Pārtika

Kliedēs miglu par alkohola sastāvu

Raivis Bahšteins, 20.04.2015

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Drīzumā alkohola etiķetes saturēs vairāk informācijas; lai arī neliels, tas tomēr būs slogs ražotājiem – tā plānotās izmaiņas vērtē nozare

Patērētājiem ir skaidrs, ko satur pudele sulas vai limonādes, bet paliek noslēpumā tītas viskija un pārējo alkoholisko dzērienu sastāvdaļas. Ar šo situāciju nav mierā Eiropas patērētāju organizācija BEUC.

Organizācijā norāda, ka daudzi varētu būt pārsteigti, ja uzzinātu, ka puslitrs alus satur aptuveni 220 kaloriju – tikpat daudz kā šokolādes tāfelīte. Informācijai par uzturvērtību un pilnam sastāvdaļu sarakstam, ietverot pārtikas piedevas un konservantus, vajadzētu kļūt par obligātu alkohola marķējumā, lai palīdzētu patērētājiem izvēlēties, ko un cik daudz dzert, uzskata organizācijā.

Diskutējot par to, vai nepieciešams uz alkoholisko dzērienu iepakojuma izvietot informāciju par uzturvielām un sastāvu, vispirms jānodala trīs jomas: alus, vīna un stipro alkoholisko dzērienu ražošana, uzskata Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Andrejs Strateičuks.

«Šī informācija būs bez pievienotās vērtības, jo degvīns jau nav šokolāde,» uzskata A. Strateičuks. Iestrādāt papildu informāciju par uzturvērtību etiķetēs problēmas nesagādātu, «bet vai tas ir nepieciešams? Turklāt tas būtu papildu slogs legālajiem uzņēmējiem, bet ne melnajam tirgum. Ražošanas procesa izmaksas nedaudz sadārdzināsies, bet efekta un jēgas nebūs nekādas,» norāda A. Strateičuks. Degvīna sastāvā specifisku vielu nav. LANA būtu pret jaunām prasībām tikai tāpēc, ka tās kļūtu par iemeslu nelielam produkcijas sadārdzinājumam, turklāt apgrūtinot ražotājus. «Neticu, ka parastam lietotājam šī informācija kaut ko izteiks,» saka A. Strateičuks. Viņš norāda, ka vairāki Latvijas alkohola ražotāji pašlaik uz iepakojuma jau norāda sastāvu. «Šķiet, šīs jezgas kājas aug no vīna industrijas, jo vīnam pievieno īpašas vielas, piemēram, sulfītus. Tomēr tā pavēršana uz visām nozarēm nav pareiza,» atzīmē A. Strateičuks.

Plašāk lasiet rakstā Kliedēs miglu par alkohola sastāvu pirmdienas, 20. aprīļa, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!