Latvija vai Igaunija – kā kļūt par digitālās ekonomikas līderi? 

Nesen Helsinkos notika svarīgs ikgadējais start-up un inovatīvo uzņēmumu pasākums – Slush. Pēdējo trīs gadu laikā Slush ir izaudzis no Somijas vietējā 300+ personu pasākuma par vienu no vadošajiem tehnoloģiju un start-up notikumiem pasaulē, sasniedzot ap 7 tūkstošiem dalībnieku no 68 valstīm. Šogad šo pasākumu atklāja Somijas premjerministrs. Pārsteidza (vismaz mani) tas, ka Somijas premjerministrs šo pasākumu atklāja kopā ar savu Igaunijas kolēģi.

Tatjana Verjē. Raksts ir personisks viedoklis, 2015. gada 19. janvāris plkst. 15:53

Izskatās, ka Igaunija nemitīgi turpina ļoti aktīvi un visaugstākajos līmeņos strādāt pie sava kā digitālās ekonomikas līdera (vai vismaz viena no līderiem) tēla. Šī stratēģija darbojas, un darbojas aizvien labāk un labāk. Rietumu medijos par Igauniju arvien vairāk un vairāk raksta kā par valsti, kas jau daudz sasniegusi ekonomikas digitalizācijā.

Valsts tēls ir būtisks ne tikai kultūrai vai tūrismam, bet arī kā ekonomiskās izaugsmes veicinātājs, kas palīdz valstij attīstīties, piesaistīt investorus un palielināt vietējo uzņēmumu eksportspēju. Latvija sevi labi prezentē kā valsti ar brīnišķīgu dabu, kultūru un tradīcijām.

Kas vēl pietrūkst, tas ir Latvijas tēls, kas radītu priekšstatu par Latviju kā par valsti, kas cenšas kļūt ļoti konkurētspējīga un tehnoloģijām draudzīga, kas atbalsta inovatīvus uzņēmumus un inovatīvas tehnoloģijas.

Tomēr ar zīmola izstrādi vien nepietiks. Ir vajadzīga ambicioza zīmola mārketinga (izplatīšanas) stratēģija, kas tiktu īstenota visos valsts līmeņos, ieskaitot premjerministru un tāda veida pasākumus kā Slush.

 

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2015. gada 12. janvāris plkst. 11:45

Domāju, ka lielākā daļa lasītāju atceras un ir redzējuši aizgājušā gadsimta par...

2015. gada 08. janvāris plkst. 11:12

Gada sākums tradicionāli ir nozīmīgs atskaites punkts Latvijas likumdošanā – brīdis,...

2014. gada 23. decembris plkst. 16:16

Pasaulē ir ap 63 000 MNK aptuveni ar 800 000 meitas uzņēmumiem...

2014. gada 23. decembris plkst. 15:18

Gada noslēguma DNB Latvijas barometra pētījumā man vienmēr ir interesanti vērot iedzīvotāju...

2014. gada 16. decembris plkst. 12:44

Viens no ievērojamākajiem 2014. gada SEO notikumiem ir Penguin jaunie atjauninājumi. Tie...

2014. gada 03. decembris plkst. 10:48

Nesen FM publicēja ziņu (1), ka plānots ieviest valdes solidāru atbildību par...

2014. gada 28. novembris plkst. 16:52

Gadalaika maiņu Latvijā mēs uztveram kā pašsaprotamu parādību. Bieži vien divu nedēļu...

2014. gada 27. novembris plkst. 9:57

Pavisam nesen Google ir nācis klajā ar inovatīviem atjauninājumiem (Penguin 3.0), un...

2014. gada 24. novembris plkst. 10:37

Vairākkārt jau ir izskanējis viedoklis, ka šogad valsts svētki – gan 11....

2014. gada 24. novembris plkst. 10:31

Nesen publiskotais DNB Latvijas barometra pētījums ir pirmā veiktā aptauja pēc 12.Saeimas...