Latvijas iedzīvotāji visbiežāk influenceriem seko līdzi Youtube 

Populārākais sociālo mediju kanāls, kurā Latvijas iedzīvotāji seko līdzi vienam vai vairākiem influenceriem, ir Youtube, ko izmanto 63% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kas zina, kas ir influenceri.

Db.lv, 2019. gada 14. janvāris plkst. 9:07

Foto: pixabay

Savukārt kā otrs populārākais sociālais medijs tiek minēts Facebook, tā liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Riga un tirgus izpētes centra Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Pētījums atklāj, ka sociālajā tīklā Facebook influenceru ikdienas gaitām seko līdzi 58% aptaujāto, bet Instagram – 35% respondentu. Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī Latvijā samazinās blogu autoru sekotāju skaits. Tam savu laiku ir gatavi atvēlēt vien 11% sociālo mediju lietotāju. Vēl mazāk cilvēku jeb 7% respondentu ir informēti par saturu, ko influenceri rada sociālajā portālā Twitter.

2018. gadā influenceru aktivitātēm Latvijas iedzīvotāji sekojuši līdzi dažādos sociālo mediju kanālos – YouTube (63%), Facebook (58%), bet Instagram (35%), tā liecina Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Facebook populārāks gados vecāku cilvēku vidū, bet Instagram saturam ikdienā priekšroku dod gados jaunāki cilvēki. Izteiktāki tas redzams vecuma grupā no 50 – 65 gadiem, kurā 63% aptaujāto atzina, ka influenceru radītajam saturam seko līdzi Facebook, bet 18% Instagram.

Svarīga tendence ir arī dzimumu sadalījuma jomā, jo Instagram ir gandrīz uz pusi populārāks sieviešu vidū, taču YouTube saturu vairāk patērē vīrieši (72%).

«Pētījuma dati izskaidro faktu, kādēļ Instagram vidē populārākās tēmas ir mode un ar skaistumkopšanu saistītas lietas, it īpaši dekoratīvā kosmētika. Pēdējā gadā globāli vērojams arī neatkarīgo jeb indie zīmolu uzplaukums, kas kļuva iespējams līdz ar indie zīmolu izplatīšanu tiešsaistes veikaliem un influenceru veicināšanas kampaņu popularitātes pieaugumu. Kā veiksmīgos indie zīmolu piemērus varu minēt MILK MakeUp,ColourPOP, Sugarpill Cosmetics u.c. Proti, pateicoties sociāliem medijiem Kalilija Dženere (Kylie Jenner) un Kima Kardašiana Vesta (Kim Kardashian West) kļuva par miljardierēm veiksmīgi palaižot savas dekoratīvas kosmētikas līnijas vēl nebijušā mērogā. No Baltijas valstu piemēriem varu izcelt igauņu TUUL, kas ir pieejams arī Latvijā, jo šis zīmols attīstās tieši pateicoties pareizai e-komercijas stratēģijai un sadarbībai ar influenceriem. Savukārt YouTube ir pārsātināts ar saturu, kas vairāk interesē vīriešus, piemēram, tajā ir dažādu jaunāko ierīču jeb gadžetu pārskati, automašīnu testi, kā arī, protams, sporta saturam šajā kanālā ir liela piekrišana. Tomēr populārākie video YouTube ir saistīta ar mūziku, proti, pasaules slavenu mūziķu klipi, kas skatījuma statistikas ziņā aizsteidzas priekšā vlogeru veidotajiem video. Par to liecina arī statistika, jo Top 50 populārāko YouTube kanālu vidū, 15 ir tieši mūziķu kanāli,» influenceru ietekmes aktualitātes akcentē Deniss Ševeļovs, Golin Riga influenceru projektu vadītājs.

Golin Riga un Norstat Latvija veiktā pētījuma dati liecina, ka influenceru viedoklī ieklausās samērā daudz cilvēku un šīs jomas pārstāvji, līdzās tradicionālās reklāmas kanāliem, spēj ietekmēt cilvēku viedokli par konkrētiem produktiem un pakalpojumiem. Aptaujā, vaicājot respondentiem, kur tie saņem noderīgu un atbilstošu informāciju par sev interesējošiem zīmoliem un produktiem, 44% atzina, ka primārais uzziņas avots ir draugi un ģimenes locekļi, bet 24% cilvēku uzticas informācijai, kas iegūta zīmolu tīmekļa vietnēs vai sociālajās platformās, piemēram, zīmolu Facebook vai Instagram kontos. Kā otru svarīgāko uzziņas kanālu 33% respondentu min sociālo tīklu (Facebook, Instagram, Twitter) ziņu plūsmu, kurā savus ieteikumus par konkrētiem zīmoliem un produktiem izsaka draugi un ģimenes locekļi.

«Savukārt 10% atzīst, ka viņiem svarīgi šķiet influenceru ieteikumi, kuri ievieto savas publikācijas, pieredzes stāstus un ieteikumus, piemēram, Instagram. Salīdzinājumam 12% aptaujāto atzīst, ka produktu izvēlē uzticas televīzijā redzētai informācijai, bet 10% iedvesmu nākotnes pirkumiem smeļas žurnālos un laikrakstos redzētajās publikācijās un reklāmās. Aptaujas dati ļauj secināt, ka sociālo mediju satura veidotāji jeb influenceri ir tikpat ietekmīgie kā klasiskie plašsaziņas līdzekļi», secina Evija Bērziņa, Golin Riga influenceru projektu vadītāja.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 01. jūnijs plkst. 16:20

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā -...

2018. gada 04. aprīlis plkst. 8:12

«YouTube» galvenajā birojā Sanbruno apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku...

2016. gada 05. maijs plkst. 17:39

Videoapmaiņas vietne YouTube plāno internetā par abonēšanas maksu pārraidīt kabeļtelevīziju...

2016. gada 29. marts plkst. 12:10

«Ja kādreiz uzņēmumiem patiešām pietika ar šo standarta komplektu – mājas...

2015. gada 09. aprīlis plkst. 10:11

Drīzumā Youtube lietotāji varēs samaksāt noteiktu ikmēneša komisijas maksu, lai, skatoties...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 24. janvāris plkst. 6:09

Cēsīs strādājošais automātisko ātrumkārbu restaurācijas uzņēmums Recro nolēmis paplašināt...

2019. gada 14. janvāris plkst. 9:00

Lai gan gadiem tiek runāts par ielās izkaisītā sāls nebūt ne pozitīvajiem...

2019. gada 11. janvāris plkst. 14:58

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

2019. gada 11. janvāris plkst. 12:00

Karjeras izglītības programma Ēnu diena šogad norisināsies 13.februārī. Darba devēji – uzņēmumi,...

2019. gada 11. janvāris plkst. 10:44

Tehnoloģijas daudzējādā ziņā mūsdienās atvieglo animācijas filmu tapšanu, tomēr katrs zīmējums...

2019. gada 11. janvāris plkst. 10:12

Itālijas un ASV autobūves grupa «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) panākusi vienošanos Savienotajās...

2019. gada 11. janvāris plkst. 8:23

Problēma ir nevis stress, bet gan tas, ka nav starpbrīža starp diviem...

2019. gada 10. janvāris plkst. 18:03

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover pasaulē likvidēs 4500 darbvietas, ņemot vērā...

2019. gada 10. janvāris plkst. 12:09

Bijušajam Japānas autobūves uzņēmuma «Nissan Motor» padomes priekšsēdētājam Karlosam Gosnam,...

2019. gada 10. janvāris plkst. 7:24

Latvijas valsts simtgade nav būtiski ietekmējusi muzeju un izstāžu zāļu apmeklējumu 2018....