Tehnoloģijas

Krievija piemēro četru miljonu rubļu sodanaudu Twitter un Facebook

LETA--DPA, 14.02.2020

Jaunākais izdevums

Krievija piemērojusi četru miljonu rubļu (54 975 eiro) lielu sodanaudu sociālo tīklu uzņēmumiem "Twitter" un "Facebook" par personas datu likuma pārkāpumiem, vēsta Krievijas mediji.

Krievijas likums nosaka, ka personisku informāciju par Krievijas pilsoņiem drīkst glabāt tikai Krievijā.

Krievijas mediju uzraugs "Roskomnadzor" pieprasījis, lai "Twitter" un "Facebook" šā gada laikā nodrošina likuma ievērošanu.

Krievija par nepakļaušanos likumam pirms četriem gadiem aizliedza uz biznesu orientēto sociālo tīklu "LinkedIn".

Kritiķi ir nosodījuši šo likumu, uzskatot, ka tā patiesais mērķis ir ierobežot brīvību internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnā sparā turpinās ASV kompāniju iepriekšējā ceturkšņa peļņas paziņošanas sezona. Sociālo mediju uzņēmums "Twitter" spējis iepriecināt savus investorus paziņojot, ka pirmo reizi vēsturē tā ienākumi ceturksnī pārsnieguši apaļa miljarda ASV dolāru atzīmi (pieaugums par 11%).

Sajūsma bija vērojama arī akciju tirgū, un pieejamā informācija liecina, ka "Twitter" akcijas cena šīs ceturtdienas tirdzniecības sesijas sākumā varētu tikt tirgota aptuveni par 8% dārgāk. Jāteic, ka "Twitter" akcija cena kopš pagājušā gada sākuma pieaugusi par 11% (neskaitot šīs ceturtdienas potenciālo veikumu).

Tas nav daudz, ja salīdzina gan ar kopējo ASV akciju tirgu, gan citiem tehnoloģiju milžiem. Piemēram, "Facebook" akcijas cena kopš pagājušā gada janvāra palielinājusies uz pusi (un kopējā ASV akciju tirgus - gandrīz par trešo daļu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietne "Twitter" informējusi savus darbiniekus, ka viņi drīkst strādāt no mājām mūžīgi, ja vien vēlas, ziņo "BBC".

Šāds lēmums pieņemts, jo "Twitter" secinājusi, ka pasākumi, kas ieviesti līdz ar Covid-19 uzliesmojumu, ir bijuši veiksmīgi.

Vienlaikus "Twitter" norādījusi, ka ļaus darbiniekiem atgriezties arī birojā, ja viņi vēlēsies.

Šā mēneša sākumā "Google" un "Facebook" informēja, ka darbinieki var strādāt no mājām līdz gada beigām.

FOTO: Darbs no mājām - arī "Dienas Biznesā" 

Līdz ar koronavīrusa Covid-19 uzliesmojumu, arvien vairāk darba devēju aicina savus darbiniekus...

"Twitter" informējusi: "Pēdējie mēneši ir pierādījuši, ka mēs varam šādi strādāt. Tātad, ja darbinieki ir tādā amatā un situācijā, kas viņiem ļauj strādāt no mājām, un viņi vēlas to darīt, mēs to pieļaujam."

Šis "Twitter" paziņojums jau novērtēts kā pagrieziena punkts darba vides jomā.

"Twitter" arī norāda, ka pret tiem, kuri vēlas atgriezties birojā, uzņēmums būs pretimnākošs, tomēr būs jāievēro daži piesardzības pasākumi.

Sanfrancisko bāzētais uzņēmums visā pasaulē nodarbina vairāk nekā 4000 cilvēku.

Tas ļāva darbiniekiem strādāt no mājām kopš marta un negaida, ka biroji tiks atvērti ātrāk kā septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Svarīgākie notikumi finanšu pasaulē šonedēļ

Jānis Šķupelis, 30.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parādu nasta aug, un gaidāms jauns, pietiekami strīdīgs nodokļu vilnis.

1. Plāns "nākamās paaudzes ES"

Eiropas glābšanas nolūkiem iecerēts izdot arvien astronomiskākas summas, kas, šķiet, aug ja ne pa stundām, tad dienām. Vēl pirms neilga laiciņa Francijas un Vācijas vadītāji rosināja, ka visiem jau esošajiem individuālākiem un kolektīvākiem ekonomikas glābšanas plāniem pa virsu jāveido vēl papildu 500 miljardu eiro vērts kopējs palīdzības fonds, ko izdotu Eiropas Komisija (EK) un kopā garantētu Eiropas valdības.

Savukārt šonedēļ šo plānu jau līdz 750 miljardiem eiro "uzlaboja" tā pati EK, kura turklāt vēlas, lai 500 miljardi no šīs naudas valstīm tiktu piešķirti grantu veidā un atlikušie 250 miljardi - kādu daudzmaz klasiskāku aizdevumu veidā. Papildu šim - EK prezidente Urzula fon der Leiena arī paziņoja, ka nākamais septiņu gadu reģiona budžets būs 1,1 triljona eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla uzņēmuma «Facebook» vadītājs Marks Zakerbergs ceturtdien tikās ar ASV prezidentu Donaldu Trampu un Kongresa augšpalātas Senāta locekļiem, bet noraidīja aicinājumus sadalīt «Facebook» vairākos uzņēmumos.

Zakerberga vizīte notika laikā, kad «Facebook» saskaras ar daudzām regulēšanas un juridiskām problēmām tādos jautājumos kā konkurence, digitālais privātums, cenzūra un atklātība politiskās reklāmās.

«Facebook» preses sekretārs sacīja, ka sarunas daļēji fokusējās uz interneta regulējumu nākotnē.

Demokrātu senators Marks Vorners, kurš ir viens no vadošajiem ASV likumdevējiem digitālās drošības jomā, lika saprast, ka Zakerbergs tika lielā mērā uzklausīts.

Republikāņu senators Džošs Holijs, kurš ir izteikts «Facebook» kritizētājs, sacīja, ka viņš arī pēc «vaļsirdīgas sarunas» ar Zakerbergu vēl ir nobažījies.

«Es viņu izaicināju izdarīt divas lietas, lai parādītu, ka FB ir nopietna attieksme pret objektivitāti, privātumu & konkurenci. 1) Pārdot «WhatsApp» & «Instagram»; 2) Pakļauties neatkarīgam, trešās puses veiktam auditam cenzūras jomā,» tvītoja Holijs. «Viņš pateica «nē» abiem [priekšlikumiem].»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls "Twitter" pavēstījis, ka testēs jaunu funkciju, kas lietotājiem ļauj kontrolēt, kurš var atbildēt uz viņu ziņām, vai pilnībā bloķēt atbildes, ziņo BBC.

"Mēs vēlamies palīdzēt cilvēkiem justies droši, piedaloties "Twitter" sarunās," tas informē.

Šāds solis sperts laikā, kad sociālo mediju uzņēmumi izjūt arvien lielāku spiedienu risināt tā saucamās kiberhuligānisma problēmas. "Twitter" jau ieviesis funkciju, kas lietotājiem ļauj slēpt atbildes uz viņu tvītiem.

Par jaunās funkcijas testēšanu "Twitter" paziņojis izstādē "CES" Lasvegasā.

Jaunā funkcija, kas tiks testēta šā gada sākumā, ļaus lietotājiem atbildēm izvēlēties četrus atšķirīgus iestatījumus: atļaut atbildēt ikvienam; atļaut atbildēt lietotājiem, kuriem tiek sekots vai kuri ir pieminēti; atļaut atbildēt pieminētajiem cilvēkiem; neatļaut atbildes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot aptauju trīs sociālajos tīklos - "Instagram", "Facebook" un "Twitter" - "Dienas Bizness" guvis apstiprinājumu tam, ka darba devēji Latvijā ir pretimnākoši aicinājumam ļaut darbiniekiem strādāt no mājām.

Aptaujas rezultāti visās trīs interneta vietnēs ir lielā mērā līdzīgi. "Instagram" 64% aptaujāto norādīja, ka strādā attālināti no mājām, bet 36% - uz vietas darbavietā, "Twitter" - 56% aptaujāto strādā attālināti no mājām, bet 44% - darbavietā, savukārt "Facebook" 59% aptaujāto apstiprināja, ka strādā attālināti, bet 41% - joprojām dodas strādāt uz vietas.

Līdz ar Covid-19 uzliesmojumu, arvien vairāk darba devēju aicina savus darbiniekus veselības drošības dēļ palikt strādāt no mājām. Arī daudzi "Dienas Bizness" darbinieki savas un citu veselības drošības dēļ šobrīd strādā no mājām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook pārtrauks jūs izsekot, bet tikai tad, ja palūgsiet

Lelde Petrāne, 21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook atklāj, kādus datus tas apkopo par lietotājiem. Un daudziem var nepatikt tas, ko viņi redz, ziņo BBC.

Iespēja iestatījumos ar nosaukumu «Off-Facebook Activity» parādīs visas lietotnes un vietnes, kas sūta informāciju par jums sociālajam tīklam Facebook, kas pēc tam tiek izmantots, lai efektīvāk atlasītu reklāmas. Lietotājs varēs iztīrīt savu digitālo vēsturi un nepieļaut šādu izsekošanu nākotnē.

Pagaidām gan šīs iespējas ieviešana notiek ļoti lēni - patlaban tas tiek testēts tikai Īrijā, Dienvidkorejā un Spānijā, bet mērķis ir galu galā to piedāvāt visā pasaulē.

Šāda iniciatīva nākusi klajā laikā, kad Apple un Mozilla jau ir veikušas pasākumus, lai neļautu Facebook un citiem pakalpojumiem izsekot lietotājus.

Visbiežāk lietotāju izsekošanas pamatā ir Facebook Pixel. Tas ir iemesls, kāpēc pēc tam, kad esat pārlūkojis interneta vietni, lai, piemēram, atrastu sev jaunus apavus, pusstundu pēc tam Facebook ziņu plūsmā jums parādīsies reklāma, kas atgādinās par šiem apaviem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Izveido fondu vietējo ziņu dienestu atbalstam

Lelde Petrāne, 15.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Facebook Žurnālistikas projekts" (FŽP) un bezpeļņas organizācija Eiropas Žurnālistikas centrs (EŽC) (European Journalism Centre), kam ir plaša pieredze darbā ar Eiropas izdevējiem, paziņojuši par Eiropas Žurnālistikas COVID-19 atbalsta fonda izveidi, lai palīdzētu žurnālistiem visā Eiropā informēt par svarīgiem notikumiem laikā, kad tas nepieciešams jo īpaši.

EŽC no "Facebook" ieguldītajiem 3 miljoniem dolāru novirzīs ārkārtas līdzekļus mazajām un vidējām ziņu organizācijām un žurnālistiem, kuriem tas īpaši nepieciešams vissmagāk skartajās Eiropas valstīs, lai palīdzētu viņiem darboties un nepārtraukt vietējo kopienu informēšanu par COVID-19.

EŽC izvēlēsies saņēmēju loku, pamatojoties uz noteiktiem kritērijiem, un uzņēmums "Facebook" neietekmē dotāciju piešķiršanu. Dotāciju piešķiršana nav arī atkarīga no "Facebook" rīku un produktu izmantošanas.

Dotācijas var tikt izmantotas dažādām iniciatīvām, piemēram, īpaša COVID-19 biļetena izveidei, maksas satura padarīšanai par bezmaksas, papildu ārštata žurnālistu pieņemšanai darbā, vietējo kopienas grupu izveidei, datos balstītai informēšanai par vietējām norisēm, tiešsaistes pasākumiem un citām iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Nāk klajā ar jaunu pieeju biroju tirgū

Anda Asere, 19.05.2020

"MySpotit" vadītājs Latvijā Raivis Ozoliņš (no labās),līdzdibinātāji

Timo Mitts (Timo Mitt) un Miks Pūrmans (Mikk Puurmann) un

programmatūras izstrādātājs Rauls Kristjans Pīroja (Raul-Kristjan

Piiroja).

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas izcelsmes arī Latvijā pārstāvētais jaunuzņēmums "MySpotit" krīzes ietekmē izveido biroju koplietošanas platformu.

"MySpotit" nodrošina sapulču telpu rezervēšanas platformu un saistībā ar Covid-19 krīzi ieviestajiem ierobežojumiem zaudēja visu biznesu.

Komanda nemeta plinti krūmos un, sākoties straujai darba kultūras pārejai attālinātā darba virzienā, izstrādāja biroju koplietošanas platformu, lai, ierobežojumiem mazinoties, atbalstītu cilvēku masveida atgriešanos darbā un veicinātu attālinātā darba kultūras ieviešanu ikdienas praksē.

Biroju loma mainās 

Šajos divos mēnešos no mājām strādājuši arī tie, kuri nekad to nav darījuši,...

"MySpotit" platformā uzņēmumi un nekustamo īpašumu attīstītāji var iznomāt brīvās darba vietas esošajos birojos vai biroja vajadzībām pielāgotās telpās, tādējādi dodot iespēju darbiniekiem iespēju strādāt dažādās vietās. Šī biroju koplietošanas platforma jaunuzņēmuma skatījumā ir unikāla Eiropas mērogā

"Līdzīgi kā mūziku "Spotify", attālinātā darba veicēji katru reizi no plašā biroju klāsta varēs izvēlēties piemērotu darba vietu konkrētajai dienai par fiksētu ikmēneša maksu. "MySpotit" platformā tas būs lētāk, nekā mēnesi nomāt darba vietu kādā konkrētā birojā. Arī darba devējam rodas iespēja savu komandu sasaukt kopā tieši tad, kad tas nepieciešams, izvēloties sanāksmes vietu ar pareizo izmēru un pielietojumu," norāda Raivis Ozoliņš, "MySpotit" vadītājs Latvijā.

Viņš uzskata, ka šāds pakalpojums risina samilzušo problēmu, kad biroju telpu tirgū šobrīd ir vairāk, nekā pieprasījums pēc tām. Daudziem uzņēmumiem biroji ir pustukši un tas rada izdevumus, nevis ieņēmumus.

2008. gada ekonomiskās krīzes laikā ar nu jau globālā uzņēmuma "Airbnb" palīdzību izplatījās mājokļu koplietošana visā pasaulē, palīdzot ceļotājiem būtiski ietaupīt izmaksas, bet esošā krīze ir izraisījusi būtiskas izmaiņas strādāšanas paradumos. R. Ozoliņš novērojis, ka sabiedrību pārņem hibrīds darba modelis, kas ietver gan darbu birojā, gan attālināti.

Ekonomiskās lejupslīdes dēļ uzņēmumi pārskata izmaksu struktūru. Ir uzņēmumi, kas piedzīvo liela apmēra atlaišanas un tāpēc daudziem biroji kļūst par lielu. Tāpat daļa uzņēmumu ir pārdomu priekšā, vai tiem vispār būs vajadzīgs pastāvīgs birojs. Attālināti strādājošo cilvēku skaits kopš 2005. gada ir palielinājies par 159%, liecina "Merchant Savvy" pētījums. R. Ozoliņš spriež, ka kopā ar pandēmijas izraisītajām sekām attālinātais darbs piedzīvo milzīgu lēcienu uz priekšu.

"Mēs visi kopā tikko esam pieredzējuši pasaulē lielāko attālinātā darba eksperimentu, un ir likumsakarīgi, ka mēs neatgriezīsimies pie tā, kā bija agrāk. Pēdējos divos mēnešos darbam attālināti ir noticis vairāku gadu attīstības lēciens. Agrāk darbs attālināti bija vairāk jaunuzņēmumu lauciņš, bet tagad arī lielie uzņēmumi apspriež elastīgu darba metožu ieviešanu," teic R. Ozoliņš.

Piemērs ir tehnoloģiju gigants "Twitter", kas tikko publiski paziņoja par jaunu darba kārtības politiku, ļaujot turpmāk katram darbiniekam, kurš to vēlas, strādāt attālināti.

Twitter ļauj darbiniekiem strādāt no mājām mūžīgi 

Mikroblogošanas vietne "Twitter" informējusi savus darbiniekus, ka viņi drīkst strādāt no mājām...

Viņš gan norāda, ka darbs attālināti nenozīmē strādāšanu no mājām, kur bērni un ledusskapis neizbēgami sāk ietekmēt darba rezultātus. Strādājot pilnu darba laiku no mājām, darba rezultāts var ciest. Lai sasniegtu nepieciešamo efektivitāti un gūtu pašrealizācijas pieredzi, atšķirīgiem darba uzdevumiem nepieciešama dažāda vide un apstākļi.

R. Ozoliņš pieļauj, ka nākotnē birojos darba vietu būs mazāk nekā darbinieku, kuri daļu vai pat visu laiku strādās attālināti. Viņa skatījumā palielināsies kopstrādes telpu skaits. Iespējams, tās nebūs tādā formātā kā šodien, bet ideja saglabāsies – telpa, kur tiek nodrošināti biroja pakalpojumi.

"Šis ir neatgriezenisks process. Jautājums – cik ātri tas notiks," tā R. Ozoliņš.

Viņš uzsver, ka nav liekama vienādības zīme starp attālinātu darbu un strādāšanu mājās, kur esošie apstākļi ne vienmēr ir piemēroti darbam. "Attālinātais darbs ir profesionāļa brīva izvēle laikā un vietā izraudzīties apstākļus, kur strādāt atbilstoši konkrētā uzdevuma vajadzībai," saka R. Ozoliņš.

Viņš paredz, ka ar laiku parādīsies lielāks tirgus "MySpotit" sākotnējai idejai – sanāksmju telpu nomai, jo arvien ik pa laikam kolēģiem būs vajadzība tikties aci pret aci un, iespējams, tas notiks ārpus darba telpām. Ņemot vērā, ka katram uzņēmumam visu laiku nav nepieciešamība pēc šādas telpas, palielināsies pieprasījums pēc šim mērķim piemērotu telpu nomas, kas ilgtermiņā būs lētāk, nekā uzturēt to pašiem.

Šobrīd platforma darbojas Latvijā un Igaunijā. Tuvā nākotnē plānots paplašināties Eiropā.

"MySpotit" ir biroju un sanāksmju telpu koplietošanas platforma, kas piedāvā iespēju rezervēt piemērotu darba vietu par fiksētu ikmēneša maksu. Uzņēmumu 2018. gadā dibināja Hardi Kinns (Hardi Kinnas), Miks Pūrmans (Mikk Puurmann) un Timo Mits (Timo Mitt) ar domu savest kopā organizācijas, kas vēlas atrast neparastas tikšanās vietas, ar telpu īpašniekiem, kuri vēlas nopelnīt, iznomājot savas dīkstāvē esošās sapulču vai pasākumu telpas.

Uzņēmums darbu Latvijā sāka šā gada sākumā. "MySpotit" tiek dēvēta par sapulču telpu "Airbnb".

Šā gada sākumā "MySpotit" noslēdza pirmo investīciju raundu, piesaistot vairāk nekā 100 tūkstošus eiro. Investīciju rezultātā uzņēmuma tirgus vērtība ir pārsniegusi miljonu eiro. Investoru vidū ir transporta pakalpojumu platformas "Bolt" līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig), "Kapitel" un Tallinas Tehnoloģiju universitātes uzraudzības padomes loceklis un bijušais "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Igaunijā Roberts Kits (Robert Kitt), pirmais "Bolt" investors Mikko Silventola, "Salv" līdzdibinātājs Tāvi Tamkivi (Taavi Tamkivi), "Technopolis Ülemiste" vadītājs Gerts Jostovs (Gert Jostov), "East Capital Baltics" valdes loceklis Martins Otsa (Martin Otsa) un "Lantmännen Unibake" rīkotājdirektors Asso Lankots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Realitāte, kad tirgus pagrieziena punkti var būt viena tvīta attālumā

Jānis Šķupelis, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai zinātu nākamās tirgus noskaņojuma izmaiņas, ir jāzina, ko un kad Tramps tvītos

Finanšu tirgus dalībniekiem jau kādu laiku jārēķinās, ka straujas cenu svārstības var izraisīt politikas veidotāju ziņojumi sociālajos tīklos. Slavenākais personāžs, kurš aktīvi piekopj šādu praksi, nenoliedzami ir ASV prezidents Donalds Tramps – viņš sevišķi iemīlējis izpausties ar Twitter starpniecību.

Tramps ir kolorīta personība, un diez vai viņš nākotnē gribēs mainīt savus šādus komunicēšanas ieradumus. Līdz ar šādu situāciju tirgus dalībnieki lauza galvu par to, kā pareizāk tirgot Trampa Twitter nelielos – maksimums 140 rakstu zīmju – paziņojumus pasaulei, kuriem mēdz būt ietekme gan uz obligāciju un akciju, gan izejvielu un valūtu vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu uzņēmums "Facebook" iegādājies GIF veidotāju "Giphy" un plāno to pievienot "Instagram" komandai, ziņo BBC.

GIF (Graphical Interchange Format) ir animēts attēls vai īss bezskaņas video. Tos bieži izmanto sociālajos medijos vai ziņojumapmaiņas lietotnēs, lai paustu emocijas.

Darījuma vērtība tiek lēsta 400 miljonu ASV dolāru apjomā, bet "Facebook" šādu informāciju nav sniedzis.

"Instagram" informē, ka arī pēc darījuma trešo pušu uzņēmumi joprojām varēs piekļūt "Giphy" GIF bibliotēkai. "BBC" gan norāda, ka daļa no šiem uzņēmumiem, ieskaitot "Twitter" un "Pinterest", ir tiešie konkurenti "Facebook".

"Facebook" paziņojusi, ka 50% no "Giphy" trafika jau līdz šim veidoja "Facebook" platformas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO,VIDEO: MILZU! meklē investorus

Monta Glumane, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brokastu pārslu zīmols MILZU! startē uzkodu segmentā, palielina apgrozījumu un meklē investorus, lai, atbildot uz pieprasījumu eksporta tirgos, kāpinātu uzņēmuma ražošanas kapacitāti.

Izdevniecības Dienas Bizness informācijas platforma DB HUB turpina projektu Ekspedīcija – eksporta pieredzes stāsts, kura ietvaros rīko ekspedīcijas uz uzņēmumu ražotnēm, ļaujot interesentiem no pirmavota uzzināt par eksportā gūto pieredzi un nākotnes plāniem, kā arī uzdot jautājumus vadībai. Šajā gadā ekspedīcija notika SIA MILZU! ražotnē Kuldīgas novadā, kur ar zīmolu MILZU! top graudaugu pārslas un uzkodas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl diviem Latvijas iedzīvotājiem, kuri atgriezušies no slēpošanas kūrorta Itālijā, apstiprināta koronavīrusa izraisītā slimībā Covid-19, tādējādi saslimšanas gadījumu skaits sasniedzis desmit, informē Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC).

Līdz šim Latvijā kopā veikts 291 izmeklējums uz Covid-19, no tiem 17 pēdējās diennakts laikā.

SPKC pārstāve Ilze Arāja apstiprināja, ka pēdējie divi saslimušie ir no tās pašas tūristu grupas, kurā līdz šim bija septiņi saslimušie. Visi pacienti ārstējas ambulatori, proti, mājās un atrodas ģimenes ārstu uzraudzībā, norādīja Arāja. Viņa arī informēja, ka visi saslimušie ir piaugušie.

LASI VĒL: Vīrusa riski var pavērt arī iespējas

Kā vēstīts, Latvijā pirmais Covid-19 gadījums tika reģistrēts 2.martā - tā bija kāda rīdziniece, kura 29.februārī ielidoja no Minhenes, pirms tam ceļojot pa vīrusa skarto Itālijas reģionu. Saslimšana sievietei bija vieglā formā un jau 3.martā, ņemot vērā, ka atkārtotas analīzes bija negatīvas, slimniece tika izrakstīta no slimnīcas un turpināja ārstēšanos mājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā maksājumu kompānija «PayPal» paziņojusi par to, ka atsauc atbalstu ASV sociālo tīklu kompānijas «Facebook» veidotajai kriptovalūtai «Libra».

«PayPal» savu paziņojumu izplatīja piektdien pēc ASV biržu slēgšanas, neatklājot konkrētus iemeslus lēmumam izstāties no «Libra Association».

Ziņu aģentūra «Bloomberg» un citi mediji šonedēļ vēstīja, ka spēcīgā politiskā pretestība un regulatoru bažas varētu aizbaidīt daļu no «Facebook» partneriem «Libra» projektā.

«Mēs joprojām atbalstām «Libra» centienus un ceram uz tālāku dialogu par veidiem, kā nākotnē varētu sadarboties,» teikts «PayPal» izplatītajā paziņojumā.

Kompānija uzsvēra, cik nozīmīga ir tās «ilgstošā un augsti novērtētā» partnerība ar «Facebook».

Medijos izskanējis, ka arī «Visa», «Mastercard» un «Stripe» apsver iespējas aiziet no kriptovalūtas veidošanas projekta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls «Facebook» piektdien paziņoja, ka izmēģinājuma kārtā ierakstiem Austrālijā sāks slēpt atzīmju «patīk» skaitu, šādi cenšoties mazināt sociālo spiedienu, turklāt jaunā politika var tikt īstenota arī pārējā pasaulē.

«Facebook» lietotāji Austrālijā, sākot ar piektdienu, nevarēs redzēt to, cik daudz reakciju bijis uz citu cilvēku ierakstiem un cik reižu skatīti video, tomēr lietotāji joprojām varēs redzēt to, kā cilvēki reaģējuši uz viņu pašu ierakstiem.

«Mēs negribam, lai sajūtas «Facebook» būtu kā konkursā,» teikts uzņēmuma paziņojumā. «Šis ir izmēģinājums, lai redzētu, kāda ir cilvēku līdzdalība jaunajā formātā.»

«Mēs no tā ceram gūt mācību laika gaitā, lai redzētu, vai mēs varam to īstenot plašāk,» norāda «Facebook».

«Facebook» pasaulē lieto vairāk nekā miljards cilvēku, tomēr pret sociālo tīklu tiek vērsts arvien lielāks spiediens centienos panākt, ka tas risina jautājumus ap platformas ietekmi uz garīgo veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par video statistikas pārspīlēšanu Facebook varētu maksāt 40 miljonus dolāru

LETA/FORBES/HOLLYWOOD REPORTER, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook» samaksāt 40 miljonus dolāru (36,3 miljonus eiro) saistībā ar apsūdzībām, ka uzņēmums pārspīlējis video skatīšanās statistikas rādītājus.

Ja «Facebook» šo piedāvāto vienošanos pieņems, tad vairāk nekā 1,35 miljoni reklāmas izvietotāju būs tiesīgi saņemt kompensāciju.

Apsūdzībā norādīts, ka «Facebook», kas aptuveni 98% no saviem ienākumiem gūst no reklāmas pārdošanas, laika periodā no 2015.gada februāra līdz 2016.gada septembrim reklāmas izvietotājiem sniedzis kļūdainu statistiku attiecībā uz to, cik lietotāji vidēji ilgi skatās sociālajā tīklā izvietotos video. Šī statistika ir svarīga tiem, kas reklāmas izvieto tādās platformās kā «YouTube» un «Facebook».

Daudzpersonu tiesas prāvā iesaistītie uzsver, ka šīs nepatiesās statistikas dēļ viņi maksājuši vairāk par «Facebook» reklāmām, jo viņi bijuši gatavi maksāt vairāk par video reklāmām, kas tiek aplūkotas ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #26

DB, 07.07.2020

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi izvērtē un pēc iespējas samazina dabas resursu izmantošanu, lai mazinātu piesārņojošo vielu emisijas apkārtējā vidē. To prasa Eiropas Savienības valstu politiskie mērķi.

Daļai sabiedrības politiskais mērķis pārvēršas par ideoloģisku cīņu, bet daļa saprot, ka dabas resursu izmantošana un radīto pārstrādes atkritumu apjomi ir sasnieguši robežu, kas liek meklēt nebijušus, racionālus risinājumus.

Sociālā atbildība pret vidi ir kļuvusi par biznesu, kas turpinās savu uzvaras gājienu. Arī Latvijas valdībai ir priekšlikumu vezums dabas resursu nodokļa likmju paaugstināšanai, lai ievērotu Eiropas Savienības direktīvās izvirzītos mērķus atkritumu apsaimniekošanas jomā.

Lasi žurnāla #DienasBizness 7. jūlija numurā:

  • viedokļi - klimata pārmaiņa
  • aktuāli - finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2019. gada rezultāti
  • numura tēma - dabas resursu nodoklis
  • tendences - plastmasas kalni neatkāpjas
  • intervija - pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš par Rīgu
  • investīcijas - akciju tirgus apskats
  • ideju mežs - digitālie risinājumi mēbeļu ražošanas uzņēmumā SIA Bolderāja serviss
  • bizness reģionos - Liepājas ekonomiskā ekosistēma un Liepājas speciālā Ekonomiskā Zona
  • dzīvesstils - Dr. Tereško tējas dabas resursos saskata biznesa potenciālu
  • mazais biness - svaigās pastas ražotājs ColorPasta
  • auto - VW T-Roc R
  • brīvdienu ceļvedis - Viktors Troicins, Maxima valdes loceklis un uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija "Apple" sūta skaidru vēstījumu cilvēkiem, kuri ir nozaguši viedtālruņus "iPhone" no tās veikaliem: jūs tiekat izsekoti, vēsta "CNN".

Kompānija savus saražotos "iPhone", kas tiek nozagti no mazumtirdzniecības veikaliem, aktīvi atspējo, padarot tos nelietojamus.

"Apple" brīdinājuma ziņojumu ekrānuzņēmumi sāka parādīties tādās interneta vietnēs kā "Twitter" un "Reddit" šīs nedēļas sākumā saistībā ar protestiem pēc Džordža Floida nāves.

"Apple" veikali, kas tikai nesen sāka atsākt darbību visā ASV pēc mēnešiem ilgas slēgšanas globālās pandēmijas dēļ, saskārušies ar vandālismu un zādzībām vairākās vietās, tostarp Ņujorkā, Filadelfijā un Vašingtonā.

"Ierīce ir atspējota un tiek izsekota. Vietējās varas iestādes tiks brīdinātas," liecina atsauce uz šādu ziņojumu, kas publicēta vietnē "Twitter".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tviterī ar nākamo mēnesi būs aizliegtas visas politiskās reklāmas, trešdien paziņojis ASV uzņēmuma «Twitter» dibinātājs un vadītājs Džeks Dorsijs.

Detalizētāka informācija par aizliegumu tiks publiskota līdz 15.novembrim un aizliegums stāsies spēkā 22.novembrī, paziņoja Dorsijs.

Dorsijs norādīja, ka reklamēšanās internetā ir ļoti ietekmīga un efektīva komerciālajiem reklāmdevējiem, taču šī ietekme rada nozīmīgus riskus politikā, kur tā var tikt izmantota, lai ietekmētu vēlētājus.

«Twitter» vadītājs pauda viedokli, ka politisko reklāmu ietekme ir jānopelna, nevis jānopērk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

ASV no tirdzniecības saraksta izņem iedomu valsti

Lelde Petrāne, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Lauksaimniecības departaments no saraksta ar valstīm, ar kurām ASV ir brīvās tirdzniecības vienošanās, svītrojis iedomu valsti Wakanda, vēsta "Reuters".

Wakandas karaliste ir Melnās Panteras, "Marvel" supervaroņa, mājvieta, un tā komiksu grāmatās un 2018. gada filmā attēlota kā izolēta Āfrikas nācija ar visspēcīgākajām tehnoloģijām uz planētas.

"Lai gan svītrojām Wakanda karalisti no ASV brīvās tirdzniecības partneru saraksta, mūsu attiecības vienmēr būs spēcīgas #WakandaForever," ASV Lauksaimniecības departaments ierakstījis interneta vietnē "Twitter".

ASV Lauksaimniecības departaments žurnālistiem atzinis, ka Wakanda karalistes iekļaušana sarakstā bijusi kļūda, kas radusies, amatpersonām veicot testēšanu.

Pirmais kļūdu ASV sarakstā pamanījis Fransiss Tsengs, Ņujorkā dzīvojošs programmētājs, kurš tobrīd meklējis viņam nepieciešamos datus. Viņš par pamanīto paziņojis, ierakstot "Twitter".

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

ES Tiesa: tiesas Facebook var likt bloķēt apmelojošus komentārus

LETA--DPA, 03.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Tiesa nolēmusi, ka tiesas var likt «Facebook» un citiem sociālo mediju pakalpojumu sniedzējiem bloķēt apmelojošus komentārus.

ES Tiesa šādu lēmumu pieņēmusi lietā, izskatot sūdzību, ko bija iesniegusi bijusī Austrijas Zaļo partijas priekšsēdētāja Eva Glavišniga-Pīsčeka.

Politiķe 2016.gadā lūdza «Facebook» izdzēst apmelojošu komentāru, ko par viņu bija publicējies kāds sociālā tīkla lietotājs blakus rakstam par «zaļo» atbalstu minimālās algas noteikšanai bēgļiem.

«Facebook» uz politiķes lūgumu atbildēja tikai pēc tam, kad viņa bija vērsusies tiesā.

Sociālais tīkls Austrijā nobloķēja piekļuvi apmelojošajam komentāram, taču Glāvišniga-Pīsčeka turpināja tiesāšanos, lai panāktu, ka šis komentārs un līdzīgas apmelojošas piezīmes tiek nobloķētas visās valstīs.

Austrijas Augstākā tiesa vērsās ES Tiesā ar lūgumu palīdzēt interpretēt bloka noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook piekrīt Lielbritānijā maksāt sodu saistībā ar Cambridge Analytica skandālu

LETA--REUTERS, 30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu kompānija «Facebook» trešdien piekritusi samaksāt 500 000 mārciņu (579 000 eiro) naudassodu par datu aizsardzības likuma pārkāpšanu saistībā ar «Cambridge Analytica» skandālu, paziņojis Lielbritānijas Informācijas komisāra birojs (ICO).

Kā pavēstīja birojs, piekrītot samaksāt sodu, «Facebook» nav atzinis savu atbildību. ICO sodu «Facebook» piesprieda pagājušajā gadā.

«Facebook» iekļuva privāto datu aizsardzības skandālā pagājušā gada sākumā pēc ziņām, ka «Cambridge Analytica», kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa, var būt izmantojis 87 miljonu ASV vēlētāju «Facebook» profilu informāciju bez viņu atļaujas.

«Cambridge Analytica» vācis arī vismaz viena miljona britu lietotāju datus.

ICO konstatētie likumpārkāpumi notikuši, kad Eiropas Savienībā vēl nebija stājusies spēkā Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR), kas ļauj piespriest daudz lielākus naudassodus par datu aizsardzības pārkāpumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook lietotāju skaits Latvijā 2019. gadā sasniedzis 900 tūkstošus

Anda Asere, 09.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā skaitā apkopoti lietotāji, kuru vecums ir sasniedzis 18 gadus; 57% ir sievietes un 43% vīrieši

Visvairāk "Facebook" lietotāju sieviešu – 26% - ir vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Arī vīrieši šajā vecuma grupā ir vislielākā šīs platformas lietotāju grupa – 33%.

Tai seko 35 līdz 44 gadus veci cilvēki 22% sieviešu un 24% vīriešu. Vismazāk šo platformu lieto cilvēki vecumā pēc 65 gadiem, liecina "Facebook" reklāmas platformā publicētā informācija.

56% lietotāju dzīvo Rīgā un tās reģionā. Citas lielākās pilsētas pēc "Facebook" lietotāju skaita ir Liepāja, Daugavpils, Jelgava, Rēzekne, Ventspils, Valmiera, Jūrmala, Jēkabpils un Ogre.

26% no "Facebook" lietotājiem strādā vadības pozīcijās, 23% pārdošanā, 21% administratīvajās pozīcijās, 18% ražošanā un 17% mākslas, izklaides, sporta un mediju jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai "Facebook" piederošā saziņas lietotne "WhatsApp" trešdien paziņoja, ka tās lietotāju skaits visā pasaulē pārsniedzis divus miljardus.

"WhatsApp", kuru "Facebook" iegādājās 2014.gadā, kļuvusi par vienu no populārākajām saziņas lietotnēm pasaulē.

"WhatsApp" uzslavēja savu "spēcīgo šifrēšanu", kas ļauj lietotājiem sazināties privāti, lai arī tiesībsargājošās iestādes, tostarp ASV, prasa sniegt tām lielāku piekļuvi saziņai.

"WhatsApp" ir viena no "Facebook" lietotnēm, kurās ietilpst tās pamata sociālais tīkls, "Instagram" un "Messenger".

"Facebook" nesen paziņoja, ka aptuveni 2,89 miljardi cilvēku visā pasaulē ik dienu izmanto vismaz vienu no šiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru