Jaunākais izdevums

Tūrisma firma SIA «Prieks tūre» paziņojusi par darbības pārtraukšanu, neraugoties uz to, ka daļa uzņēmuma klientu joprojām atrodas ārvalstīs, trešdien vēstīja raidījums «TV3 ziņas».

Vēl dienu pirms šā lēmuma pieņemšanas uzņēmums klientiem sniedzis pakalpojumus, turklāt vairāki tūristi vēl ir ārzemēs. Piemēram, pirms nedēļas uz Horvātiju aizbraukušie ceļotāji, jau esot tur uz vietas, uzzinājuši, ka kompānija pēkšņi beigusi savu darbību. Uzņēmuma mājaslapa ir slēgta, bet gides sniegtā informācija katru uzrunāšanas reizi bijusi atšķirīga.

Šie tūristi nolēma doties atpakaļ uz Latviju bez tūrisma firmas palīdzības. Viņiem nāksies nakšņot Polijā, taču, līdz ar «Prieks tūre» darbības pārtraukšanu, par šiem numuriņiem viesnīca samaksu nav saņēmusi.

«Par ceļojumu nākamnedēļ uz Bulgāriju jau biju samaksājis, bet šonedēļ vairs nekādi nevarēju sazināties ar firmu, tāpēc atnācu uzrakstīt iesniegumu, lai atdod naudu un miers,» raidījumam stāstīja cits «Prieks tūre» klients.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Sergejs Ivasjuta raidījumam skaidroja, ka vasaras tropiskie laikapstākļi kaitējuši biznesam. Līdz pēdējam mirklim cerēts, ka lietainajā rudenī tomēr pieaugs klientu skaits, bet, saprotot, ka situāciju nekas vairs neglābs, nolemts uzņēmuma darbību pārtraukt. Maksātnespēju uzņēmums gan nav pieteicis.

Kā norādīja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), uzņēmums viņu redzeslokā nonācis jau iepriekš, tiesa gan, par krietni sīkākām sūdzībām. Šajā gadījumā, ja uzņēmums nereģistrēs maksātnespēju, naudu tas būs spiests atmaksāt līdz pēdējam klientiem vai kontā atlikušajam eiro. Tāpat nav skaidrs, vai «Prieks tūre» pēc šī atgadījuma varēs turpināt strādāt.

Tāpat no šā gada 1.jūlija ir spēkā jauns tiesiskais regulējums, kas paredz komplekso tūrisma pakalpojumu sniegšanas licences saņemšanu. «Prieks tūre» to vēl nav paspējis iegūt.

«Šis gadījums viennozīmīgi tiktu vērtēts, izsniedzot vai neizsniedzot licenci. Šajā situācijā varētu tikt konstatēta negodīga komercprakse. Proti, ja uzņēmums noteikti zināja, ka pārtrauks darbību, bet tomēr joprojām piedāvāja pēdējā dienā ceļojumus un pieņēma no ceļotājiem priekšapmaksas. Tas uzreiz ir tas, kas mums ļoti, ļoti nepatīk,» pauda PTAC pārstāve Ieva Baldiņa-Brūklīte.

PTAC aicina uzņēmuma klientus nekautrēties un uzņēmumam rakstīt iesniegumu, pieprasot atmaksāt iztērēto naudu. Tūroperatoram tā jāizmaksā 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas.

Kā liecina «firmas.lv» pieejamā informācija, «Prieks tūre» reģistrēts 2004.gadā, un tā pamatkapitāls ir 5642 eiro. 2016.gadā uzņēmums strādāja ar 413 272 eiro apgrozījumu un 102 726 eiro peļņu, bet 2017.gadā - ar 346 758 eiro apgrozījumu un 52 277 eiro peļņu. Ivasjuta ir vienīgais uzņēmuma īpašnieks.

Uz šī gada 7.augustu «Prieks tūre» ir Valsts ieņēmumu dienesta administratīvais nodokļu parāds 6400 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Valdība atliek jautājumu par kompensāciju izmaksām Prieks tūre klientiem

LETA, 25.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien nolēma atlikt jautājumu par kompensāciju izmaksām likvidētās tūrisma firmas «Prieks tūre» klientiem no valsts budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem» par nesaņemtajiem tūrisma pakalpojumiem.

Valdība vēl neskatīja šo jautājumu, jo atsevišķi ministri vēlējās iegūt plašāku informāciju, tostarp, kāda bija Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) atbildība, uzraugot tūrisma nozari.

Tāpat ministri vēlējās iepazīties ar nepieciešamajām izmaiņām regulējumā, lai neatkārtotos situācija, kad valstij ir jāsedz pakalpojuma saņēmējam zaudējumi, jo bankrotējis pakalpojuma sniedzējs.

No valsts budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem» kompensācijās «Prieks tūre» klientiem plānots izmaksāt 161 314 eiro.

Kā ziņots, 2018.gada oktobrī «Prieks tūre» tika konstatētas likviditātes problēmas un kompānija nespēja pilnībā vai daļēji pildīt savas saistības un sniegt kompleksos tūrisma pakalpojumus, tāpēc PTAC aicināja iedzīvotājus iesniegt iesniegumu par visu to maksājumu atmaksāšanu, ko ceļotājs veicis, vai, kas veikti ceļotāja vārdā. Laika posmā no 2018.gada 3.oktobra līdz šā gada 4.janvārim PTAC saņēma 290 iesniegumus maksājumu atmaksāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Valsts segs ceļotāju zaudējumus par SIA Prieks Tūre nenodrošinātajiem ceļojumiem

Lelde Petrāne, 18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta 17. septembra sēdē pieņemts lēmums piešķirt Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) 161 314 eiro, lai pilnībā varētu segt visus ceļotāju maksājumus, ko ceļotāji veikuši vai kas veikti ceļotāju vārdā par SIA «Prieks Tūre» nenodrošinātajiem ceļojumiem likviditātes problēmu dēļ, informē Ekonomikas ministrija.

PTAC 2018. gada 3. oktobrī konstatēja, ka SIA «Prieks Tūre» ir likviditātes problēmas un tā nespēj nodrošināt pakalpojumus ceļotājiem. Kopā PTAC saņēma iesniegumus no 268 cietušajiem patērētājiem par naudas atmaksu nenotikuša ceļojuma dēļ.

Lai pilnībā varētu segt visus cietušo patērētāju zaudējumus attiecībā uz nenotikušiem ceļojumiem, kā to paredz ES un Latvijas tiesību akti, Ekonomikas ministrija sagatavoja MK rīkojuma projektu, lūdzot no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt PTAC 161 314 eiro. PTAC veiks naudas summas atmaksu ceļotājiem viena mēneša laikā no finansējuma saņemšanas brīža; patērētājiem papildu darbības nav jāveic.

Kā zināms, pārņemot ES Direktīvu par Kompleksiem pakalpojumiem, 2018. gadā stājās spēkā grozījumi Tūrisma likumā un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumi Nr. 380 «Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem», kas no 2018. gada 1. jūlija nosaka valsts rīcību, lai pilnībā segtu visus ceļotāja neatgūtos maksājumus, ja netiek sniegti tūrisma pakalpojumi operatora likviditātes problēmu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Gjensidige būs jāizmaksā atlīdzības Prieks Tūre klientiem par nenotikušiem ceļojumiem

Db.lv, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis saņemtos 290 patērētāju iesniegumus par apmaksātajiem, bet nesaņemtajiem tūrisma pakalpojumiem no SIA «Prieks Tūre», kurai tika konstatētas likviditātes problēmas un kura vairs pakalpojumu sniegšanu nenodrošina.

Šobrīd, pamatojoties uz Uzņēmumu Reģistra valsts notāra lēmumu, ir izbeigta SIA «Prieks Tūre» darbība.

Iesniegumu izskatīšanas rezultātā PTAC ir pieņēmis lēmumu, ar kuru SIA «Prieks Tūre» nodrošinājuma (t.i., apdrošināšanas polises) izsniedzējam ADB «Gjensidige» Latvijas filiālei uzdod bez nepamatotas kavēšanās veikt maksājumu atmaksāšanu tiem ceļotājiem, kuri bija iegādājušies kompleksos tūrisma pakalpojumus un iesnieguši atbilstošus dokumentus (268 iesniegumi).

Katram ceļotājam atmaksājamo izdevumu apmērs ir aprēķināts proporcionāli ceļotāju skaitam, kuri pieteikušies PTAC, to samaksātajai summai un kopējam nodrošinājuma apmēram (30 000 EUR), tas ir 15,68 % no samaksātās, bet neatgrieztās naudas summas (kopējā neatgrieztā summa – 191 313,42 EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firma SIA Prieks tūre, kuras valdes priekšsēdētājs ir Sergejs Ivasjuta, paziņojusi par darbības pārtraukšanu, neraugoties uz to, ka daļa uzņēmuma klientu joprojām atrodas ārvalstīs. Uz šī gada 7.augustu Prieks tūre ir Valsts ieņēmumu dienesta administratīvais nodokļu parāds 6400 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aicina atsaukties no Prieks Tūre amatpersonu nelikumīgām darbībām cietušos

Lelde Petrāne, 07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Valsts policija ir uzsākusi kriminālprocesu par SIA «Prieks Tūre» amatpersonu iespējamu naudas piesavināšanos, saņemot no klientiem naudu par tūrisma braucieniem, bet tos nenodrošinot.

Aizdomās par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu šobrīd ir aizturēta viena persona. Valsts policija aicina atsaukties arī citus iespējamos cietušos.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldē bija saņemta informācija no vairākām personām par SIA «Prieks Tūre» amatpersonu iespējamām nelikumīgām darbībām - naudas pieņemšanā no klientiem, solot organizēt tūrisma braucienus, bet nenodrošinot tos. Tāpat arī vairākiem klientiem, vēl atrodoties ceļojumos ārvalstīs, atpakaļceļā uz Latviju nav ticis nodrošināts transports.

Pamatojoties uz saņemtajiem iesniegumiem, 6. septembrī tika uzsākts kriminālprocess, kurā šobrīd notiek izmeklēšana par iespējamu naudas piesavināšanos, par ko paredzēta kriminālatbildība saskaņā ar Krimināllikuma 179. panta pirmo daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā izvēlēties piemērotāko tūroperatoru un būt drošam, ka plānotais ceļojums tiešām notiks

Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes docētāja Daina Vinklere, 06.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden medijos izskanēja ziņa par to, ka tūroperators «Prieks Tūre» apturējis savu darbību, kamēr daļa tūristu vēl bija ārzemēs. Gada sākumā tiesas priekšā stājās arī cits tūroperators, no kura klienti vēlējās piedzīt zaudējumus. Kā izvēlēties piemērotāko tūroperatoru, lai plānotais ceļojums nebeigtos ar mēnešiem ilgu gaidīšanu, lai saņemtu atpakaļ samaksāto naudu par nenotikušo atpūtu?

Gandrīz 500 tūrisma operatori un tūrisma aģenti

Saskaņā ar Lursoft datiem Latvijā ir 437 komersanti, kuri uzskatāmi par tūrisma operatoriem vai tūrisma aģentiem un sniedz kompleksus tūrisma pakalpojumus. Šā gada 1. jūlijā spēkā stājās Ministru kabineta noteikumi «Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem», kas veidoti ar mērķi nodrošināt augstāku ceļotāju aizsardzību tūrisma operatora maksātnespējas gadījumā un uzlabot esošo tūrisma aģentu un tūrisma operatoru darbības sistēmu Latvijā.

Licencēšana patērētāju aizsardzībai

Komentāri

Pievienot komentāru