Ķīpsalā jahtu piestātnes un krasta nostiprinājumu izbūve rit pilnā sparā 

Rīgas Brīvostas teritorijā Ķīpsalā turpinās 2012. gada rudenī uzsāktā Daugavas krasta nostiprinājumu renovācija, kā arī jahtu piestātnes izbūve.

Gunta Kursiša, 2013. gada 27. jūnijs plkst. 9:05

Ķīpsalas krasta nostiprinājuma kopējais garums, kas atrodas Rīgas brīvostas teritorijā, ir 1,8 km, un nostiprinājumu renovācijas darbiem kopumā paredzēti 1,4 miljoni latu, Db.lv stāstīja Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Anita Leiškalne. Viņa skaidroja, ka pašlaik ir pabeigti nostiprinājumu renovācija aptuveni 250 metru garumā.

Aptuvenās jahtu ostas izveidēs izmaksas ir nedaudz vairāk par 900 tūkstošiem latu.

Ķīpsalas kreisajā krastā paredzēts izveidot jahtu piestātni, pēc krasta nostiprinājumu renovācijas – esošo nostiprinājumu bojāšanās apturēšanas, izbrukušo vietu atjaunošanas un nogāžu nostiprināšanas -  gar Daugavu tiks izveidota promenāde.

Posmā no Balasta dambja nama Nr. 42 līdz Enkuru ielai krasta nostiprinājums ir salīdzinoši labā stāvoklī. Šajā posmā paredzēts saglabāt esošo krasta nostiprinājumu konfigurāciju, ar laukakmeņiem uzpildot izbrukušās vietas. Virzienā no Enkuru ielas uz Ķīpsalas lejteci krasta nostiprinājums ir ievērojami bojāts. Šajā posmā nepieciešams veikt koka pāļu nostiprinājuma atjaunošanu, kā arī atsevišķās vietās veikt laukakmeņu krāvuma atjaunošanu visā nogāzes augstumā, informē Brīvsotas pārvaldes pārstāvji.

Gar Ķīpsalas krastu ieguļ grunts slāņi ar atšķirīgiem fizikāli mehāniskiem rādītājiem, pie tam atsevišķos posmos ir dūņām piesātinātas gruntis un dūņu noguluma starpkārtas, ar mazu nestspēju, tāpēc izveidoti vairāki pāļu nostiprinājuma tipi, kas paredzēti izbūvei dažādos dziļumos.

Lai nodrošinātu ilgāku jauno koka pāļu kalpošanas laiku, tiek izmantots svaigi cirsts, mizots priedes koks, pāļu diametrs ir 20-25 cm.

Visā Brīvostas teritorijā esošās Ķīpsalas krasta nogāzes nostiprinājuma posmā būtiski remonta darbi nav veikti kopš pagājušā gadsimta sākuma.

Rekonstrukcijas darbu veicējami a/s BMGS stiprināšanas darbi būs jāpabeidz līdz 2014. gada 31. oktobrim. Tehnisko projektu izstrādāja SIA Inženieru birojs Kurbada tilti.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 24. aprīlis plkst. 16:39

Šonedēļ būvkompānija BMGS reģistrējusi jaunu komercķīlu, liecina paziņojums Lursoft....

2013. gada 24. aprīlis plkst. 12:03

«Akciju sabiedrībai BMGS nepastāv neviena Maksātnespējas likumā noteiktā maksātnespējas...

2013. gada 23. aprīlis plkst. 17:52

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosinājusi Latvijas būvfirmas AS BMGS maksātnespējas lietu,...

2013. gada 21. marts plkst. 7:50

Klaipēdas ostas infrastruktūrā šogad paredzēts ieguldīt vairāk nekā 80 miljonus latu, saasinot...

2013. gada 15. marts plkst. 13:10

Ministriju pārstāvji grib atlaist Rīgas brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...