Latvijā plāno ražot ar ūdeņradi darbināmas lokomotīves 

Šodien Latvijas dzelzceļš (LDz) kopā ar Čehijas kompāniju CZ LOKO un Kanādas uzņēmumu Ballard Power Systems parakstīja saprašanās memorandu, kas paredz apvienot pieredzi un kompetences, lai izstrādātu tehnoloģisko risinājumu ūdeņraža-elektriskai lokomotīvei uz ČME3 manevru lokomotīves bāzes.

Lelde Petrāne, 11.8.2016

Foto: Publicitātes

Ekspluatējot pārbūvēto manevru lokomotīvi, plānots samazināt trokšņa emisiju un vibrāciju līmeni, kā arī pilnībā samazināt dzinēja radīto izmešu daudzums.

«Ar ūdeņradi darbināmas lokomotīves mūsdienās vairs nav zinātnisks eksperiments vai futūristisks sapnis. Tā ir realitāte, kurā apvienotas mūsdienu tehnoloģijas un zināšanas. Pāreja uz ūdeņradi kā enerģijas nesēju, iezīmē jauna tehnoloģiska laikmeta sākšanos transporta segmentā, ko raksturo efektīva energoresursu izmantošana un apkārtējās vides piesārņojuma samazināšana,» skaidro VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

«Sadarbībā ar CZ LOKO līdz šim veiksmīgi esam realizējuši divus ritošā sastāva modernizācijas projektus. Faktiski no jauna uzbūvētas gan manevru lokomotīves ČME3M, gan arī maģistrālā dīzeļlokomotīve 2M62UM,» turpina E.Bērziņš.

Projektā paredzēts piesaistīt LDz meitas kompāniju  SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kas ar tās rīcībā esošajiem resursiem spētu veikt lokomotīves pārbūvi, CZ LOKO nodrošinātu nepieciešamās sastāvdaļas un izstrādātu projekta dokumentāciju, savukārt, Ballard Power Systems ir ūdeņraža kurināmo elementu sistēmas ražotājs un piegādātājs. Projekta izstrādē zinātniski tehnisko atbalstu sniegs arī Latvijas Zinātņu akadēmija.

Līdzīga veida projekti jau realizēti Lielbritānijā, ASV, Dānijā, Japānā, Vācijā, Indijā, Ķīnā un Dienvidāfrikā.

 

Tevi varētu interesēt

Satiksmes ministrija, kā VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) akcionārs, ir apstiprinājusi nominācijas...

Latvijas dzelzceļa prezidents Edvīns Bērziņš un Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs...

Valdība šodien nolēma valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) 2015.gada...

Pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru šī gada piecos mēnešos pārvadāti 20,36 miljoni...

Atzīmējot 155 gadus kopš pirmās dzelzceļa līnijas atklāšanas Latvijā, VAS Latvijas...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Šīs nedēļas nogalē Rīgas svētku laikā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi,...

Šā gada otrajā ceturksnī AS Tallink Grupp pārvadājis 2,4 miljonus pasažieru, kas...

Izrāvienam vistuvāk ir Liepājas lidosta, taču sertifikācija prasīs izlīšanu caur adatas...

Jau atkal nacionālo interešu objekta statuss piešķirts vērienīgam projektam –...

Valdība otrdien, 9.augustā, apstiprināja Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas...

Šā gada jūlijā ar aviokompāniju SAS lidojuši gandrīz 2,5 miljoni pasažieru, iezīmējot...

Jaunās, Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail...

Ierodoties Riodežaneiro olimpisko spēļu norises vietā Brazīlijā, vairākiem Latvijas sportistiem...

Šobrīd VAS Pasažieru vilciens (PV) norisinās ārējais audits, kuru veic starptautiskā audita...

Rīgas satiksme informē, ka kopš jūlija Rīgas ielās brauc tikai zemās grīdas...