AS Latvijas balzams neauditētais apgrozījums pirmajā pusgadā bija 32,5 miljoni latu, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2012. gada attiecīgajā periodā, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Riga.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 1,4 miljoni latu, kas ir par 30% vairāk nekā 2012. gada attiecīgajā periodā.
Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājusi mērķtiecīga eksporta programmas izpilde – uzņēmums kāpinājis pārdošanu stratēģiskajos ārvalstu tirgos, kā arī uzsācis sadarbību ar vairākiem jauniem partneriem. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+41%) un Latvijas beznodokļu zona (+19%). Pirmajā pusgadā galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli apgūstot jaunus tirgus kā, piemēram, Ķīna.
Arī eksports pēc SPI Group pasūtījumiem pusgadā ir audzis par 10,7%, salīdzinot ar attiecīgo pērnā gada periodu.
Pirmajā pusgadā samazinājies apgrozījums vietējā un Baltijas valstu tirgos, kas skaidrojams ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu.
Pārējās eksporta valstīs apgrozījums pusgadā audzis par 9,4%.
Pirmajā pusgadā nodokļos valsts budžetā AS Latvijas balzams ieskaitījis 21,4 miljonus latu, tajā skaitā 15,9 miljonus latu kā akcīzes nodokli.
Arī otrajā pusgadā AS Latvijas balzams turpinās uzsāktos procesus ražošanas efektivitātes paaugstināšanā un loģistikas izmaksu kontrolē un optimizācijā.