Latvijas autoceļu uzturētājs sagatavojies ziemai ar 50 tūkstošiem tonnu sāls 

Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ziemas sezonai ir sagādājusi vairāk nekā 50 tūkstošus tonnu tehniskās sāls un sagatavojusi aptuveni 30 tūkstošus tonnu smilts-sāls maisījuma, tādējādi savlaicīgi nodrošinoties ar autoceļu apstrādei nepieciešamo kaisāmo materiālu, informēja uzņēmumā.

LETA, 2013. gada 18. oktobris plkst. 17:18

Ziemas sezonas laikā kaisāmā materiāla krājumi vēl tiks papildināti.

Kopskaitā LAU ziemas dienestā plāno izmantot gandrīz 700 dažādas tehnikas vienības, tajā skaitā 222 ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām aprīkotas automašīnas, 190 autogreiderus, 128 traktorus, 115 ekskavatorus un iekrāvējus, 17 buldozerus.

Investīciju programmas ietvaros šoziem LAU tiks piegādātas arī 14 jaunas pilna aprīkojuma ziemas dienesta automašīnas. Ar tām paredzēts nomainīt vecos, nolietotos spēkratus, tā ļaujot veikt ziemas uzturēšanas darbus efektīvāk, samazinot tehnikas remontiem nepieciešamo laiku un materiālos resursus.

Ziemas sezona valsts autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.novembra līdz 31.martam.

2013. gadam uzņēmuma kopējie ieņēmumi plānoti 40,083 miljoni latu. Investīciju un modernizācijas programmas īstenošanai piešķirti 8,4 miljoni latu. Būtiskākās investīcijas 6,727 miljonu latu apmērā izmantotas tehnoloģisko iekārtu un mašīnu iegādei.
Uzņēmums ir noslēdzis 12 līgumus ar Latvijas Valsts ceļiem (LVC) par valsts autoceļu kompleksiem ikdienas uzturēšanas darbiem laika posmā no 2007. gada 1. oktobra līdz 2014. gada 30. septembrim.

Ja līdz šim valsts autoceļu ikdienas kompleksās uzturēšanas darbus veica LAU saskaņā ar LVC noslēgtajiem līgumiem, tad turpmāk šos darbus LAU veiks saskaņā ar deleģēšanas līgumu, kurš tiks slēgts uz septiņiem gadiem. Uzņēmumā skaidro, ka ieguvums no jaunās kārtības būs tāds, ka valsts turpinās saglabāt kontroli pār valsts infrastruktūras apsaimniekošanu un uzturēšanu uz valsts autoceļiem 20 118,55 kilometru kopgarumā visu gadu (gan ziemā, gan vasarā) 24 stundas, lai nodrošinātu autoceļu uzturēšanu kā vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu. Tāpat valsts noteiks pasūtījuma apjomu jeb veicamos darbus, kā arī tiks noteikta vienas personas atbildība par pakalpojuma kvalitāti.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, ceļu remontu un būvniecību, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 20. augusts plkst. 17:38

Valdība ir atbalstījusi grozījumus autoceļu likumā, kas paredz, ka va/s Latvijas Valsts...

2013. gada 07. augusts plkst. 8:16

Ja valsts budžetā 2014.gadam nebūs pietiekamā apjomā atvēlēti līdzekļi autoceļiem, tad būs...

2013. gada 06. augusts plkst. 8:54

Latvijas Valsts ceļi (LVC) turpmāk vairāk uzmanības pievērsīs neplānotām ceļu kvalitātes pārbaudēm,...

2013. gada 02. augusts plkst. 8:30



Izšķirdamies par labāku atalgojumu kādā citā valsts uzņēmumā, par atkāpšanos...

2013. gada 31. jūlijs plkst. 14:50

SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate vadība saņēmusi vairākus dažādā laikā klāto jauno...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...