Latvijas auto tirgū ieildzis «bezsamaņas stāvoklis» 

Latvijas jauno auto tirgus jau vairākus gadus atrodas komas stāvoklī, un nekas neliecina, ka pacienta veselības stāvoklis uzlabosies arī pēc eiro ieviešanas, domā vairāki pašmāju auto tirgotāji.

Aldis Zelmenis, Elīna Pankovska, 2013. gada 17. jūlijs plkst. 7:40

A. Liljē

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē ar nožēlu secina, ka pēdējo divu gadu laikā Latvijas auto tirgus atšķirībā no mūsu kaimiņiem Igaunijas un Lietuvas ir drīzāk regresējis, nevis progresējis un pagaidām nav ne mazāko cerību, ka paredzamā nākotnē situācija varētu uzlaboties. Ikvienam autotirgotājam Latvijā šobrīd burtiski ar zobiem un nagiem ir jācīnās par savu klientu, to skaits ir ļoti ierobežots, bet konkurence milzīga.

«Mēs pārdodam tikpat, cik 2011. gadā, bet saimnieciskie izdevumi, ieskaitot autosalonu uzturēšanu, ir palielinājušies teju uz pusi. Lai es atpelnītu sadārdzinājumu, man jāpārdod vai jāremontē vairāk auto, taču nesakārtotās nodokļu politikas dēļ es un daudzi kolēģi nespējam cīnīties ar Lietuvas vai Igaunijas kolēģiem,» tā A. Liljē.

Savukārt auto līzinga devēji norāda, ka jaunu auto līzinga tirgus lēnām audzis, un prognozē, ka tuvākajos divos, trīs gados jaunu auto pārdošanas apjomi augs aptuveni par 5%. Jaunākie dati par jaunu auto reģistrāciju Eiropas Savienībā liecina, ka kopumā šā gada pirmajā pusgadā ES reģistrēti 6,2 milj. jaunu mašīnu, kas ir par 6,6% mazāk nekā šajā pašā periodā pērn.

A. Liljē piemin, ka ir sāpīgi noraudzīties – uz Latvijas ceļiem arvien biežāk redzam automašīnas ar Lietuvas un Igaunijas valsts numura zīmēm. «Nav jau tā, ka Latvijas iedzīvotāji nevēlētos iegādāties funkcionālu un ikdienā noderīgu transporta līdzekli. Interese ir pat ļoti liela. Diemžēl vēlmi tikt pie jauna auto visbiežāk aptur negatīva kredītvēsture vai nepietiekami ienākumi. Latvijā no desmit potenciālajiem autopircējiem, kuri vēlētos iegādāties jaunu auto ar līzinga kompāniju starpniecību, tikai trīs saņem apstiprinājumu, bet Igaunijā no desmit gribētājiem sliktākajā gadījumā tiek atteikts tikai diviem.

 

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas Bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 02. aprīlis plkst. 11:02

Hyundai, Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors...

2013. gada 14. janvāris plkst. 14:16

2012.gads Latvijas jaunu auto nozarē ir pagājis ar mainīgām sekmēm, bet noteikti...

2012. gada 30. augusts plkst. 8:03

Hyundai, Nissan un Mitsubishi oficiālais dīleris Latvijā SIA Skandi Motors pēc 499...

2010. gada 17. augusts plkst. 15:45

No 2010. gada oktobra Skandi motors Liepājas filiāle kļūs par Nissan oficiālo...

2010. gada 17. augusts plkst. 17:25

Tradicionālais rallijs Kurzeme šogad plānots kā Ātruma festivāls, galvenokārt cerot piesaistīt...

Nepalaid garām

1992. gada 13. aprīlī toreizējā Preses nama 13. stāvā 13 darbinieku lokā...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...