Foto: Publicitātes

Kursēs pēc grafika par spīti Brexit 

Prāmju un konteineru līnijas gatavas jebkuram Brexit scenārijam

Egons Mudulis, 2019. gada 14. marts plkst. 9:28

To Dienas Biznesam norāda Latvijā strādājošo kuģniecību pārstāvji.

Šobrīd skaidrs ir vien tas, ka jābūt gataviem situācijai, kad vienošanās nav panākta, norāda zviedru prāmju operatora Stena Line kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis. Viņa pārstāvētā kompānija palīdz saviem klientiem ar papildu informāciju, tostarp par Portbase informācijas apmaiņas sistēmu, lai kravu nosūtītāji varētu labāk sagatavoties gaidāmajām izmaiņām procedūrās ostās Nīderlandē, Anglijā un Īrijā, kur Stena Line ir regulāri savienojumi. Prāmju līnija gan nav muitas brokeris, un arī kādu konkrētu šīs jomas pakalpojumu sniedzēju nelobē, līdz ar ko lielākais darba apjoms dokumentu sagatavošanā gulstas uz autopārvadātājiem un ekspeditoriem. Pēc viņa teiktā, nekādas izmaiņas prāmju grafikos vai cenās saistībā ar Brexit nav gaidāmas ne Baltijas jūras, ne Ziemeļjūras, ne Īrijas jūras maršrutos. Taču satiksmes sastrēgumi saistībā ar papildu procedūrām varētu būt sagaidāmi, līdz ar to Holandes ostās tiek paplašinātas automašīnu stāvvietas.

Konteinerpārvadājumu apjomi savienojumā starp Rīgu un Lielbritāniju veido ap 10% no Rīgas brīvostas kopumā apkalpoto konteineru skaita, norāda jūras pārvadājumu kompānijas SIA Containerships valdes loceklis Kristaps Jakovļevs. Viņa pārstāvētā kompānija šajā maršrutā ir galvenais spēlētājs ar aptuveni 80% no Latvijas tirgus. Mūsu valsts eksporta un importa attiecība šajā virzienā konteinerizēto preču segmentā ir četri pret vienu, turklāt 90% no importa aiziet tranzītā, vietējam patēriņam paliekot vien 10% kravu. Cerot uz labāko, kompānija tomēr gatavojas sliktākajam scenārijam jeb t.s. smagajam Brexit. Uzņēmums atradis partnerus muitošanas jautājumos, kas līdz šim bijuši mazākos apjomos. Pēc viņa teiktā, viena no lielākajām problēmām saistībā ar muitošanu ir nevis transporta jomas uzņēmumiem, kas ar muitas brokeru palīdzību visus jautājumus atrisinās, bet gan Lielbritānijas iestāžu gatavība. Proti, kādam visi šie milzīgie ES kravu apjomi vienā brīdī pēkšņi būs jāatmuito, jāiekasē nodevas, kuras šobrīd vēl nav noteiktas. Viņš gan neņemas spekulēt, cik ilgu laiku varētu būt sarežģījumi, piemēram, sastrēgumi, taču kompānija ir gatava nodrošināt pārvadājumus bez pārtraukumiem.


Visu rakstu lasiet 14. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 14. marts plkst. 6:18

Loģistiķi, ekspeditori un autotransporta kompānijas gatavas ātri pielāgoties, saredz iespējas....

2019. gada 14. marts plkst. 6:04

Lielbritānijas parlaments trešdien ar minimālu balsu pārsvaru nobalsojis pret izstāšanos no Eiropas...

2019. gada 13. marts plkst. 18:25

Lielbritānijas parlaments varētu nobalsot pret bezvienošanās «Breksitu» un par sarunu pagarināšanu,...

2019. gada 13. marts plkst. 14:17

Eiropas Savienības (ES) «Breksita» sarunu delegācijas vadītājs Mišels Barnjē trešdien paudis...

2019. gada 12. marts plkst. 21:49

Lielbritānijas parlaments otrdien atkārtoti noraidījis premjerministres Terēzas Mejas panākto...

Nepalaid garām

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. marts plkst. 6:18

Loģistiķi, ekspeditori un autotransporta kompānijas gatavas ātri pielāgoties, saredz iespējas....

2019. gada 13. marts plkst. 16:57

Lai pārrunātu līdzšinējo pieredzi Eirāzijas pārvadājumos un vienotos par jaunām sadarbības...

2019. gada 13. marts plkst. 13:04

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu papildu pakalpojumu, ļaujot bezmaksas rokas bagāžai...

2019. gada 13. marts plkst. 12:45

Saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) lēmumu no vakardienas, 12. marta,...

2019. gada 13. marts plkst. 12:00

Ievērojot Eiropas Aviācijas drošības pārvaldes (EASA) noteikto aizliegumu no Viļņas lidostas otrdien...

2019. gada 12. marts plkst. 21:13

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valdes tikšanās ar uzņēmuma kreditoriem aizritējusi...

2019. gada 12. marts plkst. 17:47

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus...

2019. gada 12. marts plkst. 12:30

Latvijas lidsabiedrība airBaltic no globāla aviācijas apmācības uzņēmuma CAE pasūtījusi Airbus...

2019. gada 12. marts plkst. 9:09

Rail Baltica ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz...

2019. gada 12. marts plkst. 8:57

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju asociācija (LATTA) ir satraukta saistībā ar plānoto grozījumu...