Krievijas dzelzceļš pretojas liberalizācijai 

Privātos pārvadātājus tirgū ielaist nevēlas; grib atgriezties pie kopējā vagonu parka

Egons Mudulis, 2015. gada 15. jūnijs plkst. 8:34

Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū līdztekus VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmumam SIA LDz Cargo pārvadājumus ar savām lokomotīvēm pa visu Latvijas teritoriju (ja neskaita pierobežu) brīvi atļauts veikt vēl arī citiem operatoriem, bet kaimiņvalstī ar atsevišķiem izņēmumiem to dara Krievijas dzelzceļš (RŽD). Un ietekmīgais monopolists nebūt nevēlas ielaist tirgū vēl kādu konkurentu, vēsta portāls Vedomosti.ru.

Atrunājas ar dārdzību


Kaimiņvalsts prezidents Vladimirs Putins uzdevis premjeram Dmitrijam Medvedevam līdz 15. jūnijam «izanalizēt iespēju» izmantot privātajiem operatoriem piederošās lokomotīves kopējā dzelzceļa tīklā. RŽD tikmēr plānojot nosūtīt valdībai savu viedokli par gaidāmajiem riskiem, proti, liberalizācijas rezultātā samazināšoties infrastruktūras tehnoloģiskās izmantošanas efektivitāte, kravas netiks izvestas pārvadājumu izmaksu pieauguma dēļ. Piemēram, vietējie pārvadātāji, strādājot saskaņā ar modeli «konkurences maršrutā», veikšot tikai izdevīgākos – naftas produktu, ķīmisko preču un metālu – pārvadājumus, bet RŽD palikšot zemas peļņas pārvadājumi tālajos maršrutos. Naudas aizplūšanas pie privātajiem komersantiem rezultātā monopolists zaudēšot 20,2 miljardus rubļu (ap 323,4 milj. eiro), ko izmanto investīciju programmas finansēšanai. Tā rezultātā tarifu nāktos paaugstināt par 2,1%. Turklāt jau šobrīd līdz ar kravu apjoma samazināšanos RŽD veidojoties lokomotīvju pārpalikums, tādēļ privāto uzņēmumu ritošā sastāva ienākšana tirgū nebūtu mērķtiecīga, secināts RŽD un atsevišķu dzelzceļa operatoru sanāksmē. Monopolista viedokli atbalsta kaimiņvalsts Transporta ministrija. Savukārt Ekonomiskās attīstības ministrijai, kas arī kūrē dzelzceļa transportu, ir cits viedoklis, un tā atgādina, ka jau 2011. gadā valdības vadītājs atbalstījis vietējo pārvadātāju iesaistīšanos tirgū 2015. gadā.

Visu rakstu Krievijas dzelzceļš pretojas liberalizācijai lasiet 15. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2015. gada 12. jūnijs plkst. 12:56

Jūras pasažieru pārvadātājs Tallink, visticamāk, nevarēs piemeklēt otru prāmi, lai atjaunotu...

2015. gada 11. jūnijs plkst. 22:42

Kravu izkraušanas un iekraušanas nozarē strādājošais SIA Strek pērno gadu noslēdza...

2015. gada 11. jūnijs plkst. 8:52

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst, bet izlīguma naudu maksās
...

2015. gada 10. jūnijs plkst. 15:54

Šā gada maijā Liepājas ostā pārkrauts 431 tūkstotis tonnu dažādu kravu, kas...

2015. gada 10. jūnijs plkst. 9:25

Meklē labāko vietu loģistikas centram un iespējamās kravas, kā arī risinājumu Rīgas...

2015. gada 09. jūnijs plkst. 14:09

Latvijas dzelzceļa kompānija Latvijas Dzelzceļš (LDz) no pagājušā gada peļņas valstij...

2015. gada 09. jūnijs plkst. 12:24

Mazinās administratīvo slogu pārvadātājiem, kas veic pasažieru starptautiskos regulāros un neregulāros...

2015. gada 09. jūnijs plkst. 9:23

Nodibina kopuzņēmumu kravu apkalpošanai; plāno būvēt konteineru termināli
...

2015. gada 08. jūnijs plkst. 8:42

Šogad kritīsies dzelzceļa un ostu kravu apgrozījums; konteinerpārvadājumu nākotni sola...

2015. gada 05. jūnijs plkst. 14:13

Latvijas Gaisa satiksmes (LGS) speciālisti ir uzsākuši lidostas gaismu vadības sistēmas testēšanu...