Jaunākais izdevums

Optikas preču vairumtirdzniecības un progresīvo briļļu lēcu ražotāja SIA Liko-R plāno paplašināt savu eksporta tirgu uz Zviedriju, Krieviju un Baltkrieviju, kā arī turpina sarunas ar Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV) esošo uzņēmumu Pixel Optics, lai, iespējams, jau nākamgad Baltijā ieviestu pasaulē pirmās elektroniski fokusējošās brilles EmPower stāsta SIA Liko-R vadītājs Linards Kovaļevskis.

Progresīvās briļļu lēcas, kas tiek izgatavotas pēc individuāla pasūtījuma, no citām briļļu lēcām atšķiras ar to, ka tās nav paredzētas masveida ražošanai. Piemēram, cilvēks var izmantot divas brilles - vienas, lai labāk redzētu tālumā, otras - lasīšanai. Pircējiem ir pieejamas arī tā sauktās bifokālās briļļu lēcas, kurās vizuāli ir redzams nodalītais lēcas lodziņš, kas paredzēts lasīšanai. Taču progresīvajās briļļu lēcās šie risinājumi ir apvienoti. Proti, pēc būtības tās veic to pašu funkciju, bet uz lēcas šī pāreja nav redzama.

Patlaban sāk parādīties arī pirmie prototipi briļļu lēcām, kurās ir iestrādāti šķidrie kristāli. Šādu produktu piedāvā ASV uzņēmums PixelOptics, kas ir patentējuši šo tehnoloģiju un piedāvā šāda veida brilles ASV tirgū jau no 2011.gada augusta. Tās ir pasaulē pirmās elektroniski fokusējošās brilles - EmPower. «Liko-R ar šo uzņēmumu jau ir nodibinājuši kontaktus. Šī gada pavasarī jau bija plāns piedāvāt šīs briļļu lēcas arī Eiropā, sākot ar Francijas tirgu. Taču patlaban viņiem ir iekavējusies šī produkta ieviešana Eiropā.

Taču noteikti zinām, ka tad, kad šis produkts nonāks līdz Baltijai, Liko-R būs pirmie un vienīgie, kas piedāvās šāda veida brilles Baltijā.»

L. Kovaļevskis cer, ka produkta ienākšana varētu notikt nākamā gada laikā. Bet tas ir atkarīgs no PixelOptics jaunās ražotnes darba ASV, kā arī no gala patērētāju apkopotajām atsauksmēm par produktu, kas nāk galvenokārt no ASV tirgus.

Liko-R līdzdalība šādā projektā izpaudīsies šādi: «Liko-R būs pieejami briļļu ietvari, kuros jau būs visi vajadzīgie savienojumi. Optikas veikalos tādu ietvaru nebūs, tur būs tikai ietvaru paraugi, no kuriem klients varēs izvēlēties sev atbilstošāko.

Tāpat mums būs arī briļļu lēcu sagataves, kurās jau būs šķidrais kristāls. Liko-R laboratorijā vēl būs jāveic šo lēcu apstrāde. Sākumā šis produkts varētu būt diezgan dārgs, jo patlaban ASV tirgū šādas brilles maksā aptuveni 1200 ASV dolāru (686 latus).»

Ražošanas iekārtās ieguldīti 680 000 eiro (478 000 latu). Finansējumu uzņēmums saņēma 2006.gadā, iesniedzot projektu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) grantu shēmas Atbalsts komercdarbības infrastruktūras modernizācijai apakšprogrammā Komercdarbības pilnveidošana atbilstoši standartu prasībām.

SIA Liko-R dibināts 1993.gadā. Uzņēmums darbojas optikas preču nozarē, ražo briļļu lēcas un nodarbojas ar optikas preču vairumtirdzniecību. Sākotnēji uzņēmuma galvenais darbības virziens bija Itālijas firmas 'Luxottica Group' ražoto briļļu ietvaru un saulesbriļļu kolekciju izplatīšana Baltijā. 2005.gadā ''Liko-R'', turpinot uzņēmuma darbību, attīstīja pasūtāmo briļļu lēcu ar augstu pievienoto vērtību ražošanu.

SIA Liko-R nodarbina 11 cilvēkus. Uzņēmuma īpašnieks ir Linards Kovaļevskis. Kā liecina Firmas.lv informācija, Liko-R apgrozījums 2010.gadā bija 526 506 lati, savukārt 2011.gadā apgrozījums bija 570 552 lati. 2011.gadā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem - 36 805 lati, 2010.gadā uzņēmuma zaudējumi bija 18 389 lati. SIA Liko-R pamatkapitāls ir 71 000 latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Briļļu lēcu ražotājs Liko-R savu darbību sācis kā vairumtirgotājs; tagad tā mērķis ir palielināt tirgus daļu pēc individuāla pasūtījuma izgatavotām lēcām.

A/s Liko – R ir dibināta 1993. gadā kā Itālijas ražotāja Luxotttica Group biļļu ietvaru un saulesbriļļu izplatītāja. Šādā statusā tā strādājusi līdz 2005. gadam. Kopš 1999. gada tā izplata arī Copper Vision kontaktlēcas Baltijā.

Mainoties sadarbībai ar Luxotttica Group, komersants pievērsies briļļu lēcu ražošanai. Pirmās iekārtas tas nopircis 2007. gadā ar ES naudas atbalstu un gadu vēlāk sācis ražot briļļu lēcas.

LIAA un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un Inovācijas balva 2012 uzņēmums startē kategorijā Importa aizstājējprodukts. Uzņēmuma vadītājs Linards Kovaļevskis lēš ka firmas tirgus daļa progresīvo lēcu kategorijā, kas ir galvenais Liko – R produkts, Latvijā ir līdz 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontaktlēcu lietošana nozīmē kustību brīvību, komfortu un nemainīgi skaidru redzi visas dienas garumā. Taču, ko vēl ir svarīgi par tām zināt un kādas ir to galvenās priekšrocības? Uzzini raksta turpinājumā!

Vispirms – vizīte pie optometrista

Ja esi izlēmis par labu kontaktlēcām, pirmkārt, būs nepieciešama optometrista konsultācija. Šis pakalpojums ir pieejams visos METROPOLE optikas salonos Latvijā. Speciālists veiks redzes pārbaudi, kā arī Tev būs iespēja pielaikot kontaktlēcas, lai pārliecinātos par to saderību ar Tavām acīm. Tāpat vizītes laikā tiks izstāstīts viss par kontaktlēcu pareizu kopšanu un uzglabāšanu, kā arī optometrists iemācīs tās pareizi ielikt un izņemt no acīm. Noslēgumā Tev tiks izrakstīta kontaktlēcu recepte.

Kontatklēcu priekšorcības

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Uz Eksporta un inovācijas balvu 2012 pretendē 43 uzņēmumi

Dienas Bizness, 12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Eksporta un inovācijas balvas 2012 pieteikumu un pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana. Konkursa 2.kārtai ir izvirzīti 43 pieteikumi.

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovācijas balva 2012 tika iesniegti 114 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā, pārstāvot galvenās eksporta nozares – kokapstrādi un mēbeļu ražošanu, metālapstrādi un mašīnbūvi, elektroniku un elektrotehniku, vieglo rūpniecību, poligrāfiju, būvmateriālu ražošanu, pārtikas pārstrādi, tekstilrūpniecību, ķīmisko un farmaceitisko ražošanu, kā arī IT, dizaina priekšmetus u.c. pakalpojumus.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, intervijas ar uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Metropoleoptika.lv / Metropole

Sasniedzot 40 gadu slieksni, redzes problēmas vairs nav retums, turklāt redzi bieži vien vajag koriģēt gan tālumā, gan tuvumā. Šādā gadījumā ierasts risinājums ir vairākas brilles, vienas no tām izmantojot lasīšanai, citas – lai labi redzētu tālumā, un dažkārt vajadzīgs arī trešais briļļu modelis darbam pie datora. Nemitīga briļļu nomaiņa var būt visai nogurdinoša, tāpēc ir vērts iepazīt alternatīvu – progresīvās jeb multifokālās brilles, par kurām pastāstīsim raksta turpinājumā!

Kas ir progresīvās brilles?

Atšķirībā no brillēm, kurām lēcas viscaur ir ar vienādām dioptrijām jeb lēcu stiprumu, progresīvajām brillēm optiskais stiprums pakāpeniski mainās, tādējādi sniedzot iespēju izmantot vienas brilles, lai nodrošinātu optimālu redzamību ikvienā attālumā. Proti, briļļu augšējā daļa ļauj skaidri saskatīt tālumā esošus objektus, bet, acis nedaudz nolaižot, ass attēls būs vidējā zonā. Savukārt lēcas apakšējā daļa ļaus strādāt tuvumā un lasīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pēdējie četri gadi Latvijas pilsētās – pārrakto ielu un gaidīšanas pie remontu luksoforiem laiks

Dienas Bizness, 31.05.2013

Rēzeknes koncertzāle - Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs. Projekta izmaksas - 9,6 milj. Ls (Rēzeknes domes finansējums - 3,7 milj. Ls, valsts budžeta finansējums - 580 858 Ls). Darbu izpildītājs - SIA Arčers.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie četri gadi pēc administratīvi teritoriālās reformas jauno 110 novadu un deviņu lielo pilsētu robežās ieies vēsturē ar pārraktām pilsētu ielām, gaidīšanu pie remontu laikā izvietotiem luksoforiem un cerību kādreiz pārvietoties pa sakārtotām ielām, kā arī baudīt labu dzeramo ūdeni. Lielā daļā Latvijas pašvaldību vērojama šāda aina – daudzviet par Eiropas naudu tiek īstenoti ūdenssaimniecības attīstības projekti un tiek remontētas ielas. Tāpat pēdējos gados dažās pilsētās uzbūvēti ļoti skaisti objekti, kas guvuši atzinību kā unikālas vai arhitektoniski veiksmīgas celtnes, piektdiena raksta laikraksts Diena.

Šo celtņu vidū ir, piemēram, Rēzeknes koncertzāle, Marka Rotko Mākslas centrs Daugavpilī, Saldus Mūzikas un mākslas skola, tilts pār Gauju Valmierā (tautā jau iesaukts par Boķa ribām), kā arī gājēju tilts Jelgavā (to ļaudis jau nosaukuši par Rāviņa līko). Pēdējo divu objektu vietējo iedzīvotāju dotais neoficiālais nosaukums dots par godu ilggadējiem pašvaldību vadītājiem. Šajos objektos galvenais finanšu avots bijis Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Jelgavas mērs priecājas par Lauksaimniecības universitātes studentu plūsmu pār jauno objektu, kamēr opozīcija apšauba tēriņu lietderību, jo jaunais tilts ir rokas stiepiena attālumā no vecā tilta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lai atvērtu Carl Zeiss pirmo optikas salonu Rīgā, investēti 300 000 eiro

Lelde Petrāne, 24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas nozares zīmols Carl Zeiss ir nolēmis ienākt Latvijas tirgū, atverot savu pirmo optikas salonu Baltijas valstīs Rīgā.

Kā Carl Zeiss sadarbības partneris Latvijā izvēlēts ģimenes uzņēmums OpticGuru, kas veikala atvēršanā ir veicis investīcijas aptuveni 300 000 eiro apmērā. Lielākā daļa no līdzekļiem ieguldīta redzes aparatūras iegādē, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Jaunatklātajā Zeiss Vision Center Rīgā tiks piedāvāti redzes servisa pakalpojumi un tiek solīts demonstrēt pasaules aktualitātes briļļu modes industrijā. Zeiss Vision Center tiks atklāts 25.maijā, t/c Spice.

«Mūsu uzņēmuma grupa uzsāka sadarbību ar Zeiss kompāniju jau pirms vairākiem gadiem, kad kļuvām par ekskluzīvajiem partneriem, piedāvājot savos optikas uzņēmumos Latvijā Zeiss ražotās briļļu lēcas. Gan Optikas studija Lonija, gan Optikas saloni Metropole, gan Outlet Optika jau 4 gadus piedāvā saviem klientiem Zeiss briļļu lēcas. Pēc veiksmīgās sākotnējās sadarbības, Zeiss vadības pārstāvji piedāvāja mūsu uzņēmumam būt pirmajiem Ziemeļvalstu reģionā, lai atklātu Rīgā pirmo Zeiss specializēto veikalu. Mūsu «jā» vārds bija ātrs, jo šāds piedāvājums ir ļoti ekskluzīvs un pagodinošs. Zeiss vārds optikas pasaulē ir ļoti zināms. Turklāt pirmskara Latvijā, Rīgā atradās arī viena no Zeiss rūpnīcām. Mums ir iespēja atgriezt Zeiss uzņēmumu Latvijā pēc tikpat kā 100 gadus ieilgušās pauzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Piemērām brilles, tām nepieskaroties

Jānis Vēvers, 13.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai virtuāla briļļu uzlaikošana ir tikpat uzticama, kā īstu, sataustāmu rāmju uzlikšana uz acīm?

Pāris mēneši izolācijā krietni pamainījuši cilvēku paradumus. Lietas, kas vēl ziemā šķita neiedomājamas, pavasara nogalē jau ir pašsaprotamas. Kāds sācis pasūtīt uz mājām pārtiku, kāds attālināti apmeklējis dakteri un vēl kāds virtuāli trenējas sporta klubā, nepārkāpjot mājas slieksni. Šajā jaunumu plūdumā iespēja internetā piemērīt un pasūtīt brilles vairs pat nešķiet ievērības cienīga, lai gan vēl pērn tika drīzāk uztverta kā eksperiments uz neikdienišķāku rīcību tendētajiem.

Cik "dzīvotspējīga" ir šāda ideja tagad? To nolēmām pārbaudīt, notestējot uzņēmuma "Smart Vision" piedāvāto virtuālās 3D briļļu piemērīšanas platformu. Tā darbojas kopš pagājušā gada, solot palīdzēt pircējiem piemeklēt piemērotus briļļu rāmjus un lēcas, un saņemt tās, neejot uz veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Zīmola stāsts: Celmlauzis Latvijas optikas nozarē

Lelde Petrāne, 26.06.2019

1993.gada janvārī Rīgā, Ķengaraga ielā 8, tika atvērts pirmais LU OC optikas veikals ar redzes pārbaudes kabinetu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Acu aprūpes uzņēmuma OC VISION pamati likti deviņdesmito gadu sākumā un tas joprojām ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas darbojas jau 27 gadus. No viena veikala Ķengaragā OC VISION izvērsies 73 optiku ķēdē Latvijā un Lietuvā un no dibināšanā ieguldītajiem 32 000 Latvijas rubļu (repšiki) (2270 eiro) uzņēmums «izaudzis» līdz 25 miljonu eiro apgrozījumam 2018. gadā.

Uzņēmuma vēsture ir cieši saistīta ar Latvijas Universitāti (LU). 1992. gada 1. septembrī LU tika izveidota pirmā optometrijas studiju programma, kas tolaik bija tikai otra tāda Eiropā. Tā kā jaunajiem studentiem nebija prakses vietu, 1992. gada decembrī optikas un optometrijas mācību spēki un nodaļas studenti no Latvijas Universitātes dibināja un gadu gaitā attīstīja SIA «Latvijas Universitātes Optometrijas centru» (LU OC), kas kalpoja par prakses vietu studentiem un kļuva par pamatu pašreizējai OC VISION grupai.

Pirmajā darbības gadā LU OC darbinieki bija paši īpašnieki, pirmo algoto darbinieku pieņēma tikai 1993. gadā, tāpēc sākotnēji visu nācās paveikt pašiem uzņēmuma izveidotājiem. Vitolds Grabovskis bija uzņēmuma vadītājs, Jānis Dzenis, pašreizējais OC VISION valdes priekšsēdētājs, tolaik atbildēja par centra finansēm, savukārt pazīstamais profesors Ivars Lācis bija pirmais optiķis, kurš kopā ar Aldi Liepiņu slīpēja lēcas, un Pēteris Cikmačs atbildēja par visa veida briļļu lēcām, ko viņš dara joprojām. Vēl uzņēmumā bija tirdzniecības vadītāja Inta Butlere, kas atbildēja arī par ietvaru izvēli un piedāvājumu, kā arī grāmatvede Skaidrīte Āboltiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē kontaktlēcas varētu paveikt vairāk, nekā tikai koriģēt redzi, raksta Techinsider.

Pavisam nesen tehnoloģiju kompānija Google patentējusi kontaktlēcas, kas darbojas ar saules enerģiju un kuras spēj sazināties ar datoru un ievākt to bioloģiskos datus.

Google oficiāli par šādu viedo kontaktlēcu projektu paziņoja pērn, informējot, ka testē lēcas, kuras varētu mērīt glikozes līmeni asarās, izmantojot bezvadu čipu un nelielu glikozes sensoru. Tomēr jaunais patents atklāt daudz plašākas potenciālās kontaktlēcu izmantošanas iespējas.

Jaunās lēcas varētu būt aprīkotas ar sensoriem, kas nosaka to īpašnieku bioloģiskos datus, tostarp, ķermeņa temperatūru un alkohola līmeni asinīs, kā arī ievākt datus par īpašnieka apkārtējo vidi. Tāpat tā varētu sajust tādus alergēnus kā zāli, dzīvnieku spalvas vai putekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Digitālā revolūcija ienāk arī optikā

Anda Asere, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām redzes korekcijā e-komercija ir attīstības sākumstadijā, norāda SIA OC Vision valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Uzņēmumā ietilpst vairāki optikas veikalu zīmoli – Pasaules optika, OptiO, Vision Express, Lornete, Vizionette, kontaktlēcu internetveikals dr. Lensor, kā arī vairumtirdzniecības biznesa virziens Optica. Latvijā nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums ir 30 miljoni eiro, un SIA OC Vision tirgus daļa ir vairāk nekā trešdaļa. OC Vision grupas kopējais apgrozījums, ieskaitot vairumtirdzniecības biznesu un optikas veikalus Lietuvā, 2018. gadā veidoja 21,8 milj. eiro (bez PVN), kas ir par 17,4% lielāks nekā iepriekšējā gadā. «Tirgus piesātinājums vēl nav sasniegts, jo pie mums uz desmit tūkstošiem iedzīvotāju ir viena optika, līdzīgi kā Zviedrijā. Vislielākā konkurence Eiropā ir Kiprā un Beļģijā, kur uz 5000 iedzīvotājiem ir viena optika,» viņš teic. Plašāk par biznesu viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung kamera Gear 360

Teksts – Jānis Vēvers, Foto – publicitātes materiāli, 04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada Samsung kamera Gear 360 sniedz lietotājam iespēju svarīgos notikumus bez piepūles iemūžināt 360 grādu video un izdzīvot tos vēlreiz virtuālās realitātes brillēs

Pašreizējo pusaudžu bērnība dāsni dokumentēta tūkstošiem digitālās fotogrāfijās, šajā desmitgadē dzimušie bērni kādu dienu varēs atcerēties pirmos soļus, skatoties video un GIF failus, bet nākamās desmitgades mazuļu piedzīvojumi, visticamāk, jau tiks iemūžināti 360 grādu ierakstos un atskaņoti virtuālās realitātes brillēs. Scenārijs ir diezgan ticams, ņemot vērā jaunākās tendences un ražotāju, jo īpaši Samsung, apņemšanos sagādāt klientiem šādu iespēju. Korejiešus var saprast. Viņi ar pilnu krūti metušies virtuālās realitātes jomas attīstīšanā, taču tajā saturs neaug tik ātri, kā gaidīts. Tādēļ atliek tā veidošanā iesaistīt pašus lietotājus, iedodot viņiem attiecīgu instrumentu. Un tā ir 360 grādu leņķī filmējoša kamera Gear 360, kas šogad piedzīvo jau otro paaudzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Nokia 5.3" piemīt budžeta klases tālruņiem neraksturīgs svarīgāko sastāvdaļu līdzsvars un tas pat aprīkots ar sejas atpazīšanas sistēmu.

Pēc ieilgušiem identitātes meklējumiem, atjaunotais "Nokia" zīmols, šķiet beidzot ir atradis vietu pasaules viedtelefonu hierarhijā. Tā īpašniekiem "HMD Global" izdodas radīt tehniski kvalitatīvus produktus un cenas ziņā iekļauties starp budžeta un vidējo klasi. Jaunākais pienesums "Nokia 5.3" precīzi atbilst šim aprakstam, un ir gana interesanta ierīce lietotājiem, kuri nevēlas tērēt viedtelefonam īpaši vairāk par 200 eiro.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Kamēr citi ražotāji cenšas līdzināties viens otram, aizmugurējās kameras izkārtojot vienā vertikālā virtenē vai plašākos blokos pa pāriem, "Nokia 5.3" pieturas pie no pērnā gada "Nokia 9 PureView" aizgūtā apaļā dizaina. Četras simetriski izkārtotas kameras ar zibspuldzi pa vidu saskan ar mazliet zemāk novietoto mazāko apli – pirkstu nospiedumu lasītāju. Kā ierasts, kameras bloks ir izvirzīts uz āru, taču tā apmales ir mata tiesu augstākas par lēcas klājošo stiklu, tādēļ tas ir relatīvi pasargāts no skrāpējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Latvijas leikosafīru audzētājam Baltic Crystal piešķir nodokļa atlaidi

Gunta Kursiša, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusvadītāju monokristālu - leikosafīru, kas tālāk izmantojami, piemēram, LED tlevizoros, skalpeļos un lēcās, ražotāja SIA Baltic Crystal ieguvusi uzņēmuma ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi investīciju projektā paredzētajiem ieguldījumiem.

Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka SIA Baltic Crystal pērnā gada vasarā dibinājuši Krievijas uzņēmēji, un tuvā nākotnē uzņēmums cer sevi pietekt pusvadītāju monokristālu – leikosafīru – tirgū, Rīgā uzsākot šī materiāla, kas tālāk izmantojams gaismas diodēs, LED televizoros, skalpeļos, lēcās, automašīnu apgaismojumā, logos, iluminatoros, elektronikā un mikročipos, ražošanu. Portālam Db.lv uzņēmuma attīstības direktors iepriekš atklāja, ka kopumā uzņēmuma attīstībā plānots ieguldīt 15 milj. ASV dolāru. Vispirms uzņēmums plāno radīt 12 darbavietas, piesaistot augsta līmeņa nozares profesionāļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei dizaineri pamanījušies ievietot prāvu 5,9 collu ekrānu krietni mazākām ierīcēm piedienošā korpusā

Kopš pērnā gada nogalē, vārda tiešākajā nozīmē zilās liesmās degdama, no skatuves nogāja viena no lielo telefonu «sejām» Samsung Galaxy Note 7, šajā lauciņā iestājās relatīvs pieklusums. Vismaz mūsu tirgū. Tomēr, kā jau teicis tautas dzejnieks Rainis, vieta ilgi nepalika tukša un jau šā gada sākumā uz veikaliem steidza Huawei milzenis Mate 9 ar 5,9 collu ekrānu.

Ķīnieši pilnīgi noteikti nav iesācēji tādu viedtelefonu izgatavošanā, kas daudziem lietotājiem pat pēc mūsdienu standartiem šķitīs pārlieku lieli. Jau 2013.gadā viņi laida pārdošanā Ascend Mate ar 6,1 collu ekrānu un kopš tā laika attīstījuši šo sēriju ļoti konkurētspējīgā produktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Tehnoloģiju apskats: Sporta kamera Sony Action Cam FDR-X1000VR

Jānis Vēvers, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglā sporta kamera Sony Action Cam FDR-X1000VR ļauj parādīt citiem, kā pasaule izskatās tieši no tava skatupunkta

Kompaktās un izturīgās sporta videokameras ne vien radījušas dzīvotspējīgu tirgus nišu, bet arī mainījušas veidu, kā cilvēki iemūžina un dalās ar saviem piedzīvojumiem – proti, nofilmējot visu pieredzēto no sava skatupunkta. YouTube kanāls mudž no ierakstiem, kuri dod iespēju izdzīvot traukšanos lejup no kalna ar slēpēm, lēkšanu ar izpletni vai pasaules apjūsmošanu no debesskrāpja smailes, pat nepieceļoties no mīkstā dīvāna, jo kāds to visu ir nofilmējis ar ķermenim piestiprinātu kameru, tādu kā Sony Action Cam FDR-X1000VR.

Šī kamera uz līdzinieču fona izceļas ar interesantu un ļoti noderīgu pievienoto vērtību – rokas apsēju ar iestrādātu ekrānu, kas ne vien ļauj attālināti vadīt kameru, bet arī skatīties, ko tā filmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram no uzņēmuma klientiem ir sava lēca, ar kuru viņš filtrē saņemto informāciju – kaut kam piekrīt, kaut ko noraida, bet citu pat nepamana. Līdz ar to, lai piedāvātu produktu, kas apmierinātu pēc iespējas lielāku klientu skaitu, uzņēmumam jāzina, kā šīs lēcas atpazīt.

Lai veicinātu izpratni uzņēmumu pārstāvju vidū, kā strādāt, lai piedāvātu klientam to, kas viņam nepieciešams, Dienas Bizness ceturtdien, 18.maijā, rīko meistarklasi “Saskaņo uzņēmuma piedāvājumu ar klienta lēcām jeb kā būt nozīmīgam savam klientam”. Tajā Civitta Latvia partneris Gatis Bolinskis iepazīstinās klātesošos ar to, kā izvēlēties uzņēmumam atbilstošāko klientu grupu; kā koriģēt sava piedāvājuma pasniegšanu, lai tas būtu klientam nozīmīgāks nekā konkurējošais; kā arī parādīs, kāds ir kvantitatīvu pētījumu datos pamatots skatījums uz tirgu caur klientu motivācijas prizmu.

Katrs no mums uz pasauli skatāmies savādāk un redzam to, ko neredz cits, stāsta G. Bolinskis, piebilstot, ka tas ir atkarīgs no dažādiem aspektiem. Cilvēkiem ir uzskatu sistēma, kurai tas tic un ja viņam pienāk kāda informācija, kas ir pretrunā ar šo sistēmu, tad smadzenēs ieslēdzas bloks, kas to nelaiž cauri. «Kā piemēru var minēt – Latvijā ir daudz cilvēku, kas uzskata, ka valdība viņiem nedod naudu, lai viņi var pietiekami labi dzīvot, savukārt daļa domā pilnīgi pretēji.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās tendences tirgū liecina, ka tehnoloģiju kompānija Apple patlaban izstrādā savas viedās brilles, raksta Business Insider.

Apple šonedēļ paziņojusi, ka iegādājusies mazu Kolorādo kompāniju Akonia Holographics, kas ražo lēcas papildinātās realitātes brillēm, tādēļ šķiet, ka kompānija lēmusi pēc kāda laika tirgum piedāvāt viedās brilles.

Akonia Holographics nav plaši pazīstams uzņēmums, un, lai gan publiski paziņots par iegādes cenu, tas bijis mazs pirkums, tomēr šis darījums liecina, ka Apple strādā pie papildinātās realitātes briļļu izveides.

Līdzšinējā pieredze liecina, ka parasti Apple iegādājas tādus uzņēmumus, kuri darbojas sfērā, kurā tiek izstrādāti Apple interesējošie produkti. Iepriekš Apple iegādājusies vairākas kompānijas, kas strādā papildinātās realitātes produktu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais Samsung Galaxy A7 vilina ar trīs aizmugures kamerām, tomēr cenas noturēšana zem trīs simtu eiro robežas prasījusi upurus

Līdz ar Samsung šā gada flagmaņiem Galaxy S10 un S10+ uz skatuves februāra beigās uznāca to «vieglā» versija S10e, apliecinot, ka korejieši joprojām nopietni attiecas arī pret tiem klientiem, kuri nevēlas vai nevar par tālruni maksāt tūkstoš eiro. Dažus mēnešus pirms tam taupīgo lietotāju vērtēšanai tika nodots vēl pieejamākais Galaxy A7 2018. Abiem ir šis tas kopīgs, un tiem jāpārbauda, cik daudz trūkumu patērētāji ir gatavi pieciest, lai nebūtu jāpērk dārgie flagmaņi.

Dizains

Galaxy A sērija 2014. gadā ienesa prestižāku metāla korpusu budžeta un vidējā klasē, kur tolaik dominēja bēdīga paskata plastmasa. Kopš tā laika daudz mainījies, tomēr Samsung joprojām tur godā ierīču ārējo izskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais HTC One M9+ nonāca pārdošanā tikai dažus mēnešus pēc oriģinālā šī gada flagmaņa, sajaucot prātu pircējiem

No ražošanas līnijas noripojušie HTC šī gada triecienmodeļi One M9 vēl nebija paspējuši atdzist, kad kompānija jau steidza tos aizstāt ar uzlabotu versiju One M9+. Acīmredzot ņēmuši pie sirds apskatnieku kritiku, ka M9 nav gana aizraujošs, lai sacenstos ar Samsung Galaxy Edge vai «aifoniem», taivānieši papildināja M9+ ar labāku displeju, citu procesoru un pirkstu nospiedumu lasītāju.

Interneta forumos dzirdamas runas, ka atteikšanās no Snapdragon 810 procesora saistīta ar tā pārmērīgo karšanu, par ko ražotājs saņēmis sūdzības no lietotājiem. Savukārt pirkstu nospiedumu lasītāja pievienošana ir turēšanās līdzi laika garam, jo šodien tāds ir visiem tirgus līderiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics (LG) prezentējis savu LG V40 THINQ premium viedtelefonu, kas aprīkots ar piecām kamerām.

LG V40 ThinQ aprīkots ar aizmugurējo kameru moduli ar trīs dažādām lēcām. Priekšējo kameru modulim ir 5MP platleņķa un 8MP standarta leņķa lēcas.

LG V40 ThinQ aprīkots ar jaunu un uzlabotu 6,4 collu QHD+ (3120 x 1440) OLED FullVision ekrānu, bet korpusa apakšējā mala ir par 1,6mm plānāka nekā priekšgājējam.

LG patentētais Silky BlastTM apstrādes process rūdītā stikla aizmugurē iestrādā mikroskopiskas bedrītes, lai radītu matētu apdari, kas nodrošina satvērienu bez izslīdēšanas riskiem.

Tālrunis būs pieejams Auroras melnā, platīna pelēkā, Marokas zilā un karmīnsarkanā krāsā. LG V40 ThinQ, kuru darbina Qualcomm® Snapdragon™ 845 mobilā platforma kopīgi ar 6GB operatīvo atmiņu (RAM) un 64GB vai 128GB iekšējo atmiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" pašā gada sākumā prezentētais "Note 10 Lite" sniedz iespēju lielākam patērētāju lokam izmantot "S Pen" irbuļa priekšrocības

Pašā gada sākumā, kad viedtelefonu pasaulē valda relatīvs klusuma periods, "Samsung" pārsteidza daudzus. Bez ierastās patērētāju «iesildīšanas» un kacināšanas ar informācijas drumslām par gaidāmajiem jaunumiem, pārdošanā tika laistas pērnā gada flagmaņu "Galaxy S10" un "Galaxy Note 10" "vieglās" versijas "Lite".

Ja "S" sērija jau iepriekš pieredzējusi lētāku modeli, tad "Note" šādu «sānsoli» prom no elitārisma sper pirmoreiz.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Note" kopš pirmsākumiem bijis biznesa klases tālrunis – gaumīgs, funkcijām bagāts un atbilstoši arī dārgs. Savukārt "Lite" koncepts paredz, ka ierīcei kaut kas tiek atņemts, lai padarītu to masām pieejamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zinātnieki rada kontaktlēcas, kas nodrošinās «teleskopisku redzi»

Gunta Kursiša, 03.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinātnieki izstrādājuši kontaktlēcas, kuras, izmantojot kopā ar speciālām brillēm, to valkātājiem nodrošinās «teleskopisku redzi» jeb sniegs iespējas palielināt attēlu, vēsta BBC.

Speciālā kontaktlēcu un briļļu kombinācija spēs pietuvināt attēlu 2,8 reizes. Tāpat lēcu valkātājiem būs iespēja pārslēgties no «teleskopiskā režīma» uz parasto un otrādi.

Šī redzi uzlabojošā sistēma radīta speciāli tiem cilvēkiem, kas cieš no redzes traucējumiem, kuri rodas novecojot, vēsta medijs. Tāpat pastāv iespēja, ka kontaktlēcas un speciālais aprīkojums noderēs arī kareivjiem.

Kontaktlēcu prototipa diametrs ir astoņi milimetri, biezums – viens milimetrs lēcas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei no jauna izgudro tālruņu fotokameru, ar vienu Ascend P9 lēcu uzņemot melnbaltus, ar otru – krāsainus attēlus

Identitātes meklējumi patiešām nav viegla lieta, un tā mobilo tālruņu ražotājus ved dažādos virzienos. Tomēr nav jābūt īpaši apdāvinātam, lai pamanītu, ka, par spīti centieniem, visi viedtelefoni ar nelieliem izņēmumiem vizuāli ir stipri līdzīgi. Retie izņēmumi lielākoties saistās ar fotokameru – Nokia savulaik eksperimentēja ar PureView tehnoloģiju un prāvu lēcu, Samsung pat piestiprināja pie Galaxy Zoom īstu teleskopisku objektīvu. Pa šo taku mēģina iet arī Huawei, kas par sava šā gada flagmaņa Ascend P9 mārketinga «ieroci» izvēlējušies leģendārās vācu kompānijas Leica dubultkameru.

Lai arī divas nelielās lēcas tālruņa aizmugurē nav tik uzkrītošas kā iepriekš minēto konkurentu gadījumā, tās ir pietiekama atšķirības zīme un arī svarīgs instruments konkurences cīņai kamertelefonu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākās paaudzes virtuālās realitātes iekārtu Gear VR papildinājis ar plaukstā turamu vadības pulti

Aizritējis pusotrs gads, kopš pasaulē lielākais mobilo viedierīču ražotājs Samsung laida tautās pirmās masu tirdzniecībai paredzētās pašu izgatavotās virtuālās realitātes brilles. Tolaik tirgū bija manāms optimistisks satraukums, ka salīdzinoši lētās Gear VR varētu iedot pamatīgu spērienu snaudošajai daudzsološajai izklaides sfērai. Lai arī zināms progress ir novērojams, kopumā ar virtuālās realitātes iedzīvināšanu masās nav veicies tik labi, kā varētu vēlēties. Tādēļ Samsung atkal mēģina uzkurināt patērētāju interesi, laižot klajā Gear VR 2 jeb virtuālās realitātes briļļu otro paaudzi.

Dizains

Uzreiz jāapbēdina visi, kuri gaidīja kaut ko jaunu, neredzētu un revolucionāru. Gear VR 2 pamatvilcienos ir priekšgājēja klons. Tāda pat ar elastīgām saitēm uz galvas uzliekama plastmasas kastīte, kurā var ievietot kādu no pēdējo trīs gadu Samsung flagmaņu sēriju telefoniem. Brilles joprojām ir diezgan masīvas. 20 centimetrus platas, gandrīz 10 augstas un 12 centimetrus izvirzītas uz priekšu. Vienas pašas tās sver 345 gramus, bet ar ievietotu tālruni svars pārsniedz puskilogramu. Lai korpuss turētos pie sejas pietiekami stingri, siksnas jāpievelk diezgan cieši. Te glābj apmaļu mīkstā auduma apdare, kas pasargā no plastmasas iespiešanās ādā. Tomēr pat ar visu to brilles nav gluži tik ērtas, lai skraidītu pa istabu un fiziski līdzdarbotos virtuālās pasaules izklaidēs. Taisnības labad jāsaka, ka pagaidām pieejamais saturs paredz minimālas lietotāja kustības – grozīt visapkārt galvu, sasvērties, ietupties, pastiepties. Tas arī viss. Sapņi par īstu virtuālo realitāti, kurā var jozt pa tukšu laukumu un mānīt sevi ar domu, ka apkārt ir pasaules sporta zvaigznes, visādi mošķi vai citi spēļu varoņi, jāatliek uz tālāku nākotni.

Komentāri

Pievienot komentāru