Ķīniešu kārumnieku vairāk nekā miljards dolāru gadā vērtie tēriņi par šokolādi ir labs iemesls pacīnīties arī «dārgā gala» ražotājiem. Turklāt apstiprinās arī paruna, ka apetīte aug ēdot.
Turku Yildiz Holding pēdējos piecus gadus piederošais beļģu luksus šokolādes zīmols Godiva paziņojis, ka plāno dubultot līdz 30 savus boutique veikalus Ķīnā. Šim tirgus segmentam līdz 2014. gadam tiek paredzēts 11% pieaugums gadā. Godiva vien šogad Ķīnā tirgosies jau 10 pilsētās, un tuvāko četru gadu laikā smalko veikalu skaitu plānots vairot līdz simtam.
Līdz šim Godiva Āzijā vislabāk klājies Japānā, kas aizvien paliek tās otrs lielākais tirgus pēc ASV. Klātbūtni Eiropā šokolādes pats ražotājs raksturo «samērā pieticīgu». Eiropā tā visvairāk pārstāvēta dzimtajā Beļģijā un Lielbritānijā. Ķīnā šokolādes izstrādājumu tirgū lielākais spēlētājs ir amerikāņu Mars ar Dove tumšo šokolādi, kam seko itāļu Ferrero (ar Nutella šokolādes krēmu) un vietējais Le Conte. Zīmīgi, ka šai segmentā pat vietējais ražotājs devis priekšroku attīstīt zīmolu franču valodā, kas liek domāt, ka prestiža pievienotā vērtība šokolādei Ķīnā ir jo nozīmīga. Tas savukārt ir svarīgi Godiva visai «sālītajām» saldumu cenām – tās asorti kompānijas Ķīnas mājaslapā maksā 1350 juaņas jeb gandrīz 120 latus, bet 24 trifeļu kolekcija – gandrīz 60 latus.
Interesanti, ka atšķirībā no tradicionālajiem šokolādes tirgiem rietumos, kur lielāks ir piena šokolādes noiets, Ķīnā vairāk iecienīta ir tumšā. Tiek uzskatīts, ka tas ir dēļ šim produktam piemītošā veselīgās pārtikas tēla, kas iezadzies pat popkultūrā (burvju brīnumzēnam Harijam Poteram stresa situācijā dod našķi – šokolādes vardi). Tieši tumšā šokolāde saprātīgos daudzumos tiek uzskatīta par sirds veselības vairotāju, stresa noņēmēju un afrodiziaku.