Ļaunākais nenotika 

Ostas kravu apjomu notur, dzelzceļā pārvadājumu mazāk, autopārvadājumu vairāk; ieguldījumi infrastruktūrā turpinās

Egons Mudulis, 2017. gada 14. decembris plkst. 8:55

Foto: Ieva Lūka/LETA

Tā īsumā skaitļu izteiksmē varētu raksturot transporta jomā notikušo Latvijā 2017. gadā.

Iepriekš divus gadus pēc kārtas tranzīta nozarē bija pasliktinājies tās iecienītais rādītājs (ko pamatā gan piesauc tad, kad tas aug, kā apliecinājumu, ka esošajā ostu un valsts kapitālsabiedrību pārvaldības modelī nekas nav jāmaina) – kravu apgrozījums, līdz ar ko 2017. gada sākumā gaisā virmoja jautājums, vai arī šogad pārvadājumu un pārkraušanas apjomi saruks. 2016. gadā kopējais kritums ostās bija 9,3%, bet dzelzceļā - 14,1%.

Šā gada 11 mēnešu Satiksmes ministrijas apkopotie dati rāda, ka tirgus konjunktūras dēļ vismaz ostās kopumā situācija nav pasliktinājusies. Šajā laika periodā caur ostām izgāja 57,15 milj. t kravu, kas ir par 0,4% vairāk nekā pērn 11 mēnešos.

Optimismam nākotnē gan nekāda pamata nav, jo iziešana pa nullēm bija iespējama vien uz 2016. gada 12,1% ogļu apjomu krituma fona, turklāt nozares komersanti nemitīgi skandina, ka Krievijas dzelzceļš arvien lielākā apjomā turpina neapstiprināt kaimiņvalsts kravu nosūtīšanu uz Latvijas ostām teju visos kravu segmentos. Ir gan atšķirības lielo ostu rādītāju vidū. Vairāk diversificētajai Liepājai +17,6% līdz 6,06 milj. t, kas gan nepārspēj 2012. gada rekordu ar 6,71 milj. t. Plusi 8,5% apmērā līdz 18,53 milj. t ir arī Ventspilī, taču 10 gados tas tāpat ir otrs sliktākais rādītājs. Savukārt Rīgā mīnusi ir 6,7% apjomā līdz 31,11 milj. t, un tas ir sliktākais rādītājs pēdējos sešos gados.

Visu rakstu Ļaunākais nenotika lasiet 14. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2017. gada 14. decembris plkst. 8:23

Kaut arī valsts vēl aizvien neuztver komersantus kā partnerus, nozarei mērķi lieli...

2017. gada 13. decembris plkst. 14:43

Omniva Latvija 13. decembrī uzsāka plānotos pakomātu tīkla paplašināšanas darbus, kas ietver...

2017. gada 13. decembris plkst. 10:26

Japānas slavenajā ātrvilcienā «Shinkansen» šonedēļ pirmoreiz tika konstatēts nopietns defekts...

2017. gada 13. decembris plkst. 8:12

Līdz gada beigām vēl neizdosies nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic piesaistīt stratēģisko...

2017. gada 13. decembris plkst. 7:41

Jāmaksā par kravas transporta līdzekļiem (TL) virs 3,5 t; kopē Latvijas sistēmu...

2017. gada 12. decembris plkst. 15:30

Igaunijas sabiedriskā transporta risinājumu izstrādātājs «Ridango» parakstījis vienošanos...

2017. gada 12. decembris plkst. 12:38

Valdības sēdē, 12.decembrī lēma piešķir līdzekļus no neparedzētiem gadījumiem pārvadātāju...

2017. gada 12. decembris plkst. 11:53

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air paziņojusi par jaunu maršrutu, kuru uzsāks martā no savas Rīgas...

2017. gada 12. decembris plkst. 10:42

Ar Bronkas infrastruktūru nocels kravas Baltijas valstu ostām...

2017. gada 11. decembris plkst. 14:17

Konkursā par starptautiskās lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas...