Kosmētikas ražotājs Mara Naturals: Mūsu produktiem un sastāviem mēs neredzam konkurentus

2018. gada 28. jūnijs plkst. 7:31
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Zīmols «Mara Naturals» kosmētikas produktu ražošanu uzsāka pirms nedaudz vairāk nekā gada, taču tagad piedāvā jau 51 kosmētikas produktu, nesen laidis klajā jaunu produktu līniju un kaļ plānus par sava veikala atvēršanu, biznesa portālam Db.lv pastāstīja SIA «Mara Naturals» līdzīpašnieks Aivars Jermolovičs.

Uzņēmuma līdzīpašniekam, kurš kosmētikas ražošanas nozarē darbojas jau deviņus gadus, 2013. un 2014.gada mijā radusies ideja, ka savas zināšanas un pieredze jāiegulda latviskā zīmolā, kas būtu starptautiski labskanīgs un tajā būtu iestrādāts kods, kas saistītos ar Latviju. Tika uzstādīts mērķis,ka zīmolam jābūt individuālam, īpašam, atšķirīgam no tā, kas jau ir tirgus piedāvājumā.

«Lēnām būvējām un likām visu kopā, bet sarežģītākais bija mūsu pašu uzstādītie mērķi. Mēs gribējām atšķirties ar to, ka radīsim maksimāli dabīgu kosmētiku un uzstādījām sev ļoti augstus standartus, kas paša zīmola palaišanu aizkavēja par aptuveni divarpus gadiem. Mums jau bija radīts dizains, etiķetes, bet problēmas sagādāja receptūras. Izvēlējāmies produktus, kurus mēs vēlamies radīt, bet mēs uzstādījām augstāko mērķi – vēlamies izvairīties no sls, parabēniem, alergēniem, krāsvielām,» skaidro uzņēmuma līdzīpašnieks.

Pēc A.Jermoloviča teiktā, tās ir standarta vielas, ko izmanto kosmētikas ražotāji, bet pasaulē šobrīd ieplūst ļoti liels informācijas apjoms. Vielas, kuras klasiski bijušas kosmētikas sastāvā, piemēram, sls, kas ir putojošā viela, pētījumu rezultātā ilgtermiņā tiek atzīta par kancerogēnu.

Viņaprāt, produktam ir arī vizuāli labi jāizskatās, it īpaši, ja tie ir šķidrie produkti. Tiem ir jābūt caurspīdīgiem, jāpiemīt labai viskozitātei, patīkami jāsmaržo. Uzņēmuma līdzīpašnieks norāda, ka tieši šie ir iemesli, kāpēc ļoti daudzi ražotāji neizmanto caurspīdīgu iepakojumu, jo produkts var iekrāsoties vai palikt duļķains.

«Mara Naturals» piedāvā izstrādāt arī individuālus produktus pēc pieprasījuma, sākot no individuālas receptes, iepakojuma līdz pat etiķetei. Pēc A. Jermoloviča stāstītā, visa uzņēmuma komanda ir latvieši, kā arī visi kosmētikas produkti tiek ražoti Latvijā: «Neviens produkts netiek aizmuguriski no kaut kurienes importēts, kā to rāda pieredze ar mums zināmiem ražotājiem Latvijā. Tam pat nav nozīme, galvenais ir būt godīgiem pret sevi.»

«Mēs jau šobrīd esam radījuši nākotnes kosmētiku, jo citi zīmoli mainās un izņem kādu no tām lietām ārā, kuru mēs jau nelietojam. Tuvāko trīs līdz piecu gadu laikā pienāks brīdis, ka tas, ko mēs jau esam radījuši, būs standarts, jo informācijas apmaiņa notiek. Klients brīžiem ir zinošāks par industrijas pārstāvjiem,» novērojis «Mara Naturals» līdzīpašnieks.

Uz produktu etiķetēm ražotājs centies sniegt patērētājam maksimāli daudz informācijas par sastāvu un to, cik daudz dabīgas izcelsmes vielu ir produktā. «Mums nav, ko slēpt, un mums nav, par ko kaunēties,» uzsver A. Jermolovičs. Visas izejvielas tiekot iepirktas Eiropā, piemēram, Francijā, Vācijā, Anglijā un citur.

«Konkurētspējīgi ar mūsu produktiem ir dāņu ražotāji, taču, testējot šos produktus, sapratām, ka tomēr esam viņiem soli priekšā, jo viņu produkti ir par šķidru vai arī tiem ir nelāgs aromāts,» saka A. Jermolovičs.

Uzņēmuma pārstāvis stāsta, ka zīmola produktu dizains ieturēts minimālisma stilā un daudzos dominē melnā krāsa. Viņš novērojis, ka gan Latvijā, gan pasaulē ražotāji aizvien biežāk izveido melnas produktu līnijas, jo tas šobrīd ir trends.

Sākumā zīmola izstrāde virzījusies dažādos virzienos, bet uzņēmums sevi redz piederīgu ziemeļu valstij un tam patīk mierīgākas lietas - maigi aromāti, tekstūras, bez liekām krāsām. Produkti ir radīti ne tikai, lai kalpotu kā ādas mitrinātāji, barotāji vai pīlinga efekta veidotāji, bet arī mūsdienu patērētājiem, kas ir estēti. Viņaprāt, minimālismā ir unikalitāte.

Ilgs laiks pagājis līdz uzņēmuma īpašnieki nonākuši līdz zīmola nosaukumam. «Mēs vēlējāmies izmantot latviešu motīvu, bet tā, lai tas izietu pasaulē un būtu labi uztverams. Tā mēs nonācām pie vārda Māra. Māras krustu iekļāvām mūsu zīmola stāstā kā logo, jo tas simbolizē pilnu un noslēdzošu gadu, kas ietver sevī četrus gadalaikus. Mums ir četras līnijas un katra līnija ir paredzēta katram gadalaikam un ādas tipam. Katra oga vai zieds nāk no konkrēta gadalaika,» paskaidro A. Jermolovičs. Uz visiem produktu iepakojumiem attēlots Māras krusts vai Māras krusta turpinājums.

Attīstot zīmolu, tika meklēti dažādi aromāti un produktu līnijas. Pirmā produktu līnija sadalīta četrās ādas tipu grupās. Plūškoks – normālai ādai, rabarbers – jūtīgai ādai, mellene – kombinētai ādai un dzērvene – sausai ādai, taču uzņēmuma līdzīpašnieks norāda, ka teorētiski jebkurus produktus var lietot visi cilvēki. Katra līnija atšķiras ar to, ka katram ādas tipam izmantotas atšķirīgas eļļas un ekstrakti.

Šobrīd uzņēmums veic sertifikācijas dažādām pasaules valstīm. «Tas ir diezgan ilgs un smags process, jo katrā valstī ir savi noteikumi un sava dokumentācija. Ir valstis, kam nepieciešama sertifikācija, kas ilgst pusotru gadu, un tas prasa arī diezgan lielus līdzekļus. Komunicējam, sūtām paraugus, testa pasūtījumus veikaliem. Eiropas Savienības valstīs virzība ir ātrāka. Mēs konkrētajā tirgū nosakām pārdošanas mērķa cenu, bet šis nav masu produkts, kam būtu jāatrodas masu tirdzniecības veikalā. Šīm tirdzniecības vietām ir milzīgas akcijas, kas nosit produkta vērtību. Mūsu mērķis ir iet uz priekšu un attīstīt savus veikalus, veidot franšīzes piedāvājumu,» paskaidro uzņēmuma vadītājs.

«Mara Naturals» produkti jau tiek eksportēti uz daudzām pasaules valstīm, piemēram, Skandināvijas valstīm, Centrāleiropu, arī ārpus Eiropas Savienības. «Protams, ir skaisti runāt par Latvijas tirgu, bet eksports ir svarīgs. Mēs ejam uz priekšu, ir vairākas idejas, top jauni produkti.» Latvijā zīmola produkti pieejami dizaina, nišas produktu veikalos, kā arī latviešu produktu veikalos.

Uz jautājumu, kad zīmols plāno atvērt savu veikalu, uzņēmuma līdzīpašnieks nosaka: «Šobrīd tas ir ļoti sensitīvs jautājums, jo viss ir gatavs, lai to īstenotu, bet mēs vēl nosacīti audzējam muskuļus. Tajā pašā laikā, ja pie mums atnāktu sadarbības partneris, kurš ir gatavs darīt, tad mēs to esam gatavi realizēt pāris mēnešu laikā. Tas viss ir procesā un tuvākajā laikā arī īstenosies.»

Pēc uzņēmuma pārstāvja domām, Latvija ir maza valsts un konkurence šeit noteikti ir liela. «Šajā gadījumā mūsu produktiem un sastāviem mēs neredzam konkurentus. Te ir jautājums, cik izglītots ir patērētājs, kā viņš iepazīstas ar produktu, vai lec līdzi tikai un vienīgi mārketinga reklāmai, vai iedziļinās tālāk, ko viņš lieto. Katrā ziņā mēs neesam veidojuši nenormāli agresīvu kampaņu.»

Zīmols izveidojis ciešu sadarbību ar blogeriem un influenceriem, kuri testē «Mara Naturals» produktus un publiski raksta atsauksmes un sajūtas. A. Jermolovičs uzskata, ka tas ir jaunākais un labākais mārketinga veids. Tie ir gan dzīvesstila, gan uz kosmētikas industriju tendēti blogeri no visas pasaules, tomēr uzņēmums izvērtē, vai šie cilvēki atbilst zīmola konceptam.

Jaunākā zīmolam ir peonijas līnija, kurā radīti 10 produkti, piemēram, dienas un nakts krēms, sejas toniks, losjons rokām, ķermeņa sviesta krēms un citi. Pieprasījums pēc konkrētiem produktiem atšķiras atkarībā no tirgus, piemēram, latviešiem patīk rabarberu un plūškoka kosmētikas līnija, roku krēmi, saules aizsargkrēmi, pieprasīti arī produkti ar mellenēm.

Dalies ar šo rakstu