Kā top?: PAA zīmola vannas un dušas paliktņi 

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties SIA PAA ražotnē, kur top vannas, izlietnes un dušas paliktņi. 

Žanete Hāka, 09.9.2016
1/56

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Uzņēmums ir dibināts 1993.gadā. «Biznesa pirmsākumi ir tipisks studentu variants – ienāca prāta doma, ka varam sākt ražot vannas,» atminas SIA PAA vadītājs Pēteris Treicis. «Tolaik es strādāju uzņēmumā, taču tajā man maksāja mazu algu, bet bija arī jāstrādā vien pāris stundas. Reiz aizgāju pie drauga, kurš strādāja veikalā, kur tirgo vannas. Ieraudzīju vienu vannu, kas iepatikās, un nolēmu pamēģināt tādu izgatavot. No veikala dabūju šo vannu paraugam, aizņēmāmies aptuveni 400 dolārus, un pēc kāda laika savu izgatavoto vannu arī tajā pašā veikalā pārdevām. Ta aizsākās mūsu bizness.»

Vannu ražošanā tiek izmantotas četras dažādas tehnoloģijas – akrila, kompozītmateriāla, lietā akmens un Silkstone.

PAA strādā aptuveni 70 darbinieku. «Tas gan nav īsti sasniegums, jo sasniegums būtu tas, ka mēs to pašu darbu varētu paveikt ar 50 darbiniekiem. Nākotnē vēlamies efektivizēt ražošanu un pārvaldes procesus. Visvienkāršākais jau ir, netiekot galā ar darbu, pieņemt jaunus darbiniekus, taču ko darīt, kad tas darbs beidzas? Tas ir sava veida savas nevarēšanas pierādījums, ka nevari izdomāt, kā strādāt efektīvāk,» piebilst P. Treicis. Gan Latvijā, gan Eiropā trūkst cilvēkresursu, līdz ar to nav īsti pareizi būvēt ražošanu un teikt, ka tiks nodarbināti simtiem cilvēku – vajag nodarbināt mazāk cilvēku, taču izdarīt to pašu ar mazāk resursiem, viņš uzsver.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Aptuveni 50% pārdošanas apjomu veido Latvijas tirgus, bet otra puse – eksporta tirgi, stāsta PAA eksporta nodaļas vadītāja Ingura Lipšāne. Pirmie eksporta tirgi bija Lietuva un Ukraina, un tālāk kompānija paplašinājusies, strādājot Igaunijā, Baltkrievijā, Krievijā un citās valstīs. Uzņēmums patlaban arī skatās uz citiem tirgiem.

Jautāts par konkurenci tirgū, P. Treicis norāda, ka patlaban valstī strādā pieci vannu ražotāji, taču visiem pietiek klientu. «Mēs par konkurenci nedomājam, jo, ja mēs strādājam un darām, un cenšamies visu izdarīt pēc iespējas labāk, mēs atradīsim kādu nišu. Runāt par lokālu konkurenci īsti nevar. Nav laika domāt par konkurenci, bet jādomā par sevi – par procesu sakārtošanu, esošo klientu noturēšanu un jaunu klientu piesaistīšanu,» viņš uzsver.

Virziens nākotnē būtu rokas pakāpeniski mainīt pret galvām, taču galvu trūkst un tas tiek kompensēts ar rokām. «Jaunie cilvēki mācās sociālās zinības, mārketingu vai IT, taču mēs esam tipisks vecā tipa ražošanas uzņēmums un mums ir smagi atrast darbiniekus, jo galvas grib strādāt tur, kur dara vismodernākās lietas, bet mēs darām smalku amatniecību un tādu izglītību vispār nekur neapgūst,» saka uzņēmuma vadītājs.

Galerijā augstāk iespējams aplūkot, kā SIA PAA tiek ražotas vannas!

 

 

Tevi varētu interesēt

Stopiņu novada smagsvari – būvmateriālu ražotāji Knauf un Sakret – šogad uzlabojumus...

Valsts amatpersonas statusa dēļ maksātnespējas administratoru rindas kļuvušas retākas;...

SIA Tent for Event Baltic apgādā ar teltīm vērienīgus svētkus; nākamo apgrozījuma...

Jauniem uzņēmumiem, kas tiks reģistrēti Stopiņu novadā, pašvaldība sola nekustamā īpašuma...

Jau vismaz desmit gadus investoriem veidojas redzējums, ka elektrība Latvijā ir dārga....

Nepalaid garām

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

«Dažreiz vajadzīga cita perspektīva, kā uz lietām paskatīties,» par savu nesen gūto pieredzi...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...