Latvijas autoceļu uzturētājs sagatavojies ziemai ar 50 tūkstošiem tonnu sāls 

Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) ziemas sezonai ir sagādājusi vairāk nekā 50 tūkstošus tonnu tehniskās sāls un sagatavojusi aptuveni 30 tūkstošus tonnu smilts-sāls maisījuma, tādējādi savlaicīgi nodrošinoties ar autoceļu apstrādei nepieciešamo kaisāmo materiālu, informēja uzņēmumā.

LETA, 18.10.2013
1/12

Ceļu apstrādes materiāls «Latvijas autoceļu uzturētāja» ražošanas bāzē «Neceri» Ķekavas novadā, kas sagatavots ceļu uzturēšanai ziemas sezonā.

Foto: LETA

Ziemas sezonas laikā kaisāmā materiāla krājumi vēl tiks papildināti.

Kopskaitā LAU ziemas dienestā plāno izmantot gandrīz 700 dažādas tehnikas vienības, tajā skaitā 222 ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām aprīkotas automašīnas, 190 autogreiderus, 128 traktorus, 115 ekskavatorus un iekrāvējus, 17 buldozerus.

Investīciju programmas ietvaros šoziem LAU tiks piegādātas arī 14 jaunas pilna aprīkojuma ziemas dienesta automašīnas. Ar tām paredzēts nomainīt vecos, nolietotos spēkratus, tā ļaujot veikt ziemas uzturēšanas darbus efektīvāk, samazinot tehnikas remontiem nepieciešamo laiku un materiālos resursus.

Ziemas sezona valsts autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.novembra līdz 31.martam.

2013. gadam uzņēmuma kopējie ieņēmumi plānoti 40,083 miljoni latu. Investīciju un modernizācijas programmas īstenošanai piešķirti 8,4 miljoni latu. Būtiskākās investīcijas 6,727 miljonu latu apmērā izmantotas tehnoloģisko iekārtu un mašīnu iegādei.

Uzņēmums ir noslēdzis 12 līgumus ar Latvijas Valsts ceļiem (LVC) par valsts autoceļu kompleksiem ikdienas uzturēšanas darbiem laika posmā no 2007. gada 1. oktobra līdz 2014. gada 30. septembrim.

Ja līdz šim valsts autoceļu ikdienas kompleksās uzturēšanas darbus veica LAU saskaņā ar LVC noslēgtajiem līgumiem, tad turpmāk šos darbus LAU veiks saskaņā ar deleģēšanas līgumu, kurš tiks slēgts uz septiņiem gadiem. Uzņēmumā skaidro, ka ieguvums no jaunās kārtības būs tāds, ka valsts turpinās saglabāt kontroli pār valsts infrastruktūras apsaimniekošanu un uzturēšanu uz valsts autoceļiem 20 118,55 kilometru kopgarumā visu gadu (gan ziemā, gan vasarā) 24 stundas, lai nodrošinātu autoceļu uzturēšanu kā vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu. Tāpat valsts noteiks pasūtījuma apjomu jeb veicamos darbus, kā arī tiks noteikta vienas personas atbildība par pakalpojuma kvalitāti.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, ceļu remontu un būvniecību, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.

Tevi varētu interesēt

«Zemas satiksmes intensitātes gadījumā tas nav ekonomiski izdevīgi, jo nakts darbs ir...

Brunavas pagasta Tunkūnos no Jātniekiem tagad var nokļūt pa salabotu grantsceļu. Sešus...

SIA Strabag uzvarējusi valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinātajā konkursā par...

Valdība ir atbalstījusi grozījumus autoceļu likumā, kas paredz, ka va/s Latvijas Valsts...

Ja valsts budžetā 2014.gadam nebūs pietiekamā apjomā atvēlēti līdzekļi autoceļiem, tad būs...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...