Foto: Ivars Soikāns/LETA

Latvijā, iespējams, būs maksas ceļi 

Ne Satiksmes ministrijai, ne ekspertiem pašlaik nav vienota risinājuma, kā pilnībā kompensēt trūkstošo ES naudu pēc 2020. gada

Rūta Kesnere, 2017. gada 24. aprīlis plkst. 8:14

Atjaunot Autoceļu fondu, ieviest maksas autoceļus, iedzīvināt publiskās privātās partnerības (PPP) projektus – tie ir daži no risinājumiem, kā palielināt finansējumu ceļu nozarei, kas izskanēja ceļu nozares konferencē Latvijas ceļi nākamajos simts gados.

Kompānijas KPMG Baltics direktors Edgars Voļskis kā vienu no risinājuma variantiem redz atsevišķu maksas ceļu ieviešanu. Kravas mašīnām jau tagad par vairāku ceļu lietošanu ir jāiegādājas vinjetes. Pērn ieņēmumi no vinjetēm bija 18 milj. eiro, bet šogad ir plānoti 27,8 milj. eiro. E. Voļskis skaidro, ka cilvēkiem nākotnē būtu izvēle, vai nu braukt bez maksas pa mazākiem ceļiem, vai arī par maksu izmantot uzbūvētas ātrgaitas šosejas. Autoceļu fonda atjaunošana un maksas ceļu ieviešana ir priekšnoteikums tam, lai vēl viens finansējuma avots ceļiem būtu aizdevumi – gan valsts budžeta, gan starptautisko finanšu institūciju, gan obligāciju izlaišana un pensiju fondu līdzekļu ieguldīšana, domā E. Voļskis. Tam, ka autoceļus varētu finansēt ar aizdevumu palīdzību, gan kategoriski iebilst N. Sakss, kā arī Swedbank galvenais ekonomists Mārtiņš Kazāks un domnīcas Certus vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis, kurš teic, ka tikpat labi ceļiem varētu izmantot ātros kredītus. N. Sakss gan bilst, ka aizdevumi būtu pieļaujami PPP projektos, kas arī varētu būt viens no finansējuma avotiem.

Visu rakstu Latvijā, iespējams, būs maksas ceļi lasiet 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2017. gada 24. aprīlis plkst. 7:30

Šodien, 24.aprīlī sākas Rail Baltica projektam veltīts divu dienu starptautisks pasākums...

2017. gada 21. aprīlis plkst. 17:32

Uz nacionālās drošības riskiem baltītais valdības liegums Ventspils brīvostai piedalīties...

2017. gada 21. aprīlis plkst. 12:14

Lai nodrošinātu ilgtspējīgu Latvijas autoceļu tīklu, jāatjauno Valsts autoceļu fonds un...

2017. gada 21. aprīlis plkst. 10:26

Valdība šonedēļ sēdes slēgtajā daļā jau vienojusies neatbalstīt Ventspils brīvostas...

2017. gada 20. aprīlis plkst. 15:50

Ventspils osta un divi tajā strādājošie termināļi Noord Natie Ventspils Terminals un...

2017. gada 20. aprīlis plkst. 15:17

Lidostā Rīga būs jauns gaisa satiksmes vadības tornis, - tā projekta īstenošanu...

2017. gada 18. aprīlis plkst. 11:53

Pilna servisa nomas un čarterpārvadājumu kompānija SIA SmartLynx Airlines šogad plāno augt...

2017. gada 18. aprīlis plkst. 11:29

Lielākais universālais loģistikas operators Pony Express sāks strādāt Eiropas Savienības tirgū,...

2017. gada 13. aprīlis plkst. 9:17

ASV aviorūpniecības uzņēmuma lūgums veikt CSeries lidmašīnās izmantoto dzinēju daļu priekšlaicīgas...

2017. gada 12. aprīlis plkst. 11:48

Rail Baltica būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo...