Vide

Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijai pievienojas Latakko

Lelde Petrāne, 06.07.2018

Jaunākais izdevums

Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) biedru skaitam pievienojies auto nozares uzņēmums «Latakko». Uzraudzības padomē SIA «Latakko» pārstāvēs tās dibinātājs un īpašnieks Jevgēnijs Kopilkovs.

Šobrīd Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācija apvieno četrus riepu tirgotājus – «Latakko», «Laneks riepas», «Autostarts» un «Inter Cars». Tāpat asociācijas biedru sastāvā ir arī ražotāju atbildības sistēma «Latvijas Zaļais punkts», kā arī vides apsaimniekošanas uzņēmums «Eco Baltia vide», kurš pašreiz nodrošina riepu savākšanu un nākotnē plāno atvērt riepu pārstrādes rūpnīcu.

««Latakko» ir svarīgi, lai tirgus ir sakārtots un visi riepu tirgotāji riepu apsaimniekošanu nodrošinātu pēc vienlīdzīgiem noteikumiem, kā arī atbilstoši likuma prasībām. Riepas ir bīstamie atkritumi un visām riepām, kas ievestas valstī, ir jābūt dabas resursu nodokļa sistēmā – importētājam ir jāmaksā pilns nodoklis vai arī jāslēdz līgums ar ražotāja atbildības sistēmu, lai nodrošinātu riepu savākšanu un pārstrādi. Līdz ar to mums bija svarīgi pievienoties LRAA, lai kopā strādātu tirgus sakārtošanas virzienā,» saka J. Kopilkovs.

Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāja Tīna Lūse informē: «Kopumā riepu importa tirgū mūsu biedri pārstāv 50% tirgus, bet savākšanas un apsaimniekošanas tirgū – 40% tirgus. Asociācija darbojas kā platforma gan uzņēmumiem, kuri ieved riepas, gan uzņēmumiem, kas nodrošina to apsaimniekošanu un pārstrādi, lai kopīgiem spēkiem ieviestu gan pašregulācijas mehānismus, gan arī darbotos kā atbildīgs partneris valstij ar mērķi visā nozarē izveidot caurspīdīgu riepu apsaimniekošanas mehānismu.»

Latvijas riepu apsaimniekošanas asociācija (LRAA) ir dibināta 2018. gada 27. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

No Latvijas atkritumu poligoniem izvestas vairāk nekā 433 tonnas riepu

Laura Mazbērziņa, 31.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz augusta vidum no Latvijas atkritumu apsaimniekošanas poligoniem izvestas 433,33 tonnas nolietoto riepu, liecina Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) biedru apkopotā informācija.

Šopavasar dibinātā LRAA kā vienu no galvenajiem uzdevumiem izvirzīja vēsturiskā riepu uzkrājuma samazināšanu. Pirmais solis bija izvietot nolietoto riepu savākšanas konteinerus 10 atkritumu poligonos visā Latvijā, kuros iedzīvotāji var nodot riepas. Līdz šī gada beigām bija plānots izvest pārstrādei 1000 tonnas šīs vēsturiski uzkrātās riepas.

«Ar šīs iniciatīvas palīdzību mēs sniedzam savu ieguldījumu ilgtspējīgas riepu apsaimniekošanas veicināšanā, un tādējādi arī nozares sakārtošanā,» skaidro LRAA vadītāja Tīna Lūse.

Saskaņā ar LRAA informāciju, no atkritumu poligoniem izvests šāds daudzums nolietoto riepu: SIA «AADSO» izvestas 36,3 tonnas, SIA «ALAAS» - 34,46 tonnas, SIA «AP Kaudzītes» – 6,22 tonnas, SIA «Getliņi EKO» – 2,88, SIA «Jelgavas komunālie pakalpojumi» – 38,94 tonnas, SIA «Piejūra» – 53,68 tonnas, SIA «Ventspils labiekārtošanas kombināts» – 60,71 tonnas, SIA «Vidusdaugavas SPAAO» – 100,08 tonnas, bet SIA «ZAAO» - 100,06 tonnas nolietoto riepu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar katru nākamo sezonu strauji samazinās pircēju interese par radžotajām riepām, atzīst specializētie riepu servisa centri

Tā vietā priekšroka tiek dota Skandināvijas tipa mīkstajām vai pat Eiropas tipa ziemas riepām.

Laika apstākļi ir tie, kas nosaka pircēju izvēli, turklāt jaunākie mīkstā sastāva bezradžu riepu modeļi jau vairs daudz neatpaliek no radžoto riepu snieguma. «Jaunākie ziemas riepu salīdzinošie testi apliecina, ka bezradžu riepas zaudē tikai uz ledus, savukārt uz irdena vai sablietēta sniega, nerunājot par slapju sniegu vai slapju asfaltu, ir pat ievērojami labākas par radžotajām,» tā DB teic Autoriepu nama direktors Oskars Krampāns. Sava kolēģa teiktajam pievienojas Latakko pārdošanas kvalitātes vadītājs Gints Garuts, atklājot, ka mīkstā gumijas sastāva riepas šobrīd ir kompānijas Latakko ejošākā prece. «Tas, protams, attiecas uz to pircēju auditoriju, kas necenšas nopirkt pēc iespējas lētāku riepu modeli un likuma ietvaros ar to braukt visu gadu. Tie ir autoīpašnieki, kas rūpējas ne tikai par savu, bet apkārtējo drošību. Tie ir pircēji, kas ir rūpīgi izpētījuši produktu klāstu un zina, kāpēc viņiem ir nepieciešams tieši šāds riepu modelis, saprot, ka tas maksā vairāk. Viņi apzinās, ka šis ieguldījums ir viņu pašu drošībā,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

New Hanza Capital iegādājas loģistikas kompleksu Rīgā

Dienas Bizness, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot uzņēmuma darbības mērķu īstenošanu, New Hanza Capital papildinājis tās pārvaldībā esošo īpašumu portfeli ar loģistikas kompleksu Rīgā, kuru veido noliktavu ēkas Maskavas ielā 462 un Maskavas ielā 464A, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Īpašums iegādāts izsolē par 4,6 miljoniem eiro, kā arī veikti mazāki papildu ieguldījumi saistīto būvju iegādē.Loģistikas kompleksa teritorija aizņem 12,55 hektārus un tajā atrodas trīs modernas noliktavu ēkas ar biroju telpām, kuras celtas pēdējo 10 gadu laikā.

Šo ēku kopējā iznomājamā platība sasniedz 26 000 m2 un lielākais nomnieks ir viens no vadošajiem auto nozares uzņēmumiem Baltijas valstīs Latakko, SIA. Teritorijā atrodas arī mazvērtīga apbūve, kuru plānots demontēt, atbrīvojot 7,5 hektāru lielu zemes gabalu attīstībai.

Līdz ar to, šobrīd jau ir uzsākti vēl vienas 25 000m2 lielas A klases noliktavu ēkas projektēšanas darbi.Loģistikas komplekss Rīgā ievērojami papildina New Hanza Capital iznomājamo noliktavu telpu klāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru