Līdz ar Krievijas embargo ir pieaugusi konkurence vietējā tirgū un nekas cits neatliek, kā meklēt jaunus eksporta tirgus ārpus Baltijas
Šobrīd lielāko daļa uzņēmuma apgrozījuma veido bizness vietējā tirgū, kur šobrīd situācija ir sarežģīta, intervijā DB norāda Igaunijas piena pārstrādes uzņēmuma Valio Eesti AS vadītājs Maido Solovjovs.
«Vēsturiski visiem Baltijas piena pārstrādes uzņēmumiem ir bijušas labas pozīcijas Krievijas tirgū, jo īpaši – Sanktpēterburgā un Maskavā. Tam ir spēcīgs pamats – pazīstam kultūru, zinām, kā pārdot Krievijai. Tagad esam zaudējuši vienu lielu un ģeogrāfiski tuvu tirgu. Redzēsim, kā situācija attīstīsies,» saka M. Solovjovs. Pirmie signāli par problēmām Krievijas tirgū bija vēl 2013. gadā jūlijā. «Mēs nezinājām, ka vienu dienu būs embargo. Neviens negaidīja, ka notiks kas tāds. Tagad meklējam jaunas iespējas,» viņš teic. Šī iemesla dēļ zaudēti aptuveni 10% no 2014. gada apgrozījuma. Precīzs uzņēmuma pērnā gada apgrozījums vēl neesot zināms, bet tas esot ap 100 miljoniem eiro un uzņēmums joprojām esot pelnošs.
Kopš Krievijas tirgus piena produktiem ir slēgts, visā Baltijā konkurence kļūst arvien sīvāka un sīvāka, cenas – zemākas. Ir daudz piena pārstrādes uzņēmumu un daudz brīvu jaudu. Iedzīvotāju skaits neaug un patēriņš ir tādā pašā līmenī, tāpēc nav iespējams palielināt pārdošanas apjomu vietējā tirgū. Nekas cits neatliekot, kā sekot līdzi vietējā tirgū esošajām tendencēm. «Mēs nevaram ietekmēt tirgu. Ja konkurence ir asāka, cenas kļūst zemākas, tāda ir realitāte. Iespēja ir meklēt citus tirgus eksportā, tur nopelnīt vairāk naudas. Uz to mēs koncentrējamies,» viņš norāda. Taču iespējas citos tirgos meklē ne tikai Valio un igauņu piena produktu ražotāji, bet arī Latvijas un Lietuvas piena pārstrādes uzņēmumi.
Visu rakstu Laužas jaunos tirgos lasiet 26. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.