Foto stāsts

Kā top?: New Rosme krūšturi

Gunta Kursiša, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Šonedēļ Db.lv piedāvā ielūkoties Latvijas uzņēmuma New Rosme ražoto krūšturu tapšanas procesā, kas norit galvaspilsētas Klusajā centrā, Hanzas ielā. Veļas ražošanā svarīgs ir atsevišķu detaļu komplekts, kā arī dizaineru spēja uztvert pircēja vēlmes, konstruktora meistarība un šuvēju roku veiklība. New Rosme ražotnē Rīgā notiek dizaineru un konstruktoru darbs, kā arī eksperimentālā paraugu šūšana, krūšturu bļodiņu formēšana, mežģīņu piegriešana, kā arī detaļu šūšana kopā.

Veļas kolekcijas ražošana no «nulles» līdz gataviem produktiem veikalā ilgst aptuveni vienu gadu, noskaidroja Db.lv. Veļas ražošanas «sākums» ir pagātnē saražoto produktu izvērtēšana, zīmolu katalogu pirkšana, savu vadlīniju izveidošana. Fiziskā ražošana ir visa procesa īsākais posms.

Kopumā aptuveni 65% no visa SIA New Rosme eksporta tirgus veido veļas pārdošana Krievijā, savukārt straujāk augošais tirgus ir Baltijas valstis, kurās pārdošanas apjomi ik gadu dubultojas. Latvijā pēdējo gadu laikā ir atklāti 14 jauni Rosme zīmola veikali, savukārt Igaunijā pašlaik darbojas desmit veikali, bet Lietuvā - divi veikali, un šis tirgus skatāms ar labām nākotnes izaugsmes perspektīvām, Db.lv stāstīja uzņēmuma vadītājs Edgars Štelmahers.

Tāpat New Rosme veļa nonāk veikalu plauktos Ukrainā, Baltkrievijā, Vācijā un Skandināvijā. Savukārt par eksotiskākiem uzskatāmi tādi eksporta tirgi kā Itālija, kur pašlaik darbojas viens franšīzes veikals, Izraēla, kur pašlaik darbojas viens veikals, bet tiek domāts par otra veikala atvēršanu. Tāpat vairumtirdzniecības klienti ir arī Austrālijā un ASV. Pie New Rosme eksporta valstīm jāmin arī Čehija, Ungārija un Apvienotā Karaliste.

Ņemot vērā, ka Krievijas tirgus vēl aizvien ir New Rosme nozīmīgākais eksporta tirgus, uzņēmuma dizaineru kolekcijām jābūt tādām, kas būs pievilcīgas kā šī tirgus pircējām, tā Baltijas tirgus sievietēm. «Izaicinājums ir «trāpīt» gan Krievijas tirgum, kas ir Rosmes pamata tirgus, gan Baltijas tirgus patērētāju vēlmēm,» Db.lv stāstīja New Rosme dizainere Tatjana Kovaļčuka.

Atšķirībā no Vecās Eiropas pircējām, latvietes izvēlas mazliet spilgtākas krāsas un interesantākus rakstus. «Latvijā izvēlas līdzīgas preces kā Krievijā. Ja Rietumeiropā pārsvarā krāsu gammā ietilpst melns, balts un bēšs, tad latviešu sieviete noteikti grib būt gan koša, gan galanta,» raksturojot Latvijas pircēju, stāstīja New Rosme pārdošanas un mārketinga direktors Kaspars Spriņķis.

Uzziniet, kā notiek SIA New Rosme ražošana, aplūkojot galeriju augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - New Rosme reģistrē ķīlas 5,8 miljonu eiro apjomā; grasās atvērt desmit veikalus Krievijā

Gunta Kursiša, 06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotāja New Rosme reģistrējusi divas jaunas komercķīlas. Abu ķīlu kopējā summa veido 5,85 miljonus eiro, un to ņēmējs ir a/s Danske Bank, liecina informācija Lursoft.

Db.lv skaidroja uzņēmuma pārdošanas un mārketinga departamenta direktors Kaspars Spriņķis, «komercķīlu ņemšana ir saistīta ar pārkreditēšanos. Par pamatu tam ir mūsu attīstības plāni un uzņēmuma New Rosme vēlme aktīvāk un straujāk attīstīties». Proti, attīstības plānos ietilpst ražošanas iekārtu uzlabošana un jaunu iekārtu iegāde.

Tāpat New Rosme plāno 2014. gada laikā ievērojami palielināt veikalu Rosme skaitu Baltijas valstīs un ārpus tām, Db.lv stāstīja K. Spriņķis. «Šinī gadā esam ieplānojusi vismaz desmit veikalu atvēršanu Krievijā, plānojam paplašināties Lietuvā un meklējam sadarbības partnerus citur pasaulē,» stāstīja New Rosme pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

New Rosme reģistrē divas jaunas komercķīlas

Žanete Hāka, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas divas jaunas komercķīlas, kuru devējs ir SIA New Rosme, bet ņēmējs AS Danske Bank, liecina Lursoft dati.

Vienas ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 3,471 miljons eiro un par labu bankai uzņēmums ieķīlājis visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas. Arī otras ķīlas vērtība ir 3,471 miljons eiro, bet šīs ķīlas nodrošināšanai par labu bankai SIA New Rosme ieķīlājis ķermeniskos pamatlīdzekļus.

2013.gadā SIA New Rosme apgrozījusi 9,383 miljonus eiro, kas salīdzinājumā ar 2012.gadu ir pieaugums par 12,67%. Tāpat arī palielinājusies apakšveļas ražotāja peļņa, kura pērn augusi vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 146,009 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vadošais korsešu, nakts veļas un peldkostīmu ražotājs New Rosme iegādājies Igaunijas veļas ražotāju un tirgotāju Linette, kuram pieder astoņu veikalu tīkls Igaunijā.

«Šā uzņēmuma iegāde mums nodrošinās iespēju būtiski paplašināt mūsu produkcijas tirdzniecības iespējas, kļūstot par līderiem Baltijas reģionā,» darījumu komentē New Rosme valdes priekšsēdētājs Edgars Štelmahers.

«Jauna Linette veikala atvēršana, esošo veikalu renovācija un Rosmes izstādājumu kolekciju piedāvājums tajos ļauj mums plānot Linette apgrozījuma palielinājumu par 20% jau šogad. Linette apgrozījums pērn bija 865 tūkstoši eiro,» skaidro Štelmahers.

«Linette zīmols Igaunijā pagaidām tiks saglabāts. Lai arī plānojam resursu konsolidācijas pasākumus, lai abu uzņēmumu funkcijas nepārklātos, lielākā daļa uzņēmuma darbinieku turpinās strādāt,» informē New Rosme pārdošanas un mārketinga departamenta direktors Kaspars Spriņķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

New Rosme strādājusi ar zaudējumiem

Žanete Hāka, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu apakšveļas ražotāja SIA New Rosme finanšu rādītāji pērn piedzīvoja ievērojamu kritumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, pērn par aptuveni 20% saruka New Rosme apgrozījums, kas gada nogalē bija 7,558 miljoni eiro. Pagājušajā gadā uzņēmums iekļuva 743,449 tūkstošu eiro zaudējumos, savukārt 2013. gadā tā peļņa bija mērojama ar 136,009 tūkstošiem eiro. Ievērojami samazinājās arī New Rosme rentabilitātes rādītājs, kas gada nogalē bija ar negatīvu iezīmi jeb -12,35.

Aizvadītais gads uzņēmumam bija īpaši aktīvs un bagāts ar dažādiem attīstības pagriezieniem, kas saistīti ar noieta tirgu pārpozicionēšanu no Krievijas un Ukrainas uz Eiropas Savienības valstu tirgiem. New Rosme pērn turpināja savu un franšīzes veikalu atvēršanu Baltijas valstīs un jaunajos tirgos. Jānorāda, ka uzņēmums pērn, ņemot vērā augstās ražošanas izmaksas, pieņēma lēmumu par ražotnes slēgšanu Tallinā, pārceļot ražošanas jaudas Linettes produktu ražošanai uz Rīgas ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Investīcijas un aktīva starptautiskā darbība-tekstilnieku veiksmes stūrakmeņi

Vēsma Lēvalde, 14.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki ražotāji ne vien eksportē produkciju, bet iegādājušies radniecīgus uzņēmumus ārvalstīs, veido tur veikalu tīklus un pārstāvniecības. Augsta konkurētspēja panākta, ieguldot produktu un tehnoloģiju attīstībā, ar radošu mārketingu un drosmi integrēt ražošanā zinātnes sasniegumus. Raksturīga tendence – sadarbība ar dizaineriem, sezonālu kolekciju veidošana. Ierobežota darbaspēka pieejamība veicina mazu, taču eksportspējīgu uzņēmumu attīstību reģionos.

Līderis ir «zirgā»

Tekstilrūpniecība viena no pirmajām Latvijā mainīja priekšstatu par nozaru robežām, integrējot tekstilražošanu, ķīmisko rūpniecību un zinātni. A/s Valmieras stikla šķiedra (VSŠ) ir simbols šai «žanru» saplūšanai. Nākotnes mērķis valmieriešiem ir ambiciozs – kļūt par Eiropas ietekmīgāko stikla šķiedras produktu un izstrādājumu ražotāju un piegādātāju, atklāj VSŠ valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns. VSŠ šā gada deviņu mēnešu neto apgrozījums ir sasniedzis augstāko līmeni uzņēmuma pastāvēšanas laikā – 46,97 milj. lati, kas ir 21% liels pieaugums pret attiecīgo laika posmu 2012.gadā. VSŠ aplēses rāda, ka 2013.gada neto peļņa sasniegs 3,65 milj. latu, par 28% pārsniedzot 2012.gada auditēto neto peļņu. Neto apgrozījums varētu sasniegt 61,13 milj. latu. «Lai noturētu izaugsmi, jābūt aktīviem, jāinvestē jaunās tehnoloģijās un attīstībā. 2013.gadā esam paplašinājuši darbību un palielinājuši konkurētspēju starptautiskajos tirgos ne tikai ar trešās stikla kausēšanas krāsns darbību, bet arī ar kompānijas, tagad Valmiera Glass UK Ltd., iegādi Anglijā,» atklāj A.O.Brutāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

New Rosme apgrozījums vietējā tirgū audzis par 23,5%

Žanete Hāka, 15.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā viena no New Rosme prioritātēm bijusi veikalu tīkla paplašināšana Latvijā, un šī mērķa realizācija vietējā tirgū nodrošinājusi apgrozījuma pieaugumu 23,5% apmērā, liecina kompānijas paziņojums Lursoft.

SIA New Rosme vadība skaidro, ka šogad uzņēmums izvirzīja krājumu un jaudu samazināšanas stratēģiju, kā rezultātā pērn izdevās samazināt gatavās produkcijas krājumus par 20,7% un kopējos krājumus par 17,1%.

Vienlaicīgi pērn uzņēmuma realizācijas apjoms samazinājās par 11,5%, salīdzinot ar 2011.gadu. Pērn SIA New Rosme peļņa sasniegusi 47,08 tūkstošus latu.

Pagājušajā gadā lielāko daļu jeb 4,457 miljonus latu no uzņēmuma apgrozījuma veidojusi gatavās produkcijas realizācija, bet 1,32 miljonus latu – šūšanas pakalpojumu sniegšana. Analizējot apgrozījumu sadalījumā pa noieta tirgiem, redzams, ka lielāko daļu jeb 58,87% veido eksports uz NVS valstīm, 27,3% - realizācija ES valstīs, bet atlikušo daļu – vietējais tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotāja SIA "New Rosme" apgrozījums pagājušajā gadā bija 5,221 miljons eiro, kas ir par 9,8% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa palielinājās par 79,1% un bija 363 677 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka "New Rosme" pērn strādāja pie apgrozāmā kapitāla efektivizācijas pasākumiem un pastāvīgi ražoto artikulu optimizācijas, panākot būtiskus uzlabojumus gatavās produkcijas noliktavas darbībā un likviditātē.

Vadības ziņojumā teikts, ka jau 2020.gada martā uzņēmums sāka sejas masku ražošanu, kā arī sniedza piegriešanas pakalpojumus citiem sejas masku ražotājiem. Tas Covid-19 krīzes smagākajā posmā ļāva saglabāt ražošanas jaudas, bet jau vasarā, palielinoties pieprasījumam pēc korsešu izstrādājumiem, uzņēmums pilnībā pārgāja uz pamatprodukcijas ražošanu.

Pērn martā "New Rosme" sāka tirdzniecību internetveikalā ar produkcijas piegādi visos Baltijas valstu tirgos. Šogad plānots turpināt internetveikala attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Iegulda Baltkrievijas ražotnē; atvērs internetveikalu

Kristīne Stepiņa, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "New Rosme" 2020.gadā plāno audzēt ražošanas apjomus un par 5–10% palielināt apgrozījumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, biznesa portālam db.lv pastāstīja apakšveļas ražotāja vadītājs Edgars Štelmahers.

2018. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 5,97 miljoni eiro, bet 2019.gada rezultāti būs apkopoti aprīlī.

"Kopējie eksporta apjomi varētu pieaugt par 7-12%. Plānojam uzlabot darbības rādītājus esošajos eksporta tirgos," saka E. Štelmahers.

Tāpat uzņēmums šogad veiks investīcijas darbības efektivitātes un ražīguma palielināšanā. Tiks investēts iekārtās Baltkrievijas ražotnē, lai celtu produkcijas ražošanas jaudas šajā valstī.

"Dienas Bizness" jau rakstīja, ka darbaspēka izmaksu un tā pieejamības problēmu dēļ daļu produkcijas SIA "New Rosme" ražo arī ārpus Latvijas – Baltkrievijā un Ukrainā. Tieši šajās valstīs šogad iecerēts ražošanas apjomu pieaugums. E. Štelmahers gan neatklāj, cik daudz veļas tur tiek saražots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī SIA New Rosme veic izmaiņas veļas kolekcijās, orientējot tās uz Rietumvalstu picējām, šogad uzņēmums plāno palielināt eksporta apjomus uz Krieviju, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā SIA New Rosme eksports uz Krieviju veidoja tikai 8% no uzņēmuma apgrozījuma, kas bija viszemākais eksporta apjoms uz šo valsti uzņēmuma darbības vēsturē. Lai arī šogad eksports uz Krieviju varētu sasniegt 15%, produkcijas realizācijas apjomi uz kaimiņvalsti ne tuvu nav tādi kā pirmskrīzes laikā.

2016. gads SIA New Rosme bija visnotaļ aktīvs un izaicinošs, uzņēmums turpināja noieta tirgus restruktizāciju, veica izmaiņas kolekcijās, vairāk orientējot tās uz Rietumvalstu pircējām, stāsta SIA New Rosme vadītājs Edgars Štelmahers, uzsverot, ka no produkta idejas līdz tā nokļūšanai veikalu plauktos paiet 1,5–2 gadi. «2017. gada finansiālās darbības rezultāti liecina, ka esam strādājuši pareizajā virzienā – pieaug gan pārdošanas apjomi, gan rentabilitātes rādītāji. Veļas ražošanas bizness no citiem atšķiras ar to, ka produkta izstrādes cikls ir ļoti garš. Tā nav desu ražošana, kad, reaģējot uz tirgus pieprasījumu, var piešaut klāt ķiplokus un salīdzinoši ātri sākt ražot desu ar ķiplokiem. Ir nepieciešama tirgus izpēte, materiālu piegādātāju atrašana, konstrukciju izstrāde un notestēšana, pilnas izmēru skalas izveidošana, ražošana, dalība izstādēs, piegādes mārketinga u.c. aktivitātes. Arī klienta pusē šis cikls ir ļoti garš, piemēram, ja mēs braucam šajā pavasarī prezentēt jaunās kolekcijas, tad pirmos pasūtījumus varam sagaidīt tikai nākamā gada sākumā,» apakšveļas ražošanas biznesa specifiku raksturo E. Štelmahers. Pērn uzņēmuma apgrozījums bija aptuveni 5,2 milj. eiro. Tas bija 2015. gada līmenī, bet uzņēmums ir būtiski samazinājus zaudējums. E. Štelmahers prognozē, ka 2017. gadā SIA New Rosme apgrozījums pieaugs par 5–10% un pēc ilgāka laika tiks gūta peļņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

New Rosme stūrē uz Krieviju

Sandra Dieziņa, 18.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas korsešu, nakts veļas un peldkostīmu izstrādājumu ražotājs SIA New Rosme palielina franšīzes veikalu skaitu eksporta tirgos.

«Veikalu atvēršana ļauj nostabilizēt un palielināt kompānijas ražošanas apjomus un apgrozījumu. Šogad apgrozījumu plānojam palielināt par 15%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu,» informē kompānijas valdes priekšsēdētājs Edgars Štelmahers.

Rosmes franšīzes veikalu tīkla paplašināšanā paveiktas nozīmīgas aktivitātes. Nodibināts kopuzņēmums Jekaterinburgā ar nolūku līdz gada beigām šajā reģionā atvērt četrus veikalus. Tuvāko divu gadu laikā plānots palielināt veikalu skaitu līdz piecpadsmit veikaliem. Jau atvērti pirmie divi veikali: septembrī viens veikals Jekaterinburgā tirdzniecības centrā Raduga Park, bet otrs Surgutā, tirdzniecības centrā Surgut Citi Moll. Šā gada 6. septembrī pirmais Rosmes veikals ir atvērts arī Samārā tirdzniecības centrā Opera. «Uzņēmuma mērķis ir tuvāko divu gadu laikā palielināt franšīzes veikalu skaitu eksporta tirgos līdz 50 veikaliem,» apliecina Edgars Štelmahers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

New Rosme dubultojusi peļņu

Žanete Hāka, 22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā apakšveļas ražotāja SIA New Rosme apgrozījums sasniedzis 9,383 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar 2012.gadu, ir par 12,67%, liecina Lursoft dati.

Tāpat arī palielinājusies apakšveļas ražotāja peļņa, kura pērn augusi vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 146 tūkstošus eiro.

SIA New Rosme norāda, ka 2013.gadā uzņēmums aktīvi strādājis pie savu un franšīzes koncepta veikalu skaita palielināšanu, kā rezultātā gada nogalē uzņēmums atvēris 2 jaunus veikalus Rīgā, kā arī 2 jaunus veikalus Sanktpēterburgā.

Uzņēmuma vadība arī piebilst, ka svarīgs notikums uzņēmuma attīstībā pērn bijis arī Igaunijas veļas ražotāja un tirgotāja Linette Retail OU iegāde, kā rezultātā iegūts papildus 8 veikalu plašs tīkls Igaunijā ar nelielu ražošanas cehu.

2013.gadā Šogad SIA New Rosme iecerējusi strādāt pie turpmākās izaugsmes, panākot pieaugumu Baltijas tirgū un attīstot eksportu un franšīzes tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

New Rosme pērn krities gan apgrozījums, gan peļņa

Gunta Kursiša, 12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu apakšveļas ražotājas SIA New Rosme realizācijas apjoms samazinājies par 11,5%, tāpat kritumu piedzīvoja gan apgrozījuma, gan peļņas rādītāji, liecina Lursoft dati.

Pērn uzņēmuma apgrozījums veidoja 5,8 miljonus latu, bet kompānijas peļņa sarukusi līdz 47 tūkstošiem latu.

Pozitīvas tendences bija vērojamas vietēja tirgū, kur apgrozījums pieauga par 23,5%.

Uzņēmuma vadība norāda, ka aizvadītajā gadā New Rosme strādāja ar krājumu un jaudu samazināšanas stratēģiju. 2012. gada laikā uzņēmums samazināja gatavās produkcijas krājumus par 20,7%, bet un kopējos krājumus par 17,1%.

SIA New Rosme dibināta pirms divdesmit gadiem, 1993. gadā. Uzņēmums pieder zviedru kompānijai Swegmark Holding AB.

Jau ziņots, ka uzņēmums New Rosme šā gada aprīlī iegādājies Igaunijas veļas ražotāju un tirgotāju Linette, kuram pieder astoņu veikalu tīkls Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zem smukām kleitām ir jābūt arī smukai veļai,» norāda latviešu modes dizainere Keita, kas uzsākusi sadarbību ar apakšveļas ražotāju New Rosme, izstrādājot jauno 2016. gada pavasara / vasaras kolekciju.

«Šis divu mēnešu eksperiments ir bijis jauns izaicinājums manā dzīvē,» atzīst Keita, iezīmējot pārmaiņas uzņēmuma produkcijas mākslinieciskajā rokrakstā, ko jau esot novērtējuši ārvalstu klienti.

«Keitas darba pieredze rietumvalstu tirgos ļaus paaugstināt mūsu konkurentspēju un pārdošanas apjomus valstīs, kurās speram pirmos soļus ROSME pozīciju nostiprināšanā,» skaidro uzņēmuma valdes loceklis Edgars Štelmahers.

New Rosme korsešu izstrādājumu šūšanu uzsāka 1952. gadā Rīgā. SIA New Rosme vienīgā īpašniece ir Zviedrijas holdingkompānija Swegmark Invest AB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un Baltijas apakšveļas ražotājas SIA New Rosme apgrozījums pērn samazinājās par 30%, sasniedzot 5,22 miljonus eiro, liecina Firmas.lv informācija.

2014.gadā uzņēmums apgrozīja 7,55 miljonus eiro. Pērn nedaudz samazinājās uzņēmuma zaudējumi - no 743 449 eiro 2014.gadā līdz 710 197 eiro 2015.gadā.

Vadības ziņojumā teikts, ka New Rosme pērn turpināja pozīciju pārpozicionēšanu Krievijas, Eiropas Savienības (ES) un ASV tirgos. Uzņēmums turpināja pozīciju nostiprināšanu Baltijas tirgos, atverot divus jaunus veikalus Lietuvā un vienu Latvijā.

Pagājušajā gadā, turpinoties ekonomikas un patēriņa lejupslīdei Krievijā, uzņēmums veica izmaksu samazināšanas pasākumus. Tāpat ir sākta sadarbība ar potenciāli nozīmīgiem klientiem Vācijā, Čehijā un Ungārijā.

Šogad uzņēmums plāno veicināt izaugsmi, kā arī veicināt pieaugumu ES valstu tirgū, kā arī tirgos ārpus ES, norādīts vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Par ugunsgrēku SIA New Rosme noliktavā un Rīgas uzņēmējdarbības koledžā uzsākts kriminālprocess

LETA, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par ugunsgrēku Rīgā, Hanzas ielā SIA New Rosme noliktavā un Rīgas uzņēmējdarbības koledžā ierosināts kriminālprocess, informēja Valsts policijas preses pārstāvis Dairis Anučins.

Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma 18.nodaļas par noziegumiem pret īpašumu. Pēc sākotnējās versijas nav pamats uzskatīt, ka būtu notikusi ļaunprātīga dedzināšana, pastāstīja Anučins, uzsverot, ka ugunsgrēka izcelšanās apstākļi tiks skaidroti un tiks veiktas ekspertīzes.

Piektdienas, 13.septembra vakarā pirms plkst.23 Rīgā, Hanzas ielā izcēlies paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks Rīgas uzņēmējdarbības koledžā un SIA New Rosme noliktavā, informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).

Izsaukums saņemts plkst.22.44. Trīsstāvu izglītības iestādei deguši logu rāmji un starpsiena 20 kvadrātmetru platībā, degušas līdzās esošās rūpnīcas noliktavas telpas 30 kvadrātmetru platībā. Aizdegusies arī garāža 15 kvadrātmetru platībā, kurā atradās automašīna Mercedes, ko glābēji paguvuši izstumt laukā. Degusi nojume 30 kvadrātmetru platībā, kā arī bēniņu telpas 30 kvadrātmetru platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotāja SIA New Rosme plāno pievērsties arī vīriešu apakšveļas ražošanai, un paredz, ka no kopējiem apjomiem veļa vīriešiem aizņems aptuveni 5%, Db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāve Margita Pleikšne.

Apakšveļas kolekcija vīriešiem – Rosmen – līdz ar pārējo rudens/ziemas kolekciju tika prezentēta New Rosme klientiem no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Lielbritānijas, Izraēlas, kā arī Baltijas valstīm. Vīriešu kolekcijas izveidošana ir New Rosme eksperiments; tā kā Rosmen kolekcija, kas tika izrādīta konferences noslēgumā, guva atzinību, uzņēmums lēmis par labu tās ražošanai. Līdz ar to vīriešu kolekcijas Rosmen tirdzniecība tiks uzsākta vienlaicīgi gan Latvijā, gan eksporta tirgos, Db.lv stāstīja M. Pleikšne.

Vīriešu apakšveļas kolekcijas klāstā ietilpst bokseršorti un klasiskās vīriešu apakšbikses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotājs Rosme rīkojis konferenci klientiem no visas pasaules, kuras laikā tika prezentēta jaunā 2015. gada pavasara/vasaras kolekcija.

Kā norāda pats ražotājs, Rosme dizaineri daudz laika veltījuši, studējot modes tendences gan Parīzes modes izstādēs un prezentācijās, gan Honkongas izstādēs.

«Nākamās sezonas peldkostīmu dizaina tendencēs figurē apdruka ar košām austrumnieciskām krāsām, kā arī izteiktu ornamentu. Dizainos jaušama Indijas kultūra,» stāsta viena no uzņēmuma dizainerēm Liene Rijkure. Rosme sezonas jaunums esot kombinējamie Mix and Match peldkostīmi, dodot iespēju pašai sievietei izvēlēties peldkostīma augšiņas un biksīšu kombināciju. Rosme peldkostīmu audumu dizaini izstrādāti Marc Terrier Francijā, Studio Bernini Itālijā un Longina Phillips Studio Austrālijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī noteikto karantīnas ierebežojumu laikā ir būtiski krities veikalu apgrozījums apakšveļas ražotāja "Rosme" veikalos, informē uzņēmumā.

Šī iemesla dēļ lielāko daļu veikalu uz karantīnas laiku ir nācies slēgt, veikalu darbiniekus noformējot dīkstāvē.

Tas mudinājis uzņēmumu atvērt interneta veikalu rosmelingerie.com ar piegādēm visā Baltijas teritorijā. Sortimentā vairāk nekā 200 dažādi modeļi, kā arī, saistībā ar pašreizējo pieprasījumu, piedāvājumā ir arī aizsargājošas sejas maskas ar antibakteriālu pārklājumu.

Šā gada sākumā Db.lv vēstīja, ka SIA "New Rosme" 2020.gadā plāno audzēt ražošanas apjomus un par 5–10% palielināt apgrozījumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Tekstiluzņēmumi cenšas kliedēt Ukrainas krīzes radīto risku

Vēsma Lēvalde, 03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas un Krievijas politiskie notikumi, kā arī valūtu svārstības liek eksportētājiem meklēt alternatīvas .

2013. gads tekstila ražošanas nozarē noslēdzies veiksmīgi – audzis gan kopējais ražošanas apjoms, gan eksporta īpatsvars, liecina Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociācijas (VRUA) apkopotie dati. Arī šā gada pirmais ceturksnis lielākajai daļai uzņēmumu aizvadīts ar plusa zīmi. Taču tie ražotāji, kuru galvenais noieta tirgus ir Muitas ūnijas valstis un Ukraina, jau izjūt valūtas svārstību ietekmi un tirgus sabremzēšanos. Nelabvēlīga scenārija gadījumā daļa uzņēmumu var pārtraukt vai ievērojami sašaurināt ražošanu Latvijā.

Skatās uz Krieviju

SIA Viola-stils Jēkabpilī pērn gadu noslēgusi ar aptuveni 60 tūkst. eiro apgrozījuma pieaugumu, DB informēja uzņēmuma īpašnieks Juris Bružuks. Šā gada pirmais ceturksnis Jēkabpils ražotnē bijis ritmisks, neesot iemesla sūdzēties. Tomēr ar politiskajiem notikumiem jārēķinās – 90% Viola-stils produkcijas tiek pārdota Krievijā. «Tikko bijām izstādē Maskavā, tur mūsu produkciju turpina pasūtīt,» stāsta J.Bružuks, piebilstot, ka divi klienti gan no sadarbības nobijušies un atsaukuši pasūtīto. Lielākas problēmas sagādā rubļa kursa kritums – par 10% nācies pazemināt izstrādājumu vairumcenu. Tā kā izejmateriālus jēkabpilieši iepērk Itālijā, norēķinoties eiro, pašu ieņēmumi samazinās. Uzņēmējs cer, ka tādu savstarpēju sankciju, kas aizvērtu Krievijas tirgu, nebūs, taču pieļauj, ka var pieaugt muitas tarifi. Galējā situācijā viņš neizslēdz ražošanas pārcelšanu uz Krieviju. «Interese Krievijā ir, man ir piedāvāts braukt un palīdzēt ieviest līdzīgu ražošanu kā mums,» viņš stāsta. Jautāts par iespējamo tirgus diversifikāciju, uzņēmējs ir skeptisks. «Eiropu ar trikotāžu ir pārpludinājusi Ķīna un Bangladeša. Turklāt eiropiešiem nepatīk mūsu nosacījums par priekšapmaksu. Arī piedāvātā cena – 6–7 mārciņas par izstrādājumu – mums nav pieņemama,» skaidro J. Bružuks. Grūtāk veicas Viola-stils saistītajam uzņēmumam Ukrainā. Politisko notikumu kontekstā ražotne Kijevā mēnesi nav strādājusi, darbs atsākts tikko. Ukrainā ir tirgus stagnācija, un Krievijas tirgū ukraiņu ražojumus neielaiž. Kijevā ir nodarbināti aptuveni 20 cilvēki, un ražotnē ir četras adāmmašīnas. Politiskie notikumi Ukrainā ietekmē arī medicīnisko preču ražotāju Tonus Elast, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Dace Mihņenoka. Ražošanas jauda martā jau samazināta par 20%, tāpēc vadītāju uztrauc tālākais notikumu scenārijs. Ja ES piemēros sankcijas pret Krieviju, tas būtiski ietekmēs Tonus Elast ražojumu noietu šajā tirgū, viņa apgalvo. «Pārdošanas kāpums, kāds bija plānots 2014.gadā, visticamāk, ņemot vērā pašreizējos apstākļus, netiks sasniegts, tomēr ceram uz situācijas stabilizēšanos,» saka D. Mihņenoka. Krievija ir uzņēmuma lielākais noieta tirgus, otrs nozīmīgākais ir Kazahstāna, kur šobrīd notiek nacionālās valūtas tenges devalvācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulslavenās, ASV lielākās apakšveļas kompānijas Victoria’s Secret ikgadējo modes skati - jau astoņpadsmito - arī šoreiz var raksturot ar vārdiem - enģeļu spārni, dārglietas un skaistas sievietes.

Skates «nagla» bija modele Kandise Svanepoela (Candice Swanepoel) jeb viens no Victoria’s Secret «enģeļiem» tērpusies 10 miljonus ASV dolāru vērtā krūšturī.

Jaunākās tendences ASV apakšveļas nozarē var aplūkot šī raksta galerijā. Savukārt, ja interesē Latvijas ražotāji, kas darbojas šajā jomā, apskatiet Db.lv galeriju: Kā top?: New Rosme krūšturi vai lasiet laikraksta Dienas bizness rakstu: V.O.V.A. iegulda attīstībā pusmiljonu un eksportē uz Libānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

New Rosme vadītājs: Krievija ir riskants tirgus

Dienas Bizness, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tas ir riskants tirgus, un noteikti mēs darīsim visu iespējamo, lai tā ietekmi proporcionāli samazinātu. Tā jau samazinās. Kad pirms gadiem četriem atnācu uz New Rosme, kompānija apmēram 90% produkcijas eksportēja uz Krieviju, šobrīd – mazāk nekā 60%,» tā, atbildot uz jautājumu par Krievijas tirgu, intervijā laikrakstam Neatkarīgā sacījis veļas un peldkostīmu ražotājas SIA New Rosme valdes priekšsēdētājs Edgars Štelmahers.

«Krievija laiku pa laikam pieņem dažādus bloķējošus lēmumus attiecībā uz šprotēm, autopārvadājumiem, cūkgaļu, kādiem lauksaimniecības produktiem. Pagaidām tekstilizstrādājumi nav skarti, bet jābūt gataviem, ka var ķerties arī pie tiem,» atzinis uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī paudis viedokli, ka Latviju «ļoti ilgstoši vada viduvējības».

«Redzot to, kā mēs motivējam valdības locekļus, deputātus, ekspertus, ir skaidrs, ka lielākoties tur ir gatavi strādāt vai nu viduvējības, vai, kā iepriekš, savtīgu interešu vadīti cilvēki. Nesaku, ka vajag visiem dubultot algas. Līdzīgi kā uzņēmējdarbībā, arī valsts pārvaldē jābūt daudzpakāpju motivācijas sistēmai, vismaz ministru un valsts sekretāru līmenī, lai nebūtu tā, ka finanšu ministrs atsakās turpināt darbu, kas viņu nemotivē. Ja ministram maksā algu vidēja uzņēmuma grāmatveža algas līmenī, tad potenciāli šajā pozīcijā varam atrast vidēja uzņēmuma grāmatvedi. Tad jāsamierinās, ka valsti vada viduvējības, nevis labākie nozarē. Bet, ja ir, piemēram, teicama nodokļu iekasēšana, jābūt kaut kādai motivācijas sistēmai, kā pateikt paldies tiem, kas to veicinājuši. Šai sistēmai jābūt pietiekami caurspīdīgai, reāli strādājošai, tad varētu dabūt atbildīgās pozīcijās augsta līmeņa speciālistus, kuri arī šos mērķus sasniegs,» skaidrojis E. Štelmahers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Rosme šoruden ir atvēris pirmo specializēto apakšveļas veikalu Irākā, kas tika realizēts kopā ar Irākas franšīzes partneriem, informēja ražotāja pārstāve Sigita Grauduša.

Šādu soli Rosme ir spērusi, «izanalizējot Irākas tirgu un redzot, cik ierobežotas iespējas ir Irākas sievietēm iegādāties kvalitatīvu un skaistu apakšveļu ar veļai tik ļoti nepieciešamo izmēru noteikšanas un piemērotākās konstrukcijas piemeklēšanas servisu».

Līdz šim apakšveļas tirdzniecība lielākoties notikusi vietējā tirgū ar ļoti vienveidīgu, lielākoties klasisku sortimentu un bez apakšveļas veikalam raksturīgā servisa. Irākas sievietes pie tā ir pieradušas, jo iespējas izbaudīt ko citu šajā jomā nav bijušas.

Tagad tirdzniecības centrā pilsētā Najaf, kas atrodas 160 km no Bagdādes, ir atvērts Rosme veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Papildināta - Rimi no VID «baltā saraksta» nonācis «melnajā»; arī Maxima nodokļu parādnieku sarastā

Nozare.lv, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) veidotajā nodokļu parādnieku datubāzē atrodas gan Rimi, gan arī mazumtirdzniecības veikalu tīkls Maxima Latvija, kas minēto sarakstu tā pašreizējā izpildījumā vērtē negatīvi, jo tas ir maldinošs, apgalvo Maxima Latvija pārstāvis Ivars Andiņš.

Papildināts viss teksts.

Viņš skaidroja, ka saskaņā ar VID oficiālo Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) Nodokļu maksātāju datu sistēmas datiem uzņēmumam Maxima Latvija pret valsti neizpildītu saistību nav, savukārt VID nodokļu parādnieku saraksta elektroniskajā publiskajā daļā redzams parāds 3566,33 latu apmērā.

«Kad lūdzām VID precizēt šo informāciju, saņēmām atbildi, ka tas neesot izdarāms, jo VID nespējot nedz nosaukt konkrēto saistību, nedz izskaidrot neatbilstību ar jau pieminēto VID EDS Nodokļu maksātāju datu sistēmas datiem mūsu uzņēmumam. Tāpēc mūsu uzņēmumam atliek VID pieļautā iespēja izdrukāt no EDS pārskatus, kuros redzams, ka uz šodienu nav parādu, un tos iesniegt trešajai personai,» skaidroja Andiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 Latvijas uzņēmumi saņēmuši eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustības apbalvojumu The Red Jackets jeb Sarkanās žaketes.

Latvijas spēcīgāko eksportējošo uzņēmumu Top 25 iekļuvusi a/s Air Baltic Coropration, SIA Biosan, SIA Deac, a/s Dobeles dzirnavnieks, SIA Evopipes, a/s Grindeks, SIA Hanzas elektronika, a/s Latvijas balzams, a/s Latvijas dzelzceļš / SIA LDz cargo, a/s Latvijas finieris, SIA Lauma fabrics, SIA Lauma lingerie, SIA Livonia print, SIA Madara cosmetics, SIA New Rosme, SIA NP Foods, SIA PAA, a/s PET Baltija, SIA Primekss, a/s SAF Tehnika, SIA Stenders, SIA Tilde, a/s UPB, a/s Valmieras stikla šķiedra, SIA Valpro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzņēmumu ražotņu rubrikas Kā top? gada atskats

Dienas Bizness, 30.12.2013

Kā top?: Labākās biznesa ziņas - laikraksts Dienas Bizness

Šajā fotogalerijā var apskatīt, kā top pats Dienas Bizness – soli pa solim, un tā katru dienu. Lasīt tālāk...

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Db.lv uzsāka jaunu rubriku Kā top?, kuras ievaros kopumā jau esam aplūkojuši darbu 19 gan Latvijā un ārvalstīs labi atpazīstamu zīmolu rūpnīcās, gan cēlām saulītē mazāk zināmas ražotnes. Piedāvājam jums atskatīties uz ražotnēm, kurās šogad viesojāmies!

Pērn skatīto uzņēmumu vidū ir gan Laima, Stenders, Cido, Spilva, Binders, New Rosme, Fazer Latvija, Aldaris, Cēsu alus, Grindeks, gan, iespējams, retāk dzirdētā Mežroze, Daugavpils Skrošu rūpnīca, Gamma-A, Troja, Latvijas tekstils, Paiya, Ciemakukulis un Deiva. Tāpat zem sveces neesam turējuši to, kā top pats Dienas Bizness - arī laikraksta redakcijas un tipogrāfijas darbu varat aplūkot galerijā!

Varam atklāt, ka Kā top? rubriku nākamajā gadā atklās kāds Jelgavas uzņēmums, kurš darbojas autobūves jomā. Tāpat solām Jums nākamgad rādīt, kā Latvijā tiek ražoti pelmeņi un citas preces!

Komentāri

Pievienot komentāru