Auto

Latvijas restauratoru rokās atdzimst 50.gadu klasiskais auto Bentley Silver Cloud

Dienas Bizness, 16.10.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas auto restaurācijas darbnīcā Riga Master Workshop (RMW) patlaban savu otro dzīvi atgūst pagājušā gadsimta 50.gadu luksusa spēkrats Bentley Silver Cloud (Bentley S), kas ir leģendārs pēckara laika autobūves tehnoloģiju liecinieks, informē RMW īpašnieks Māris Bebris.

«Mūsu uzdevums ir atdot šim savulaik lepnajam automobilim kādreizējo spožumu, pilnībā restaurējot tā komplektējošās detaļas un saliekot no jauna,» viņš sacīja.

Četrdurvju brūnas krāsas auto, kas no konveijera noripoja tālajā 1957.gadā, RMW darbnīcā Jaunmārupē nonāca septembra sākumā no Baltkrievijas. Lai gan automašīna bija braukšanas kārtībā, tās vizuālais izskats liecināja par cienījamu vecumu un ievērojamu nolietojumu.

Pašlaik norisinās automobiļa virsbūves tīrīšanas darbi. Lai 57 gadus vecais dzelzs rumaks atgūtu bijušo godību, RMW meistariem būs jāiegulda rūpīgs darbs vismaz gada garumā, atklāja Bebris.

Pēc Otrā pasaules kara, kad autobūves industrijā ieplūda jaunas vēsmas, Bentley S kļuva par pirmo pilnībā pārstrādāta dizaina Bentley markas automobili ar neatkarīgu šasiju un lielāku - piecu līdz sešu vietu salonu.

Bentley S karkass izgatavots no presētā tērauda, bet durvis, motora pārsegs un bagāžnieks - no alumīnija. Jaunā tipa četru durvju metinātā tērauda virsbūve 1955. gadā nomainīja iepriekšējo R-tipa virsbūvi, kas ar dažādiem uzlabojumiem un izmaiņām tika ražota jau kopš 1946. gada.

Bentley S varēja lepoties ar pilnīgi jaunu ārējo izskatu - atšķirībā no R tipa automobiļa tam bija par trim collām garāka riteņu garenbāze un tas bija zemāks, taču bez samazināta gabarītaugstuma. Spēkratam bija palielināts bagāžas nodalījums, mīkstāka piekare ar elektriski vadāmu aizmugurējo amortizatoru kontroli. Turklāt Bentley S bija vieglāk vadāms, ar uzlabotu bremžu sistēmu un palielinātu dzinēja jaudu.

Autobūves kompānija Bentley Motors laikā no 1955. līdz 1959.gadam kopumā saražoja 3538 šādus luksusa bentlijus.

Riga Master Workshop ar auto restaurēšanu nodarbojas kopš 2005. gada. Uzņēmuma jaudas ļauj dot jaunu elpu un oriģinālo spožumu vidēji astoņiem klasiskiem automobiļiem gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu luksusklases Bentley ir atrotījis piedurknes, lai atkal ar pilnu jaudu mestos sacīkšu trasēs

Mūsdienu trauksmainajā laikmetā izpratne par luksuslietām, tostarp dārgiem limuzīniem, ir mainījusies. Savulaik klasiskais bagātnieka portrets bija korpulents kungs zīda uzvalkā ar zelta Rolex pulksteni un dārgu Kubas cigāru zobos, kurš, izlaidies limuzīna otrajā sēdekļu rindā, laiski malkoja dārgu konjaku.

Bagātnieku portrets pavisam cits

Šobrīd uz Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin un citiem dārgiem luksusvāģiem arvien biežāk jau sāk cierēt vienkāršos T kreklos un nošļukušās treniņbiksēs tērpti izstīdzējuši Ziemeļamerikas vai Ķīnas datorģēniji. Tas gan ir nedaudz pārspīlēts jaunbagātnieka apraksts, taču viens ir skaidrs: kiberlaikmeta bagātnieki globāli ir kļuvuši gados jaunāki, attiecīgi tie arvien biežāk raujas sēdēt paši pie vairāku simtu tūkstošu eiro vērta auto stūres, nevis zvilnēt aizmugurējā beņķī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Rīgā atklāts Bentley jaunais autosalons un serviss

Natālija Poriete, rus.db.lv, 23.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Krasta ielā atklātas Bentley autosalona un servisa telpas. Šis uzskatāms par vienu no lielākajiem Bentley autocentriem Eiropā.

Bentley centra kopējā platība ir vairāk nekā 1300 m2, no tiem 450 m2 aizņem Bentley serviss. Db.lv jau vēstīja, ka turpat blakus atklāts arī jauns Škoda zīmola salons. Investīcijas abu salonu atvēršanā veido aptuveni 4 miljonus eiro.

Bentley un Škoda ir Volkswagen Group zīmoli, tāpēc arī abi saloni ierīkoti blakus, DB pastāstīja Luxury & Sports Cars SE valdes priekšsēdētājs Valdis Spredzis.

2017.gadā Bentley Rīgā pārdevis 77 jaunas automašīnas un 38 lietotas automašīnas. Cenas uz Bentley modeļiem sākās no 146 000 + PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paradoksāli, taču britu luksuszīmola jaunais Bentley Bentayga Diesel ir ne tikai ātrākais, bet arī videi draudzīgākais modelis, kādu jebkad Bentley ir saražojis

Tehniski Bentayga Diesel izmanto to pašu V8 «superdīzeli» ar 435 ZS lielu jaudu un 900 ņūtonmetru lielu griezi, kas tiek lietots Audi SQ7 vajadzībām. Tas pats dīzelis ar diviem klasiskajiem atgāzu turbokompresoriem, kam piespēlēts vēl trešais – EPC (electric powered compressor) jeb elektriskais kompresors ar 48 voltu sprieguma apakšsistēmu. Saņemot šo agregātu, Bentayga Diesel tehniskajā pasē ir ieraksts, ka kaitīgo CO2 izmešu daudzums ir tikai 210 g/km. Bentley vēsturē līdz šim neviens modelis nav bijis tik saudzīgs pret apkārtējo vidi. Būtiski ir uzsvērt, ka Bentley un Audi inženieru kopīgiem spēkiem veidotais motors un citi tehniskie komponenti Bentley Bentayga Diesel gadījumā ir ar pilnīgi atšķirīgu uzstādījumu un regulējumiem. Ja Audi gadījumā astoņcilindru motors tandēmā ar astoņpakāpju automātu ir krietni asāks un uz sportu orientēts braucamais, tad Bentayga Diesel atbilstoši savam zīmola tradīcijām ir daudz mierīgāks un nosvērtāks. Vēl jau jāpatur prātā, ka Bentayga Diesel pret SQ7 ir arī miesās brangāks, proti, SQ7 pašmasa ir 2270 kilogrami, četrvietīgā Bentayga Diesel svars būs 2499, bet piecvietīgā versija - jau 2506 kilogrami. Tas gan neliegs Bentayga Diesel ar pilnu bāku norikšot līdz 1000 kilometru lielu attālumu, kā Db pārliecinājās, vidēji uz 100 kilometriem apēdot līdz 10 litriem dīzeļdegvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ieviestu un uzturētu Rail Baltica vienotu datu vidi (CDE) būves informācijas modelēšanas sistēmai (BIM), RB Rail AS ir noslēdzis līgumu ar vienu no vadošajiem pasaules programmatūras risinājumu piegādātājiem Bentley Systems International Ltd.

Līdz ar to Rail Baltica globālais projekts gatavojas ieviest un iestatīt mākonī balstītu CDE, kas tiks izmantota dzelzceļa līnijas projektēšanas, būvniecības un darbības posmā. Piecu gadu līguma kopējā summa ir 1,224 miljoni eiro (bez PVN), kurā ietilpst programmatūras izstrāde, ieviešana un uzturēšana, kā arī licences maksa un lietotāju apmācība. Finansējums tiek piešķirts no CEF (Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta) līdzekļiem.

Līgums sastāv no mākonī balstītas CDE izstrādes, ieviešanas un iestatīšanas, testēšanas fāzes un lietotāju apmācībām, kā arī iekļauj izvēles CDE risinājuma funkcionalitātes paplašinājumu, ja tāds ir nepieciešams klientam. Papildus, piegādātājs nodrošinās licencēšanu, atbalstu un programmatūras uzturēšanu Rail Baltica globālajam projektam. Aplēses rāda, ka Rail Baltica celtniecības darbu kulminācijā, sistēmas ikdienas lietotāju skaits varētu palielināties līdz 370 lietotājiem, apmainoties un atjauninot tehniskā projekta dokumentāciju, ieskaitot projektēšanas modeļus, rasējumus un citu tehnisko informāciju. Turklāt sistēma atbildīs augstākajiem IT drošības standartiem, lai visām iesaistītajām pusēm nodrošinātu drošu un ātru tehniskās dokumentācijas un informācijas apmaiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Bentley Continental GT neticamā kārtā ir spējis gadu desmitiem slavētās britu rokdarbnieku tradīcijas «salaulāt» ar digitālās ēras jaukumiem. Gala rezultātā tas palicis par auto, nevis par superdārgu viedierīci uz riteņiem

Precīzākas virsbūves līnijas, sportiskāka stāja, par dažiem centimetriem platāks, vienlaikus nometis gandrīz 100 kilogramu liekā svara, bet zemāk novietotais purngals ar īsāku pārkari ne tikai izskatīsies labāk, bet arī ļaus braukt labāk nekā iepriekš.

Pārsteigumi turpināsies, ielūkojoties salonā, kur goda vietā būs milzīgais 12,3 collu skārienjutīgais ekrāns ar lielisku izšķirtspēju. Katrā sīkākajā detaļā, precīzi nošūtajā salona apdares centimetrā vai metālisko detaļu slīpējumā pamatā ir kāds stāsts. Piemēram, ikviena Bentley Continental GT salonā tiek izmantoti vairāk nekā 10 kvadrātmetri dabīgā koka apdares paneļu, un, lai to visu sagatavotu un pēcāk precīzi saliktu pa vietām, britu rokdarbniekiem ir nepieciešamas deviņas stundas. Bentley pat izrēķinājis, ka katrā jaunajā Continental GT auto apšuvumā britu rokdarbnieki ir veikuši 310 675 dūrienus, kas atbilst 2,8 kilometriem. 17 dažādas virsbūves pamatkrāsas, kā arī 15 salona iekārtojuma versijas – tas viss ir tikai neliels «starterītis» maltītes sākumā, jo klients ārpus obligātās programmas varēs izpildīt dullāko krāsu un komponenšu salikumu, protams, ja par to būs gatavs arī dāsni samaksāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas padara tā īpašnieku par zvaigzni

Aldis Zelmenis, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav jābūt Deividam Bekhemam vai Anglijas karalienei Elizabetei II, lai kļūtu slavens. Pietiks ar to, ka iegādāsieties pirmo Bentley SUV modeli Bentley Bentayga

Nokļūšana starmešu gaismā tiks garantēta, ja būsiet iekļuvuši Bentayga First Edition īpašnieku sarakstā. Atgādināsim, ka atbilstoši Bentayga 12 cilindru spēkstacijas saražotajiem 608 zirgspēkiem ir izlaists tieši tik daudz šīs ekskluzīvās kolekcijas eksemplāru. Pēc reģionālā Bentley pārstāvja Luxury&Sports Cars SE sniegtās informācijas četri First Edition modeļi atraduši pircējus Baltijā (!). Šāda ekskluzīva muiža uz riteņiem neskaitot PVN, maksā 246 600 eiro. Pārējiem atliek «parastās» Bentayga versijas, kam cenu latiņa, nerēķinot PVN, sāksies no 175 200 eiro atzīmes. Arī tie visi jau ir izķerti kā karsti pīrādziņi, jo 2016. gadam Bentley Eiropas tirgum atļāvies piesolīt tikai 1000 vienības. Priecīgā ziņa, ka Bentley pārstāvis Baltijā ir paspējis savam tirgum «pievākt» vismaz 20 eksemplārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 230 tūkstoši eiro – šāda ir rekordsumma, ko kāds Latvijas uzņēmums pērn iztērējis par luksusa klases automašīnu.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. Savukārt kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusa auto tirgu vēl tiks publicēti.

Portālā publicējam TOP3 dārgākos auto.

Viss saraksts 25 dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji lasāms 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

##TOP3:

##1. FERRARI GTC4 LUSSO

Mēdz jokot, ka šis auto atgādina maizes klaipu. Taču tam ir ievērojama jauda, pateicoties četru riteņu piedziņai un četru riteņu stūrēšanas iekārtai, kas ļauj palielināt gan ātrumu, gan stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Uzlikts arests aizdomās turēto maksātnespējas administratoru automobiļiem un naudai

LETA, 20.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija maksātnespējas administratoru lietā uzlikusi arestu trim premium klases automobiļiem un naudas līdzekļiem 380 000 eiro apmērā.

Valsts policijas (VP) Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes priekšnieks Andrejs Grišins otrdien žurnālistiem pastāstīja, ka policija jau vairākus gadus pievērš uzmanību nelikumībām ar maksātnespējas procesiem. Pērn tā sākusi 17 kriminālprocesus par noziedzīgiem nodarījumiem, kurus, iespējams, pastrādājuši administratori. Šogad sākti septiņi kriminālprocesi un šogad arī četras lietas nodotas kriminālvajāšanai.

Policija sadarbībā ar likumsargiem no citām tiesībsargājošajām iestādēm, tostarp Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB), šogad saistībā ar iespējamām nelikumībām maksātnespējas procesos sākusi divas lietas, vienā no tām aizturēti administratori Ilmārs Krūms, Māris Sprūds un finansists Jorens Raitums. Grišins apstiprināja, ka šī lieta ir saistīta ar "Trasta komercbankas" likvidācijas procesu. Trijotnei tiek inkriminēta izspiešana organizētā grupā un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar tādu motoru un transmisijas klātbūtni neviens Audi sērijveida modelis nav vēl dižojies

Aldis Zelmenis, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi SQ7 TDI quattro ir ārpus civilizācijas un fizikas likumiem esošs milzis, kas spēs paātrināties tikpat zibenīgi kā elektroauto, apstāties kā sacīkšu auto un pie tā visa patērēs ap desmit litriem smagās degvielas

Līdz brīdim, kad tika izziņota sērijveida Bentley Bentayga dīzeļmodeļa izlaišana, SQ7 TDI bija ātrākais un jaudīgākais šāda tipa braucamais, tā maksimālais ātrums tiek iegrožots pie 250 km/h atzīmes. Bentley Bentayga Diesel jeb SQ7 TDI dvīņubrālis, kas tikai nākamā gada sākumā dosies pie saviem pircējiem, izmantojot Volkswagen aliansē iedibināto subordinācijas principu, atļāvies maksimālā ātruma latiņu pacelt līdz 270 km/h. Līdz ar to SQ7 TDI ātrākā un jaudīgākā visurgājēja gods bija gaužām īss. Lai vai kā, tas nemazina SQ7 TDI pamatvērtības, jo ar tādu motoru un transmisijas klātbūtni neviens Audi sērijveida modelis nav vēl dižojies. Turklāt šādas tehnikas esamība pilnībā sagrauj SQ7 TDI līdzību ar standarta Q7 modeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Vertu paraksta piecu gadu sadarbības līgumu ar Bentley

Lelde Petrāne, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Angļu luksusa mobilo telefonu ražotājs Vertu ir parakstījis piecu gadu sadarbības līgumu ar Bentley, luksusa auto zīmolu. Sadarbības rezultātā tiks izlaisti pieci dažāda dizaina viedtālruņi.

Vertu mobilie tālruņi ir roku darbs, kuru detaļas tiek izgatavotas un sakomplektētas Apvienotajā Karalistē. Jau iepriekš telefonu ražotājs ir sadarbojies ar tādiem luksusa zīmoliem kā Ferrari, Lapo Elkann un Ermenegildo Zegna.

«Izveidot sadarbību ar automobiļu ražotāju mēs vēlējāmies, lai nostabilizētu mūsu pozīciju luksusa preču tirgū. Telefoni tiks kopīgi izstrādāti, sadarbojoties abu uzņēmumu dizaineru komandām,» stāsta Massimiliano Pogliani, galvenais Vertu izpilddirektors.

Plānots, ka pirmais zīmolu kopdarbs, Vertu Bentley tālrunis, tiks prezentēts 2014. gada oktobrī.

Vertu ir uzņēmums, kas nodarbojas ar luksusa mobilo telefonu ražošanu un izplatīšanu. Dibināts 1998. gadā kā Nokia meitas uzņēmums. Kopš 2012. gada EQT VI īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) darbinieki aprīlī aizturējuši septiņu cilvēku organizētu narkotisko vielu izplatīšanas grupu, no kuras izņemti vairāk nekā desmit kilogrami ar īpaši bīstamo narkotisko vielu karfentanilu, infomēja VP.

Policijā skaidroja, ka atsavināti arī desmit kilogramu zeltlietu, ievērojams daudzums naudas, luksusa klases automašīna un motocikls. Visas šīs lietas, visticamāk, iegūtas, tirgojot narkotikas.

VP norādīja, ka šī gada 4.aprīlī tika īstenota vērienīga aizturēšanas operācija. Tās laikā tika piesaistīta arī VP pretterorisma vienība «Omega», citi Rīgas reģiona pārvaldes biroji, Speciālo uzdevumu bataljona, Kurzemes reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja un ceļu policijas amatpersonas, kā arī Valsts robežsardzes specvienības «Sigma» darbinieki, Valsts ieņēmuma dienesta kinologi un Rīgas pašvaldības policija. Īsā laika posmā tika aizturētas visas septiņas aizdomās turētās personas - 1965., 1956., 1993., 1987. un 1993 gadā dzimuši vīrieši un 1971. un 2000.gadā dzimušas sievietes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksusa auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi.

DB jau tradicionāli ir apkopojis Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksusa klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi

Kopējie dati par pagājušā gada reālo luksusauto tirgu tiks publicēti pēcāk. Vieglā automašīna, kuras vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro (ja neskaita dažus izņēmumus), – šāda joprojām ir uz likuma normām balstīta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz jautājumu, kas Latvijā skaitās reprezentatīvs jeb luksusa auto.

Topa pirmajā pozīcijā - SIA Old M 2017. gada izlaiduma Bentley Bentayga (cena no 300 000 eiro). Tā jaunais īpašnieks caur SIA Old M ir savulaik ar ātrās medicīniskās palīdzības «biznesu » pazīstamais uzņēmējs Adigjozals Mamedovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica būves informācijas modelēšanas sistēmas izstrāde izmaksās 1,224 miljonus eiro

LETA, 04.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» būves informācijas modelēšanas sistēmas (BIM) programmatūru par 1,224 miljoniem eiro piegādās Īrijā reģistrēts uzņēmums «Bentley Systems International Limited», liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Baltijas valstu kopuzņēmums AS «RB Rail», kas izveidots dzelzceļa projekta «Rail Baltica» īstenošanai, bija izsludinājis iepirkumu par BIM sistēmas programmatūras piegādi, uzstādīšanu un uzturēšanu.

Iepirkumā tika saņemts viens pieteikums no «Bentley Systems International Limited», kas darbus veiks par 1 224 367 eiro.

Jau ziņots, ka «Rail Baltica» projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Džipveidīgo parāde Frankfurtes autoizstādē

Aldis Zelmenis, speciāli DB no Frankfurtes, 21.09.2015

VW Tiguan ir krietni pieaudzējis savus apkārtmērus tā, lai salonā aizmugurējiem pasažieriem būtu glaunas vietas un vēl paliktu pāri 615 litru lielam bagāžniekam, ko nolokot otro sēdekļu rindu var pieaudzēt līdz 1655 litriem. Kopumā Tiguan rīcībā būs astoņi (!!!) motori ar jaudu no 115 līdz 240 ZS.

Foto: A. Zelmenis, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada Frankfurtes autoizstāde startē ar plašu un izvērstu programmu, kurā lielāko pienesumu kārtējo reizi sagādāja populāro krosoveru, SUV klases un viņiem līdzīgo jauno modeļu salūts, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

VW Tiguan, KIA Sportage, BMW X1, Mercedes GLC un Bentley Bentayga ir modeļi, kas drīzumā iemirdzēsies autotirgotāju salonos. Cits ātrāk, cits nedaudz vēlāk, taču ir pilnīgi skaidrs, ka šie noteikti būs dižpārdokļi.

Viens no tiem, proti, britu luksusklases SUV jau ir izpārdots pilnībā. Vismaz pirmā gada plānotā 3000 ražošanas kvota ir izpārdota, tajā ir paspējuši ielekt arī lielākie un bagātākie Bentayga fani no Baltijas. Reģionālais Bentley pārstāvis Baltijā pačukstēja, ka pirmie 20 laimīgie jau iemaksājuši nepieciešamo depozītu, lai nākamājā gadā savā garāžā ieraudzītu šādu auto. Summas nav no mazajām, lētākajā izpildījumā Bentayga nerēķinot nodokļus maksās, sākot no 175 tūkst. eiro, turpretim par īpašo first edition Bentayga, kas ir tikai dažos simtos tiražēts modelis, cena sasniegs 246 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad pirmajos sešos mēnešos reģistrētas deviņas jaunas luksusa klases automašīnas, kas ir par piecām automašīnām jeb 35,7% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.

Tostarp reģistrētas četras jaunas automašīnas "Bentley Flying Spur", divas "Porsche Panamera", kā arī pa vienai "Audi A8", "Bentley Mulsanne" un "BMW 7-Series".

Jūnijā, pēc asociācijas datiem, nav reģistrēta neviena jauna luksusa klases automašīna.

Pērn attiecīgajā periodā tika reģistrētas 14 luksusa klases automašīnas, no kurām populārākās bija "Mercedes Benz S-Class" (četras automašīnas) un "Porsche Panamera" (četras automašīnas).

Latvijā šogad pirmajos sešos mēnešos reģistrētas 7537 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 30,4% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija 2020.gada pirmajā pusgadā Latvijā samazinājusies par 30,7%, veidojot 6569 vienības, savukārt jauna vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 28% - līdz 968 spēkratiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Auto nodokļu vingrojumi un klimats

Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents, 19.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējais gads, kārtējās auto nodokļu izmaiņas. Šogad, pāršķirstot arhīva materiālus nācās fiksēt visai bezcerīgu ainu.

Jau no 2011. gada Auto Asociācija katru gadu ir vērsusi uzmanību uz to, ka auto nodokļu sistēmu ir jābeidz izmantot kā brutālu budžeta piepildīšanas rīku, bet to nepieciešams veidot kā stimulējošu mehānismu videi draudzīgu auto izvēlei, citādi mūsu auto parks neglābjami noveco, un ar katru gadu šo “izlieto ūdeni” savākt kļūs ar vien grūtāk. Diemžēl šis gads nav izņēmums.

2021. gada budžetā tika iekļautas, un arī pieņemtas izmaiņas transportlīdzekļu nodokļos. Uz transporta līdzekļiem tiek attiecināti divu veidu nodokļi. Transporta ekspluatācijas nodoklis (TEN), kuru reizi gadā maksā katrs reģistrētā transporta līdzekļa īpašnieks. Līdz 2009. gadam ražotiem auto šis nodoklis ir atkarīgs no masas vai masas, jaudas un tilpuma attiecības, pēc 2009. gada ražotajiem auto tas atkarīgs no CO2 izmešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pelna miljonus zivju pārstrādes premjerlīgā

Māris Ķirsons, 20.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķtiecīgu darbu uzspridzinot stagnāciju Rietumeiropas zivrūpniecībā un īstenojot ambīciju būt modes noteicējam jaunu produktu un iepakojuma tirgū, Latvijas miljonāru saraksta debitanta, uzņēmuma Karavela īpašnieka Andra Bites nākamais mērķis ir 100 miljonu eiro apgrozījums tuvāko gadu laikā.

“Pašlaik mans Bentley ir jaunākā izlaiduma autoklāvs, kas nepieciešams ražošanā. Neesmu pat vēl uzcēlis savu māju, tā tikai top,” saka uzņēmējs, kurš piedāvājumus veiksmīgo kompāniju pārdot noraida, jo vēlas to attīstīt un atstāt mantojumā bērniem.

Fragments no intervijas Dienas Biznesa speciālizdevumā Miljonārs

Zivju konservu ražošanas SIA Karavela 80% kapitāldaļu īpašnieks un valdes priekšsēdētājs A. Bite atklāj, ka viņa uzņēmuma peļņa netiek izlietota dividenžu izmaksai, bet gan novirzīta investīcijām pētniecībā, lai radītu aizvien jaunus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmējai piespriež apjomīgu naudas sodu par Bentley pārdošanu Krievijas pilsonim

LETA, 05.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas tiesa piemērojusi 62 000 eiro sodu uzņēmējai, kura, pārkāpjot starptautiskās sankcijas, pārdevusi Krievijas pilsonim 112 552 eiro vērtu automašīnu "Bentley", liecina publiski pieejamais tiesas lēmums.

Uzņēmuma valdes locekle izdarīja Eiropas Savienības (ES) noteikto sankciju pārkāpšanu, nodarot būtisku kaitējumu. ES sankcijas paredz aizliegumu tieši vai netieši pārdot, piegādāt, nodot vai eksportēt luksusa preces, tostarp automobiļus, kuru vērtība pārsniedz 50 000 eiro, jebkurai fiziskai vai juridiskai personai, vienībai vai struktūrai Krievijā vai izmantošanai Krievijā.

Rēķinā par uzņēmumam piederošās automašīnas "Bentley Mulsanne Speed" 112 552 eiro vērtībā pārdošanu kā saņēmējs tika norādīts kāds Kirgiztānas pilsonis. Automašīna caur Igaunijas Narvas robežkontroles punktu tika ievesta izmantošanai Krievijā un prettiesiski nodota Krievijas pilsonim, kurš automašīnu reģistrēja savā īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

34. reizi aizvadītas pasaules vēsturisko auto ātrumsacīkstes Mille Miglia, informē pasākuma atbalstītāji.

Katru gadu 1000 jūdžu braucienā no Bešas līdz Romai un atpakaļ piedalās vairāki simti vēsturisku auto.

Šogad sacīkstēs piedalījās 450 auto, kas mēroja garo ceļu, kopā pulcējot komandas no vairāk nekā 40 dažādām pasaules valstīm. Vēsturiskajās auto sacīkstēs piedalās spēkrati, kas būvēti no 1927. līdz 1957. gadam (automašīnu ekipāžas pārstāvēja 71 dažādu auto zīmolu).

Šogad Mille Miglia norisinājās un sacensību starts tika dots 19. maijā Bešā. Pirmā automašīna, kas devās vēsturiskajā braucienā, bija 1923. gadā būvēts Bentley. Nākamās trīs dienas dalībnieki apmeklēja vairāk nekā 30 Itālijas pilsētas, tai skaitā Veronu, Rimini, Sanmarino, Romu, Sjēnu, Pizu un Parmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem

Aldis Zelmenis, 28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamborghini Urus ir pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem un arī vieglam bezceļam, pirmais Lambo ar četrām durvīm un pirmais Lambo ar iespaidīgu bagāžnieku

Izbraukt ar Lamborghini?! Tas skan vilinoši, un tieši šādu iespēju DB autoapskatniekam nodrošināja Lamborghini reģionālais importētājs Baltijā Auto 100. Testa objekts – jaunais super SUV Lamborghini Urus. Vieta: Igaunija, Tallinas apkārtne. Īpašs auto, kaut vai tikai tāpēc, ka itāļu sporta automobiļu ražotājam šis būs jau otrais sānsolis, ko cits itāļu sporta auto meistars Ferrari uzskata par nepieņemamu un pat daļēji nosodāmu rīcību. Laiks rādīs, vai Ferrari tā domās arī pēc gada vai pieciem. Katrā gadījumā jaunais Urus šobrīd visā pasaulē sacēlis milzu ažiotāžu, un tas rezultējies ar jaunu klientu pieplūdumu. Neslēpsim, ka arī Baltijā par šo modeli ir sakāpināta interese. Lamborghini reģionālā pārstāvja darbinieki pačukstēja, ka arī Latvijā jau «briest» Urus klienti. Protams, jaunajam Urus nav nekāda sakara ar 90. gados ražoto pusmilitāro Lamborghini LM002 jeb Rembo-Lambo. Šis vairs nebūs dārgs eksperiments ar niecīgu automobiļu tirāžu. Lamborghini Urus ir Volkswagen grupas unifikācijas paraugs, jo tā pamatā varēs atrast tehniku, kas ir Audi Q7&Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga vai VW Touareg rīcībā. Cita lieta, ka daudzas sastāvdaļas, regulējumi ir unikāli un pieejami tikai Urus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CityBee Solutions pērk 5000 automobiļus; sāks darbu arī Latvijā un Igaunijā

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajai uzņēmumu grupai ar lietuviešu kapitālu Modus group gatavojoties ienākt Latvijas un Igaunijas tirgū ar automašīnu koplietošanas pakalpojumu CityBee un tālāk attīstīt šo darbību Polijā, tai piederošā kompānija CityBee Solutions izsludinājusi starptautisku iepirkuma konkursu 5360 jaunu automašīnu iegādei, vēsta Lietuvas biznesa laikraksts Verslo žinios.

Lēsts, ka līdz ar šo pirkumu, kurā Modus group investēs aptuveni 110 miljoni eiro, CityBee palielinās savu automašīnu parku vairāk nekā sešas reizes un kļūs par vienu no lielākajām automašīnu koplietošanas pakalpojumu kompānijām visā Eiropā.

Kā norādījis CityBee Solutions vadītājs Aurims Čagus, iepirkuma konkurss izsludināts, plānojot ienākšanu Latvijas un Igaunijas tirgū un darbības paplašināšanu Polijā, kur kopš rudens tiek piedāvāts CityBee transports dažādu mantu pārvadāšanai. Vienlaikus tas ļaus kompānijai tālāk attīstīties arī Lietuvā.

Latvijā un Igaunijā sākumā iecerēts izmantot automobiļus, kas paredzēti mantu pārvadāšanai un lielu kravu transportēšanai. Rīgā un Tallinā CityBee gatavojas startēt ar 50 kravas automobiļu parku, kas pakāpeniski tiks paplašināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Dizaina ikona: sēdmēbeļu skulptors Pjērs Polēns

Lana Jūra, speciāli DB, 18.01.2019

Viena no Polēna dizaina ikonām - Ņujorkas Metropolitēna muzeja 20.gs kolekcijā iekļautais, komfortablais un jutekliskais Mushroom (1960) klubkrēsls lillā auduma apdarē, raž. Artifort

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krēslam jābūt kam vairāk par vienkārši funkcionālu mēbeli – savulaik sacīja izcilais franču dizaina novators Pjērs Polēns (Pierre Paulin).

XX gs. 60.–70. gados viņa radīto sēdmēbeļu neparastās un skulpturālās formas burtiski uzspridzināja industriju, dāvājot iespēju pēc pārmaiņām izslāpušajai sabiedrībai ar pilnu krūti ieelpot dizaina inovāciju garu. Viņš viens no pirmajiem prata meistarīgi pielietot jauno, modē nākušo plastmasas materiālu potenciālu, ko apliecina ultramodernais krēsls F302 (1967), kas šodien bagātina Ņujorkas MoMA un Parīzes Musée des Arts Décoratifs pastāvīgās kolekcijas. Šo lielo franču talantu par savējo dēvē arī Nīderlande, jo tieši viņš, daudzus gadus sadarbojoties ar kompāniju Artifort, radījis slavenākās nīderlandiešu dizaina ikonas kā Orange Slice (tulk. Apelsīna šķēle), Tongue (tulk. Mēle), Ribbon (tulk. Lente) krēslus u.c., kas iekļauti daudzu laikmetīgo dizaina muzeju krājumos un pieprasīti privāto kolekcionāru aprindās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dārgākie luksus auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 02.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglais automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro, - ja neskaita dažus izņēmumus, šāda ir uz likumu balstīta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz jautājumu, kas Latvijā skaitās reprezentatīvs jeb luksus auto.

DB jau tradicionāli apkopo Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksus klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. To vidū ir gan 2016. gada izlaiduma Bentley, gan 2016. gada izlaiduma Porsche 911 Turbo, gan 2016. gada izlaiduma BMW 640D xDrive u.c.

Tā, piemēram, metāllūžņu uzņēmuma SIA Tolmets pirkums ir eksplozīvi ātrs, iespaidīgi elegants, komfortabls luksusa apvidus auto, kas neliks vilties arī bezceļa apstākļos un iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu.

Savukārt, viena no Latvijas bankām iegādājusies 2016. gada izlaiduma Mercedes Benz S600 Maybach. Nezinātājs satiksmē pat neatšķirs Maybach versiju no standarta Mercedes-Benz S-klases, līdz ar to šo limuzīnu labprātāk izvēlēsies tie, kuri nevēlas būt pārāk pamanāmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Realitāte ir tikai ilūzija, kaut arī ļoti noturīga.” - šis Alberta Einšteina izteiciens ir ļoti bieži citēts, it īpaši interneta vidē, lai gan daudzi apšauba tā autentiskumu. Tomēr minētais izteiciens diezgan trāpīgi raksturo mūsu subjektīvo uztveri par to, kas ir ap mums – reālo pasauli. Jau no seniem laikiem cilvēki ir centušies izzināt šo pasauli ar objektīvu mērījumu palīdzību un šo mērījumu attēlošanu grafiskā formā – kā kartes un plānus, kas papildināti ar skaitlisku un aprakstošu informāciju. Šis reālās pasaules atspoguļojums parasti ir divās dimensijās, t.i., plakans, ko noteica informācijas iegūšanas, glabāšanas un apstrādes tehniskās iespējas.

Pēdējos gados arvien biežāk ikdienā dzirdam tādus jēdzienus kā 3D modelis, Viedā pilsēta (SmartCity) vai realitātes modelis. Arī SIA MikroKods pēdējā gada laikā mērķtiecīgi uzkrājusi vērā ņemamu pieredzi realitātes modeļu izstrādē, sagatavojot vairāku kultūrvēsturisku un infrastruktūras objektu 3D modeļus, kurus iespējams apskatīt demonstrāciju vietnē un video versijā.

Ņemot vērā, ka uzmērīšanas tehnoloģiju attīstība pēdējā desmitgadē ir devusi iespējas atsevišķu mērījumu vietā iegūt masveida datus par reālo pasauli, kas ļauj šo pasauli datorizētā vidē attēlot trijās dimensijās (3D) ar tādu detalizācijas pakāpi, kas jau ir salīdzināma ar pašu reālo vidi. Šīs mērīšanas metodes ir ieguvušas apzīmējumu “realitātes iegūšana” (Capturing Reality), kas faktiski nozīmē realitātes detalizētu dokumentēšanu. Šobrīd datu iegūšanai par reālo vidi galvenokārt pielieto divas metodes – 3D lāzerskenēšanu un modernizēto fotogrammetriju. Uzņēmums SIA MikroKods piedāvā kompānijas Bentley Systems fotogrammetrijas risinājumu ContextCapture, ar kuru veidotos 3D modeļus var izmantot atsevišķi vai iekļaut inženierprojektos ar datorizētās projektēšanas (CAD) un būvniecības informācijas modelēšanas (BIM) programmatūras palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 7.marta līdz 17.martam Ženēvā notiek ikgadējais autošovs, kas šoreiz jau 89.reizi pulcē autoražotājus, sadarbības partnerus un auto entuziastus.

Šovā tiek demonstrēti vairāk nekā 900 automašīnu modeļi un to apmeklē vidēji 660 tūkstoši apmeklētāju.

Šovs aizrauj ar savu spožumu, un savus jaunos modeļus, konceptus un ražošanas materiālus demonstrē tādi ražotāji kā Lamborghini, Aston Martin, Bentley, Bugatti, Volkswagen un citi. Savukārt General Motors un Ford šoreiz nepiedalās, priekšroku dodot Detroitai, Ņujorkai un Losandželosai. Šajā gadā izstādē nevarēs redzēt arī Volvo, Jaguar un Land Rover automašīnas.

Uzmanība, kā ierasts, pievērsta arī videi draudzīgām automašīnām.

«Ženēva tradicionāli ir uzskatīta kā superauto šovs,» saka Road&Track pārstāvis Bobs Sorokaničs. «Tā ir kā Parīzes modes nedēļa auto industrijai,» viņš salīdzina.

Komentāri

Pievienot komentāru