2% un 11,4% no kopējā Latvijas alus tirgus.

Uzņēmums reģistrēts 1994. gadā un patlaban 99,97% tā daļu pieder dāņu Royal Unibrew AS.

 

 

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 29. maijs plkst. 17:30

Sniedzot pakalpojumus ārvalstu adoptētājiem, Latvijā «barojas» vesela industrija....

2014. gada 28. maijs plkst. 18:18

Ķīmijas nozarēs strādājošie uzņēmumi kāpina gan ražošanas, gan pārdošanas...

2014. gada 27. maijs plkst. 16:11

Pagājušajā gadā ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu 33 uzņēmumi...

2014. gada 27. maijs plkst. 17:47

Uzņēmēji eiroparlamentāriešiem prasa «nečakarēt» biznesu. Iepirkumu uzraudzības...

2014. gada 27. maijs plkst. 7:55

Uzņēmēji no jaunā Eiropas Parlamenta (EP) sastāva sagaida solījumu turēšanu, jaunu darba...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...