Tirdzniecība un pakalpojumi

Kosmētikai tērē maz

Anda Asere, 23.04.2018

Foto: freeimages.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā, liecina Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas apkopotie dati.

Arī salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu. Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro, rāda COLIPA Market Performance dati. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji – divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.

«Protams, izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja konkrētajā valstī. Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus. Arī Latvijā mēs biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējos gados,» norāda Ieva Plaude-Rēlingere, Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja.

Līdzīgi kā vidēji Eiropā, Latvijā lielākā produktu kategorija ir ādas kopšanas līdzekļi, bet mazāku īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.I. Plaude-Rēlingere teic, ka Eiropas iedzīvotāju pirktspēja un vēlme atlicināt līdzekļus kosmētikas iegādei ir liels kārdinājums ražotājiem, tādēļ konkurence par patērētāju prātiem un sirdīm Eiropā ir ļoti liela. Šajā tirgū konkurē ne tikai Eiropas ražotāji, bet arī citu pasaules reģionu kompānijas. Piemēram, 80% no sava eksporta ASV, Ķīnas un Japānas kosmētikas ražotāji novirza uz lielākajām Eiropas valstīm – Lielbritāniju, Franciju, Vāciju, Spāniju un Itāliju. «Atšķirīgā iedzīvotāju pirktspēja ir arī stimuls Latvijas kosmētikas ražotājiem doties ārpus Latvijas robežām un savu produkciju piedāvāt ārvalstu patērētājiem,» viņa saka.Asociācijas mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām. Tajā ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – Madara Cosmetics, Bio2You, Stenders, Kinetics Nail Systems, Cosmetic Lab un Ieva Plaude-Rēlingere.

Asociācijā pārstāvēto ražotāju kopējais apgrozījums ir vismaz 20 miljoni eiro, un aptuveni 80% no saražotās produkcijas asociācijas biedri eksportē.