Lai attīstītos jāsadarbojas arī ar konkurentiem 

Pārcelšanās un mantu pārvešanas pakalpojumus pārsvarā izmanto uzņēmumi, privātpersonas cenšas tikt galā pašu spēkiem

Anda Asere, 11.2.2013

Kaspars Ritums

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Tā savus klientus raksturo SIA Movers dibinātājs Kaspars Ritums. Uzņēmumu viņš izveidojis 2011. gadā, taču darba pieredze šajā laukā ir ilgāka – savulaik K. Ritums strādājis tāda paša profila kompānijā, kas piederēja viņa brālim.

Stāstot par klientiem, viņš apstiprina, ka lielākā daļa ir juridiskas personas – aptuveni 90%, turklāt no privātā sektora. Savukārt privātpersonas reti izmanto mantu pārvešanas pakalpojumus; parasti lūdz draugu, radu un paziņu palīdzību. Visbiežāk iemesls ir finansiāls, taču nereti cilvēki nemaz nezina, ka ir specializēti uzņēmumi, kas piedāvā šādu pakalpojumu. Tāpat Latvijas iedzīvotāju dabā ir pirkt mājas un dzīvokļus, nevis īrēt, tāpēc privātpersonu migrācija ir salīdzinoši neliela. Vēl jāņem vērā, ka cilvēkiem nepatīk ielaist savā mājā svešas personas.

SIA Movers lielāku projektu realizēšanai piesaista partnerus, konkurentus. «Lielu objektu pārvešanu nevaram nodrošināt īsā termiņā, tāpēc piesaistām vēl cilvēkus un arī tehniskās vienības,» saka K. Ritums. Viņš iesaka nebaidīties sadarboties ar konkurentiem. Tā ir mazu uzņēmumu attīstības iespēja, jo no sadarbības var iegūt ne vien materiālu labumu, piemēram, lielāku līgumu, bet arī iemācīties ko jaunu.

SIA Movers pašlaik ir mikrouzņēmuma nodokļa maksātājs. «Izvēlējos šo formu tāpēc, ka ir ļoti viegla grāmatvedība. Cik ienāk kontā, no tā 9% samaksā. Vienīgais apgrūtinājums ir izmaksājamās algas maksimālais lielums un darbinieku skaits,» saka K. Ritums. Viņš gan domā, ka samērā drīz uzņēmums mainīsies un atteiksies no mikrouzņēmuma nodokļa maksātāja statusa, jo pērn tā apgrozījums sasniedzis aptuveni 65 tūkstoši latu. Uzņēmums šobrīd atrodas pagrieziena punktā – nepieciešama finanšu injekcija, t.i., jāiegulda līdzekļi, lai straujāk attīstītos un būtu vairāk darbinieku, lielāka tehniskā bāze utt.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

No šīs sadaļas

Ne vienmēr sargeņģelis ir neredzams – Evitas Vildes radītie ir pavisam labi...

Sveces ir sezonāla prece, un jau janvārī, februārī to tirdzniecība sāk apsīkt,...

Ir dzirdēti dažādi stāsti par to, cik ilgi uzņēmēji savu ideju ir...

Galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls, liecina pasaules prakse...

Nereti cilvēki jau darba nedēļas vidū jūtas iztukšoti – viss pulveris izšauts...

Četru gadu eksperimenti virtuvē noved pie Augļu kubu ražošanas sākšanas....

Aigas Dreimanes un Aivja Siliņa portāls sendletter.me apsveikuma kartiņu cienītājiem izturējis...

Nereti uzņēmumos pie pārrunu telpām ir lapiņas, kur kolēģi atzīmē, kurā datumā...

Atmodas laika sauklis – kaut pastalās, bet brīvi – ir labi attiecināms...

Saredzot brīvu nišu, SIA Terra restorāni atver ikdienas restorānu ātrām maltītēm darbdienas...