Citas ziņas

Kurzemes Biznesa inkubators rīkos Biznesa rītus

Vēsma Lēvalde, 10.05.2013

Jaunākais izdevums

No 22. maija Liepājā uzņēmēji tiks aizcināti uz ikmēneša Biznesa rītiem, lai neformālā gaisotnē apspriestu būtiskus, ar uzņēmējdarbības vidi saistītus jautājumus, kā arī paplašinātu biznesa kontaktus.

Biznesa rītus organizē Kurzemes Biznesa inkubators sadarbībā ar SEB banku, Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kameru un Liepājas Universitāti.

Biznesa rītu mērķis ir veicināt uzņēmēju sadarbību un apspriest uzņēmējdarbības vidē aktuālus jautājumus, aicinot izstāstīt savu pieredzi veiksmīgus uzņēmējus, finanšu speciālistus un citas interesantas personības, informē organizatori.

Biznesa rīti tiks organizēti katra mēneša otrajā ceturtdienā. Tajos piedalīsies iesaistīto sadarbības partneru konsultanti, kā arī pieaicinātie speciālisti, ņemot vērā iepriekšējā Biznesa rītā izvirzītās aktualitātes. Pasākums būs bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa inkubatorā startēt vieglāk

Vēsma Lēvalde, 07.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatorā dzimušās idejas lielākoties pārtapušas mazā biznesa uzņēmumos.

Inkubators (KBI) Liepājā veiksmīgi pildījis starta laukuma lomu mazo un vidējo uzņēmumu veidotājiem, rosinājis pievērsties uzņēmējdarbībai jaunus cilvēkus, dažādojis uzņēmējdarbību pilsētā un atbalstījis videi draudzīgu tehnoloģiju attīstību. Pietrūkusi līdz šim ir lielāku ražotāju «inkubēšana» un mazāk, nekā cerēts, radītas pilnas slodzes darbavietas.

Kurzemes Biznesa inkubators savu attīstības tendenci ir noturējis, uzskata KBI valdes priekšsēdētājs Salvis Roga. Uzņēmumu skaits ir liels, tostarp ir gan pirmsinkubatora idejas, kuras tikai vēl plāno komercializēties, ir iesācēji, ir arī uzņēmumi, kuri pametuši inkubatoru, jo spēj tālāk augt patstāvīgi. Nozīmīgs ir jaunradīto darbavietu skaits, lai arī liela daļa ir nepilnas slodzes darbs. Daļēji to nosaka fakts, ka biznesa idejām nepieciešams laiks, līdz tā attīstās tik tālu, ka var atļauties maksāt darbiniekiem algu, ar kuru var izdzīvot. Nepilno slodžu dēļ gan inkubatoram tiek samazināts publiskais finansējums. Tomēr dzīvība te pulsē, turklāt aktīvāk nekā ārpus inkubatora, atzīst arī KBI uzņēmēji. Šogad KBI statusu ieguvuši jau četri jauni uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kurzemes Biznesa inkubatorā darbu uzsākuši desmit jauni uzņēmumi

Dienas Bizness, 13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatorā (KBI) šī gada martā savu darbu uzsākuši deviņi jauni uzņēmumi - četri no tiem Liepājā, divi Kuldīgā un trīs Saldū.

KBI Liepājas filiālē darbu uzsākuši četri uzņēmumi – Liepāja Bulk Liner, LGV Network, Baltic solar un Wood koozie.

SIA Liepāja Bulk Liner nodarbojas ar polietilēna konteineru oderu ražošanu autoceļu un jūras kravu pārvadājumiem, kas nodrošina pilnīgu produktu drošību un piesārņojuma riska novēršanu.

Uzņēmums LGV Network ir pirmais elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveides uzņēmums Latvijā, kurš piedāvā klientiem uzlādēt elektromobiļu akumulatorus publiski pieejamās uzlādes stacijās. Uzņēmums 2014. gada beigās jau paspējis uzstādīt piecas publiski pieejamas elektromobīļu uzlādes stacijas Rīgā. Uzņēmuma mērķis ir attīstīt uzlādes staciju tīkla infrastruktūru Latvijā, nodrošinot elektromobiļu lietotājus ar uzlādes staciju pieejamību tiem ērtās vietās - pie tirdzniecības centriem, restorāniem, degvielas uzpildes stacijām, biroja centriem un citur.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Biznesa inkubatoru nākotne – miglā tīta

Vēsma Lēvalde, 19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālajā attīstības plānā ir iekļauts uzdevums veicināt jaunu uzņēmumu attīstību, taču finansējums tam nav paredzēts.

Nākamā gada augustā beigsies finansējums desmit biznesa inkubatoriem Latvijā, draudot ar strauju uzņēmējdarbības aktivitātes samazināšanos reģionos. Ekonomikas ministrija (EM) norāda, ka notiek sarunas ar Eiropas Komisiju par nākamā ES fondu plānošanas perioda atbalsta programmām un finansējuma sadalījumu. Vienošanās par finansējumu vēl nav panākta, atzīst EM.

«Mēs atrodamies neapskaužamā situācijā, jo saviem darbiniekiem un sadarbības partneriem nespējam atbildēt, kas notiks pēc tam, kad operatoriem 2014. gadā beigsies uz laiku noslēgtie līgumi,» atzīst JIC izpilddirektors Agris Ķipurs. Šādā situācijā, viņš atzīst, ir grūti no darbiniekiem un partneriem sagaidīt motivētu un lojālu iesaisti. Pašlaik ir indikācijas, ka Cēsīs, Madonā un Alūksnē nebūs nekā, zina teikt Magnus vadītājs Agris Lapiņš. Visu inkubatoru vadītāji uzsver, ka ir pēdējais brīdis izstrādāt finansēšanas modeli nākamajam periodam. «Ja pārrāvums būs gads vai divi, tad uzsākt jaunu programmu izmaksās dārgāk,» brīdina Latgales inkubatoru vadītājs Māris Igavens. Neziņa par nākotni bremzē iecerētos attīstības plānus – daudzviet sākta pirmsinkubatora programma, plānoti sadarbības mehānismi ar uzņēmumiem, kas pēc inkubācijas perioda mēģina sākt patstāvīgu dzīvi. EM sola izstrādāt uz rezultātu orientētu finansēšanas modeli līdz 2014.gada rudenim, lai finansēšanā nebūtu pārrāvuma. Savukārt inkubatoru operatori apgalvo, ka nav nekādu indikāciju par šāda modeļa tapšanu. 2012.gada septembrī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ar SIA Ernst&Young Baltic noslēdza līgumu par biznesa inkubatoru operatoru darbības mērķu riska izvērtējumu, kam jākalpo par pamatu turpmākā atbalsta mehānisma izstrādē. Taču audita rezultātus LIAA klasificējusi kā ierobežotas pieejamības informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotos elektrodivriteņus izķer kā karstus pīrādziņus, projekta autori uzsver elektriskā transporta jomas radošo potenciālu

Savukārt automašīnas ar elektrodzinējiem Latvijā ienāk ļoti gausi. Tā sauktās zilās dzirksteles transporta attīstību Latvijā bremzē fakts, ka augstās pašizmaksas dēļ vajadzīgs ārējais finansējums vai investori, kuri ir gatavi ieguldīt ilgtermiņa projektos. Iespējams, procesu paātrinās tikko Ministru kabinetā atbalstītais Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.–2016.gadam, kas paredz videi draudzīgu transportlīdzekļu, kurus pamatā darbina elektromotors, un to infrastruktūras attīstības veicināšanu. DB jau ziņoja, ka tam nākamajos trīs gados iecerēts atvēlēt 29,99 milj. eiro, tostarp valsts budžeta finansējums būs 5,7 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš SIA Art Soapworks darbībā iesaistījušās dāmas, ziepju ražotne kļuvusi par īstu radošo laboratoriju, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sākotnējā suvenīrziepju ražotne tagad paplašinājusi produktu klāstu, sākusi eksportu un nemitīgi izstrādā jaunus produktus. Procesā ir īpašnieku maiņa, atrastas citas telpas, un ražošanu savās rokās ņēmušas dāmas, kuru fantāzijai nav robežu, bet uzdrīkstēšanās un neatlaidība ļauj to iemiesot pieprasītos produktos. Nākotnes plāni nav kļūt par rūpnīcu, bet gan panākt radošas darbnīcas nepārtrauktu pulsāciju.

Jāpārkāpj slieksnis

SIA Art Soapworks pirmajos darbības gados Kurzemes biznesa inkubatorā (KBI) izstrādāja nelielu, bet dizainā pievilcīgu un pietiekami savdabīgu suvenīrziepju kolekciju, kas ļāva uzņēmumam daudzsološi startēt, īpaši nesaspringstot tirgus meklējumos. Taču brīdī, kad beidzās inkubatora programmas atbalsts, nebija vēl sasniegts tāds līmenis, lai patstāvīgi varētu segt visas izmaksas. Dibinātāji – jauni vīrieši, kuriem bija jāuztur ģimene, saprata, ka tas varētu būt drīzāk hobijs vai, labākajā gadījumā, nelieli papildu ienākumi. Saimnieciskā darbība lēnām sabremzējās. Slieksnis no atbalsta programmas «lielajā dzīvē» izrādījās pārāk augsts, stāsta SIA Art Soapworks pašreizējā vadītāja Anita Palapa, kura tolaik bija KBI darbiniece. Negribējās labu ideju zaudēt, tāpēc visi kopā mēģinājuši atrast veidu, kā saglabāt uzņēmumu. «Noslēdzām mutisku vienošanos – ja gada laikā mums iesaistoties izdosies palielināt apgrozījumu un stabilizēt darbību, kļūsim par līdzīpašniekiem,» atklāj A. Palapa, kura pati uzņēmusies pārdošanas organizēšanu. Plānotais ir izpildīts, un šobrīd tiek gatavoti dokumenti iesniegšanai Uzņēmumu reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Noslēdzies virtuālais sporta inovāciju hakatons SportHack 2020 Latvija

Žanete Hāka, 26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies virtuālais sporta inovāciju hakatons "SportHack 2020 Latvija", kurā piedalījās vairāk nekā 300 dalībnieki no 50 pasaules valstīm.

Komandām labākos rezultātus palīdzēja sasniegt 66 pieredzējuši biznesa, tehnoloģiju un sporta jomas mentori. Komandas cīnījās par balvām divās kategorijās - "Jauna ideja" un "Projekts attīstībā", kā arī tika noteikts vispārējais hakatona uzvarētājs. Kopumā hakatonam pieteicās 35 komandas.

Starp hakatona dalībniekiem bija gan profesionālā un amatiersporta atlēti, gan treneri un sporta organizācijas, kā arī dizaineri, programmētāji, mārketinga un citu jomu pārstāvji. Hakatona dalībniekiem tika definētas četras pamata tēmas jeb izaicinājumi - "Uzveicam krīzi kopā", "Sports un inovācijas", "Sporta infrastruktūra un aprīkojums" un "Sporta dati".

Papildus Latvijas sporta jomas organizācijas izvirzīja 20 izaicinājumus, aicinot komandas piedāvāt jaunus un drosmīgus risinājums konkrētām vajadzībām. Hakatonu organizēja biedrība "WindHackers" sadarbībā ar RTU Dizaina fabrika, Rīgas Tehniskā Universitāte (RTU) un "Kurzemes inovāciju granti studentiem" (KInGS) partneriem - Ventspils Augstskola (VeA), Liepājas Universitāte (LiepU), "Kurzemes biznesa inkubators" (KBI) un nodibinājumu "Ventspils augsto tehnoloģiju parks" (VATP). Par vispārējo "SportHack 2020 Latvija" hakatona uzvarētāju tika atzīta "Riga Kayking" komanda, kas izstrādāja platformu, kurā laivu īpašnieki sniedz iespēju Rīgas iedzīvotājiem un viesiem iepazīt Rīgu, izmantojot kajakus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bezmaksas apmācībās palīdzēs kļūt par uzņēmējiem

Vēsma Lēvalde, 10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Universitāte sadarbībā ar Kurzemes Biznesa inkubatoru (KBI) organizē bezmaksas apmācību kursu #esiuznemejs,

Mācības notiks Latvijas un Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projekta Konkurētspējīga uzņēmējdarbība caur sadarbību (COOP edu-ship) ietvaros. Nodarbību mērķauditorija ir cilvēki ar biznesa idejām un jaundibināti uzņēmumi.

Apmācību dalībniekiem tiks attīstītas zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas uzņēmuma dibināšanā un uzņēmējdarbības uzsākšanā, biznesa idejas attīstīšanā, mārketingā un finansēs, kā arī biznesa plāna sagatavošanā. Apmācības norisināsies KBI Biznesa skolā un to vadīšanā tiek piesaistīti dažādu jomu speciālisti, kuru praktiskā darbība ir saistīta ar jaunu uzņēmumu attīstīšanu, mārketinga un reklāmas konsultācijām, kā arī finanšu jautājumu risināšanu uzņēmējdarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Afterdog kastītes iekaro veikalu plauktus

Vēsma Lēvalde, 26.03.2013

SIA ADD radošais direktors Arturs Zalmansons (no labās) un SIA ADD pārdošanas direktors Mārtiņš Vidzenieks.

Foto: SIA ADD Arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komisks atgadījums pasaules vadošajā dzīvnieku produktu izstādē izrādījās SIA ADD radītās afterdog kastītes spontāns triecienmārketings.

Afterdog ir suņu ekskrementu savākšanas kastīte, kas izgatavota no makulatūras kā videi draudzīga materiāla un ļauj suņa saimniekam, nesmērējot rokas un nestaipot līdzi lāpstiņu, tikt galā ar suņa, arī visprāvākā, atstāto čupiņu. Ceļš no idejas līdz veikalu plauktiem bijis garš un grūts, taču idejas virzītāju mērķtiecība un ticība veiksmei nesusi arī pirmos augļus. Unikālā suņu kaku savākšanas kastīte patentēta gandrīz visās lielākajās pasaules valstīs. Tikko noslēgts līgums par kastīšu iekļaušanu Depo veikalu zoopreču nodaļas produktu klāstā, paralēli risinās sarunas par afterdog ražošanu un realizāciju vairākās ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Nevēlēšanās saistīties ar kredītiestādēm netraucē attīstībai

Vēsma Lēvalde, 19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā tradicionālo krāsu meistars Edgars Raitums no mājražotāja pārtapis par uzņēmēju ar savu darbnīcu.

Edgars Raitums joprojām ir vienīgais pastāvīgais kapitālsabiedrības algotais darbinieks un palīgus piesaista tikai uz laiku, kad ir lielāks pasūtījums. «Laikam esmu pārāk piesardzīgs,» viņš atzīst. Nevēlēšanās saistīties ar kredītiestādēm un riskēt ar plašu atvēzienu tomēr nav traucējusi soli pa solim attīstīt SIA Raituma krāsas no inkubatora cālēna par atzīta produkta ražotāju un saglabāt meistara autoritāti restauratoru lokā. Ar Kurzemes biznesa inkubatora atbalstu izveidota krāsu ražotne jeb darbnīca Kuldīgā, izstrādāts kapitālsabiedrības ražojumu zīmols, atrasts videi draudzīgs metāla iepakojums un saskaņotas produkta etiķetes. «Būs labi,» sola SIA Raituma krāsas dibinātājs Edgars Raitums. Līdz šim esot bijis tikai saturs, kas, protams, ir galvenais, bet tagad arī forma būs tam atbilstoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pēdējā diena, lai pieteiktos Drosmīgu ideju atbalsta programmai

Lelde Petrāne, 30.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl tikai šodien uzņēmīgi kurzemnieki var paspēt iesūtīt savas drosmīgās biznesa idejas konkursam Drosmīgu ideju atbalsta programma un pretendēt uz balvām – portatīvo datoru un bezmaksas konsultācijām biznesa attīstībā.

Savukārt 20 labākās biznesa idejas saņems veicināšanas balvas no konkursa organizatoriem – Ventspils Augto tehnoloģiju parka, Kurzemes Biznesa inkubatora un SEB bankas.

Konkursa mērķis ir veicināt un atbalstīt drosmīgu biznesa ideju veidošanos un attīstību Kurzemes reģionā. Pieteikties konkursam var uzņēmumi, kuri nav vecāki par diviem gadiem, kā arī vēl nereģistrēti – topošie komersanti, kuri savu saimniecisko darbību plāno veikt vai jau veic Kurzemes reģionā.

Pieteikumu vērtēšana notiks maijā, kad Vērtēšanas komisija pieņems lēmumu par visdrosmīgākajām idejām Kurzemes reģionā. Vērtējot biznesa idejas tiks ņemti vērā vairāki faktori – vai ideja ir drosmīga, vai ideju var realizēt un vai idejas realizēšanai ir piesaistīta kompetenta komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes biznesa inkubatorā radīta sadzīves atkritumu prese. Ražošanu plānots sākt jau šogad.

Telpas ražotnei Liepājā jau nolūkotas. Sākotnēji tiks nodarbināti 10 līdz 15 cilvēki, kas elektriskās sadzīves atkritumu preses montēs no detaļām, ko pēc Kurzemes biznesa inkubatora (KBI) SIA Eko kubs pasūtījuma izgatavo vairāki citi uzņēmumi. Iespējams, nākotnē ražotne pārtaps par sociālā biznesa projektu, piedāvājot darbu cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Par produkta iegādi ieinteresējušies vairāki simti potenciālo klientu, tostarp Londonas pašvaldība.

Iedvesmo mazulis

«Ideja radās brīdi pēc dēliņa piedzimšanas, kad pamanīju – atkritumu mājās kļuvis trīsreiz vairāk, jo mazulim vajag autiņbiksītes, salvetes, sarodas dažādi maisiņi,» stāsta idejas autore, SIA Eko kubs valdes priekšsēdētāja Sintija Pusaudze. Tajā brīdī ienākusi prātā doma – vajadzētu sapresēt atkritumus, lai tie nebūtu biežāk jāizved un jāmaksā vairāk. Pēc tirgus izpētes nācies secināt – šādas nelielas, elektroniskas iekštelpu sadzīves atkritumu preses gan ražo Ķīnā, taču loģistikas izmaksu dēļ cena ir pārāk augsta – Latvijas pasūtītājam tā izmaksā 600–800 ASV dolāru. «Tādu cenu maksāt es nevarēju atļauties, tāpēc sāku meklēt iespēju izgatavot kaut ko līdzīgu tepat, izmantojot Latvijas materiālus,» ceļu līdz biznesa idejai stāsta S. Pusaudze. Iepazīstinot ar savu ideju pazīstamus uzņēmējus pilsētā un Kurzemes biznesa inkubatorā, viņa saņēmusi konceptuālu atbalstu un atzinumu, ka šāds produkts varētu interesēt plašāku patērētāju loku Latvijas, Baltijas un pat starptautiskā līmenī. «Nevaru noliegt, ka Latvijā ražošanas izmaksas ir augstākas nekā Ķīnā,» atzīst uzņēmēja. Taču esot vērts mēģināt – pirmkārt, lētāka loģistika kompensē ražošanas izmaksas, otrkārt, iespēja radīt kaut nedaudz darbavietu Liepājā šobrīd ir ārkārtīgi aktuāla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurzemes Biznesa inkubatorā 13 jaunpienācēji

Vēsma Lēvalde, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012.gadā Kurzemes Biznesa inkubatorā Liepājā darbību sākuši 13 jauni uzņēmumi, kas darbojas zaļo tehnoloģiju, pārtikas pārstrādes, informāciju tehnoloģiju, aviācijas, dizaina un citās jomās.

Liepājā Kurzemes Biznesa inkubatora paspārnē šobrīd darbojas 42 uzņēmumi, kopā nodarbinot 140 darbiniekus. Kopš inkubatora izveidošanas Liepājas uzņēmumi nodokļos valsts un pašvaldības kasē samaksājuši vairāk nekā 650 tūkstošus latu.

Kopš Kurzemes Biznesa inkubatora izveidošanas Liepājā atbalstu saņēmuši aptuveni 60 jaunie uzņēmumi, no kuriem daļa biznesa inkubatoru jau atstājuši un veiksmīgi turpina darboties patstāvīgi, piemēram, reklāmas aģentūra Addiction, suņu ekskrementu savākšanas kastītes Afterdog Bio Box attīstītāji ADD un ziepju ražotāji Art Soapworks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Augusta beigās notiks biznesa ideju sacensības

Žanete Hāka, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. augustā notiks biznesa ideju sacensības Innovation Tournament - Latvia, 2013, informēja biedrība KBI.

Sacensības organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar Kurzemes Biznesa inkubatoru un Valmieras Biznesa un inovāciju inkubatoru.

Innovation Tournament ir biznesa ideju sacensības, kuru laikā tiek radītas, izvēlētas un attīstītas dalībnieku biznesa idejas. Šīs sacensības, tāpat kā tenisa turnīrs sastāv no vairākiem sacensību raundiem. Atlases rezultātā labākās idejas tiek virzītas uz nākamo raundu, līdz viens kļūst par uzvarētāju.

Pasākuma laikā būs iespēja saņemt atsauksmes par biznesa ideju no citiem, pilnīgi nepazīstamiem sacensību dalībniekiem, kā arī aplūkot ideju no citiem skatu punktiem, radot inovācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma S.O.E jeb Sound of Eden pamatnodarbošanās ir akustisko sistēmu – skandu – izstrāde un ražošana. Vaļasprieks par biznesu izaudzis pamazām, bet mērķtiecīgi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Pirmie divi gadi bija smagi, atzīst uzņēmuma īpašnieks Edijs Apenītis.

Sound of Eden izmanto skaļruņus, kas ir ražoti Vācijā un Dānijā.

«Ražojot High End skandas, ir svarīgs ne tikai pats skanējums, bet arī skandām izmantotais korpuss. Diemžēl Liepājā bija ļoti grūti atrast korpusa ražotājus, kas atbilstu kvalitātes prasībām, jo korpusam ir jābūt ideāli precīzam, labi nopulētam, nolakotam – lai šāda līmeņa izstrādājums izskatītos perfekti. Pašlaik sadarbojos ar vienu Rīgas uzņēmumu,» skaidro īpašnieks.

Grobiņniekam biznesa ideja radusies, meklējot informāciju un mēģinot uztaisīt skandas pašam. Viss sākās ar vienkārša formāta skandām un platjoslas skaļruņiem. Kādu brīdi E. Apenītis darbojies kopā ar labu draugu, un nonākuši pie atziņas, ka vienkāršie risinājumi nesniedz cerēto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Grāmata nesākas ar naudu

Vēsma Lēvalde, 14.01.2013

Andra Manfelde romānam Dzimtenīte dizainu veidojusi pati, radot asociācijas par utiliārām lietām, līdz kurām sabiedrība reducējusi dzimtenes jēdzienu.

Foto: Vēsma Lēvalde, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rakstniece, dzejniece un māksliniece Andra Manfelde pati rūpējas arī par savu grāmatu izdošanu un publicitāti.

Gada laikā biedrība Literatūras kombains izdevusi trīs Andras Manfeldes grāmatas – Adata (otrais izdevums), Ceļojums uz mēnesi un – tikko – skarbo Latvijas sieviešu likteņstāstu Anglijā Dzimtenīte. Pirms tam vairākas grāmatas nākušas klajā kā autorizdevumi. «Iznāk, ka ar izdevniecību jeb izdevējdarbību es radu pati sev darbu. Iztikt tikai ar radošo būtu grūti,» atzīst A.Manfelde.

Lai arī Latvijā valda stereotips, ka literāti ir no reālās dzīves atrauti mākslinieki, kuri nomirst badā, ja valsts viņus pilnībā neuztur, realitātē daudzi no viņiem ir līdz zinātniskajiem grādiem aizcīnījušies teorētiķi vai aktīvas rīcības cilvēki, kuriem nav sveša arī mazo uzņēmēju sūrā ikdiena. Andras Manfeldes tekstiem piemīt izteikta emocionāla atraisītība un tiešums, taču tās nav īpašības, kas raksturīgas biznesa videi. Par spīti tam, izdevējdarbībā viņa sevi parādījusi kā mērķtiecīgu un pragmatisku rīcības cilvēku, kurš skaidri zina vēlamo rezultātu, plāno katru soli un apzinās māksliniecisko kritēriju «sarkanās līnijas». Valtera un Rapas kafejnīcā Liepājā, kur notiek intervija, pavisam nejauši ienāk Kurzemes biznesa inkubatora valdes loceklis Atis Egliņš – Eglītis. Īsa iepazīšanās, divi teikumi un – Andras izdotā Dzimtenīte jau ir inkubatora pārstāvja rokās, tiek norunāts randiņš, lai pārrunātu sadarbības iespējas. Literatūras kombains pagaidām ir biedrība, taču nav izslēgts, ka jau pavisam drīz juridiskais statuss mainīsies un KBI papildinās jauna kapitālsabiedrība. Viens no inkubatora atbalsta veidiem, kas ieinteresējis A. Manfeldi, ir atbalsts produkta mārketingam. «Īstenībā citreiz mani riktīgi kaitina, ka, gadās, cilvēks izdod grāmatu, un kad tā gatava, attopas – ai, gribas, lai ir pārdošanā..»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Starptautiskā konkursā noskaidrota Liepājas Karostas nākotnes vīzija

Gunta Kursiša, 28.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies starptautisks konkurss Ghost Town Challenge, kurā savu vīziju par to, kā nākotnē varētu izskatīties Karosta Liepājā, iesniedza arhitekti no vairākām pasaules valstīm. Par uzvarētāju ir pasludināta komanda no Francijas.

Tāpat paziņoti rezultāti konkursā Brutalist Facelift, kurā arhitektiem bija jāsniedz sava vīzija par to, kā pārveidot pamestu padomju laiku dzīvojamo ēku.

Arhitektūras vīziju konkurss ar nosaukumu Ghost Town Challenge ir pirmais SIA Dessert un Liepājas pašvaldības sadarbības eksperiments. Interesi izrādījuši arhitekti no ASV, Krievijas, Eiropas, Brazīlijas, Kanādas, Austrālijas un citām valstīm.

Lai gan konkurss tika izsludināts kā teorētisks, akadēmisks uzdevums un organizētāji neuzņemas pienākumu vīzijas īstenot, pilsēta tomēr cer iegūt izmantojamas idejas, jau iepriekš ziņoja DB.

Konkursā tika dots konkrēts uzdevums – radīt arhitektūras vīziju daudzfunkcionālam kultūras centram, kas ietvertu izstāžu zāli, bibliotēku un konferenču centru ar potenciālām izklaides zonām, piemēram, restorāniem, mazumtirdzniecības punktiem. Kontekstā ar šo objektu jāsakārto arī piegulošo teritoriju pilsētplānošanas risinājumi – transporta un gājēju plūsma, infrastruktūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA J.A. Wood Country nosaukums ietver uzņēmuma īpašnieku Jāņa un Aijas Eizengraudu vārdu pirmos burtus un tulkojams kā «koku zeme», jo jaunākajai paaudzei paredzētā ekoloģiskā produkta uzgriežņi un skrūves tiek ražoti no oša un citiem lapu kokiem, savukārt savienojamās detaļas no finiera saplākšņa, kas pārklāts ar sertificētām, Eiropas standartiem atbilstošām krāsām, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Ideja bija radīt liela izmēra konstruktoru, lai bērni varētu radoši darboties gan paši, gan kopā ar vecākiem. Pirmā ir saliekama rotaļu māja, kas attīsta mazuļu iztēli, nākotnē būs arī pilis un automašīnas,» atklāj uzņēmuma vadītājs.

Uzsvars tiek likts uz liela izmēra rotaļu priekšmetiem, bet ir atjausts, ka nepieciešams arī kas mazāks – lai cena neatbaidītu tos, kuri gatavi vispirms pamēģināt. Piemēram, ir iespējams nopirkt vairākas detaļas un, pašiem liekot kopā, veidot skapīšus, plauktiņus, mantu kasti, krēslu.

Testējot rotaļu lietas, to radītāji novērojuši, ka tās sāk patikt bērniem virs trim gadiem un tālāk – bez ierobežojumiem. Viens no prezentācijas pasākumiem noticis šovasar Liepājas pusmaratona laikā. «Kurzemes biznesa inkubatoram (KBI) šajā pasākumā bija telts, kurā reizē ar citiem savu produkciju demonstrējām arī mēs. Bērnu interese par konstruktoru bija tik liela, ka zēni un meitenes cits citam ņēma nost koka skrūves, arī vecāki krita uz ceļiem un ņēmās ar detaļām. Šī lieta noteikti ir trāpījusi mērķī.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar GreyNut vadītāju Kristiānu Līci

Lelde Petrāne, 08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Greynut vadītājs Kristiāns Līcis. SIA Greynut izstrādā un ražo dažādus inovatīvus elektronikas un IT sistēmu risinājumus. «Uzņēmumu pirms 3 gadiem dibināju kopā ar Kasparu Škerbu un šajā laikā esam piesaistījuši arī investorus. Mums pašlaik ir 3 aktīvi projekti – 1) 99ledballoons, kas tirgo LED balonus un LED balonu sistēmas dažādos izmēros gan mājas ballītēm, gan lieliem pasākumiem; 2) Luxafor gaismiņas, kuras var izmantot darbinieki, kuri strādā atvērtā tipa ofisos, lai ar zaļu/sarkanu gaismu parādītu vai konkrētā brīdī esi pieejams un pie Tevis var nākt runāties, vai arī esi aizņemts. Kā arī - ar gaismu palīdzību var uzzināt par ienākošajiem epastiem utt; 3) Bindio velosipēdu novietnes ar iebūvētu ķēdi un elektronisko slēdzeni, kas saslēdzama/atslēdzama ar telefonu. Tas ļauj lietotājam atteikties no savas ķēdes vadāšanas līdzi. Visiem mūsu projektiem ir opcijas, kuras mēs piedāvājam vienīgie pasaulē, tas arī padara mūs unikālus. Pašlaik komandā esam 5 cilvēki,» stāsta K. Līcis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Bite Latvija vadītāju Kasparu Bulu

Lelde Petrāne, 21.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild mobilo sakaru operatora Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pirmkārt, cilvēcīga komunikācija ir mūsu biznesa stūrakmens, mūsu filozofija. Tādēļ laiku pa laikam mēdzam klientiem sūtīt ar roku rakstītas kartītes, nu un tad, ka ārā 21.gadsimts. Tā ir personīgāk.

Otrkārt, esam ļoti mērķtiecīgi – ja ko nolemjam un apsolām, tad to arī darām. Piemēram, mēs esam solījuši klientiem, ka mērķtiecīgi attīstīsim 5G tīklu. Zinu, daudzi teiks – ko jūs runājat par 5G, ja 4G nav vēl visur. Un taisnība ir, tāpēc neatkarīgi no 5G, lielākā daļa mūsu resursu šobrīd tiek virzīta jaudīga, ātra 4G un 4G++ tīkla attīstībai. Nevis, lai kartē atzīmētu, ka mums šādi tīkli ir, bet, lai šie tīkli tiešām ir tādi, kādus mēs tos paši gribētu ikdienā – stabili, jaudīgi, droši! Tas ir tas, ar ko mēs mostamies un ar ko ejam gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbs kļūst par valkājamu tehnoloģiju, kas ne tikai kalpo cilvēkam, bet palīdz iegūt noderīgus datus. ASV apģērbu zīmols vēlas to izmantot, lai pastāvīgi nodrošinātu perfektu ķermeņa temperatūru, savukārt projektā Darmštatē strādā pie tā, lai gudrais apģērbs spētu padarīt mobilākus seniorus.

Pavasarī rīti un vakari vēl ir vēsi, savukārt dienā bieži vien saule silda tā, ka nesaproti, kā tad īsti ģērbties. Vispirms tev salst, pēc tam tu svīsti! Tāpat siltās ziemas jakas mēdz būt neērtas, braucot transportā vai iepērkoties lielveikalā. Bostonas modes zīmols Ministry of Supply vēlas risināt šo problēmu, piedāvājot virsjakas, kas spēj pielāgot temperatūru apkārtējiem apstākļiem. Trīs oglekļa šķiedru sildelementus, kas iestrādāti jakas dizainā, kontrolē ar inteliģentu termostatu, kas “iemācās”, kādai temperatūrai priekšroku dod jakas valkātājs. Dati tiek uzkrāti no valkātāja balss komandām un uzstādījumiem ar īpašas aplikācijas palīdzību, kamēr termostats mēra gan gaisa, gan ķermeņa temperatūru un izmanto akselometrus, lai paredzētu ķermeņa temperatūras izmaiņas. Apģērba ražotājs, kas sevi pieteicis 2011. gadā, radies, pateicoties četriem Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT) studentiem, kuri cer ar iegūtajiem datiem uzzināt vairāk par saviem klientiem, viņu ieradumiem, aktivitātēm un valkāšanas paradumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Deviņas bieži sastopamas vadības kļūdas, kas izraisa darbinieku mainību

Antra Asare, personālvadības jaunuzņēmuma ENME līdzdibinātāja, 05.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā desmitgadē gan Eiropas, gan ASV darba tirgū darba devējiem visgrūtāk ir bijis aizpildīt programmēšanas inženieru darba vakances. Turklāt iespējamība, ka programmēšanas inženieri mainīs darba vietas, ir lielāka nekā citu profesiju pārstāvjiem, jo viņi var atļauties to darīt.

IT nozarē darbaspēka pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, kas savukārt rada sarežģītu situāciju uzņēmējiem, kuri cenšas izpildīt katra grūti iegūstamā un grūti noturamā programmētāja vēlmes. Šodien nav iespējams atrast programmatūru izstrādes uzņēmumu, kurš darbiniekiem nepiedāvātu virkni visdažādāko priekšrocību, piemēram, bezmaksas avokado maizītes, pingponga galdus, telpas meditācijai, izklaides ierīces un spēles, dušu un treniņu aprīkojumu. Darba devēju vidū ir milzīga konkurence, un uzņēmumiem kļūst arvien grūtāk izdomāt, ar ko vēl noturēt savus augstākā līmeņa speciālistus.

Kvalitatīvas programmatūras izstrādei nepietiek ar to vien, ka pieņemat darbā pašus labākos programmēšanas inženierus. Jārūpējas arī, lai jaunpieņemtie darbinieki būtu ieinteresēti darboties uzņēmumā ilgtermiņā un būtu motivēti radoši un efektīvi risināt darba uzdevumus. Pavisam vienkārši – ja nespējam uzturēt savu labāko darbinieku iesaisti, tad nespējam darbiniekus noturēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā dienā paspēt izdarīt vairāk? Jāceļas agrāk! Labi zināmās tautasdziesmas rindiņas «kurš putniņš agri ceļas, agri slauka deguntiņu», ir gudrība, kas attiecināma arī uz biznesa vidi. Žurnāls Inc. secina - ja esat kā vairums vadītāju, visticamāk, jūs no gultas izkāpjat agri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā norāda zīmola radītāji, YUTA ir dejas verandā, pastaiga pilsētā, atelpa pludmalē, skrējiens uz dīķi, otrās dienas laiskie rīti un pēcpusdienas snauda ar grāmatu klēpī.

Komentāri

Pievienot komentāru