Citas ziņas

Klases bandīts - pilna intervija ar Tele2 valdes priekšsēdētāju Valdi Vancoviču

Ieva Nora Fīrere, 28.03.2010

Jaunākais izdevums

Knapi sākušam Tele2 valdes priekšsēdētāja dzīvi Valdim Vancovičam jau jātaisnojas par zaļu un dzeltenu plastilīna cilvēku gaitām. LD satiek mobilā operatora jauno šefu uz deviņiem ašiem jautājumiem - par reklāmistiem kā ieguvējiem, par švako biznesa klientu segmentu un tehnoloģijām nākotnē.

Gada sākumā pārnākot uz Tele2 valdes priekšsēdētāja pozīciju, iepriekšējais Lattelecom tehniskais direktors Valdis Vancovičs nonāca uz svārstīga klāja. Nepietiek ar to, ka industrija pati par sevi izceļas ar dinamiskumu. Izaicināšanas politika izvirzīta otra lielākā mobilo sakaru operatora vērtību priekšgalā, un V. Vancovičs, lai gan vēl bikls jaunieņemtajā amatā, piekrīt, ka Tele2 ir klases nerātņa tēls, un sola šo rokrakstu turpināt.

Pagaidām izskatās, ka vienīgie ieguvēji no plastilīna cilvēciņu kariem ir reklāmu autori - DDB vienā pusē un Ēriks Stendzenieks otrā. Aģentūrām tas ir garantējis ienākumus, patērētājam - drīzāk sajaucis galvu. Kāds precīzi ir Tele2 ieguvums no kampaņas?

Mēs tikām nolikti lomā, kur nācās ātri reaģēt uz LMT uzbrukumu Zelta zivtiņai - es nevaru uzņemties morālo atbildību par strīdu. Mēs nevarējām pieļaut, ka mūsu klientus maldina - arī mēs taču varētu paņemt visdārgāko konkurentu tarifu un salīdzināt to ar savu viszemāko, bet tas nebūtu korekti. Laiks gan bija visai ierobežots, tādēļ arī izvēlētie līdzekļi - radikāli. Taču uzskatu, ka rīkojāmies pareizi. Rezultātā izdevās atjaunot informācijas līdzsvaru, kas nepieciešams mūsu klientiem. Ja runājam par ieguvējiem un zaudētājiem, uzskatu, ka Tele2 šajā lietā ir morālais ieguvējs. Turklāt publikai bija interesanti, saņēmu pats gan komentārus, gan jautājumus par to, kas tur īsti notika. Reklāmas tirgū tas bija notikums. Taču nedomāju, ka šī lieta būtiski sakustinās telekomunikāciju tirgu, neredzam nekādu būtisku kustību tirgus daļās.

Kopš pērnā gada Tele2 ir dabūjis nestandarta mārketinga paņēmienu piekopēja zīmogu. Cik tālu reklāmā esat gatavi iet? Un kas ir tās reklāmistu idejas, kurām tomēr esat pateikuši nē?

Protams, ir bijuši gadījumi, ka sakām nē, arī manā praksē šī gada laikā. Redziet, mēs esam izaicinātāji, strādājam ar netradicionālākām metodēm un nemitīgi pārsteidzam klientus, tāpat kā potenciālos klientus. Pie tā arī pieturēsimies, protams, ievērojot ētikas normas. Nav gan izslēdzams, ka kaut kur kļūdīsimies.

Izklausās pēc klases neklausīgā skolnieka, kas mācās labi, bet vienalga mācībspēkiem sāp galva.

Tas ir stipri precīzs salīdzinājums, kas labi atbilst Tele2 filozofijai. Vienmēr esam bijuši izaicinātāji.

Par spīti apjomīgajām kampaņām pirms kāda laika, korporatīvo klientu segments Tele2 vēl aizvien nav nesis prāvus augļus. Kāpēc tā?

Ap 2005. gadu sākām nopietnāk pieiet biznesa klientiem, šobrīd mums ir 16 tūkstoši dažādu organizāciju, un pie šī sasnieguma neapstāsimies. Pagaidām turpinām pārkārtot darbību un biznesa klientu apkalpošanu tā, lai šo portfeli audzētu - nopietnu pieaugumu redzēsim jau līdz gada beigām. Nav noslēpums, ka mūsu cenas šajā segmentā ir vidēji par 15-25% zemākas nekā citiem operatoriem, un daudzi atzīst, ka labprāt nāktu pie mums, lai ietaupītu, bet viņus saista dažādas ilgtermiņa vienošanās. Daudzi tirgū patlaban jūtas kā gūstekņi, jo, mainot operatoru, iestājas finansiālas sekas, kas pārsniedz ieguvumu. Pērn mēs sākām runāt par to, kādēļ valsts iestādes nerīko konkursus par telekomunikāciju pakalpojumiem. Daudzas iestādes pēc tam sarosījās, bet jāteic, ka vēl arvien redzam kuriozus gadījumus, kad konkurss pēc mūsu piedāvājuma iesniegšanas vienkārši izčākst, tam nav rezultātu.

Uzņēmumā jūs esat jaunpienācējs, turpretim telekomunikāciju nozarē - sens spēlētājs. Sakiet, cik lielā mērā pats esat tehnoloģiju cilvēks? Kuras no inovācijām šajā jomā lietojat?

Lai gan varu lepoties gan ar biznesa, gan telekomunikāciju tehnisko izglītību, ikdienā es neesmu tehnoloģiju frīks. Protu apieties gandrīz ar jebkuru tehnoloģisko instrumentu, bet mans pašmērķis nav iedziļināties niansēs un tās izmēģināt.

Kāda ir jūsu vīzija par tehnoloģiju attīstību tuvākajā desmitgadē? Ko Valdis Vancovičs darīs savā mobilajā telefonā 2020. gada martā?

Jābūt diezgan iedomīgam, lai apgalvotu, ka zina, kas notiks ar tehnoloģijām tuvākajos desmit gados. Runāt varam par tuvākajiem diviem trim. Lietas varētu centrēties ap gudriem telefoniem, faktiski nelieliem datoriem, kam ir sakaru funkcijas. Tāpat būs ļoti strauji augošs datu apjoms mobilās telekomunikācijas tīklos. Paredzu, ka jau šīgada beigās datu plūsmas apjoms pārsniegs balss plūsmas apjomu. Tāpēc nākamā nepieciešamā lieta ir operatoru sadarbošanās.

Atkal nonākam līdz plastilīna cilvēciņiem - tā ir grūti nosaucama par labu sēklu sadarbībai.

Taču aiz kadra paliek ļoti daudz gadījumu, kur operatori sadarbojas - asociācijā, likumdošanā, infrastruktūras jomā.

Finišā gribēju vaicāt - kamēr krīzes laikā telekomunikāciju nozare ir izglābusi reklāmas industriju, kas būs tas, kas izglābs Latvijas ekonomiku?

Cilvēku uzņēmība kopā ar pārdomātu, gudru ilgtermiņa darbību no valsti pārvaldošajām institūcijām, lai radītu drošu vidi uzņēmumu un indivīdu iniciatīvas izpaušanai. Risinājuma trijās minūtēs nebūs, šeit jārunā par sarežģītas sistēmas, vesela organisma radīšanu. Un mums nav jābūt pārmērīgi lepniem, vienkārši smagi jāstrādā.

No kura gala lai sāk?

No jebkura!

CV

Valdis Vancovičs

▶ Dzimis 1968. gadā

▶ Gandrīz 18 gadu ilga pieredze telekomunikāciju nozarē. Savu karjeru sācis 1992. gadā Valdības sakaru centrā, savukārt no 1994. gada strādājis SIA Lattelecom dažādos vadošos amatos. Kopš 2004. gada darbojies uzņēmuma Lattelecom valdē kā atbildīgais par tehniskajiem un tīkla darbības jautājumiem. Viņa pārziņā bijuši tādi svarīgi projekti kā sakaru tīkla modernizācijas sekmīga īstenošana, jaunu tehnoloģiju izvēršana, sakaru tīkla uzturēšanas struktūru reorganizācija, izveidojot meitasuzņēmumu, starpvalstu optisko savienojumu izveidošana, efektivitātes uzlabošana un citi stratēģiski svarīgi jautājumi. Tele2 valdes priekšsēdētāja amatā 2010. gada

1. janvārī

▶ 2003. gadā V. Vancovičs ar izcilību absolvējis IEDC vadības skolu Slovēnijā (International Executive Development Center – Bled School of Management), iegūstot uzņēmumu augstākās vadības MBA grādu. Iepriekš

V. Vancovičs studējis Rīgas Tehniskajā universitātē, iegūstot maģistra grādu telekomunikācijās (1997. gadā).

▶ Precējies, ģimenē aug trīs bērni.

Avots: Tele2

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 AB grupa paziņojusi, ka būtiski paplašina sava informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju (IT&T) ārpakalpojumu centra Tele2 Shared Service Center darbību Latvijā. Turpmāk Tele2 Shared Service Center bez IT&T pakalpojumiem nodrošinās arī finanšu pārvaldību, kas līdz šim bija Tele2 AB grupas viena no darbības funkcijām Zviedrijā.

Tele2 Shared Service Center 460 darbinieki birojā Rīgā nodrošina IT&T pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

«Mūsu mērķis ir Tele2 Shared Service Center izveidot par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru, un finanšu pārvaldības funkcijas pievienošana ir būtisks solis šī mērķa sasniegšanā. Esmu pārliecināta, ka kopīgiem spēkiem ar Latvijas EY ekspertiem mēs izveidosim pasaules līmeņa finanšu ārpakalpojumu centru,» saka Tele2 AB grupas finanšu direktore Alisone Kirkbī (Allison Kirkby).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noturētos strauji mainīgās nozares priekšgalā, Tele2 grupa ieviesīs jaunu uzņēmuma darbības stratēģiju, piesaistot partnerus un izveidojot jaunas darbības jomas uzņēmuma IT un tīkla sistēmu infrastruktūrā.

Šo izmaiņu ietvaros vairākas Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) funkcijas tiks nodotas partneriem, ļaujot Tele2 fokusēties uz lielāku automatizāciju un digitalizāciju uzņēmumā. Izmaiņas stāsies spēkā pēc pārejas perioda, 2018. gada 1. maijā.

Tele2 SSC vēl aizvien būs svarīga Tele2 grupasIT stratēģijas sastāvdaļa, taču tiks veiktas izmaiņas tā darbībā. Projektu kontrole un stratēģija paliks Tele2 pārvaldībā, taču vairāki ar IT saistīti pienākumi tiks nodoti Tele2 partneriem,lai izmantotu viņu darbības mērogu, pieredzi un ekspertīzi. 285 no esošajiem Tele2 SSC darbiniekiem tiks aicināti turpināt savu karjeru pie Tele2 izvēlētiem stratēģiskajiem partneriem. Būtiski akcentēt, ka šo pārmaiņu dēļ darbinieki netiks atlaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 no 1.jūlija veiks fiksēto tarifu pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums klientiem.

Paziņojumā, kas publicēts arī uzņēmuma mājaslapā, uzskaitīti Tele2 sasniegumi, pieminēts lieliskais serviss, visplašākais pārklājums ātram mobilajam internetam Latvijas reģionos un tikai paziņojuma beigās aiz informācijas, ka no 1.jūlija tiek samazinātas viesabonēšanas cenas, pieminēts par jaunām cenām tarifu plāniem Nr.3, Nr.5 un Zelts.

Salīdzinot esošos tarifus ar plānotajiem, Nozare.lv aprēķini liecina, ka tarifu plāns Nr.3 sadārdzināsies par 16,9%, Nr.5 - par 12,37%, bet Zelts - par 5,45%. Operators vēstulē klientiem nav norādījis, ka tarifi tiks pacelti, bet samazinātiem burtiem vēstules beigās devis iespēju atkāpties no līguma bez sodanaudas līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai, iesniedzot rakstisku iesniegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas līmenī servisa centru jomā Latvija vairāk konkurē ar Lietuvu; Tele2 Shared Service Center turpinās audzēt darbinieku skaitu

Lai gan publiskajā telpā ir salī- dzinoši maz informācijas par servisa centriem, tomēr šī joma Latvijā attīstās pietiekami strauji un, atverot darba sludinājumu portālus, ir redzams diezgan daudz vakanču. DB uzmanību pievērst šim segmentam aicināja jau iepriekš, piemēram, 02.06.2011. gada publikācijā, un kopš tā laika Latviju par savu mājvietu šajā jomā ir noskatījuši vairāki šāda veida servisa centri. Tai skaitā Statoil Fuel & Retail Biznesa centrs, kas izveidots ar mērķi atbalstīt uzņēmumu, sniedzot tam finanšu, personāla administrācijas un citus pakalpojumus visu astoņu valstu (Dānijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Baltijas valstu, Polijas un Krievijas) birojiem, kur pārstāvēts uzņēmums. Priekšrocības servisa centru izveidei ir vairākas, galvenokārt tiek minēts darbinieku strādīgums, profesionalitāte, infrastruktūras pieejamība, izmaksas, kas salī- dzinājumā ar Skandināviju ir zemākas, kā arī ir saprotama mentalitāte un kultūra. Tiesa, reizēm tas izraisa diskusijas uzņēmumu mātes tirgū, ko intervijā DB (04.06.2015.) neslēpa Statoil Fuel & Retail (SF&R) Biznesa centra vadītājs Kristians Simensens Kjernsmo. «Ir bijuši strīdi, sevišķi ar Norvēģijas un Zviedrijas arodbiedrībām, jo paplašināšanās Rīgā faktiski nozīmē zaudētu darba vietu Skandināvijā,» teica K. S. Kjernsmo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 gada trīs ceturkšņos strādāja ar 967 milj. zviedru kronu (73,3 milj. Ls) apgrozījumu, kas ir par 23,7% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā laika posmā, liecina Tele2 finanšu pārskats.

Tostarp trešajā ceturksnī Latvijā Tele2 strādāja ar 23,6 milj. Ls apgrozījumu, kas ir par 11% mazāk nekā pirms gada, bet operatora EBITDA radītājs bija 7,5 milj. Ls, kas, salīdzinot ar pērnā gada trešo ceturksni, ir par 16% mazāk.

Tiesa, Tele2 pārstāvis DB atzīmē, ka Tele2 deviņu mēnešu apgrozījums Latvijā latos attiecībā pret pagājušā gada deviņiem mēnešiem ir samazinājies par 14,4%, bet EBITDA rādītājs par 17,6%. Tele2 grupas pārskatā Latvijas rezultāti ir norādīti zviedru kronās, līdz ar to samazinājums latos valūtas svārstību dēļ ir mazāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bite Latvija radušās aizdomas, ka Tele2 veic balss zvanu ierobežošanu no sava konkurenta Bite Latvija tīkla, atklāja Bite Latvija ģenerāldirektors Freds Renčaks.

Pēdējās dienās uzņēmuma darbiniekiem bijušas problēmas sazvanīt mobilā operatora Tele2 numurus, portālam apstiprināja arī valdes locekle Kristīne Britāne. Kā izrādās, Tele2 klienti, saņemot šos zvanus, sākumā dzird automātisku balss ziņojumu, ka, iespējams, viņiem zvana kāds reklāmas aģents un jāveic papildu darbība atbildēšanai.

Savukārt Tele2 atgādina, ka līdzīgu brīdinājumu ieviešanu Lietuvā savulaik esot uzsākusi Bite Lietuva, bet pēc varasiestāžu atzinuma par tādas rīcības pretlikumību esot bijusi spiesta no tā atteikties.

Latvijā notiekošo Tele2 skaidro ar centieniem pasargāt savus klientus no Bite Latvija agresīvā telemārketinga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 prezidents: ir sinerģijas iespējas starp LMT un Lattelecom

Sanita Igaune, 03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāli sinerģijas iespējas telekomunikāciju jomā ir ticamas un redzamas, tā DB norāda Zviedrijas telekomunikāciju uzņēmuma Tele2 AB Grupas prezidents un vadītājs Mats Granrīds.

Tīkla attīstība

Šobrīd Tele2 turpina infrastruktūras izvēršanu pārstāvētajās valstīs, piemēram, Kazahstānā, kompānijai ir plāni savu pakalpojumu portfolio un korporatīvo klientu segmentā. Baltijā kopumā Tele2 ir stabilas pozīcijas un M. Granrīds ir apmierināts ar operatora rezultātiem, neslēpjot, ka konkurence ir liela. Lai arī Latvija ir samērā maza valsts, Tele2 ir svarīgas kompānijas pozīcijas šajā tirgū. Arī ekonomiskā situācija Latvijā ir uzlabojusies, tomēr izaugsme nav strauja. Iepriekš daudz tika domāts par izmaksu samazināšanu, tomēr šobrīd būtu jādomā par izaugsmi, kur talkā var nākt inovācijas. Prakse rāda, ka valstīs, kur ir attīstīts telekomunikāciju tirgus, ir pozitīva korelācija arī iekšzemes kopprodukta (IKP) rādītājos, klāstīja M. Granrīds. Globālas tendences liecina, ka mobilo sakaru jomā akcents no balss un īsziņām tiek pārlikts uz datu pārraidi. Tas aizvien vairāk ir redzams arī mobilo sakaru operatoru tarifu plānos. Šāda tendence tiks turpināta arī nākotnē, norādīja M. Granrīds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tele2 AB» grupa 2017. gadā kļuvusi par viena no pasaules lielākā operatora «Vodafone» partneri Latvijā, kā arī Lietuvas un Zviedrijas tirgū. Šobrīd «Tele2» ir vienīgais oficiālais «Vodafone» partneris Latvijā un sniedz mobilo sakaru un interneta pakalpojumus globālo kompāniju filiālēm vietējā tirgū, informē «Tele2».

Jaunās partnerības ietvaros «Tele2» nodrošinās saviem starptautiskajiem korporatīvajiem klientiem Latvijā, Lietuvā un Zviedrijā arī pieeju dažādiem «Vodafone Global Enterprise» sniegtajiem pakalpojumiem.

«Plaša starptautiska saziņa mūsdienās ir nozīmīga daudziem sekmīgiem uzņēmumiem. Partnerība ar «Vodafone» ļauj mums sadarboties starptautisko korporatīvo klientu apkalpošanā, nodrošinot «Vodafone» mobilo sakaru un interneta pakalpojumus mūsu tirgos Zviedrijā, Latvijā un Lietuvā, tajā pašā laikā sniedzot iespēju saviem klientiem arī izmantot »Vodafone« globālos pakalpojumus. Šī ir sadarbība, kuru vēlamies attīstīt un kas dažu mēnešu laikā jau ir nesusi augļus,» stāsta Alisone Kirkbī (Allison Kirkby), «Tele2 AB» grupas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz gada beigām mobilo sakaru operators Tele2 plāno atjaunot 6 klientu apkalpošanas centrus visā Latvijā, investējot tajos vairāk nekā 300 tūkstošus eiro.

Pirmais klientu centrs pēc rekonstrukcijas Jelgavā, tirdzniecības centrā VIVO centrs ir atvērts un tajā ir ieguldīti 40 tūkstoši eiro.

«Līdz šā gada beigām plānojam vēl rekonstruēt mūsu centrus Jēkabpilī, Valmierā, Talsos, Ventspilī un Rīgā, tādējādi atjaunoti būs jau vairāk nekā puse no mūsu klientu apkalpošanas centriem. Arī nākamgad turpināsim modernizācijas darbus, jo katru mēnesi mūsu centrus apmeklē aptuveni 350 000 klientu un mums ir svarīgi, lai viņi pie mums justos ērti un gaidīti,» saka Dace Škrabe, Tele2 mazumtirdzniecības direktore.

Tele2 ir mobilo sakaru uzņēmums Latvijā un uzņēmuma klienti ir gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju. Tele2 nodrošina Latvijā 4G tīkla pārklājumu, kas ir pieejams 99% iedzīvotāju. Kopš Tele2 dibināšanas kapitālieguldījumi sakaru tīkla infrastruktūrā un klientu servisā pārsnieguši 260 miljonus eiro. Tele2 ir daļa no Tele2 AB grupas, kas ir viens no augušajiem telekomunikāciju uzņēmumiem Eiropā. Tele2 AB grupai ir 17 miljoni klientu astoņās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ «Tele2» veic pirmos mobilā sakaru tīkla un interneta ātruma testus, izmantojot operatora tīklā jau uzstādīto 5 G Ready Nokia Air Scale aparatūru un decembrī izlaisto oficiālo «Nokia» programmatūru, informē «Tele2».

«Tagad «Tele2» infrastruktūrā ir viss praktiski nepieciešamais, lai uzsāktu 5G mobilo sakaru tehnoloģiju darbu. Mūsu rīcībā ir sākotnēji nepieciešamā radiofrekvenču spektra josla. Oktobrī sākām aprīkot bāzes stacijas ar 5G Ready aparatūru un tagad ieguvām arī pēdējo svarīgo komponenti – īpašo «Nokia» programmatūru, kas palīdzēs 5G Ready aparatūrai parādīt uz ko tā spējīga. Jau pirmie testi uzrāda iepriekš neredzētus ātrumus, taču mēs turpināsim slīpēt tehnoloģijas, lai sasniegtu 1 gigabitu sekundē (Gbps),» stāsta «Tele2» valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

«Tele2» izdodas ar tirgū pieejamajām iekārtām uzrādījis tīklā vēl nebijušu ātrumu – 575 megabitus sekundē (Mbps).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 apgrozījums ceturksnī – 19,4 milj. Ls, EBITDA samazinās par 6,6%

Sanita Igaune, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī mobilo sakaru operators Tele2 strādāja ar 19,4 milj. Ls apgrozījumu, kas bija par 3,2% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā ceturksnī. Savukārt Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA bija 6,5 milj. Ls, samazinoties par 6,6%, salīdzinājumā ar to pašu ceturksni 2012. gadā. Tele2 EBITDA rentabilitātes rādītājs pirmajā ceturksnī bija 33,4%.

Tele2 norāda, ka, salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni, Tele2 klientu skaits šī gada pirmajos trīs mēnešos pieaudzis par 30 tūkst. Savukārt, salīdzinot ar pērnā gada nogali, kad Tele2 pulcēja 1,043 milj. klientu, pirmajā ceturksnī operatora klientu skaits ir samazinājies par 3 tūkst., jo šā gada 31.martā operatoram bija 1,04 milj. klientu.

Investējot vairāk nekā 1,1 milj. Ls, Tele2 šogad trijos mēnešos turpināja pērn iesākto sakaru tīkla modernizācijas projektu, tādējādi tuvojoties mērķim – nodrošināt ātrgaitas mobilā interneta pārklājumu 95% iedzīvotāju.

Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs atzīmē, ka arī turpmāk Tele2 fokuss būs vērsts uz labākā piedāvājuma kvalitātes un cenas ziņā nodrošināšanu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 no šodienas veiks fiksēto tarifu pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums klientiem.

Salīdzinot līdzšinējos tarifus ar jaunajiem, Nozare.lv aprēķini liecina, ka tarifu plāns Nr.3 sadārdzināsies par 16,9%, Nr.5 - par 12,37%, bet Zelts - par 5,45%.

Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis iepriekš skaidroja, ka cenu korekciju «tikai trīs tarifu plāniem košļājamās gumijas paciņas cenas apmērā, t.i., vidēji par 74 eiro centiem» esot bijis nepieciešams veikt, lai varētu turpināt investīcijas tīklā un lai klientiem piedāvātu jaunākās tehnoloģijas.

No cenu celšanas iegūtie līdzekļi tikšot ieguldīti tīkla investīcijās, uzsvēra Spoģis.

Viņš paskaidroja, ka nozares apgrozījums pēdējo piecu gadu laikā esot samazinājies par gandrīz trešdaļu, pie kā daļēji esot vainojami Eiropas Komisijas noteiktie samazinātie viesabonēšanas un starpsavienojuma tarifi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sešiem veiksmīgiem gadiem "Com Hem" un "Tele2" Grupas vadībā līdzšinējais uzņēmuma vadītājs Anders Nilsons (Anders Nilsson) izlēmis atstāt uzņēmumu.

Viņa vietā stāsies iepriekšējais "VEON" biznesa vadītājs un "Telenor Europe" vadītājs Hjēls Mortens Junsens (Kjell Morten Johnsen).

"Tele2" Grupas pašreizējais vadītājs Anders Nilsons jau šī gada sākumā uzņēmuma padomei norādīja, ka apsver iespēju atkāpties tiklīdz tiks izstrādāts pēctecības plāns un atrasts aizvietotājs.

Jaunais "Tele2" Grupas prezidents un izpilddirektors Hjēls Mortens Junsens darbu sāks 15.septembrī. Viņam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze telekomunikāciju nozarē, ieņemot arī vadošos amatus vairākos starptautiskos telekomunikāciju uzņēmumos.

"Pēc "Tele2" apvienošanās ar "ComHem" mums vēl ir priekšā dažādi iekšējie transformācijas procesi, tādēļ esmu ļoti priecīga, ka Hjēls Mortens Junsens ir piekritis pievienoties "Tele2". Viņa plašā līdera pieredze globālajā telekomunikāciju tirgū būs liela vērtība uzņēmumam," saka "Tele2" Grupas padomes priekšsēdētāja Kara Smita-Nustelinga (Carla Smits-Nusteling). "Vienlaicīgi vēlos pateikties Andersam Nilsonam par viņa ieguldījumu "Tele2" attīstībā. Viņa līderība ļāva īsā laikā veikt iespaidīgas izmaiņas uzņēmumā un nodrošināja nozīmīgu vērtību visām ieinteresētajām pusēm."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Unikālais Tele2 4G auto, kas pārvietojas interneta ātrumā, vienu nedēļu būs pieejams Taxify tīklā. To vadīs Tele2 darbinieki, kas šim nolūkam izgājuši īpašus taksometru vadītāju kursus, informē Tele2 pārstāvji.

Tele2 4G auto Taxify tīklā būs pieejams laikā no 12. līdz 19.jūlijam. Brauciena laikā pasažieri varēs uzzināt par unikālā auto vadības sistēmu un pieejamajiem mobilā interneta ātrumiem Rīgā un ārpus tās, kā arī iepazīties ar Tele2 darbiniekiem, kas ikdienā rūpējās par uzņēmuma tehniskiem un komunikācijas jautājumiem. Kopumā Taxify tīklā apmācības izgāja astoņi Tele2 komandas biedri, kas šajās dienās pārvadās pasažierus.

Kompānijā atgādina, ka unikālais 4G auto radīts, lai interesantā un radošā veidā parādītu sava plašā mobilā interneta tīkla iespējas Latvijas teritorijā. Automobiļa vadības sistēmu, ko kontrolē internets, nevis auto vadītājs, izstrādāja Tele2 sadarbībā ar inženieriem, un tā nemitīgi analizē konkrētajā vietā pieejamo 4G interneta lejupielādes ātrumu. Borta dators konvertē izmērīto interneta ātrumu no megabitiem sekundē uz kilometriem stundā, un attiecīgi automobiļa motora vadības bloks pēc saņemtās informācijas liek attīstīt noteiktu ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alisone Kirkbī (Allison Kirkby) ir ievēlēta par Tele2 AB grupas vadītāju, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tele2 AB grupas līdzšinējais vadītājs Mats Granrīds (Mats Granryd) pievienojies GSMA (Starptautiskā mobilo operatoru asociācija), kļūstot par tās ģenerāldirektoru.

Alisone Kirkbī Tele2 AB grupas vadītājas amatu ieņems no šā gada 1. septembra, savukārt Mats Granrīds turpinās darboties Tele2 AB grupā līdz šā gada 31. decembrim, nodrošinot veiksmīgu vadības pārmaiņu procesu.

«Mats Granrīds ir informējis Tele2 AB grupas padomi par vēlmi atkāpties no vadītāja amata un uzņemties jaunu profesionālu izaicinājumu. Tā kā padome savlaicīgi plāno vadības pēctecību, Alisone Kirkbī jau bija izvēlēta kā nākamā Tele2 AB grupas vadītāja gadījumā, ja Mats Granrīds nolemtu atkāpties no amata,» saka Maiks Partons (Mike Parton), Tele2 AB Direktoru padomes priekšsēdētājs. «Alisonei ir veiksmīga karjera ātrās aprites patēriņa preču nozarē, kā arī viņa ir darbojusies mediju, mazumtirdzniecības un telekomunikācijas nozarēs. Tā kā Tele2 AB grupa turpinās koncentrēties uz peļņas izaugsmi nozīmīgākajos tirgos, Alisone ar uzņēmumu pārvaldības pieredzi ir piemērots kandidāts uz Tele2 AB vadītāja amatu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn mobilo sakaru operatora Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA bija 34 miljoni eiro, kas ir par 17% mazāk nekā iepriekšējā gadā, informē kompānijas pārstāve Egita Māliņa.

Tele2 EBITDA rentabilitātes rādītājs bija 32% apmērā.

Pērnā gada beigās Tele2 klientu skaits bija 1,03 miljoni.

Tele2 apgrozījums 2013. gadā veidoja 106 miljonus eiro, kas ir par 10% mazāk nekā pirms gada.

Tele2 kopējie kapitālieguldījumi Latvijā pērn pieauga par 35%, salīdzinot ar gadu iepriekš, sasniedzot gandrīz 12 miljonus eiro. Lai piedāvātu jaunus pakalpojumus un pilnveidotu klientu servisu, Tele2 realizēja klientu apkalpošanas centru pārveides projektu, kā arī ieviesa jaunu klientu apkalpošanas sistēmu. Tele2 arī uzbūvēja sakaru tīklu, kas ļauj nodrošināt 95% iedzīvotāju ātrgaitas mobilo internetu un komercrežīmā sākt piedāvāt arī jaunāko mobilo sakaru tehnoloģiju 4G (LTE).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 AB grupa un Kazakhtelecom paziņo, ka ir panākta vienošanās par šo uzņēmumu mobilo sakaru komercdarbības apvienošanu Kazahstānā. Šis kopuzņēmums stiprinās abu uzņēmumu pozīcijas Kazahstānas tirgū, apvienojot Tele2 uzņēmumu Kazahstānā ar Kazakhtelecom mobilo sakaru operatoru Altel, informē uzņēmumā.

Jaunajam uzņēmumam būs vairāk nekā 5,6 miljonu klientu, un tā tirgus daļa būs aptuveni 22%.

Tele2 un Kazakhtelecom balsstiesības uzņēmumā būs attiecīgi 51 un 49 procenti, bet akciju sadalījums 49 un 51 procents. Tele2 saglabās uzņēmuma vadību. Darījums arī paredz, ka Tele2 izpirks Asianet piederošās 49% akcijas Tele2 Kazakhstan, uzreiz samaksājot 15 miljonus ASV dolāru, un vēlāk veicot maksājumus, kas atbilst 18% no kopuzņēmuma vērtības. Tādējādi, ņemot vērā veicamo maksājumu Asianet, Tele2 pilnībā apmaksātā daļa uzņēmumā būs 31% apmērā.

«Šis darījums dos iespēju mūsu klientiem iegūt piekļuvi Altel 4G tīklam, tādējādi no kopuzņēmuma izveides iegūs gan klienti, gan akcionāri,» norāda Tele2 AB grupas prezidente un vadītāja Elisona Kirkbija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora Tele2 zaudējumi sakaru pārtraukuma dēļ būs vairāki simti tūkstoši latu, atzina uzņēmuma komercdirektors Jānis Spoģis.

«Zaudējumu summa pašlaik vēl tiek precizēta, taču tie būs vairāki simti tūkstoši latu,» viņš sacīja.

Pēc Spoģa teiktā, patlaban notiek avārijas izmeklēšana, turklāt Tele2 sācis arī īstenot pasākumu plānu, lai līdzīgus notikumus nākotnē pilnībā izslēgtu. «Mūsu klienti var būt droši par sakariem,» uzsvēra uzņēmuma komercdirektors.

Viņš pastāstīja, ka 14.jūlijā klimata uzturēšanas sistēmas avārijas un tai sekojošā īssavienojuma un pārkaršanas dēļ pulksten 14.30 no ierindas izgāja taisngriežu sistēma, kas nodrošina centrāļu barošanu ar 48 voltu spriegumu. «Temperatūras signalizācija nostrādāja ar aizturi, par ko esam pieprasījuši paskaidrojumus klimata sistēmas piegādātājam,» uzsvēra Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 apgrozījums samazinās par 7,9% EBITDA peļņa pusgadā – 14 milj. Ls

Sanita Igaune, 19.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora Tele2 apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī sasniedza 20 milj. Ls, kas ir par 7,1% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) otrajā ceturksnī saglabāja rentabilitāti 35,3% apmērā un veidoja 7,1 milj. Ls.

Kopumā 2012. gada pirmo pusgadu Tele2 noslēdza ar 38,865 milj. Ls apgrozījumu, kas ir par 7,9% mazāk nekā pērn šajā pašā laika periodā. Tele2 peļņa no EBITDA šī gada pirmajos sešos mēnešos – 14,038 milj. Ls; rentabilitāte – 36,1%.

Tele2 klientu skaits otrā ceturkšņa beigās pieauga par 11 tūkst.; šobrīd kopējais Tele2 klientu skaits ir 1,021 milj. Sarunu minūšu skaita patēriņš, salīdzinot ar 2012. gada pirmajiem trim mēnešiem, otrajā ceturksnī Tele2 tīklā pieauga par 4%, īsziņu apjoms par 14%, bet izmantotais datu apjoms par 41%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zviedrijas Tele2 pērn samazinājusies peļņa

Jānis Rancāns, 27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas telekomunikāciju gigants Tele2 aizvadīto gadu noslēdzis ar tīro peļņu 3,26 miljardu Zviedrijas kronu (aptuveni 278 miljonu latu apmērā), liecina kompānijas pārskats.

Pārskatā par situāciju Latvijā, Zviedrijas kompānija norāda, ka, neskatoties uz konkurentu agresīvo cenu politiku, savas pozīcijas šeit izdevies noturēt, relatīvo kritumu pirmsapmaksas sektorā kompensējot ar pēcapmaksas segmentu.

Kompānija paredz, ka Latvijas tirgū būs stipras konkurences apstākļi arī šogad. Tele2 Latvijā strādāšot pie savas tirgus daļas aizstāvēšanas un palielināšanas. Viens no kompānijas trumpjiem, paralēli cenai, būšot pakalpojuma kvalitātes uzlabošana. Aizvadītajā gadā Tele2 Latvijā bijis 1,04 miljoni klientu, teikts pārskatā.

Salīdzinājumā ar gadu iepriekš, kad Zviedrijas Tele2 strādāja ar tīro peļņu 4,751 miljarda Zviedrijas kronu apmērā, pērn piedzīvots samazinājums. Tikmēr Tele2 peļņa no pamatdarbības jeb EBITDA pērn bijusi 10,960 miljardu Zviedrijas kronu apmērā, bet neto apgrozījums - 43,726 miljardu kronu apmērā. Gadu iepriekš Tele2 neto apgrozījums bija 41,001 miljardu kronu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tele2 4G auto vadītāji «taksistu» arodā piedzīvojuši daudz aizraujošu mirkļu

Dienas Bizness, 04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Unikālais Tele2 4G auto, kas pārvietojas interneta ātrumā, laikā no 12. līdz 19.jūlijam bija pieejams Taxify tīklā un šajā laikā auto vadītāji - Tele2 darbinieki - piedzīvojuši daudz aizraujošu mirkļu, biznesa portālam db.lv atklāja Tele2 mārketinga vadītāja Ilze Žukova.

Katrs no darbiniekiem dažādos veidos centās braucienus cilvēkiem padarīt aizraujošus, stāstot gan par to, kā auto darbojas, gan skaidrojot interneta ātruma mērīšanas principu, gan arī atskaņojot pasažieru izvēlētu mūziku vai pat cienājot ar šokolādi. «Piedzīvojām daudz aizraujošu mirkļu, bet man visspilgtāk prātā palikuši biznesmeņi no Pēterburgas, kurus nogādāju lidostā. Viņi ļoti priecājās par Latvijas kultūras vidi un neierasto, patīkamo pārvietošanos, solot noteikti vēl atgriezties. Tāpat noteikti jāatzīmē Tele2 4G braucienu uzsākšana Taxify tīklā, jo pirmajos braucienos pasažierus izklaidēja un tiem dzeju rakstīja Kaspars Breidaks. Par lielisku sacerējumu kāda pasažiere viņu laipni pacienāja ar kūkām,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tele2" klientiem, kuriem ir bezlimita pieslēgums un 5G tehnoloģiju atbalstoši viedtelefoni, ir iespējams izmantot "Tele2" 5G tīklu Zviedrijā – Stokholmā, Malmē un Gēteborgā.

Šāda iespēja pieejama, jo "Tele2 Latvija" un "Tele2 Zviedrija" vienojušies par 5G viesabonēšanas pakalpojumiem.

"Šis ir simbolisks nākamais solis 5G tehnoloģijas attīstībā, kuru esam spēruši kopā ar zviedru kolēģiem, piedāvājot mūsu klientiem 5G mobilos sakarus ārvalstīs. Tagad atliek tikai nogaidīt, kad situācija ar koronavīrusu Zviedrijā uzlabosies, lai brīvi varētu ceļot uz Zviedriju un pie reizes arī notestēt 5G tīkla jaudu," saka "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

"Lai arī 5G pārklājums Latvijā un daudzās citās valstīs vēl ir ļoti neliels, pakāpeniski attīstoties tehnoloģijām un tām kļūstot pieejamākām, arī pārklājums palielināsies. Taču ir skaidrs, ka tas nenotiks ātri un 4G vēl joprojām būs galvenais "darba zirgs" mobilo sakaru jomā," viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedierīču iegādes apjomi internetā palielinās, taču pircēju vidū aizvien bieži vērojams tā saucamais ROPO efekts, kad klients vispirms izpēta preci internetā un tad dodas to iegādāties klātienē

Lai panāktu maksimāli efektīvu klientu apkalpošanu, šos abus iepirkšanās veidus iespējams arī kombinēt, izmantojot katra tā priekšrocības, norāda uzņēmumu pārstāvji.

Kopumā iepirkšanās apjomi internetā pieaug – kā liecina dažādu starptautisko izpētes kompāniju dati, pasaulē kopējais interneta tirdzniecības apjoms šajā gadā varētu sasniegt 3,45 triljonus ASV dolāru, veidojot 13,7% no kopējiem pārdošanas apjomiem, savukārt prognozes liecina, ka līdz 2040.gadam šis īpatsvars varētu sasniegt aptuveni 95% no kopējiem tirdzniecības apjomiem. Tiesa gan, vien 2,86% no tirdzniecības mājaslapās noslēdzas ar darījumu.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, arī Latvijā pircēji aizvien biežāk priekšroku dod pirkumiem internetā - gada laikā mazumtirdzniecība internetā vai pa pastu augusi par aptuveni 15%. Kā norāda tirgus eksperti, nākotnē, augot cilvēku pārliecībai, šī tendence turpinās kļūt izteiktāka un preču iegādei aizvien biežāk tiks izmantots gan dators, gan viedierīces. No tā ieguvēji būs tirgotāji, kas padarīs iepirkšanos ērtu, sekos līdzi jaunākajām tendencēm un modernizēs savas mājaslapas, lai pircējs preci varētu atrast un aplūkot pēc iespējas ātrāk. Tomēr jāņem vērā, ka, neskatoties uz iespaidīgo statistiku, realitātē tradīcijas lauzt ir grūti, un aizvien liela daļa iedzīvotāju preci pirms iegādes vēlas aptaustīt klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 pēc rekonstrukcijas atklājis jauna koncepta centru tidzniecības centrā Dole investējot 36 000 eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tele2 paplašinājis centru, iekārtojot to pēc Latvijā radīta unikāla dizaina koncepta, un vienlaikus to arī tehnoloģiski aprīkojis. Paplašinot darbību radītas arī jaunas darba vietas.

Šogad Tele2 turpina esošo centru pārbūvi pēc jaunā, Latvijā radītā dizaina koncepta, kopumā investējot aptuveni 377 000 eiro. Šobrīd jaunais Tele2 centru koncepts jau ieviests 14 centros visā Latvijā. Pirmais jaunā koncepta Tele2 centrs tika atklāts pērnā gada augusta beigās Saldū.

Tele2 klienti ir gandrīz puse Latvijas iedzivotāju. Tele2 nodrošina Latvijā 4G tīkla pārklājumu, kas ir pieejams 99% iedzīvotāju. Kopš Tele2 dibināšanas kapitālieguldījumi sakaru tīkla infrastruktūrā un klientu servisā pārsnieguši 260 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2, kas šobrīd ir viens no Latvijas iedzīvotāju iemīļotākajiem mobilajiem operatoriem, ienāca Latvijas mobilo sakaru tirgū jau 2000. gadā un tūlītēji uzsāka jaunu valsts mobilo sakaru attīstības posmu, padarot šo iepriekš elitāro jomu pieejamu daudz lielākam iedzīvotāju skaitam. Šodien, sekojot līdzi jaunākajām tendencēm, uzņēmuma mērķis ir izmantot digitālās vides priekšrocības un nodrošināt viegli pieejamu informāciju un ātru atbalstu klientiem ērtā veidā, tostarp – savā mobilajā lietotnē Mans Tele2, kas tagad lietotājiem ir pieejama arī Huawei lietotņu veikalā AppGallery.

Mobilā vide kā izaugsmes stūrakmens

Mans Tele2 mobilās lietotnes ieviešanas process noritēja vairākos posmos. Kā stāsta Tele2 digitālās attīstības vadītājs Edgars Fortiņš, pirmais bija testa posms, kura laikā galvenais uzdevums bija pārbaudīt dažādus risinājumus un pakāpeniski audzēt lietotāju skaitu. “Otrais posms faktiski sākās šogad, kad investējām 150 000 EUR lietotnes attīstībā. Mūsu mērķis ir panākt, ka nākotnē aptuveni 20% klientu pašapkalpošanos veiktu aplikācijā,” viņš piebilst.

Tele2 mērķis nav visu klientu apkalpošanu novirzīt uz interneta vidi, jo savas priekšrocības ir arī apkalpošanai klātienē. Taču faktu, ka pēdējā pusgada laikā Mans Tele2 lietotāju skaits palielinājies par aptuveni 500%, nevar neņemt vērā. “Protams, ka lietotāju skaita strauju pieaugumu ietekmēja arī pandēmija un tas, ka gandrīz divus mēnešus mūsu klientu apkalpošanas centri bija slēgti, taču varam novērot, ka arī pēc klientu centru atvēršanas mūsu lietotāji turpina aktīvi izmantot mobilo lietotni un novērtē tās sniegtās iespējas un pieejamos pakalpojumus,” komentē E. Fortiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru