Citas ziņas

LaIPA ar Lattelecom vienojas par atlīdzībām

Žanete Hāka, 04.11.2013

Jaunākais izdevums

Tevi varētu interesēt

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) ir panākusi vienošanos ar Lattelecom par maksājamās atlīdzības lielumu izpildītājiem un fonogrammu producentiem par fonogrammu retranslēšanu pa kabeļiem, informē LaIPA izpilddirektore Liena Grīna.

Noslēgtais līgums paredz maksājamo atlīdzību apmērus un termiņus par pašreizējo periodu – no 2013. gada 1. janvāra, savukārt sarunas vēl turpinās, lai vienotos par taisnīgas atlīdzības veikšanu par iepriekšējo periodu.

LaIPA kā izpildītāju un fonogrammu producentu mantisko tiesību pārstāvošā organizācija pēc ilggadējām sarunām, cenšoties panākt vienošanos ar Lattelecom par maksājamās atlīdzības lielumu fonogrammu retranslēšanai pa kabeļiem kā galējo līdzekli līgumu noslēgšanai 2012. gada 19. oktobrī iesniedza prasību tiesā par parāda piedziņu un aizliegumu retranslēt fonogrammas, lai panāktu, ka tiesību īpašnieki saņem taisnīgu atlīdzību, stāsta L. Grīna.

Aizvadītajā nedēļā plānotā Rīgas Apgabaltiesas sēde tika pārcelta izskatīšanai 2014. gada 9. janvārī, jo abu pušu starpā ir sākušās sarunas par izlīgumu. Abas puses jau ir parakstījušas līgumu atlīdzības maksājumam par pašreizējo periodu no 2013. gada 1. janvāra, un tas ir solis tuvāk tam, lai tiesību īpašnieki pilnā apmērā saņemtu taisnīgu atlīdzību arī par iepriekšējo periodu. Tāpat Lattelecom ir izteicis gatavību vienoties arī par taisnīgu maksājamās atlīdzības lielumu par komerciālos nolūkos izdotu fonogrammu retranslēšanai pa kabeļiem par iepriekšējo periodu no 2007. gada oktobra līdz 2012. gada 31. decembrim un noslēgt izlīgumu ar LaIPA, uzsver apvienības pārstāve.

Viņa stāsta, ka LaIPA ir neatlaidīgi skaidrojusi kabeļoperatoriem un Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijai (LEKA) gan LaIPA ar likumu piešķirtās tiesības, gan maksājamās atlīdzības aprēķina kritērijus. Šis precedents ļauj apgalvot, ka arī pārējiem kabeļoperatoriem ir jāmaksā atlīdzība par fonogrammu izmantošanu, tās retranslējot pa kabeļiem, neatkarīgi no tehniskā risinājuma, kā signāls tiek pārraidīts un uztverts, skaidro L. Grīna.

Šis ir jau otrais precedents, kad LaIPA pēc prasības iesniegšanās tiesā ir panākusi mierizlīgumu ar elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēju. Oktobra vidū tika panākts izlīgums ar SIA Baltkom TV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš ir uzņēmuma boss?

Gusts Muzikants, Lattelecom Biznesa klientu daļas direktors, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma pamatvērtība ir darbinieki. Taču kurš ir uzņēmuma boss? Kompānijas īpašnieks, valdes priekšsēdētājs vai izpilddirektors? Neviena kompānija un bizness, sākot ar saplākšņa ražotni un puķu tirdzniecības kiosku mikrorajonā, beidzot ar augstas pievienotās vērtības uzņēmumiem un mākslas galerijām nevarēs izdzīvot, ja tiem nebūs klientu. Uzņēmuma boss ir klients.

Liela daļa Latvijas uzņēmēju atceras plānveida ekonomikas laikus, kad veikalnieku rokās bija neizmērojama vara – rindas un drūzmēšanās, klientu konkurence un pat fiziska cīņa par pēdējo desas gabalu vai kurpju pāri. Veikalnieku rokās bija vara. Tomēr laiki ir mainījušies (un labi, ka tā).

Pasaules otras lielākās privātās korporācijās Wal-Mart dibinātājs Sems Valtons (Sam Walton) ir teicis: «Ir tikai viens boss. Klients. Un viņš var atlaist jebkuru jūsu uzņēmuma cilvēku, vienkārši tērējot savu naudu citur»1. It kā pašsaprotami, tomēr Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) biznesa vidē šī realitāte vēl nav līdz galam apjausta.

Komentāri

Pievienot komentāru