Jaunākais izdevums

Autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis Ogrē būvē pasaules klases sporta auto un ir iegādājies Mitsubishi rūpnīcu Lielbritānijā.

Ar automašīnām Andris Dambis ir cieši saistīts jau no agras bērnības, kad tētis, šoferis būdams, ņēmis mazo līdzi uz garāžu. Tehnika ieinteresējusi tik ļoti, ka ar apskatīšanu un pabraukāšanos nepietika. Neviena nemudināts, puika pats ķēries pie dažādu aparātu konstruēšanas. Aizraušanās mūža garumā sākusies ar mopēdu un automodelīšu būvēšanu.

«Man bija skaidrs, ka gribu darboties ar mašīnām. Sagadīšanās pēc togad, kad man bija jāstājas augstskolā, pirmo gadu Rīgas Tehniskajā universitātē uzņēma autotransporta specialitātē. Uz to bija liels konkurss, bet tiku iekšā.»

Otru dzīves daļu kopš padsmitnieka vecuma paņēmis autosports. «Piedalījos visās sacensībās pēc kārtas ar kādām mašīnām vien varēju. Tepat Ogrē pats sāku būvēt autokrosa mašīnu. Kolhozs piešķīra vienu norakstītu žigulīti, es to sametināju, un tā sākās manas autokrosa gaitas.»

Top «lidmašīnas»

Tagad Ogrē, uzņēmumā OSC (Ogres Servisa Centrs) tapušos spilgti dzeltenos sacīkšu auto OSCar pazīst visā pasaulē. Kopš 2004. gada rallijreidos tie ir izbraukājuši Āfriku un Dienvidameriku un nonākuši pie īpašniekiem četrās valstīs, ieskaitot Saūda Arābiju.

«Pirms astoņiem gadiem tepat pie manis kabinetā sanāca domubiedru grupa un teica: «Andri, braucam uz Dakāru!» Dakāru visi skatījāmies pa televizoru un domājām — kas var būt smalkāks! Es, protams, uzreiz piekritu,» atceras Andris Dambis. Sākumā neesot domāts, ka vajadzētu būvēt speciālu mašīnu, jo rallijos tika braukts ar pārbūvētām ielas mašīnām.

«Taču ātri vien sapratu, ka bez labas, no nulles uzbūvētas mašīnas, ar kādām brauc konkurenti, Dakārā laba rezultāta nebūs. Braukāju apkārt pa rallija pasaules posmiem, pētīju tehniku. To nevar saukt par spiegošanu, jo šajā sporta veidā ir aizliegts mašīnas apkopi veikt slēgtā vietā, tai jābūt publiskai. Tāpēc tādi cilvēki kā es — ar inženiera aci, paskatoties vien uz mašīnu, var novērtēt tās konstrukciju un visas nianses. Mans pluss ir vēl tas, ka esmu ne tikai inženieris, bet arī pilots.

Zināju, ka spēju uztaisīt konkurētspējīgu auto. Tomēr zinu arī savas robežas — nedomāju, ka varētu uzbūvēt «pirmās formulas» mašīnu. Ja OSCar’s ir lidmašīna, tad Formula 1 ir kosmosa kuģis. Lidmašīnas es varu, bet kosmosa kuģus nē.»

Uz baltas lapas

Andrim Dambim ļoti patīk izdomāt, radīt un konstruēt, un tieši rallijreida mašīnas ļaujot inženierim pilnīgu brīvību. «Klasiskā rallija mašīnas ir tādas, kam visas prasības ir uz papīra uzrakstītas, un es tur nevaru iejaukties, bet rallijreida mašīnas ir individuāli būvētas. Es drīkstu paņemt baltu papīra lapu un uzzīmēt visu, kas man tur jāieliek — divi cilvēki, motors, 550 litru benzīna bāka, ātruma kārba, četri riteņi. Zīmēju tiešām uz papīra, datoru izmantoju tikai pēc tam, lai ieliktu arhīvā.»

Pašlaik uz papīra top jau trešais OSCar’a modelis, bet kopā ir saražoti 14 auto. Vienas mašīnas uzbūvēšanai esot vajadzīgi deviņi mēneši, gluži kā bērnam. «Varētu jau «uzcept» arī septiņos mēnešos, bet tad cilvēki būtu jāsūta uz trim mēnešiem uz sanatoriju,» saka OSC vadītājs.

Andrim Dambim esot bijuši arī piedāvājumi strādāt par autoinženieri ārzemēs, tomēr tas viņu nevilinot. «Es varētu būt vai nu galvenais inženieris, vai direktors. Man pat kādreiz skolā viena no iesaukām bija Direktors. Visu laiku ir bijis tā, ka es daru to, kas man patīk. Nevis tādēļ, ka es gribētu, lai man pieder galavārds, bet tāpēc, ka vēlos būt brīvs un radošs. Ja man kāds investors pateiktu: «Uztaisi mašīnu», tur nekas nesanāktu. Man tā labā mašīna sanāk tikai tāpēc, ka es pats to gribu. Man katra diena ir nevis darbs, bet hobijs.»

Andris Dambis ir ne vien sportists un inženieris, bet noteikti arī uzņēmējs. «Es nevarētu realizēt savas inženiera domas bez biznesa pamatiem. Līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu vajadzēja sākt domāt, kā pelnīt naudu. Tepat Ogrē sākām taisīt vieglo automašīnu piekabes. Tas bija pirmais patstāvīgais bizness, kas iemācīja pārdot un pelnīt. Savukārt autosports par biznesu kļuva gluži dabiski. Sākumā darīju to pats sev, pēc tam sāku taisīt mašīnas citiem.»

Atnāk latvieši

Autosports ir dārgs (viena OSCar’a cena ir ap 200 tūkstošiem eiro), un šobrīd Latvijā cilvēkiem nav naudas, lai tajā ieguldītu, atzīst Andris Dambis. Pašlaik uzņēmumā strādā ap desmit cilvēkiem, un tiek darīti dažādi darbi, arī remontētas parastās ielas mašīnas, iekārtas un aparāti, izmantojot labos OSC darbgaldus. «Pagaidām dzīvojam no rokas mutē, bet — dzīvojam! Šis laiks ir jāpārdzīvo un jādomā ne tikai par Latviju. Jāskatās uz pasaules karti.»

Plašākas iespējas Andra Dambja autosporta biznesam ir pavērusi Mitsubishi ražotnes iegāde Anglijā. Tagad Vorikšīrā darbojas uzņēmums MML-Sports, kura nosaukumā MM nozīmē Mitsubishi Motors, bet L — Latvija. 80 % pieder latviešiem — Andrim Dambim un Valdim Spredzim, 20 % — angļu partnerim.

«Šī iespēja nokrita kā no gaisa. Tas nebija nekas plānots. Japāņi savam projektam Anglijā bija pārvilkuši strīpu un vēlējās to pārdot. No iepriekšējā nosaukuma atstājām burtus MM, jo tie ir atpazīstami un no japāņu puses nebija nekādu ierobežojumu to izmantošanai.»

MML-Sports jau ir klienti Indonēzijā, notiek sarunas par 20 auto piegādi Brazīlijai. Andris Dambis neizslēdz, ka ar Anglijas uzņēmuma vārda un pieredzes palīdzību saņemtos pasūtījumus varētu realizēt arī Latvijā. «Latvija atspersies tikai tad, kad nauda šeit ienāks no malas. Mēs nevaram paņemt no tā katla, kas mums ir, lai rastos kaut kas klāt. Eksports varētu izkustināt gan OSC, gan Latviju.»

Trīs gadus uz priekšu

Kāda situācija pasaulē būs pēc gada, nevar zināt, tādēļ ilgtermiņa plānus ar precīziem skaitļiem biznesā būvēt nevar, tomēr vīzijai par nākotnes attīstību ir jābūt, apgalvo uzņēmējs. «Intuīcija arī ir svarīga — ir jājūt, kas ir priekšā, lai īstajā brīdī paspētu izdarīt pareizo gājienu. Mūsu valsts mērogā gan tā nenotiek. Es redzu, ka tiek domāts tikai par nākamā gada budžetu, bet ne par to, kas būs pēc 5-10 gadiem.»

Gan sportā, gan biznesā ļoti svarīgi ir savā prātā nepieļaut neizdošanos, uzskata Andris Dambis. «Jābūt lielai pārliecībai, ka tu to vari. Ja tās nav, tad varbūt no šīs idejas ir jāatsakās. Pārliecība ir ļoti liels solis uz priekšu, lai tiešām izdosies. Esmu to izjutis pats uz savas ādas. Tiklīdz, ejot uz startu, tu sāc domāt, ka tavs konkurents, iespējams, ir stiprāks, rezultāta nav.»

Šo starta izjūtu Andris Dambis ir centies iemācīt abiem dēliem, kuri arī ir autosportisti un labi palīgi biznesā. Vecākais dēls Kaspars strādā OSC Ogrē, Kristaps MML-Sports Anglijas vidienē. Vienīgās bažas saistībā ar nākotnes biznesa plāniem ir par to, vai Latvijā būs prasmīgi autobūves speciālisti. «Ko dod mūsu darbgaldi, ja pie mums pārsvarā strādā pensijas vecuma cilvēki, jauniešu nav.»

Lai atvairītu negatīvās domas un nogurumu, Andrim Dambim esot sava recepte — domāt trīs dienas uz priekšu. «Tas man ļoti palīdz, jo saprotu, ka šīs emocijas ir īslaicīgas. Nāks citas situācijas, un šodienas problēmas tiks atrisinātas. Vienmēr, kad ir grūti, jāpagaida viena nakts, trīs dienas, un atkal jādomā par to pašu. Latvijai gan šobrīd vajadzētu domāt trīs gadus uz priekšu. Es pats OSCar’u projektēšanas un pārdošanas sakarā tā domāju.»

Vizītkarte

Andris Dambis

Autosportists un konstruktors

Dzimis 1958. gada 4. oktobrī Rīgā

Šobrīd OSC vadītājs, MML-Sports (Lielbritānija) līdzīpašnieks

Izglītība Rīgas Tehniskā universitāte

Autosportā kopš 1976. gada, Eiropas vicečempions autokrosā, četras reizes piedalījies Dakāras rallijā

Ģimene precējies, dēli Kaspars un Kristaps

Hobijs padomju auto atjaunošana

Latvija var — televīzijā

Tikšanās ar Latvija var varoņiem — katru pirmdienu Latvijas televīzijas 1. programmā plkst. 22:25, ar atkārtojumu otrdienās.

5. oktobrī — Andris Jansons, kura vadībā no nelielas manufaktūras Daiļrade koks ir kļuvis par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem mēbeļu ražotājiem Latvijā.

12. oktobrī — Ilmārs Osmanis, kurš ne vien izveidojis divas modernas elektronikas ražotnes Latvijā, bet arī nopircis līdzīga profila uzņēmumu Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Atsevišķas mājsaimniecības jau aprīlī saņēmušas Latvenergo rēķinus par paaugstināto tarifu

Dienas Bizness, 20.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvenergo jaunais tarifs ir spēkā tikai pusotru mēnesi, taču jau tagad atsevišķas mājsaimniecības, kuras aprīlī patērējušas ap 200 kWh elektroenerģijas, jau saņēmušas rēķinu ar paaugstināto elektrības tarifu, kurš stājas spēkā pēc 1 200 patērētām kWh elektroenerģijas patērēšanas, šodien vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Latvenergo jaunais tarifs, kas stājās spēkā 1. aprīlī, paredz, ka no šī datuma visām mājsaimniecībām par pirmajām 1 200 kilovatstundām ir jāmaksā iepriekšējais tarifs jeb starta tarifs – 0,0825 lati/kWh. Savukārt no 1 201 kWh tiks piemērots pamata tarifs – 0,1074 Ls/kWh. Un šī kārtība attiecas arī uz klientiem ar kopējām uzskaitēm, piemēram, namu apsaimniekotājiem, dzīvokļu un dārzniecību kooperatīviem, sociālajām mājām, kopmītnēm, kuru objektā elektroenerģiju lieto vairāki apakšlietotāji.

Kā raksta Neatkarīgā, liels un nepatīkams bijis vairāku Ziepniekkalna ģimeņu pārsteigums, kad par aprīlī patērēto elektrību rēķinā bija ierakstīts tarifs – 0,1020 Ls/kWh, lai gan šīs ģimenes, tāpat kā citas, bija rēķinājušās, ka pirmajām 1 200 kWh tiks piemērots starta tarifs. Un neviena no tām mēneša laikā nebija paspējusi patērēt tik daudz elektrības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo lētākās 1200 kWh varēs saņemt arī vēlāk

Līva Melbārzde, 20.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiem iedzīvotājiem, kuru namu apsaimniekotājs vai pārvaldnieks kādu iemeslu dēļ nav savlaicīgi nokārtojis formalitātes ar AS Latvenergo par STARTA patēriņa apjoma palielināšanu, pēc kura apakšlietotāji var norēķināties par Starta tarifu, šis apjoms netiks samazināts, ja tā piešķiršana notiks vēlāk.

Patlaban STARTA kWh apjoms ir palielināts vairāk nekā 14.5 tūkstošiem mājsaimniecību, kurām līgumattiecības par elektroenerģijas piegādi ir nevis ar Latvenergo, bet apsaimniekotāju, kooperatīvu vai citu juridisku personu. Tas nozīmē, ka 260 namu valdītāji ir nokārtojuši nepieciešamās saistības gan ar saviem klientiem, gan Latvenergo, lai iedzīvotāji varētu saņemt 1200 kWh par samazināto tarifu, norāda a/s Latvenergo Ārējo komunikāciju vadītājs Andris Siksnis.

AS Latvenergo var kārtot tiesiskās attiecības vienīgi ar saviem klientiem, tāpēc pieteikumu par starta patēriņa palielināšanu var iesniegt vienīgi klients, ar kuru noslēgts līgums par elektroenerģijas piegādi. Kooperatīva iedzīvotāji var palīdzēt namu apsaimniekotājam aizpildīt nepieciešamos pieteikuma pielikumus, savlaicīgi savācot parakstus no iedzīvotājiem – apakšlietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzņēmumu iegāde un apvienošanās: falšstarta riski

Dace Silava-Tomsone, Zvērinātu advokātu biroja Raidla, Lejiņš & Norcous partnere, 13.05.2010

Dace Silava-Tomsone, Zvērinātu advokātu biroja Raidla, Lejiņš & Norcous partnere

Vitālijs Stīpnieks, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pagājušā gada nogales manāms piesardzīgs optimisms par to, ka uzņēmumu iegādes un apvienošanās tirgus pēc ilgstošā sasaluma beidzot varētu atdzīvoties. Pēdējo mēnešu laikā patiesi vērojam potenciālo pircēju un pārdevēju ilgi neredzētu aktivitāti.

Pretstatā agrākajiem aktīvajiem darījumu periodiem šoreiz raksturīgi, ka relatīvi daudz darījumu notiek starp konkurentiem, proti, tirgus dalībniekiem, kuri jau darbojas vienā preces un ģeogrāfiskajā tirgū. Tāpat ja agrāk izteikti dominēja iegādes darījumi, šodien arvien biežāk notiek apvienošanās darījumi, abu vai visu iesaistīto uzņēmumu īpašniekiem turpinot būt dalībniekiem vai akcionāriem apvienotajā uzņēmumā. Tas nozīmē, ka biežāk nekā agrāk uzņēmumu īpašnieki un vadītāji iesaistās darījumu plānošanā jau agrīnā stadijā un dara to ar abpusēji lielu interesi un entuziasmu.

Plānojot un veicot apvienošanās darījumus, jāņem vērā virkne konkurences tiesību aspektu. Cita starpā ir svarīgi nepieļaut situācijas, ko angliski apzīmē ar idiomu «gun-jumping», kas burtiski tulkojama kā skrējiena uzsākšana, pirms ir atskanējis starta šāviens. Latviski šo terminu varētu tulkot ar vārdiem «pāragrs starts» vai «falšstarts».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāta atjaunotā Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) trases starta-finiša māja.

Ēkas atklāšanā 7. jūlijā piedalījās arī vīri, kas tālajā 1966.gadā cēla pirmo starta-finiša māju. Pēc renovētās ēkas durvju vēršanas tika dots starts Rīgas Motormuzeja (RMM) kausa izcīņai autošosejā vēsturiskajām GAZ un VAZ sacīkšu automašīnām, kas vienlaikus ir sacensību Dzintara Volga šīs sezonas 3.posms.

Starta-finiša ēkas atklāšanas pasākumā Rīgas Motormuzeja (RMM) direktors Aivars Aksenoks pauda gandarījumu par paveikto un uzsvēra, ka starta-finiša māja ir aprīkota ar mūsdienīgām ierīcēm un tehnoloģijām, tā ir funkcionāla, kā arī atbilst sacensību rīkošanas standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Zemāka elektrības cena gaidāma ne agrāk par 2016. gadu

Līva Melbārzde, 13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Priekšnosacījums zemākai elektrības cenai ir integrācija vienotā tirgū ar citām Eiropas valstīm.

Intervijā Dienas Biznesam jaunais ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (Reformu partija) atzīst, ka tirgus liberalizācija – vai tā attiektos uz elektrības vai gāzes tirgu – ir tikai viens no priekšnosacījumiem konkurencei un līdz ar to cerībām uz zemāku cenu. Savukārt tagadējais politiķu pārsteigums par gaidāmo elektrības tarifu kāpumu ir saistīts tikai ar sliktu atmiņu.

Kādi īsti ir iemesli ieslēgtajai atpakaļgaitai elektroenerģijas tirgus liberalizācijā?

Tirgus liberalizācija sastāv no trim lietām – viena no tām ir liberalizācija šī vārda šaurajā nozīmē. Tad ir tirgus liberalizācijas tehniskais risinājums, pie tā pieskaitāms ir arī atbalsts atjaunojamai enerģijai un koģenerācijai, kas kopā veido obligātā iepirkuma komponenti (OIK). Trešais ir subsidētā elektroenerģija starta tarifa veidā. Starta tarifs nekādi nesedz elektroenerģijas reālo cenu un tās ražošanas izmaksas. Es ļoti cenšos kliedēt mītu, ka visas šīs trīs lietas kopā sauc par tirgus liberalizāciju, jo tai patiesībā nav nekādas saiknes ar tarifa pieaugumu. Tarifs pieaug pārsvarā starta tarifa pacelšanas dēļ, un tas tiks aizstāts ar mērķtiecīgām subsīdijām tieši trūcīgajiem un mazturīgajiem iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jauniem uzņēmumiem un MVU būs pieejami 32 miljoni eiro

Žanete Hāka, 31.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē otrdien apstiprināta Ekonomikas ministrijas izstrādātā mikroaizdevumu un starta aizdevumu atbalsta programmu jaundibinātiem komersantiem, mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, informē ministrija.

Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens norāda, ka jaunā atbalsta programma izstrādāta ar mērķi veicināt iedzīvotāju iesaistīšanos komercdarbībā un palielināt komersantu iespēju saņemt finansiālo atbalstu komercdarbības uzsākšanai un attīstībai.

Latvijā komercbankas ļoti piesardzīgi sniedz mikroaizdevumus un aizdevumus saimnieciskās darbības uzsākšanai (t.i. starta aizdevumus), jo tie ir augsta darījuma riska aizdevumi galvenokārt komersantu nepietiekamās kredītvēstures dēļ, kā arī tiem ir augstas administratīvās izmaksas pret viena aizdevuma apmēru.

Programmas ietvaros komersanti varēs saņemt mikroaizdevumu līdz 25 tūkstošiem eiro un starta aizdevumu no 2000 līdz 150 000 eiro, ar maksimālo termiņu – 8 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Valmierā būvēs pasaulē unikālu BMX trasi

Zane Atlāce - Bistere, 13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras pilsētas pašvaldība parakstījusi līgumu par BMX trases un starta ēkas izbūvi Valmierā un būvuzraudzību, informē pašvaldībā.

Darbus veiks SIA Sanart, trases būvniecībai piesaistot speciālistus ar starptautisku pieredzi BMX trašu būvniecībā Eiropas un Pasaules čempionātiem, kas būs arī sadarbības partneri trases būvniecībā 2020.gada lielākajam BMX sporta pasaules notikumam.

Būvniecības līgums paredz divu starta ēku, kas atradīsies zem 8m un 5m augstiem starta kalniem, būvniecību, kā arī BMX trases izbūvi, trases teritorijas nožogojuma izveidi un apgaismojuma ierīkošanu. «Valmieras BMX trases pasaules unikalitāte būs starta kalns ar divām barjerām, lai trasē varētu trenēties un startēt gan paši mazākie BMX riteņbraucēji, gan vidējās, augstākās un elites klases sportisti,» projektu ieskicē BMX riteņbraukšanas treneris, pašvaldības deputāts Ivo Lakučs, «turklāt trase tiks veidota tā, lai to pēc iespējas ilgāk varētu izmantot atbilstoši Latvijas laikapstākļiem. Starta kalna un trases segums būs no asfaltbetona, kas izslēgs slīdamību lietus apstākļos un paildzinās iespējamo trases lietošanas laiku pavasarī, rudenī un padarīs to lietojamu arī siltā ziemā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē Andis un Māris Neikšāni startēs Somijā notiekošajā pasaules autorallija čempionāta posmā Neste Oil Rally Finland. Šī ir pirmā reize mūsu valsts autorallija vēsturē, kad vienā pasaules čempionāta posmā uz starta izies uzreiz divas pilnpiedziņas ekipāžas no Latvijas.

Šā brīža Latvijas autorallija čempionāta līderiem Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam trasē jādodas ar 73. starta numuru. Savukārt Māris Neikšāns/Raivis Jansons saņēmuši 80. starta numuru. Zīmīgi, ka tālajā 2004. gadā tieši ar 80. starta numuru ar Ford Puma Super 1600 automobili Māris Neikšāns/Edgars Utāns debitēja pasaules čempionātā.

Māris Neikšāns pasaules čempionāta posmos startējis divas (2004. un 2007. gadā) reizes, bet Andis Neikšāns – trīsreiz (2005., 2006. un 2008. gadā). 2009. gadā Somijas ceļus divreiz sanāca izbaudīt Mārim Neikšānam – vispirms martā Joensū viņš startēja Latvijas rallija čempionāta posmā, bet augustā piedalījās Pirelli Star Driver atlases sacensībās Rūhimeki ātrumposmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Robo Hub dibinātāja Felicita Zatlere-Kotāne stāsta par sava biznesa uzsākšanas pieredzi

Programmēšana, algoritmi, tehnoloģijas – tā ir mūsu nākotne. Lai bērni saprastu, kā tas viss strādā, lai viņiem izskaidrotu tehnoloģiju uzbūvi, mums pašiem ne vienmēr ir pietiekama izpratne.

Man ir trīs bērni, un viņiem ļoti patīk lego, patīk konstruēt. Mums bija iespēja būt Ukrainā, kur mēs apmeklējām robotikas pulciņu. Tas bija vienīgais pulciņš, kuru mani bērni gaidīja kā saldo ēdienu. Atbraucot uz Latviju, meklējām kaut ko līdzīgu. Neatradām un tā dzima pirmā doma, ka arī Latvijā bērni ir pelnījuši šādu iespēju.

Sākumā mēs krājām pieredzi – apbraucām vairākas kaimiņvalstis, skatījāmies, mācījāmies, kā citi ir iekārtojuši, izveidojuši robotiku, kā viņi pasniedz. Mūsu trumpis bija izglītotie bērni un vecāki, kas mūs virzīja pareizā virzienā, jo sākotnējā programma izrādījās par vieglu. Sapratām, ka varam un vajag dot vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē 22. un 23. maijā Bauskā, Mūsas trasē notiks Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas posms. Šogad sacensībām Mūsas trasē ir pieteikušies 78 sportisti no četrpadsmit dažādām valstīm.

Jubilejas sacīkste Mūsā Eiropas autokrosa apritē debitēs arī kāds jaunums – ceturtā autokrosa divīzija D-4, kurā tiks izcīnīts Junioru Bagija EURACA kauss.

Divīzija D-TAX – Bogdanovičs atgriežas!

Par pagājušā gada Eiropas autokrosa čempionāta Mūsas posma spilgtāko momentu viennozīmīgi kļuva iespaidīgā divīzijas D-1 avārija, kurā smagi cieta latviešu sportista Jāņa Bogdanoviča sporta automobilis. Pēc šīs avārijas daudzi atļāvās izteikt apgalvojumu, ka Bogdanovičs vairs autokrosa trasē neatgriezīsies. Taču šobrīd divīzijas D-TAX, kā tagad pieņemts apzīmēt divīziju D-1, dalībnieku sarakstā atkal ir atrodams Jāņa Bogdanoviča vārds. Neoficiāla informācija liecina, ka sacīkšu auto būvniecība vēl nav pabeigta, taču šobrīd tiekot darīts viss, lai nedēļas nogalē uz starta Latvijas autokrosa līdzjutēji tomēr ieraudzītu vienu no saviem favorītiem. Protams uz starta Bauskas trasē stāsies arī otrs latviešu favorīts Aldis Zēbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par startup darbību pēdējo gadu laikā ir runāts daudz, taču nesaistot ar akadēmisko izglītību – tagad tapusi pirmā starta uzņēmējdarbības vadības studiju programma, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Rīgas Stradiņu universitāte (RSU) kopā ar biedrību Riga High Tech University (RHTU) ir izveidojusi studiju programmu Starta uzņēmējdarbības vadība, kas ļaus iegūt trūkstošās zināšanas un prasmes, lai savu aizraušanos, ideju vai vienkārši vēlmi veidot labāku pasauli pārvērstu globālā startup uzņēmumā. Pēc trīs gadu studijām būs iespēja iegūt sociālo zinātņu bakalaura grādu vadībzinātnē.

Specializēta programma

Tehnoloģiju starta uzņēmumi (tech startups), piemēram, Google, Facebook, Tesla Motors, ir mainījuši pasauli, biznesa procesus un sabiedrību. Tie ir mainījuši uzskatu, cik īsā laikā var izveidot globālu uzņēmumu, kas pārvērš pasauli un uzlabo mūsu dzīvi. Šādu uzņēmumu panākumu sekotāji ir izveidojuši jaunus un efektīvākus biznesa izveidošanas algoritmus un metodes. Apgūstot starta uzņēmējdarbības vadības zināšanas un apvienojot tās ar savu aizrautību un entuziasmu, jebkuram RSU jaunās programmas studentam būs iespēja izveidot globālu tehnoloģiju iesācējuzņēmumu salīdzinoši īsā laikā, ir pārliecināta RSU studiju programmas Starta uzņēmējdarbības vadība vadītāja Anželika Berķe-Berga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo atjaunos starta tarifa patēriņa uzskaiti

Jānis Rancāns, 29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1. aprīlī tiks atjaunota Starta tarifa patēriņa uzskaite mājsaimniecībām, kas par pirmajā patērētajām 1200 kilovatstundām paredz norēķināties pēc samazinātās tarifa likmes jeb starta tara, informē Latvenergo.

Latvenergo atgādina, ka visām mājsaimniecību patēriņa objektiem pirmajām 1200 patērētajām kWh gadā tiek piemērots Starta tarifs (populārākā tarifa T1 gadījumā – 0,0825 Ls/kWh), savukārt sākot ar 1201. kWh – Pamata tarifs (T1 gadījumā 0,1074 Ls/kWh).

Latvenergo uzsver, ka Latvijā elektroenerģijas tarifi netiks mainīti tuvākajos gados. «Tādējādi, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, kur nesen pieauguši elektroenerģijas tarifi, sabiedrība ir pasargāta no cenu izmaiņām, kas ir vērojamas arī citu energoresursu, piemēram, degvielas, izmaksu kāpumā,» akcentē energokompānija.

Sākot elektroenerģijas uzskaiti ar 1. aprīli, pirmais norēķins pēc Starta tarifa likmes jāveic maijā, veicot apmaksu par patēriņu aprīlī. Latvenergo skaidro, ka vairums Latvijas mājsaimniecību par elektroenerģiju norēķinās pēc pašdeklarēšanās principa – katra mājsaimniecība fiksē skaitītāja rādījumu un aprēķina savu ikmēneša patēriņu un maksājuma summu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mazinoties PVN likmei, a/s Latvenergo maina tarifu

Gunta Kursiša, 29.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties pievienotās vērtības likmei (PVN), kas tiek piemērota elektroenerģijas patēriņa maksājumiem, tiek mainīts a/s Latvenergo noteiktais tarifa T1 maksājums, informē kompānija.

Šā gada 1. jūlijā elektroenerģijai piemērojamā PVN likme samazināsies no 22% uz 21%, un šīs izmaiņas stājas spēkā visām tarifu grupām.

Piemērojot jauno PVN likmi, Starta tarifs samazinās līdz 0,0818202 Ls/kWh, bet Pamata tarifs – 0,1065163 Ls/kWh.

Skaitliski vislielākā a/s Latvenergo klientu grupa – mājsaimniecības – pārsvarā norēķinās pēc diferencētā tarifa T1 (Starta un Pamata tarifs).

Kompānija informē – lai atvieglotu maksājuma aprēķinus klientiem, starpība tiek noapaļota par labu klientiem: Starta tarifs – 0,0818 Ls/kWh, Pamata tarifs – 0,1065 Ls/kWh. Tarifu noapaļojuma starpība Latvenergo 12 mēnešu periodā veido apmēram 30,4 tūkstošus latu. Iepriekš, līdz 30. jūnijam, Starta tarifs bija 0,0825 Ls/kWh, bet Pamata tarifs – 0,1074 Ls/kWh.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 23. janvāra sēdē Ministru kabinets apstiprināja grozījumus ES fondu atbalsta programmā par mikroaizdevumiem un starta aizdevumiem uzņēmējdarbības uzsācējiem, informē Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Līdz ar grozījumiem tiek paplašināts potenciālo atbalsta saņēmēju loks, kā arī pagarināts izsniegto aizdevumu atmaksas termiņš, tādējādi nosakot uzņēmējiem labvēlīgākus aizdevumu izmantošanas nosacījumus.

Lai paplašinātu potenciālo atbalsta saņēmēju loku un veicinātu saimnieciskās darbības uzsākšanu, turpmāk Attīstības finanšu institūcijas Altum starta aizdevumu saimnieciskās darbības uzsākšanai varēs saņemt uzņēmumi līdz piecu gadu vecumam (nevis trīs gadu vecumam kā tas bija noteikts līdz šim).

EM atzīmē, ka līdz ar grozījumiem mainīti arī kritēriji attiecībā uz uzņēmumu juridisko formu. Līdz šim spēkā esošie MK noteikumi ierobežoja pieteikšanos aizdevumam, ja persona nav reģistrējusies Uzņēmumu reģistrā kā komersants (piemēram, kā sabiedrība ar ierobežotu atbildību vai individuālais komersants). Līdz ar to minētais regulējums ierobežoja potenciālo aizdevumu saņēmēju loku un izvirzīja papildu administratīvo prasību reģistrēties kā komersantam. Ar šiem MK noteikumu grozījumiem tiek paplašināts starta aizdevumu saņēmēju loks un turpmāk neviens no iespējamiem pretendentiem vairs netiks ierobežots, balstoties uz tā juridisko nodibinājuma formu. MK noteikumos kā aizdevumu pretendenti tiek norādītas arī personas, kuras veic saimniecisko darbību un tiek reģistrētas Valsts ieņēmumu dienestā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās formulas (F-1) čempionāts, sekojot mūsdienu normām, pieņēmis lēmumu atteikties no meitenēm, kas pirms sacensību starta stāv pie braucēju formulām.

Kā paziņojumā pauda čempionātu pārvaldošais uzņēmums Liberty Media, meitenes pirms starta bija «acīmredzamā pretrunā ar mūsdienu sabiedrības normām».

Iepriekš šomēnes līdzīgs lēmums tika pieņemts arī šautriņu mešanā un tagad vairs spēlētāji pirms starta arēnā neiznāk meiteņu pavadībā.

«Pēdējā gada laikā esam skatījušies, ko nepieciešams uzlabot. Kaut meitenes pirms starta izmantotas dekādēm, jūtam, ka tas neatbilst mūsu zīmola vērtībām un acīmredzami ir pretrunā mūsdienu sabiedrības normām,» izteicies F-1 direktors motoru sporta jautājumos Šons Brečess.

Meitenes pirms starta ierasti ienesa valstu karogus, kā arī pie braucēju automašīnām turēja viņu numurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2. maijā Biķernieku trasē norisināsies Baltijas autošosejas čempionāta un Baltijas drifta čempionāta 2010. gada sezonas atklāšana ar startu šo čempionātu pirmajiem posmiem. Šī būs pirmā reize, kad sacensības abās disciplīnās vienlaikus notiks vienā un tajā pašā trasē.

Autošosejas sacensības šoreiz notiks tā saucamajā Ātruma aplī, kas ir tieši paredzēts automobiļu sacensībām. Šī nepilnus 3,7 km (3662 metrus) garā trase ir izveidota 1967. gadā un tās ātruma rekords pieder Haraldam Šlegelmilham, kurš 2006. gadā ar Dallara F304 formulu to veica vienā minūtē un 14.093 sekundēs.

Katram autosporta līdzjutējam un Biķernieku trases pazinējam ir savas iemīļotās skatīšanās vietas šajā trasē, taču tradicionāli un visus skatītājus piesaista starta/finiša taisnei sekojošais Ozola līkums un Elkonis, kur parasti pēc brauciena starta braucēji neiztiek bez «kotakta cīņas» un sadursmēm. Ne mazāk interesanta vieta, precīzu un ne tik precīzu braukšanas trajektoriju mīļotājiem ir Motormuzeja līkumu sērija, kurā braucēji parasti cenšas savaldīt savus lielā ātrumā braucošos spēkratus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pilna intervija ar Lattelecom Rīgas maratona direktoru: Ceļā uz zeltu

Linda Zalāne, 02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom Rīgas maratons nav tikai priecīgas skrējēju sejas, izlieti sviedri un sportotprieks. Šim pasākumam ir savs devums Latvijas tautsaimniecībā

Nolūkā noskaidrot to, cik lielu «naudas pēdu» maratona norises dienās atstāj skrējēji un viņu līdzjutēji, veikts pētījums. Par to plašāk DB stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords un pētījuma veicējs SIA KEKonsultācijas valdes priekšsēdētājs Elmārs Kehris.

Šogad maijā notiks 28. Lattelecom Rīgas maratons. Cik gadus Jūs esat pie šī pasākuma organizēšanas stūres?

Aigars Nords (A.N.): Šis būs 12. maratons, kuru organizēsim. Protams, ja atskatās uz to laiku, kad sākām, toreiz situācija bija cita. Skriešana nebija tik populāra, un arī mēs paši taustījāmies un domājām, kā šādu pasākumu noorganizēt, jo nevienam nebija pieredzes šajā jomā. Nezinājām, kā pareizi jāveic laika atskaite, kur ražo medaļas, kā pareizi rīkoties, lai varētu slēgt ielas. Nebija arī kam palūgt padomu. Paši kā komanda bijām braukuši uz ārvalstu maratoniem, taču tur pieredzi guvām tikai kā dalībnieki. Skaidras vīzijas mums nebija, un valdīja neziņa par to, kā un vai šis pasākums gūs atsaucību. Tā bija mana un komandas vēlme pamēģināt, jo mums pašiem patika skriet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar patlaban mājsaimniecībām piemērojamo Starta tarifu mājsaimniecību elektroenerģijas maksājuma pieaugums pēc tirgus atvēršanas varētu būt 38% apmērā, bet, salīdzinot ar Pamata tarifu, pieaugums varētu būt 5% - 7% apjomā, skaidro nozares eksperti.

Jāatgādina, ka Starta tarifs 8,18 santīmi par kilovatstundu (kWh) un tas tiek piemērots par pirmajām 1200 patērētajām kWh. Savukārt Pamata tarifs ir 10,65 santīmi par kWh un tiek piemērots katrai nākamajai kWh pēc 1200 līmeņa.

Ģimene, kuras elektrības vidējais patēriņš šobrīd ir 150 kWh mēnesī, par elektrību maksā aptuveni 12 latus mēnesī jeb 162 latus gadā, gada laikā piemērojot elektrības Starta un Pamata tarifus. Ja elektrības cena par vienu kWh ģimenei mainītos no pašreizējiem 8,18 santīmiem Starta un 10,65 santīmiem Pamata tarifā uz 11,31 santīmiem, ģimenes izdevumi par elektrību gada laikā pieaugtu par 41 latu. Ģimenei, kura tērē aptuveni 100 kWh mēnesī elektrības izdevumi gadā pieaugtu par aptuveni 37 latiem, bet tādai ģimenei, kura mēnesī tērē aptuveni 300 kWh, izdevumu pieaugums būtu pat par 53 latiem gadā, aprēķinājusi Swedbank.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Pieredzes stāsts: Septiņi soļi no idejas līdz sava uzņēmuma atvēršanai

Lelde Petrāne, 12.12.2012

Pirmajā reizē nepieciešamas 15-20 minūtes, kamēr ķermenis pilnībā atbrīvojas un sāk sev uzticēties.

Avots: M. Malzubre

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pēc savas būtības es esmu ļoti radošs cilvēks, kuram patīk jaunas idejas un vienmēr ir izteikta vēlme tās visas realizēt dzīvē. Dzīvoju ar pārliecību, ka dzīve mums ir tikai viena un ir jādzīvo tā, lai pašam būtu prieks un gandarījums par paveikto,» biznesa portālam db.lv, iesākot sarunu par to, kā īstenojusies ideja par floutinga salona atklāšanu, stāsta uzņēmuma Float&Relax īpašniece un vadītāja Marita Malzubre.

«Protams, ka visas idejas vienam cilvēkam realizēt nav iespējams, bet tā nu ir sanācis, ka vairāku apstākļu sakritības dēļ tieši šis projekts ir nokļuvis tik tālu. Pateicoties Hipotēku bankas un Eiropas sociālā fonda atbalsta programmai Starta programma ir bijusi iespēja šo projektu realizēt dzīvē un šī ideja vairs nepalika tikai «uz papīra », kā daudzi citi mani «radošie lidojumi»,» ar humoru saka jaunā uzņēmēja.

Tālāk viņa pa soļiem apraksta, kā Rīgā īstenojusi savu ideju, cerot iedrošināt arī citus Latvijas iedzīvotājus – nebaidīties uzsākt savu biznesu.

Pirmais solis. Idejas rašanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunie uzņēmēji saņems aizdevumu likmes atvieglojumu

Žanete Hāka, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personas, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, Latvijas Hipotēku un zemes bankā (LHZB) varēs saņemt procentu likmes atvieglojumu 80% apmērā no aizdevuma procentu maksājumos paredzētā maksājuma.

To paredz Ministru kabineta sēdē otrdien atbalstītie Ekonomikas ministrijas (EM) grozījumi tā saucamajā Starta programmā, kuras ietvaros jaunie komersanti Hipotēku bankā var saņemt valsts atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai.

Līdz ar grozījumu stāšanos spēkā valsts atbalsts uzņēmējdarbības uzsācējiem kļūs vēl pieejamāks, norāda EM.

Grozījumi Starta programmā paredz, ka kopā ar aizdevumu saimnieciskās darbības uzsācēji un personas, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, varēs saņemt arī atvieglojumus procentu likmes maksājumiem.

Savukārt saimnieciskās darbības uzsācējiem piedāvātais procentu likmes atvieglojums būs 70% apmērā no procentu maksājumos paredzētā apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Valsts atbalsts jaunajiem komersantiem palielināts par 642 tūkstošiem latu

Žanete Hāka, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starta programmas pieejamais finansējums palielināts par 642,7 tūkstošiem latu, informē Ekonomikas ministrija (EM).

MK otrdien tika atbalstīti EM rosinātie grozījumi tā saucamajā Starta programmā, kuras ietvaros jaunie komersanti Latvijas Hipotēku un zemes bankā var saņemt valsts atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai. Līdz ar grozījumu stāšanos spēkā valsts atbalsta apmērs uzņēmējdarbības uzsācējiem kļūs vēl lielāks.

No papildus pieejamā finansējuma 546,2 tūkstoši latu ir Eiropas sociālā fonda finansējums, bet 96,4 tūkstoši latu - valsts budžeta finansējums. Papildus pieejamais finansējums Starta programmas ietvaros tiks novirzīts aizdevumu un procentu likmes piešķiršanai.

Tāpat noteikumu projekts paredz termiņa pagarinājumu konsultāciju, aizdevumu un subsidēto procentu likmes piešķiršanai līdz 2014.gada 30.jūnijam. Pēc Eiropas Komisijas jaunās regulas par valsts atbalsta sniegšanu jaunajiem komersantiem pieņemšanas nākamā gada sākumā, EM veiks attiecīgus grozījumus Starta programmu regulējošajos MK noteikumos, paredzot, ka Hipotēku banka sniedz konsultācijas, aizdevumus un procentu likmes subsīdijas līdz 2015.gada 30.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Piešķirts papildu finansējums mikroaizdevumu un starta aizdevumu izsniegšanai uzņēmējiem

Dienas Bizness, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē otrdien, 8.decembrī tika atbalstīts Ekonomikas ministrijas priekšlikums piešķirt papildu finansējumu mikroaizdevumu un starta aizdevumu piešķiršanai komersantiem, vienlaikus pagarinot programmas darbības termiņu, informē ministrijā.

Mikroaizdevumus un starta aizdevumus ar valsts atbalstu komersanti var saņemt Attīstības finanšu institūcijā Altum.

Mikroaizdevumu un starta aizdevumu pieejamībai komersantiem piešķirts papildu finansējums 4,3 miljonu eiro apmērā. Papildu piešķirtais finansējums nodrošinās, ka arī turpmāk komersantiem būs pieejami mikroaizdevumi un starta aizdevumi, kā arī tiks nodrošināti atvieglotāki nosacījumi procentu likmju maksājumiem.

Papildu piešķirtais finansējums komersantiem būs pieejams līdz brīdim, kad tiks uzsākta 2014.-2020. gada ES fonda perioda jaunās atbalsta programmas Mikrokreditēšana un aizdevumi uzsācējiem ieviešana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Latvijas autorallija čempionāta sestajā posmā, Rallijā Kurzeme 2010, uz starta stāsies ne vien pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu spēcīgākie braucēji, bet arī cilvēks, kuram savulaik sanācis dzīties pakaļ britu slepenajam aģentam Džeimsam Bondam.

Savu piedalīšanos Rallijā Kurzeme 2010 ir apstiprinājis Lielbritānijas autorallija braucējs Marks Higinss. 1971. gadā dzimušais autosportists, kurš savas gaitas motoru sportā agrā jaunībā sāka pie kartinga stūres, nu jau 22 gadus ir profesionāls autosportists un šobrīd ir godājams kā trīskārtējs Lielbritānijas autorallija čempions, pie tam pirmo titulu Higinss izcīnījis jau 25 gadu vecumā.

Rallijā Kurzeme 2010 Higinss uz starta stāsies ar MML sagatavotu Mitsubishi Lancer EVO X N4 klases mašīnu un brauks Latvijas čempionāta ieskaitē. Tas var radīt pamatīgas izmaiņas rezultātu tabulā, kur patlaban vadošos četrus braucējus šķir tikai desmit punkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Foto: Biķernieku sporta trasē noticis autošosejas festivāls Riga Summer Race

Žanete Hāka, 24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Biķernieku sporta trasē jau ceturto gadu notika autošosejas festivāls Riga Summer Race.

Svētdien, 23. augustā, ar spraigām cīņām tika aizvadīta Baltijas autošosejas čempionāta Riga Summer Race otrā diena. Uzvarētāji tika noskaidroti sešās ieskaites klasēs. Abās sacīkšu dienās autošosejas festivāla ietvaros uz starta stājās 148 dalībnieki no 9 valstīm, kas ir jauns rekords ne tikai šo sacensību ietvaros, bet arī pēdējo gadu Latvijas autošosejas sacensību vēsturē, informē Riga Summer Race pārstāve Evita Tidmane.

Svētdienas sacīkšu braucieni tika atklāti ar aviošovu virs Biķernieku trases, kur skatītājiem bija iespēja vērot divu Latvijā būvētu lidmašīnu demonstrāciju. Ar skatītāju aplausiem tika pavadīti Aleksandra Brinciālova paraugdemonstrējumi ar sporta lidmašīnu PITTS 12 Monster.

Komentāri

Pievienot komentāru