Lai noturētos nozares viļņa galotnē, pašlīmējošo un polimēru materiālu uzņēmums WMT Baltic attīstās pa stundām, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Pētām, ko vēl neviens neražo, kā trūkst. Kāpēc to nesākt darīt tieši mums?» stāsta WMT Baltic attīstības projektu vadītājs Māris Dubra un direktore Taive Buceniece. Savā jomā uzņēmums ir pionieris ne tikai Baltijā, pieļauj uzņēmuma vadība. «Kad sākām strādāt ar apjoma jeb doming tipa (tehnoloģija, ar kuru piešķir trīsdimensiju efektu divdimensiju virsmām – DB) uzlīmēm, negaidījām reakciju, ka gada laikā būs interese no 40 valstīm visos kontinentos, izņemot Austrāliju, nevis tikai no Eiropas, ar ko mēs bijām rēķinājušies,» stāsta M. Dubra.
Kravas auto trīs dienās
WMT Baltic 1998. gadā dibināts kā tirdzniecības uzņēmums, kas reklāmas materiālus un tehnoloģijas vietējā tirgū tikai piegādāja. Pēcāk radās iecere izmēģināt roku ražošanā, tāpēc iegādāta zeme Rīgā, Pļavnieku nomalē, kur tapa biroja ēka ar noliktavu. «Tolaik bija pietiekami, tagad sāk pietrūkt vietas. Zeme atļauj šeit attīstīties, bet tas ir investīciju jautājums,» norāda M. Dubra.
Vēlāk kompānija atvēra biroju Viļņā, sāka organizēt nozares forumus Latvijā, Lietuvā un Krievijā, jo klientiem trūcis informācijas par tehnoloģijām un jaunākajām iespējām. Pamazām tā sāka investēt aprīkojumā un pirms pieciem gadiem izveidoja ražotni Rīgas pievārtē, Ķekavas novada Daugmalē. Pieklusinātā režīmā pašlaik darbojas birojs ar diviem darbiniekiem Ukrainas galvaspilsētā Kijevā – rosību tajā nomainījis politiskās krīzes radīts panīkums. Iepriekš Latvijas kompānija kā vienīgā Ukrainā, arī Lietuvā un Latvijā, izplatījusi japāņu zīmola Roland tehniku.
«Investīcijas ir nebeidzamas, un uzņēmumam ir būtiski, ka strādājam bez ārējiem investoriem, attīstoties lielākoties no savas peļņas,» vērtē M. Dubra. Trīs gados uzņēmums investējis vairāk nekā 200 tūkst. eiro, aprīkojot Daugmales ražotni ar Baltijā modernākajām iekārtām pilna cikla pašlīmējošo materiālu izgatavošanai. WMT Baltic vienā ražošanas ciklā apvienojis ražošanu, aizsargpārklājumu uzklāšanu un griešanu vajadzīgajā formātā.
Pašlaik ražotnes deviņi darbinieki ir noslogoti divās maiņās, stāsta ražošanas vadītājs Jevgēnijs Tarakanovs, un diennaktī izgatavo vairāk nekā 13 tūkst. m2 materiāla. «Šādā tempā strādājot, trīs dienas var saražot produkciju, lai piekrautu pilnu kravas automašīnu.» Eksports veido 65% no apgrozījuma. Primārais eksporta tirgus ir Krievija, kā arī Baltkrievija un Ukraina, kam seko Lietuva un Igaunija.
Visu rakstu Steidz aizpildīt nišas lasiet 3. decembra laikrakstā Dienas Bizness.