Jaunākais izdevums

Ar Gefco nopirkšanu Krievijas dzelzceļš palielina kontroli pār loģistikas ķēdi; Latvijai iespēju vairāk nekā risku

Gan Latvijai, gan Baltijas valstīm kopumā tā ir pozitīva ziņa, par pērnā gada nogalē notikušo darījumu saka Gefco Baltic ģenerāldirektors Viljams Le Klērs. Proti, kaimiņvalstij piederošā a/s Krievijas dzelzceļš (RŽD) par 800 miljoniem eiro iegādājās 75% viena no lielākajiem loģistikas operatoriem Eiropā Gefco S.A., kas ir PSA Peugeot Citroën meitasuzņēmums, akciju. Latvijas tranzīta koridoram tas var pavērt gan jaunas iespējas, gan, iespējams, radīt risku konteinerizēto kravu aizplūšanai, norāda eksperti.

Kaut arī šobrīd ir grūti novērtēt darījuma ietekmi tieši uz pārvadājumiem caur Latviju, V. Le Klērs cer, ka, galu galā, tas izraisīs kravu pieaugumu, jo gan Gefco un RŽD darījums ir uzņēmumus savstarpēji papildinošs. Uz pozitīvu rezultātu ļauj cerēt līdzšinējā Gefco labā sadarbība gan ar Latvijas dzelzceļu, gan ar RŽD, tostarp NATO nemilitāro kravu pārvadājumos, kā arī komplektējošo detaļu piegāde autorūpnīcām Krievijā, tostarp Kalugā. RŽD ir nopircis 75% visas Gefco grupas, nevis konkrēti Baltijas uzņēmuma, akciju, tādēļ Latvijai nav pamata satraukumam – kā Latvijā mēdz uztvert jautājumus saistībā ar Krieviju – jo darījums ir globāls, uzsver Gefco pārstāvis. Turklāt jo- projam 25% uzņēmuma paliek franču rīcībā.

Gefco tādējādi plāno vēl vairāk izplesties Ķīnā, Indijā un Latīņamerikā, kā arī paātrināt izaugsmi Viduseiropā un Austrumeiropā, īpaši jau Krievijā, ziņo darījumā iesaistītās puses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

GEFCO Baltic nodrošinās multimodālo piegādes ķēdi MAN kravām uz Uzbekistānu

Dienas Bizness, 24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālās loģistikas spēlētāja GEFCO Group meitasuzņēmums GEFCO Baltic, pagarinājis līgumu ar MAN - vadošu vācu kravas automobiļu, autobusu un citu komerciālo transportlīdzekļu ražotāju.

GEFCO nodrošina pilnu piegādes ķēdi, transportējot MAN sastāvdaļas no rūpnīcām Austrijā un Vācijā uz Uzbekistānu ar unikāla multimodālā risinājuma palīdzību.

Komplicētā multimodālā piegādes ķēde aptver vairākus transportēšanas veidus un ir būtiska MAN automobiļu ražošanai pēc just-in-time principa, tūlītēji reaģējot uz pieprasījumu. Loģistikas risinājums tika izstrādāts pēc klienta pieprasījuma nodrošināt laicīgu piegādi ar visaugstāko kvalitāti un pārredzamību visos piegādes ķēdes posmos ceļā no Austrijas un Vācijas uz Uzbekistānu, neskatoties uz sezonālajām kravu apjoma izmaiņām. GEFCO piedāvātais multimodālais piegādes ķēdes risinājums, ko izstrādāja GEFCO Baltic sadarbībā ar citām GEFCO filiālēm, apmierināja visas klienta prasības gan attiecībā uz strikto laika grafiku, gan kapacitātes elastību un budžeta ietvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

GEFCO turpinās paplašināties

Egons Mudulis, 26.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO grupa, kas nodrošina transporta un loģistikas risinājumus industriālajiem klientiem, ziņo par 3,6 miljardu apgrozījumu 2012. gadā. Tas ir nedaudz mazāks nekā 2011. gadā, kad apgrozījums bija 3,8 miljardi eiro. Peļņa no pamatdarbības sasniegusi 109 miljonus eiro jeb 3% no apgrozījuma.

Loģistikas operators GEFCO, kurš pērnā gada nogalē nonāca a/s Krievijas dzelzceļš kontrolē, par 800 miljoniem eiro iegādājoties 75% akciju, pērn paplašināšinājies un šo attīstības virzienu plāno turpināt arī šogad. GEFCO, kuras mērķis ir kļūt par līderi kravu pārvadājumos, jaunā akcionāra Krievijas dzelzceļš «aizmugure» sola grupai labas perspektīvas. Nākamajos piecos gados GEFCO plāno kļūt par līderi loģistikas nozarē ražotājiem pasaules straujāk augošajos tirgos.

DB jau rakstīja (15.02.2013.) par Gefco Baltic plāniem izmantot Baltijas valstu, iespējams, Rīgas un Ventspils ostas auto ievešanai, lai tos šeit izjauktu un konteineros nosūtītu tālāk uz trešajām valstīm. Tāpat uzņēmums plāno paplašināt auto komplektējošo detaļu nosūtīšanu caur Rīgu uz rūpnīcām Krievijā (Kaluga) un Centrālāzijas valstīs no Ķīnas un Dienvidamerikas. Līdz šim uz Kalugu detaļas tika nogādātas ar autotransportu, bet vasarā reizi nedēļā tiks nosūtīts konteinervilciens. Pērnā gada 29 milj. eiro apgrozījumu kompānija cer kāpināt par 30–35%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«GEFCO Grupa», globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā, pirmo reizi piedalījusies jauno startup uzņēmumu vērtēšanā Foundercon pasākumā Berlīnē, ko organizēja «GEFCO» partneris «Techstars», starptautisks jaunuzņēmumu akselerators.

Foundercon, ko organizē «Techstars», ir divu dienu pasākums, kas sniedz iespēju investoriem satikt startup uzņēmumu dibinātājus. «GEFCO» tā bijusi iespēja iesaistīties partneru meklējumos starp 600 start-up uzņēmumiem, kas tajā piedalījās. «GEFCO» pārstāvji atlasījuši 14 startup uzņēmumus, kurus aicināja uz diskusijām par četrām galvenajām tēmām: piegādes ķēžu efektivitāte, izmantojot blokķēžu bāzi; jauni mobilitātes risinājumi; mākslīgā intelekta risinājumi administratīvo uzdevumu efektivitātes palielināšanai; loģistikas nozarei un mobilitātei kaitējoši produkti un pakalpojumi.

«GEFCO» koncentrējas uz jaunu ideju veicināšanu un projektu veidošanu, lai panāktu pārmaiņas loģistikas un transporta nozarē. Startup uzņēmumi, kas strādā loģistikas un transporta nozarē, aicināti pieteikties «Techstars» Parīzes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Gefco Baltic vadītāju Martinas Keršis

Lelde Petrāne, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis (Martynas Keršys). M. Keršis pēc tautības ir lietuvietis. 2009.gadā, kad uzņēmums piedāvāja iespēju kļūt par gatavo automobiļu pārvadājumu departamenta vadītāju Baltijas valstīs, Martinas ar ģimeni pārcēlās uz dzīvi Rīgā.

Gefco grupa ir viens no top 10 loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Eiropā. Gefco Baltic ir dibināts 2008.gada 14.februārī. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums GEFCO sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu.

Pirmajā vilcienā, kurā ir 52 konteineri (40 pēdu), tiek vestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas, kas domātas Ķīnas kompānijai industriālajā parkā, Db.lv norādīja GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šī brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un terminālus, kā arī ieguldot investīcijas Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanā, norāda GEFCO.

Jaunais risinājums caur Rīgu nodrošina 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus – konteinerkuģus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī. Multimodālo pārvadājumu projektā iesaistīti vairāki nozares spēlētāji. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa platformas Rīgā nodrošina AS Transcontainer, savukārt GEFCO Baltic nodrošina jūras pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atklāti tiešie kravu pārvadājumi maršrutā Rīga – Kaluga

Gunta Kursiša, 17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas ostas līdz kravas terminālim Kalugā, Krievijā, transporta un loģistikas uzņēmums Gefco, sadarbojoties ar dzelzceļa operatoru TransConteiner un Nurminen Maritime Latvia, nosūtījis pirmo konteineru bloku vilcienu, un rudenī plānots uzsākt regulārus kravu pārvadājumus šajā maršrutā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Maršruts Rīga – Kaluga uzskatāms par vienu no svarīgākajiem Gefco attīstības posmiem, stāsta uzņēmuma pārstāvji. Viens no galvenajiem šī virziena attīstības stimuliem ir a/s Krievijas dzelzceļš darījums pērnā gada nogalē, kad kompānija iegādājās Gefco. Gefco iegāde arī izskaidro ciešo sadarbību ar citu Krievijas dzelzceļš meitas uzņēmumu - TransConteiner, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Salikto kravu konteineru transportēšanu pa dzelzceļu, adresētu vienlaicīgi vairākiem lieliem industriālajiem klientiem, Gecfo veica pirmo reizi.

Pašreiz Gefco Baltic eksperti veic pirmo divu kravas reisu novērtējumu un analīzi, bet septembrī plānots uzsākt regulārus dzelzceļa kravu pārvadājumus virzienā Rīga-Kaluga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

GEFCO uzsāk darbību Serbijā

Lelde Petrāne, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO uzsāk darbību Serbijā. «Kā uzņēmums ar zināšanām sarežģītu piegādes ķēžu pārvaldībā un optimizācijā, mēs esam priecīgi atbalstīt Serbijas projektus industrializācijai un ārējās tirdzniecības veicināšanai. Efektīva loģistika ir galvenais iekšzemes kopprodukta pieauguma veicinātājs tādās valstīs kā Serbija,» komentē Luks Nadāls (Luc Nadal), GEFCO grupas valdes priekšsēdētājs.

Izveidojot filiāli Serbijā, vienā no reģiona dinamiskākajām ekonomikām, GEFCO stiprina savu pozīciju Centrāleiropā - reģionā, kur Grupa jau sen darbojas. Serbija ir 3.lielākais tirgus reģionā pēc Rumānijas un Grieķijas ar ideālu atrašanās vietu starp Austrumeiropu un Balkāniem.

Valsts turklāt turpina īstenot rekonstrukcijas un modernizācijas plānus, kas ietver dzelzceļa un ceļu projektus. Ar 3809 km garu dzelzceļa tīklu Serbija piedāvā dzelzceļa infrastruktūru ar lielāko īpatsvaru paplašināšanās procesā iesaistīto valstu vidū (49,3 M/km² pret ES-28 vidējiem 48,3 M/km²).

Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis komentē: «Serbijas labās attiecības ar Krieviju var palielināt iespējas piesaistīt vairāk uzņēmēju gan tirdzniecībā starp Serbiju un Krieviju, gan Latviju, tādējādi gūstot labumu no preču tirdzniecības abos virzienos, izmantojot autotransportu un dzelzceļa transporta tīklus. Vairāki lieli projekti Krievijā un Serbijā šobrīd atrodas plānošanas stadijā, taču pastāv iespēja, ka GEFCO tajos varētu iesaistīties ar savām zināšanām loģistikā un inženierijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Krievijas tirgus pārorientējas uz Centrālāziju; kompānijas turpina taustīties Ķīnas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par spīti globālajiem ģeopolitiskajiem un ekonomiskajiem izaicinājumiem loģistikas kompānijas turpina strādāt pie jaunu kravu plūsmu piesaistes austrumu–rietumu maršrutā, izmantojot Latvijas tranzīta koridoru. Ķīnas–Eiropas tranzīta apkalpošanā caur mūsu zemi pagaidām labākajā gadījumā vērojami vien eksperimenti vai arī notiek sarunas, bet maršrutā Kazahstāna–Krievija‒Baltkrievija‒Polija šķērsojošo konteinervilcienu skaits pieaug.

Nākas pielāgoties

Tirgus šobrīd ir piespiedis pārskatīt kompānijas stratēģiju, norāda loģistikas uzņēmuma Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Iepriekš uzņēmums bijis atkarīgs no kravu plūsmas Krievijas virzienā, bet šobrīd fokuss ir uz Centrālāziju, piegādājot uz turieni globālo ražotāju produkciju. Uzņēmums pārorientējas no importa (rietumu kravas austrumu virzienā) uz eksporta (no NVS valstīm uz rietumiem) kravu plūsmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu autoražotāja apkalpošana nesīs labumu arī Baltijas valstu ostām, saka GEFCO Baltic (GB) jaunais vadītājs.

Caur Baltijas valstu ostām varētu nosūtīt komplektējošās detaļas General Motors (GM) ražotnēm Krievijā, GB nākotnes plānus ieskicē uzņēmuma ģenerāldirektors Martīns Keršis, kurš agrāk vadījis GB autotransporta kravu pārvadājumu nodaļu. Viņš atgādina, ka pērn GEFCO noslēdzis globālu kontraktu ar GM, kas paredz, ka GEFCO ar 4PL nosacījumiem (ģenerālkontraktors, kas uzņemas visu loģistikas procesu) ir GM loģistikas operators Eiropā, Krievijā un Dienvidamerikā. Tas nozīmē, ka visa autoražotāja loģistika ir nodota GEFCO rokās.

Kaut arī šobrīd japāņu autoražotājs Mitsubishi komplektējošās detaļas savām rūpnīcām uz Krieviju, Kalugu nosūta caur Tallinas ostu, Latvijas loģistikas jomas spēlētāji uzskata, ka tas nav bijis tīri ekonomisks lēmums. DB jau rakstījis, ka Tallina «apspēlēja» Rīgu, nopērkot no japāņiem elektromobiļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vislabāko jomu studiju izvēlei patlaban Latvijas iedzīvotāji uzskata informācijas tehnoloģijas (IT), aiz tās seko transports un loģistika, kā arī ķīmija un farmācija

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco Baltic sācis piedāvāt ikdienas pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju

Zane Atlāce - Bistere, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Gefco Baltic, īstenojot uzņēmuma darbības paplašināšanu, ir izstrādājis jaunu pakalpojumu - preču pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju, kur 48-96 stundu laikā tiek veikta preču piegāde, informē uzņēmumā.

Uzņēmums uzskata, ka šis pakalpojums būs saistošs dažādu profilu uzņēmumiem, jo tiks nodrošināti pārvadājumi, sākot no neliela izmēra paciņām līdz pat 20 paletēm.

«Mūsdienās efektīva laika un pieejamo resursu izmantošana daudzās industrijās ir būtiska, lai spētu konkurēt tirgū. Klienti vēlas saņemt efektivitāti, ātrumu, laika plānošanas iespējas un risinājumus, lai koordinētu resursus, īpaši parūpējoties par neikdienišķām situācijām dažādos tirgos. Esmu apmierināts, ka mūsu jaunais pakalpojums atbilst klientu vēlmēm, tāpēc paredzu, ka tas radīs lielu interesi gan esošo, gan jaunu klientu vidū», uzsver Gefco Baltic ģenerāldirektors Martinas Keršis (Martynas Keršys).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs ļoti aktīvi strādājam paši un ar saviem partneriem, lai Latvijas transporta un loģistikas uzņēmumiem atvērtu durvis gan uz jauniem tirgiem, gan jauniem partneriem,» intervijā DB stāsta SIA LDz Loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis

Fragments no intervijas:

Šonedēļ izskanēja Reuters ziņa, ka Krievijas dzelzceļš atteicies saskaņot vairākus pieprasījumus kravu pārvadājumiem uz Latvijas ostām. Kādas iespējas ir saglabāt Krievijas kravas, kamēr tiek attīstīti jauni darbības virzieni?

Izteikumi medijos nav gluži precīzi. Latvijas dzelzceļa aktuālie dati par maiju liecina, ka dzelzceļa kravas bijušas aptuveni tādā pašā apmērā kā pērn maijā. Līdz 22. maijam pārvadāti 2,64 milj. tonnu kravu, nevis tikai daži desmiti tūkstoši, kā rakstīja Reuters. Mēs strādājam pie tā, lai Krievijas kravas saglabātu, un nozarē visiem ir ļoti liela neapmierinātība ar to, kāda ir politika. Taču tāda ir politiskā situācija. Mums ar Krievijas dzelzceļu un kravu īpašniekiem ir ļoti labas biznesa attiecības. Cenšamies izdarīt to, ko mēs varam, un Krievijas dzelzceļš palīdz tik, cik var. Bet ir lietas, kuras arī Krievijas dzelzceļš nevar iespaidot. Pagaidām mēs Krievijas kravu plūsmu, cik varam, noturam, kas būs nākotnē, to neviens nevar prognozēt. Ir kravas, kuras neapstiprina uz Latviju, to īpašniekiem saka, lai brauc uz Krievijas ostām, bet reāli tur nav kur to visu izkraut, – arī infrastruktūra Krievijas ostām vēl nav tiktāl attīstīta, lai visu kravu apjomu vestu tikai turp.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš finanšu līdzsvaru var noturēt līdz 2022.gadam

Sandris Točs, speciāli DB, 07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja kravu pārvadājumi saglabājas pašreizējā apjomā, Latvijas dzelzceļš spēj nodrošināt infrastruktūras uzturēšanai nepieciešamo finanšu apjomu, intervijā DB norāda VAS Latvijas dzelzceļš viceprezidents Aivars Strakšas.

Fragments no intervijas

Eiropas Savienības direktīva un Dzelzceļa likums paredz, ka valsts īsteno finanšu izlīdzināšanas principu. Taču premjers Māris Kučinskis nesen sacīja, ka valdība nepieļauj iespēju dotēt Latvijas dzelzceļu pat tad, ja uzņēmuma finanšu stabilitāte apgrūtinās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu. Vai var būt tā, ka likuma prasība ir viena, bet valdības nostāja cita?

Šo principu nosaka ne tikai likums, bet visā Eiropas Savienībā spēkā esošais regulējums, kas ir saistošs dalībvalstīm. Turklāt praktiski visās valstīs jau tagad valsts līdzfinansē infrastruktūras uzturēšanu. Latvijā tas vēl netiek darīts, līdz šim dzelzceļa infrastruktūru faktiski finansējis bizness – nozares uzņēmumi. Tomēr Eiropas regulējums to vairs nepieļauj, un arī tirgus situācija pēdējos gados ir būtiski mainījusies, un pie lielākām tirgus svārstībām var veidoties starpība starp infrastruktūras pārvaldītāja ieņēmumiem un izdevumiem, kas nepieciešami infrastruktūras uzturēšanai. Runājot par premjera paziņojumu, es drīzāk to saprotu tā, ka valstij nav liekas naudas, lai līdzfinansētu dzelzceļu, un Latvijas dzelzceļam ir jātiek galā pašam. Un tas ir pilnīgi normāli. Pie noteiktiem saimnieciskiem apstākļiem – ja kravu pārvadājumi saglabājas pašreizējā apjomā starp 40 un 45 miljoniem tonnu gadā, - dzelzceļa finanšu pietiekamība ir nodrošināma. Turklāt būtiski, ka runa ir ne tikai par šo gadu, bet par visu periodu no 2019. līdz 2022.gadam. Pie kravu pārvadājumu apjoma virs 40 miljoniem tonnu gadā Latvijas dzelzceļš, izmantojot arī ieņēmumus no pārējiem pakalpojumiem un no meitas uzņēmumiem, spēj nodrošināt infrastruktūras uzturēšanai nepieciešamo finanšu apjomu. Tomēr ir virkne faktoru, kas, skatoties nākotnē, pašlaik nav zināmi. Pirmais, inflācija. Otrais, darba samaksas pieaugums. Ja pie zemas inflācijas sāks būtiski - vairāk par 5% gadā - pieaugt darba samaksa, tas varētu radīt papildu spriedzi dzelzceļa budžetam. Tomēr, ja pārvadājumu apjomi neturpinās dramatiski samazināties un citi faktori neatstās pārlieku lielu negatīvo ietekmi, tad Latvijas dzelzceļš redz iespēju finanšu līdzsvaru līdz 2022.gadam noturēt arī bez valsts iesaistes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz Cargo pāriet uz pilnīgu elektronisko dokumentu apriti dzelzceļa pārvadājumos

Rūta Cinīte, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot klientu servisu, līdz ar rudens graudu pārvadājumu apjoma palielināšanos dzelzceļa kravu pārvadātājs SIA LDz Cargo ir uzsācis pārvadājumus ar e-pavadzīmi visā pakalpojuma sniegšanas ciklā, informē VAS Latvijas dzelzceļš Sabiedrisko un korporatīvo attiecību daļa.

Bezpapīru tehnoloģiju ieviešanu iekšzemes satiksmē VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo sāka vasaras beigās, un e-pavadzīmes izmantošana visa pārvadājumu pakalpojuma sniegšanas laikā nozīmē, ka viss process, sākot no pavadzīmes noformēšanas nosūtīšanas stacijā un beidzot ar kravas izsniegšanu kravas saņēmējam, notiek elektroniski. Būtiski, ka e-pavadzīme izmantota krautu vagonu sūtījumiem, kur šis process ir sarežģītāks nekā tukšu vagonu sūtījumu noformēšanai, skaidro kompānijā.

Pirmais uzņēmums, kas izmantojis e-pavadzīmi visa procesa laikā, ir AS Dobeles dzirnavnieks, nosūtot kravu no Dobeles uz Ventspili. «E-pavadzīme ir ērtāks, ātrāks un arī lētāks veids kā apstiprināt vagonu pieņemšanu vai nosūtīšanu. Tā vietā, lai dotos uz dzelzceļa staciju atkreditēt pienākošo un izejošo kravu apstiprināšanu, tagad to ērti var izdarīt ar mobilo telefonu,» uzsver AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šodien tikšanās laikā ar Krievijas prezidenta palīgu Igoru Ļevitinu pauda cerību, ka gada otrajā pusē Rīgā varētu notikt septītā Latvijas-Krievijas starpvaldību komisijas sēde, pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).

Sarunā Augulis informēja, ka ir apstiprināts par Latvijas-Krievijas Starpvaldību komisijas līdzpriekšsēdētāju, kas ir skaidrs signāls tam, ka transporta joma abu valstu sadarbībā ir starp augstākajām prioritātēm. Tāpat ministrs norādīja, ka Starpvaldību komisijas septīto sēdi vēl nav izdevies sarīkot, taču izteica cerību, ka tā varētu notikt gada otrajā pusē Rīgā.

Puses pārrunāja Latvijas un Krievijas sadarbības iespējas gan starptautisko transporta koridoru attīstībā Eirāzijas pārvadājumu kontekstā, gan arī divpusējās sadarbības perspektīvas, tai skaitā kravu pārvadājumus Latvijas ostu virzienā.

Pēc SM vēstītā, Ļevitins atzinīgi novērtēja aviosavienojumu starp Latviju un Krieviju intensitāti, kas nodrošina pasažieriem iespējas, izmantojot dažādas aviokompānijas, nokļūt citos galamērķos gan Eiropā, gan Krievijas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltkrievijā komplektēs vieglās automašīnas

Egons Mudulis, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot-Citroen rūpnīcas atklāšana paredzēta novembrī Baltkrievijā; demontāžas cehs būs nevis Latvijā, bet Lietuvā.

Franču autobūves koncerns ir gatavs šomēnes palaist neliela apjoma automašīnu komplektācijas rūpnīcu Baltkrievijā, vēsta Automotivelogisticsmagazine.com/Belta.by. Projekta jauda paredzēta līdz 2500 vienībām gadā.

Tas ļaušot PSA pārtraukt importu uz šo Latvijas kaimiņvalsti, norādījuši kompānijas pārstāvji Baltkrievijā. Automašīnas tiks komplektētas automašīnu komplektēšanas kompānijas a/s Unison (Baltkrievijas–Lielbritānijas kopuzņēmums) industriālajās telpās, 10 kilometru attālumā no valsts galvaspilsētas Minskas.

Projekta īstenotāji 2015. gadā iecerējuši šajā rūpnīcā komplektēt četrus Peugeot modeļus un divus Citroen modeļus. Pastāv iespēja, ka nākotnē rūpnīcas jaudas tiks palielinātas, radot potenciālu automašīnu eksportam uz citām Muitas savienības valstīm – Krieviju un Kazahstānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuva nebūs izņēmums - eirozonas vārti veras plašāk

Mārtiņš Apinis, Egons Mudulis, Sandra Dieziņa, Māris Ķirsons, Sanita Igaune, 13.01.2014

Krāsaina monēta divu litu nominālvērtībā, ko rotā četru slavenu Lietuvas kūrortpilsētu - Birštonas, Druskininku, Neringas un Palangas - ģerboņi.

Foto: ELTA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prognozes liecina, ka jau nākamgad visas Baltijas valstis būs eirozonā, eksportētāji berzē rokas, bet lietuvieši baidās no inflācijas.

Neraugoties uz mūsu dienvidu kaimiņu ilgāku un, iespējams, vairāk pārdomātu minstināšanos par to, cik ātri aizstāt savu nacionālo valūtu ar eiro, jau šobrīd samērā droši var prognozēt, ka nākamgad arī Lietuva atradīsies eirozonā. Jau tagad gan uzņēmēji, gan finansisti domā par potenciālajiem ieguvumiem, ko nodrošinās visu trīs Baltijas valstu atrašanās vienotās valūtas zonas mehānismā.

Ja vērtē no ekonomiskā viedokļa, tad Lietuvas gatavība ieviest eiro ir līdzīga Latvijai pērnā gada sākumā, un tieši abu pārējo Baltijas valstu atrašanās eirozonā ir iemesls, kāpēc arī Lietuva vēlas pēc iespējas ātrāk pievienoties eirozonai, skaidro SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tranzītbizness ir atkarīgs no Krievijas – Rietumvalstu, tāpat Ķīnas – ASV attiecībām, kā arī Latvijas spējas aizsargāt savas nacionālās ekonomiskās intereses

To intervijā stāsta Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas valdes priekšsēdētājs, Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Viņš atzīst, ka jau 2016. gadā aicinājis Ministru prezidentu Māri Kučinski izstrādāt plānu, ko darīt tādā gadījumā, ja Rietumvalstis turpina ekonomiskās sankcijas pret Krieviju. Tās sāpīgi trāpa arī Latvijas tautsaimniecībai, taču valdība šim būtiskajam jautājumam tā arī nav pievērsusies.

Kāds tranzītbiznesam bijis pērnais gads?

2017. gads ir dalāms divu tendenču posmos. Pirmie četri mēneši un pārējie astoņi. Proti, gada pirmajos mēnešos tika sasniegti savdabīgi rekordi, kuru pamatā bija 2016. gada otrajā pusē notikušās konjunktūras izmaiņas pasaules akmeņogļu tirgū. Savukārt no pērnā gada maija līdz pat gada nogalei – tranzītkravu virzienā no austrumiem uz rietumiem – apjoms bija ar kritumu. Šis samazinājuma apmērs tika prognozēts un arī gaidīts. Kāpēc? Tāpēc, ka vēl Krievijas prezidenta Borisa Jeļcina laikā – 90. gadu vidū – tika pieņemts stratēģisks lēmums, ka šīs valsts kravas orientēsies uz šīs valsts ostām. Šī stratēģiskā lēmuma īstenošana tika turpināta arī prezidenta Vladimira Putina laikā. Arī šīs kaimiņvalsts transporta stratēģijā Baltijas valstīm bija atvēlēta baltā plankuma loma. Latvijas ekonomiskās politikas īstenotāji daudzu gadu garumā šo Krievijas ģeopolitikas vīziju ir centušies ignorēt. Savukārt Ventspils sociāli ekonomiskās attīstības stratēģijā kopš 90. gadu nogales rēķinājās ar šādu notikumu attīstības scenāriju, un kopš 2000. gada tiek īstenota Ventspils industrializācijas politika – būtiski palielinātas investīcijas infrastruktūrā, kas nepieciešama rūpniecībai un tās attīstībai pilsētā. Tādējādi nodarbināto skaita īpatsvars transporta jomā sarūk, bet pieaug apstrādes rūpniecībā, mazinot Ventspils atkarību no transporta nozares. Pēdējos 15 gados ostas terminālos nodarbināto skaits samazinājies teju par 2000 cilvēkiem un apmēram par tikpat pieaudzis rūpniecībā. Ja Ventspils šādu politiku nebūtu realizējusi, tad sociāli ekonomiskā situācija pilsētā būtu ļoti smaga. Jā, bija laiks līdz 2014. gada vasaras nogalei, kad Latvijas dzelzceļam, kravu pārvadātājiem, ostām, stividorkompānijām bija darbs ar pieaugošu tendenci. Šī situācija bija saistīta ar ekonomikas dinamisko attīstību Krievijā un tās radīto nespēju izskriet līdzi kravu apgrozības pieaugumam virzienos austrumi – rietumi un rietumi – austrumi. Ja nebūtu sankciju, tad faktiski kravu apjoma pieaugums būtu straujāks, nekā Krievija spētu radīt savas pārkraušanas jaudas. Pašlaik sankcijas ir nobremzējušas Krievijas ekonomiku, bet šīs valsts ostu attīstība ir turpinājusies, līdz ar to Krievijai ir radusies reāla iespēja ar katru gadu samazināt nepieciešamību pēc Baltijas valstu ostu pakalpojumiem savu kravu pārvadājumos. Dienaskārtībā pašlaik ir Latvija, jo Lietuvā Krievijas kravu tikpat kā nav, bet pret Igauniju Krievija savulaik pielietoja speciālās sankcijas. Ja tiktu atceltas ekonomiskās sankcijas pret Krieviju un tās tautsaimniecība atjaunotu pieauguma dinamiku 7–8% gadā, tad nepieciešamība pēc Latvijas dzelzceļa, autotransporta un ostas termināļu pakalpojumiem varētu pieaugt. Pašlaik nekas neliecina, ka sankcijas pret Krieviju varētu tikt atceltas. Pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu pašlaik ik gadus dotē no valsts budžeta par vairāk nekā 30 milj. eiro, šo dotāciju būtībā lielākoties saņem Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, tajā pašā laikā kravu pārvadātāji par infrastruktūru maksā pilnu cenu. Nav tālu tas laiks, kad valstij nāksies arī subsidēt dzelzceļa infrastruktūru kravu pārvadājumiem, lai dzelzceļš vienkārši pastāvētu, ja vien netiks pārtraukta sankciju (Rietumi pret Krieviju un otrādi) politika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas ostu infrastruktūras attīstība apdraud graudu tranzītu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Krievijas enerģētisko kravu straujā zaudēšana nav vienīgais Latvijas termināļu un dzelzceļa pārvadātāju biznesa drauds. Kaimiņvalsts graudu tranzītu Latvijas ostas varēs izbaudīt vairs tikai 3‒5 gadus. Tas izriet gan no Latvijas tranzītbiznesā iesaistīto teiktā Dienas Biznesam, gan Krievijas mediju publikācijām. Runa gan nav par pārdesmit milj. t, kā vēl pirms dažiem gadiem bija mērāmi ogļu un naftas produktu apjomi, taču arī pāris milj. t Krievijas lauksaimniecības produkcijas zaudēšana ostu termināļiem nav nekas patīkams. Pērn Latvijas ostās kopumā tika pārkrauts 4,23 milj. t labības un tās produktu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. No tā kaimiņvalsts graudu tranzīts veido teju vienu milj. t, jo Latvijas dzelzceļš pērn no/uz Krieviju pārvadājis 0,91 milj. t. graudu. Skatoties piecu gadu griezumā, Rīgas ostā labības un tās produktu apjomi pirmajos trīs mēnešos pieauguši no 264,2 tūkst. t 2014. gadā līdz 360,2 tūkst. t 2018. gadā, Ventspilī – no nulles līdz 34,1 tūkst. t, bet Liepājā – no 807,2 tūkst. t līdz 1,01 milj. t, liecina Satiksmes ministrijas dati. Liepaja Bulk Terminal Ltd valdes loceklis Juris Matvejevs gan aicina nedramatizēt situāciju, kas nebūt neesot vienkārša, norādot, ka mūsu vienīgā garantija graudu tranzīta segmentā ir augstas ražas attiecīgajās valstīs. Viņa vadītais terminālis pērn apkalpojis 1,7 milj. t Krievijas lauksaimniecības produkcijas tranzīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz: «Šausmu stāsti» bija baumas; maijā kritums par 2%

LETA, 05.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maija otrajā pusē izskanējušie «šausmu stāsti» par situācija kravu pārvadājumos pa dzelzceļu Latvijā bija baumas, šodien žurnālistiem apliecināja AS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs maijā, pēc operatīvajiem datiem, sarucis par 2%, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn. Naftas produktu pārvadājumos bija kritums, savukārt ogles pārvadātas aptuveni tādā pašā līmenī, kādā pirms gada. Vienlaikus šogad piecos mēnešos kopumā pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs ir ar plusa zīmi, salīdzinot ar 2016.gada pirmajiem pieciem mēnešiem.

LDz vadītājs piebilda, ka būtisks kāpums bija kravu pārvadājumos virzienā uz Ventspils ostu.

Bērziņš pastāstīja, ka šonedēļ tiksies ar Krievijas Dzelzceļa vadību un tostarp mēģinās tikt skaidrībā, kas varētu būt par pamatu attiecīgajiem «šausmu stāstiem», kuri iezīmēja dramatisku situāciju tranzīta nozarē. Krievijas puse apliecinājusi, ka ierobežojumi kravu pārvadājumiem uz Latviju nav ieviesti.

Komentāri

Pievienot komentāru