Ko jaunais gads nesīs sūtījumu piegādēs? 

Latvijā un pasaulē turpinās strauja e-komercijas attīstība, un aizvadītais gads nav bijis izņēmums. Pieaugot sūtījumu apjomiem un mainoties klientu paradumiem, palielinās pieprasījums pēc dažādiem inovatīviem piegādes risinājumiem. Arī 2019. gadā varam gaidīt turpinājumu piegāžu modernizācijai un rūpēm par vidi.

Jānis Grants - DPD Latvija valdes priekšsēdētājs, 28.1.2019

Foto: LETA

Kā rāda DPD grupas veiktais pētījums, tikai 7,3% no Latvijas iedzīvotāju kopējā pirkumu skaita aizvadītajā gadā veikti tiešsaistē, tikmēr vidējais rādītājs Eiropā ir 11,5%. Neraugoties uz iepirkšanās paradumu atšķirībām Eiropas mērogā, 2018. gads sūtījumu piegādātājiem Latvijā ir bijis veiksmīgs. Saskaņā ar DPD Latvija datiem, vietējo sūtījumu apjoms ir pieaudzis vairāk nekā par 10% salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Vienlaikus būtiska pērn Latvijā saglabājās to tiešsaistes pircēju daļa (ap 28%), kuri preču iegādē dod priekšroku ārvalstu interneta veikaliem, piemēram, AliExpress, eBay, Amazon, Asos un citiem. Tiešsaistes pirkumu attīstība savukārt veicina pieprasījumu pēc arvien pieejamākiem un mūsdienīgākiem piegāžu pakalpojumiem.

DPD Latvija piegāžu tīklā pērn turpināja augt sūtījumu skaits gan uz automatizētajiem paku termināliem jeb Paku Skapjiem, kuros sūtījumu var saņemt 24/7, gan uz Paku Bodēm, kuru vidū ir degvielas uzpildes stacijas un citas tirdzniecības vietas. Nemainīgi augsta popularitāte ir preču piegādēm uz saņēmēja adresi, un šo pakalpojumu aktīvi izmanto cilvēki, kuri iegādājušies apjomīgākus pirkumus. Vidējais sūtījumu svars laika posmā no 2012. gada līdz 2018. gadam ir pieaudzis vidēji par 65%. Ja iepriekš mūsu klienti nosūtīja salīdzinoši mazākas pakas, tad pēdējos gados vērojam, ka cilvēki aizvien vairāk novērtē kurjerpiegāžu ērtības, nododot mums lielākus un smagākus sūtījumus. Pašreiz vidējais sūtījuma svars ir aptuveni 15 kilogrami.

Ietekmes mazināšana uz apkārtējo vidi turpina ieņemt būtisku lomu piegādātāju ikdienā visā pasaulē.

Tāpat redzam, ka klienti novērtē iespējas mainīt plānoto sūtījuma piegādes laiku un adresi. Šāda funkcionalitāte ne tikai paaugstina apmierinātību ar piegādes kvalitāti, bet arī padara piegādes procesu efektīvāku, ļaujot izvairīties no atkārtotām piegādēm un taupīt resursus. Ietekmes uz apkārtējo vidi mazināšana turpina ieņemt būtisku lomu piegādātāju ikdienā visā pasaulē. Attiecīgi īpašu uzmanību veltām piegāžu procesā radīto CO2 izmešu daudzuma samazināšanai un arī šajā gadā testēsim un ieviesīsim videi draudzīgākus risinājumus. Tāpat, ņemot vērā nozares attīstības tempus un klientu prasības, 2019. gadā turpināsim attīstīt piegāžu tīkla infrastruktūru.

Tai pat laikā jāņem vērā, ka sūtījumu piegādes Latvijā ir cieši saistītas arī ar norisēm ārvalstīs. Tuvojoties Brexit termiņam, sūtījumu pārvadātāji šobrīd ir dažādu neskaidrību priekšā. Tā kā Latvijā ienākošo un izejošo sūtījumu apmēri uz Apvienoto Karalisti pieaug katru gadu, izmaiņas attiecībās un muitas procedūrās starp Eiropas Savienību un Apvienoto Karalisti var būtiski ietekmēt sūtījumu piegāžu ātrumu un izmaksas gala patērētājiem attiecībā uz visu izmēru sūtījumiem. Tādējādi piegāžu uzņēmumiem 2019. gadā jābūt gataviem gan jaunām iespējām, gan virknei izaicinājumu.

Tevi varētu interesēt

Sūtījumu pārvadātājs «DPD Latvija» paplašinājis Pickup piegāžu tīklu paku saņemšanai un...

Lai stiprinātu e-komercijas uzņēmumu tirgus pozīcijas par apvienošanos paziņojuši interneta veikala...

Uzņēmums DPD Latvija šovasar uzstādījis 21 jaunu automatizēto paku termināli jeb Paku...

«DPD Latvija» jūnijā uzstādījis septiņus jaunus automatizētos paku terminālus jeb paku skapjus...

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir publicējusi izvērstu skaidrojumu par esošo...

Savulaik kolēģis Igors Kasjanovs uzrakstīja lasītāju iemīļotu rakstu «Latvijā rūpniecība...

Neskatoties uz ekonomiskās situācijas pasliktināšanos citviet pasaulē, izaugsme Latvijā bijusi...

Jautājumi un padomi par to, kad gaidāma krīze, parādās arvien biežāk. Uztvere saasinās, jo...

Patēriņa cenu svārstības Latvijā turpina noteikt ārējie faktori, un straujais naftas cenu...

Līdz šim nodokļu vispārējais regulējums balstījās uz principu, ka vismaz vienā no...

Transporta un loģistikas, tajā skaitā tranzīta, nozare veido 20% no Latvijas iekšzemes...

Degvielas cenas, to kāpumi un kritumi ir bijis viens no apspriestākajiem tematiem...

Apritējuši pieci gadi, kopš Latvija ir pievienojusies eirozonai, un ir vērts atskatīties,...

Lai gan Latvijas vispārizglītojošajās skolās audzēkņu skaits ik gadu pārsniedz 200 000...